Światła mijania, a paliwożerność

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
xZealoTx
Stały gość
Stały gość
Posty: 464
Rejestracja: śr 16 lip, 2008 21:40
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Mam takie pytanie:
chodzą słuchy na internecie ze jak sie jeździ na Ś-Mijania to wzrasta spalanie paliwa.....
Oficjalnie niewierze w to....

Czy może ktos dość ogarniety i kumaty napisać na jakiej podstawie zarówki wpływają na spalanie:

Oczywiści Kazdy wie ze na spalanie ma wpływ jaki kolwiek Opór mechaniczny/tarcią/grawitacji/warunki atmosferyczne (temperatura)

Jeśli ktoś myśli ze Alternator powoduje Obciążenie silnika spalinowego, to jakim cudem wytwarza on wiekszy opór mechaniczny podczas swiecenia zarówek, do oporu normalnego bez swiecenia

Prosiłbym o bardzo szczegółowy opis jak to jest mozliwe
Niskie, Szerokie... i jedzie się Bokiem
S14a in Progress (4%)
Honda CB600F Hornet (94bhp) (100%)
Awatar użytkownika
Jeshu
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 87
Rejestracja: wt 02 mar, 2010 18:33
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Kontakt:

Może zrobie OT ale po założeniu xenonów 6000k do mojego poprzedniego auta (Honda Accord V) spalanie spadło z 14.5l do ok 12l...
Awatar użytkownika
matthew
Stały gość
Stały gość
Posty: 331
Rejestracja: sob 11 kwie, 2009 08:53
Lokalizacja: Tczew

Według naukowców wzrasta ale w skali roku średnio jest to niby od 2 do 5 l, więc jak na moje nie ma to chyba większego znaczenia.
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Podobno jazda z włączonymi światłami podnosi zużycie paliwa o 1,5% właśnie przez większe obciążenie alternatora. O ile wierzyć informacjom podawanym przez serwis WP posłowie chcą znieść ten obowiązek z kierowców przez zaskarżenie ustawy do trybunału konstytucyjnego. Więcej tutaj
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

im wiekszy pobor pradu z alternatora tym wieksze obciazenie dla silnika i tyle

to tak jak z klima tylko klima potrzebuje znacznie wiecej energi niz swiatla ofc
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Awatar użytkownika
przemekD
Stały gość
Stały gość
Posty: 414
Rejestracja: czw 26 kwie, 2007 09:52
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Do tego w s13 dochodzi opór powietrza, który przy otwartych lampach podobno jest dość znaczny.
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Jeżeli chodzi o pobór prądu to łatwo to oszacować - dodatkowe świecące 150W to około 400W dodatkowego obciążenia dla silnika, czyli pi*drzwi 0.5KM

BSFC dla silników turbo wynosi około 0.55, czyli nasz silnik na wyprodukowanie 1KM przez godzinę potrzebuje około 0.25L paliwa. Czyli zużycie paliwa przez samo zaświecenie świateł wzrośnie o jakieś 0.1L na godzinę pracy silnika.

Jeżeli średnia prędkość samochodu to około 40km/h to zużycie na 100km wzrasta o 0.15L, do tego dodatkowy opór powietrza - powiedzmy 0.2L (chyba że ktoś wali trasę - wtedy opór ma większe znaczenie).

więc % to zużycie dla pojedynczego kierowcy jest zaniedbywalne i nie do zauważenia, jednak w skali kraju wygląda to inaczej...

otóż przeciętny kierowca przejeżdża rocznie 15 000 km,
czyli przez światła zużywa dodatkowo 30L paliwa rocznie,
w 1 litrze paliwa jest około 2zł akcyzy i podatków,
czyli rocznie przeciętny kierowca wpłaca do budżetu dodatkowe 60zł,
zarejestrowanych samochodów mamy ponad 14mln,
czyli łącznie dzięki obowiązkowi jazdy na światłach wpływa do budżetu dodatkowe 840mln zł

no ale idą wybory, więc posłowie zaczynają obiecywać że wlezą wyborcom w dupy :lol:
Ostatnio zmieniony sob 10 kwie, 2010 11:19 przez roball, łącznie zmieniany 1 raz.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
domino
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 2824
Rejestracja: ndz 31 sie, 2008 09:34
Lokalizacja: złotów

roball pisze:
otóż przeciętny kierowca przejeżdża rocznie 15 000 km,

no ale idą wybory, więc posłowie zaczynają obiecywać że wlezą wyborcom w dupy :lol:
ad 1- ja przecietnie robie 50-60 tys w roku a byly i lata ze około 90 tys

ad2- dobre :lol: :lol: bardzo dosłowne


ja dopiero mam plecy z tym spalaniem
Ostatnio zmieniony pn 12 kwie, 2010 21:42 przez domino, łącznie zmieniany 1 raz.
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen.
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

różnica jest, testuje to w polo 6n1 1.4, pułap zwiększył się o około 40 kilometrów, co by zaowocowało w zmniejszeniu zużycia (w okresie jesienno zimowym gdzie często trzeba na normalnych światłach jeździć) o 0,3 na 100km(z 6,5 do około 6,15) to tak robiąc 15 000 rocznie to w skali tego roku jest się do przodu o 45l co w tym polo = pod korek czyli jest się już na lekkim plusie patrząc po ile są te światła teraz co zostały kupione :)

a w lato jeszcze bardziej będzie szło przyciskać ;)


jest się do przodu na paliwie, ale nikt nie liczy że przez te upalanie reflektorów w dzień nadają się powoli na śmietnik, akumulator alternator się cieszy, ba i pasek się tak nie zużywa, a może to tez lansiarsko wygladąć :)

podejście od pupy strony do sportowego wozu ale coś da :)

Ps. jest się tez na plsie z emisjami Ofc :wink:
Ostatnio zmieniony pn 12 kwie, 2010 22:09 przez Tomek89, łącznie zmieniany 1 raz.
Rice is nice
Obrazek
Awatar użytkownika
krzych
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 89
Rejestracja: ndz 29 mar, 2009 21:31
Lokalizacja: Żyrardów

No i żaróweczki trzeba częściej zmieniać .
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”