Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: scooter
Pon 22 Cze, 2009 10:35
Motylki (przepustnice)w kolektorze dolotowym co to? i po co?
Autor Wiadomość
BILI HAJ 


Posty: 3
20 TurboCash
  Wysłany: Wto 20 Lis, 2007 12:45   Motylki (przepustnice)w kolektorze dolotowym co to? i po co?


SILNIK NISMO 1.8T CA18DET TAK MI SIĘ WYDAJE JAK TO USTROJSTWO PODŁĄCZYĆ DO CZEGO TO SŁUŻY I CO TO ZA MODEL SILNIKA JAK TAK .OD KTÓREGO ROKU BYŁO TO MONTOWANE.PROSZĘ O POMOC!!!! W STARYM TEGO NIE MIAŁEM! :?

NAAA.JPG
Plik ściągnięto 130 raz(y) 363,76 KB

 
 
Mate96 



Posty: 266
Skąd: Warszawa
72 TurboCash
Wysłany: Wto 20 Lis, 2007 15:04   

Mi to wyglada na silownik od zmiany przekroju kanalow w kolektorze ssacym. ale to chyba bylo tylko w silnikach na jap. a jesli tak to chyba bedzie tez inna glowica. generalnie przy mamlych predkosciach obr ma on byc zamkniety a w miare wzrostu obrotow otwierac sie (ewentualnie w miare wzrostu bosstu). jesli otwiera on klapy po dostarczenia nadcisnienia to moze wystarczy go podlaczyc do kolektora ssacego.
_________________
live fast, die sidewayz
 
 
 
mlynario 



Posty: 168
Skąd: Warszawa/Gdańsk
58 TurboCash
Wysłany: Wto 20 Lis, 2007 15:18   

Ja mialem takie cos u siebie (ssanie albo cos heh) ale przy remoncie wywalilem i te klapki (miedzy glowica a kolektorem) spialem na sztywno zeby byly caly czas otwarte.
 
 
 
BILI HAJ 


Posty: 3
20 TurboCash
Wysłany: Sro 21 Lis, 2007 12:44   

miałeś racje tak też to działa gdy to podpiołem.
a głowicę mam taką sama jak w poprzednim bez tego siłowniczka .
DZIĘKI! :056:
 
 
streetfighter44 



Posty: 170
Skąd: zabrze
573 TurboCash
Wysłany: Nie 17 Cze, 2012 17:20   

sory za odkopanie tematu ale mam ta glowice z dolotem 8 portowym i tu mam do was pytanie czy serio te silniki byly tylko produkowane na japonie :D oraz czy cos mozna wiecej z niego wyciagnac mocy (z silnika )z takim ustrojstwem
acha czy duzo osob z was ma silniki z 8 portowym dolotem
_________________
bokiem go bokiem
 
 
 
Binio_ 



Posty: 4757
Skąd: Łódź
13149 TurboCash
Wysłany: Nie 17 Cze, 2012 17:44   

Tak wychodziły na JP tylko.
W większosci przypadków nie działają juz prawidłowo
Powyżej pewnej mocy są mniej efektywne niz 'normalny' kolektor i głowica
_________________
JDMbodyshop
 
 
 
scooter 



Posty: 4186
Skąd: Koszalin
15227 TurboCash
Wysłany: Nie 17 Cze, 2012 18:47   

na forum jest kilka osób z takimi głowicami.
Te silniki są lepsze z osiągami od dołu przy wyższych obrotach i większych mocach głowice europejskie są lepsze.
_________________

ZAPRASZAM NA INSTAGRAM
Potrzebujesz części samochodowych, akcesoriów do tuningu?
W sklepie
SilverProject znajdziesz ich masę!

 
 
Bast 



Posty: 467
Skąd: Wyszków
951 TurboCash
Wysłany: Nie 17 Cze, 2012 21:17   

W 1.6 toyoty 4A-FE dokładnie takie coś nawet jest :wink:
podobno ma to poprawić tak jak by dynamikę czy prędkość przepływu powietrza w kolektorze przy niskich obrotach... pomaga przez to szybciej wkręcić się silnikowi na wysokie obroty...

wydaje mi się że jeśli działa ok to nie będzie przeszkadzało... jest proste w budowie więc psuć się nie powinno... czy zwykły kolektor jest lepszy do dużych mocy to niech się wypowie ktoś kto zmierzy średnicę kanałów w obu kolektorach...


