Witam
Od jakiegoś czasu obserwuję wasz forum i już wyczytałem tu trochę ciekawych rzeczy. Chciałbym zadać takie trochę ogólne pytanie na temat kompatybilności silników Nissana.
Obecnie jeżdżę Hondą Civic HB '97, to moja druga Honda... Można powiedzieć że generalnie "przebudowałem" silnik właśnie na zasadzie kompatybilności serii. W Hondzie jak pewnie część z was wie silnik dzielą się na serie i tak np w Civic są D-serie sohc i B-serie dohc. Idąc dalej, np d13 oznacza że silnik ma pojemność 1,3L d14 1,4L ... itd. Wiele części (większość) można przekładać między tymi silnikami, jak nawet głowica i jest to bardzo popularne. Ja dysponowałem akurat d14 o mocy 90km. W bardzo dużym skrócie poprzez zmianę:
- komputera + wiązka+ aparat zapłonowy +sonda lambda od d15/d16
- większych wtryskiwaczy od d16
- kolektora ssącego + większa przepustnica od d16
- kolektora wydechowego dedykowanego do d16
uzyskałem +/- 20KM i duuużo lepsze przyspieszenie stosując same seryjne części.
Ostatnio zdecydowałem się jednak zmienić Hondę na Nissana s13. Z tego co czytam, widzę że to jest mega problem znaleźć zdrową sztukę... Wiem że jak już taką znajdę to moje łapki na pewno zmacają to co pod maską i troszkę się tam pozmienia.
Pytanie:
Czy między ca18det i sr20det jest możliwość wykonania podobnych modyfikacji?
T.j. np swap - ECU z sr + kompletny ssak do ca? albo np kompletna głowica z SR do CA i czy to się sprawdza w praktyce? Oczywiście bez fizycznej modyfikacji smych części.
Będę wdzięczny za wszelkie SPRAWDZONE info. na ten temat, dzięki z góry.
Pozdrawiam
Dominik demolik
Kompatybilność silników NISSAN-a
Moderator: Moderator
-
- Coś już wiem
- Posty: 55
- Rejestracja: pt 06 lut, 2009 13:50
- Lokalizacja: Końskie
- Kontakt:
Głowicy raczej nie przełożysz bo sr jest na łańcuszku a ca na pasku, wnioskując są to dwa różne silniki na pierwszy ogień to chyba turbo można z sr wziąć, można jeszcze smok przerobić w celu poprawy smarowania silnika ogółem nie dużo ale w takie żeczy jak heble,mosty z innych turborąbniętych nissanów można się bawić.
wszystko znajdziesz na forum pozdrawiam .
[ Dodano: Nie 18 Paź, 2009 15:26 ]
poza tym jak jeździłeś hondą 110 koni to seria nissan powinien ci spokojnie wystarczyć
wszystko znajdziesz na forum pozdrawiam .
[ Dodano: Nie 18 Paź, 2009 15:26 ]
poza tym jak jeździłeś hondą 110 koni to seria nissan powinien ci spokojnie wystarczyć
- TiGRA
- -#Administrator
- Posty: 1777
- Rejestracja: pt 06 lip, 2007 11:17
- Lokalizacja: Kórnik /k. Poznania
- Kontakt:
ECU z SR'a na CA nie podziała...
Ssak nie podejdzie... (kolektor ssący??)
Głowica nie podejdzie
CA i SR to dwie zupełnie inne konstrukcje które różnią się praktycznie wszystkim.
Łączy je jedynie fakt, że oba są 4 cylindrowe i 16V.
Cała reszta to zupełnie inna bajka
Ssak nie podejdzie... (kolektor ssący??)
Głowica nie podejdzie
CA i SR to dwie zupełnie inne konstrukcje które różnią się praktycznie wszystkim.
Łączy je jedynie fakt, że oba są 4 cylindrowe i 16V.