Nie jestem pewien ale wydaje mi się że powinno to też trochę pomóc w ogarnięciu niskich obrotów po zastosowaniu bardzo ostrego wałka.. jak silnik robi się zbyt "otwarty"
 
 
 
erison 



Posty: 1712
Skąd: Bydgoszcz
3838 TurboCash
Wysłany: Pon 18 Cze, 2012 01:06   

w obu kolektorach średnice dolotu są takie same.

Nawet średnica ośki wzięta pod uwagę.

trudniej takie kanały obrobić do większych mocy przez butterfly-e wiec dlatego większość wybiera europejskie głowice.

tutaj wykres na którym widać różnicę
_________________
 
 
streetfighter44 



Posty: 170
Skąd: zabrze
573 TurboCash
Wysłany: Pon 18 Cze, 2012 11:27   

zobaczymy jak w praktyce ma sie to do osiagania wiekszych mocy w CA a w planie jest moc ok 350 ale to wszystko powoli idzie do przodu
_________________
bokiem go bokiem
 
 
 
Bast 



Posty: 467
Skąd: Wyszków
951 TurboCash
Wysłany: Pon 18 Cze, 2012 22:29   

O fajnie że erison znalazłeś wykresik i konkretne info...

więc przy ori kolektorach ten JDM jest trochę fajniejszy...

Cytat:
trudniej takie kanały obrobić do większych mocy przez butterfly-e
... wiadomo ale i tak przez to jaki mamy teraz dostęp do większych ssaków już chyba mało kto się bawi w obróbkę ori pod duże moce...


tak czy siak temat może zaciekawić jeszcze kogoś więc fajnie że się pojawił...



- jak widać większe kanały wyraźnie pogarszają dół..
-więc duże sportowe kolektory pogarszają dół...
-czyli.... ciekawe czy ktoś kiedyś się pokusi na to żeby zastosować te motylki w jakimś wielkim kolektorze.... mogły by być niezłe efekty jeśli komuś moc z dołu się przydaje, przy całkiem niskich kosztach....
Ostatnio zmieniony przez Bast Pon 18 Cze, 2012 22:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Binio_ 



Posty: 4757
Skąd: Łódź
13149 TurboCash
Wysłany: Pon 18 Cze, 2012 22:51   

Bast napisał/a:
ciekawe czy ktoś kiedyś się pokusi na to żeby zastosować te motylki w jakimś wielkim kolektorze....


8)

Kiedyś :twisted:
_________________
JDMbodyshop
 
 
 
szaman 



Posty: 3106
Skąd: Bielsko-Biała/Racibórz
5758 TurboCash
Wysłany: Pon 18 Cze, 2012 23:38   

Binio_ napisał/a:
8)

Kiedyś :twisted:

x2 :lol: 8)

Edit: edytowalem nazwe tematu dla wyszukiwarki, a dodatkowo link z opisem dzialania.

http://www.nicoclub.com/a...rol-system.html

Edit2: jest jeszcze nasz forumowy artykol o tym po polsku tylko dla ludzi bez skladek niedostepny:

http://turbokillers.com/t...ghlight=motylki
_________________
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Ostatnio zmieniony przez szaman Pon 18 Cze, 2012 23:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
scooter 



Posty: 4186
Skąd: Koszalin
15227 TurboCash
Wysłany: Wto 19 Cze, 2012 00:51   

kiedyś chciałem budować kolektor ssący na 4 przepustnicach :D
ale odpuściłem bo zyski niewielkie w stosunku do nakładów pracy
_________________

ZAPRASZAM NA INSTAGRAM
Potrzebujesz części samochodowych, akcesoriów do tuningu?
W sklepie
SilverProject znajdziesz ich masę!

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Opiłki w kolektorze dolotowym!!
Pajak2444 Układ dolotowy 5 Wto 16 Lis, 2004 02:30
Gość
Brak nowych postów Przepustnice wydechu
bert Układ wydechowy 13 Pon 30 Lis, 2009 10:13
GRAQ
Brak nowych postów Czujnik w kolektorze
gunio83 Elektryka ogólna 13 Sro 20 Lut, 2008 19:11
gunio83
Brak nowych postów szum w kolektorze ssącym
m0rr1s Silniki CA 10 Sro 29 Kwi, 2009 17:26
m0rr1s
Brak nowych postów obieg wody przez przepustnice
somsiad511 Układ dolotowy 5 Pon 28 Gru, 2015 11:58
szaman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group