Cała reszta to zupełnie inna bajka
Ostatnio zmieniony ndz 18 paź, 2009 14:27 przez TiGRA, łącznie zmieniany 1 raz.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Ba ! nie wątpię że nawet seria po przesiadce zgniecie mi cyce na płasko... całkiem. Ale chodzi też o zabawę z dłubania...mlodyrumak17 pisze:poza tym jak jeździłeś hondą 110 koni to seria nissan powinien ci spokojnie wystarczyć
Szit! tego się obawiałem, że to różnica jak między d i b serią hondy... tzn nie dosłownie bo d jest sohc a b dohc więc konstrukcja jest inna itd... ale chodzi o fakt że części nie pasują, wogóle.TiGRA pisze:ECU z SR'a na CA nie podziała...
Ssak nie podejdzie... (kolektor ssący??)
Głowica nie podejdzie
CA i SR to dwie zupełnie inne konstrukcje które różnią się praktycznie wszystkim.
Łączy je jedynie fakt, że oba są 4 cylindrowe i 16V.
Cała reszta to zupełnie inna bajka
Więc łatwo nie będzie.
Ostatnio zmieniony ndz 18 paź, 2009 14:46 przez demolik, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Coś już wiem
- Posty: 55
- Rejestracja: pt 06 lut, 2009 13:50
- Lokalizacja: Końskie
- Kontakt:
Jestem zboczeńcem pociągają mnie trzynastki ( s-trzynastki)
Ale po co sie bawic w przekladanie czesci? Wsadzasz wieksze turbo, podnosisz doladowanie, robisz FMIC i wydech + do tego jakis chip/strojenie. Dlubanie uturbionego silnika rozni sie od dlubania w N/A.
ok, mam po prostu jeszcze trochę inne podejście, fajnie jest od czasu do czasu sobie coś grzebnąć i wyczuć nawet subtelną różnice... zawsze coś nowego, takie regularne podsycanie zajawy, bez większego ryzyka.thoreg pisze:Ale po co sie bawic w przekladanie czesci? Wsadzasz wieksze turbo, podnosisz doladowanie, robisz FMIC i wydech + do tego jakis chip/strojenie. Dlubanie uturbionego silnika rozni sie od dlubania w N/A.
To o czym piszesz to poważniejsze inwestycje, trzeba się do nich dłuże przygotowywać finansowo
-
- Coś już wiem
- Posty: 55
- Rejestracja: pt 06 lut, 2009 13:50
- Lokalizacja: Końskie
- Kontakt:
thoreg właśnie ci przedstawił te subtelne różnice, taki już jest nissan
Jestem zboczeńcem pociągają mnie trzynastki ( s-trzynastki)
-
- Postojebca
- Posty: 1608
- Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
- Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
- Kontakt:
Jeszcze się nadłubiesz, spoko, starczy ci na długodemolik pisze: ok, mam po prostu jeszcze trochę inne podejście, fajnie jest od czasu do czasu sobie coś grzebnąć
porównując stosunek przyrost mocy- koszta w silniku wolnossącym a doładowanym nawet nie,demolik pisze: To o czym piszesz to poważniejsze inwestycje, trzeba się do nich dłuże przygotowywać finansowo
Ale ja w moim chce zrobić na dachu taką naklejkę szpary do wrzucania kasy jak w skarbonce,
także przygotowanie się finansowe jest zawsze dobre
a co do pasowności, korek wlewu oleju do CA18 pasi z micry k11 1.0
Wałki roz. pasują z CA16DE i są lepszejsze, szklanki(hydrosy) też ale też są takie same jak w RB25, VQ30.
Wtryski też coś wybierzesz, przepustnice, przepływomierze sondy. jak wszystko zliczysz to Honda się chowie
demolik, przepraszam że się wtrącę w małe OT ale co Ty za głupoty opowiadasz że D seria w hondzie to tylko sohc (jeden wałek)? w moim poprzednim crx miałem silnik d16z5 czyli D seria DOHC non vtec, tak samo są silnik d16a8, d16a9 które są na 2 wałkach i są D serią, pisząc takie brednie wstyd mi za Ciebie bo piszesz jakbyś był znawcą, a tu no sorry.... podstawy się kłaniają. B seria w hondzie to nie tylko 2 wałki ale i przede wszystkim (poza 1 wyjątkiem) zmienne fazy rozrządu VTEC i z takim też silnikiem mam del sol'a vti, tyle w temacie chciałem tylko te brednie sprostować, przepraszam za offtop.
Ostatnio zmieniony pn 19 paź, 2009 00:32 przez ProLans, łącznie zmieniany 1 raz.
- DarekAMS
- Coś już wiem
- Posty: 171
- Rejestracja: czw 09 lip, 2009 22:53
- Lokalizacja: AutoManiaSłupsk
- Kontakt:
Oj tam nie musiałeś Pro Lans
Tez miałem CRX-a z B serią dwa m-ce temu a mimo to powtrzymałem się od komentarzy w tym temacie.
Bo co maniaków Nissanów obchodzi czy w Hondach jest jeden wałek czy dwa
P.s
Ty chyba tez byłeś/jesteś na forum CRX-INFO...
A wracając do tematu , w nissanie można zmienić tyle samo co w hondach tylko trzeba poczytać na różnych forach.
Sam się właśnie dowiedziałem w tym temacie kilka postów wyżej, że szkalnki do CA pasują od innych silników, o wałkach już znalazłem wcześniej
Tyle że o samych wydechowych , ssące też pasują od CA16DE ???
Tez miałem CRX-a z B serią dwa m-ce temu a mimo to powtrzymałem się od komentarzy w tym temacie.
Bo co maniaków Nissanów obchodzi czy w Hondach jest jeden wałek czy dwa
P.s
Ty chyba tez byłeś/jesteś na forum CRX-INFO...
A wracając do tematu , w nissanie można zmienić tyle samo co w hondach tylko trzeba poczytać na różnych forach.
Sam się właśnie dowiedziałem w tym temacie kilka postów wyżej, że szkalnki do CA pasują od innych silników, o wałkach już znalazłem wcześniej
Tyle że o samych wydechowych , ssące też pasują od CA16DE ???
Ostatnio zmieniony pn 19 paź, 2009 18:07 przez DarekAMS, łącznie zmieniany 3 razy.
Człowieku, a mi wstyd za Ciebie że nie umiesz czytać ze ZROZUMIENIEM, podałem to zestawienie tylko jako przykład i nie piałem że :ProLans pisze:demolik, przepraszam że się wtrącę w małe OT ale co Ty za głupoty opowiadasz że D seria w hondzie to tylko sohc (jeden wałek)? w moim poprzednim crx miałem silnik d16z5 czyli D seria DOHC non vtec, tak samo są silnik d16a8, d16a9 które są na 2 wałkach i są D serią, pisząc takie brednie wstyd mi za Ciebie bo piszesz jakbyś był znawcą, a tu no sorry.... podstawy się kłaniają. B seria w hondzie to nie tylko 2 wałki ale i przede wszystkim (poza 1 wyjątkiem) zmienne fazy rozrządu VTEC i z takim też silnikiem mam del sol'a vti, tyle w temacie chciałem tylko te brednie sprostować, przepraszam za offtop.
"D seria w hondzie to tylko sohc"
a jedynie że "...np w Civic są D-serie sohc i B-serie dohc" co wcale nie wyklucza że są jeszcze inne silniki.
Nie będę się szczegółowo rozpisywał o silnikach hondy na forum nissana.
Użyłem tego zestawienia żeby zobrazować pewną sytuację, żeby dowiedzieć się czy w przypadku nissana jest też pewna analogia. Otrzymałem rzeczową odpowiedź od zainteresowanych tematem kolegów za co dziękuję.
Fajnie że przy okazji udało Ci się pochwalić znajomością silników hondy, może mogłeś też napisać coś o innych seriach K, H, F ...? Nie mam zamiaru z Tobą dyskutować tutaj na ten temat.
Nie rozumiem twojego ataku, ale możesz wejść sobie na hondatech.pl lub civicklub.pl albo dodo-upgrades.nl tam znajdziesz mój projekt i szczegółowy opis, możesz wyrazić swoją opinię, jeśli już tak bardzo Ci zależy żeby się przyczepić.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn 19 paź, 2009 22:10 przez demolik, łącznie zmieniany 2 razy.
z ca16de to chyba walki ssace sie podmienia i pasuje p&p, zamiast tego mozna wrzucic walek wydechowy ca18det zamiast ssacego ca18det, walek wydechowy ma wyzszy wznios i dluzszy czas otwarcia, trzeba je wycentrowac regulowanymi kolami rozrzadu
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv
S13 2JZ / 730HP 820NM
S13 2JZ / 730HP 820NM