Pomoc przy kupnie NISSANa 200SX

Moderator: Moderator

kuzwk
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 5
Rejestracja: śr 28 lip, 2010 17:14

Witam ponownie. Już po oględzinach s14a a oto wrażenia:
Karoseria:
1. samochód został uderzony w przód (źle spasowana karoseria zderzaka po prawej stronie; zgrzewane elementy plastikowe pod maską).raczej nie było to mocne uderzenie.
zdjęcia 1a 1b pokazują defekty na karoserii oraz złe spasowanie zderzaka.
2. uderzenie w tył z prawej strony, jakby od dołu, po odsłonięciu dywanika w bagażniku widać że karoseria pod zderzakiem była naprawiana. Po lewej stronie tylnego zderzaka widać pęknięcie lakieru na samym obrzeżu zdj 2a. na zdj 2b zakreskowałem część zderzaka która jest zapadnięta. zdj 2c uszkodzona lampa. Sprzedawca fiata zwierzył się że auto miało niewielką stłuczkę na autostradzie.
3. przedni prawy amortyzator jest słaby, po pierwszym odpaleniu w silniku było słychać zawory. Gdy Popracował po 10-15 min. brzęczenie ucichło. Miał rozładowany akumulator, jeden z mechaników mówił że w samochodzie sam włącza się alarm i chyba dlatego problem z akumulatorem który był rozładowany. Zdj 3a i 3b pokazuje progi.

[ Dodano: Nie 01 Sie, 2010 22:19 ]
...
3. przedni prawy amortyzator jest słaby, po pierwszym odpaleniu w silniku było słychać zawory. Gdy Popracował po 10-15 min. brzęczenie ucichło. Miał rozładowany akumulator, jeden z mechaników mówił że w samochodzie sam włącza się alarm i chyba dlatego problem z akumulatorem który był rozładowany. Zdj 3a i 3b pokazuje progi.

to chyba tyle co udało mi się zauważyć.
Przebieg samochodu według sprzedawcy :wink: jest oryginalny, facet miał ten samochód do zabawy i się nim znudził (ja bym się tak szybko nie znudził 8) ) Po przejażdżce odniosłem pozytywne wrażenie chociaż spodziewałem się że będzie się "lepiej zbierał" ale to seryjny model bez przeróbek. Z tego co rozmawiałem facet nie zejdzie poniżej 25 000. Szkoda bo przydało by się go trochę usprawnić. Zrezygnowałem z kupna :| mam nadzieje że komuś przydadzą się te informacje.
Załączniki
2c
2c
2b
2b
2a
2a
1.b
1.b
1.a
1.a
3b
3b
3a
3a
Awatar użytkownika
Stas1989
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 58
Rejestracja: wt 27 sty, 2009 11:15
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Jeśli można się podłączyć bo nie chce zakładać w takiej sprawie nowego tematu... Chodzi mi o to czy w 200sx s13 silnik ma jakąś "granicę" przebiegu po której silnik już chodzi znacznie gorzej? Pytam bo wyczytałem na forum że w silnikach z s14(a) po przejechaniu 220tys. km chodzi już znacznie gorzej.....
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

W tych samochodach nie masz sie co patrzec na przebieg.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Awatar użytkownika
Stas1989
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 58
Rejestracja: wt 27 sty, 2009 11:15
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Chodzi ci o to ze są w nich cofane liczniki? Czy silnik jest aż tak wytrzymały?
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

dokladnie jak ige pisze
nie ma jakiejs reguly ze silnik po 200k zacznie chodzic gorzej ani w nissanie ani w zadnych innych silnikach.
wszystko zalezy od tego jak dany samochod jest eksploatowany,jeden moze miec 200k przelotu i praktycznie zero oznak zuzycia a drugi po 50 moze byc juz trupem
Awatar użytkownika
Stas1989
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 58
Rejestracja: wt 27 sty, 2009 11:15
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Aha rozumiem pytam dlatego bo to silnik turbodoładowany i dużą mocą jak na tą pojemność... I nie wiem jak one wytrzymują duży przebieg...
Awatar użytkownika
180SX
Stały gość
Stały gość
Posty: 357
Rejestracja: czw 17 mar, 2011 09:43
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

SR16VE N1 miał 200ps z 1,6l więc sr20det wcale tak bardzo nie jest wysilony, tak jak wyżej piszą, wszystko zależy jak był eksploatowany, z resztą ca wystarczy posłuchać, sprawdzić jak pod korkiem oleju wygląda, jak świece wyglądają i czy spaliny walą olejem i wszystko praktycznie wiadomo o silniku. No chyba że ktoś przy sprzedaży zaleje silnik hipolem wtedy nawet jak panew walnięta jest to ciężko usłyszeć i przez jakieś 1000km silnik daje pozory w 100% sprawnego.

kuzwk:
ja mam też bitego, tylko że s13 i jeśli wychodzi rdza to odpuść bo mi kielich wywaliło po "małej przygodzie z krawężnikiem, do tego pokrzywiło się prawie całe auto, gdyby nie było powypadkowe szkody były by zdecydowanie mniejsze i nie musiał bym auta dawać do blacharza żeby mi je prostował teraz :/
From 0 to bitch in 2,5 seconds

Tel: 507838951
Milion części do s13, nadwozia i inne
Awatar użytkownika
Stas1989
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 58
Rejestracja: wt 27 sty, 2009 11:15
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Oki wielkie dzięki za info :wink:
Awatar użytkownika
Lechu
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 62
Rejestracja: sob 23 kwie, 2011 20:45
Lokalizacja: Rzeszów

Witam, znacie może tą nyskę?
Przymierzam się do kupna i zależy mi żeby dowiedzieć się o niej jak najwięcej.
http://s1196.photobucket.com/albums/aa4 ... /sx%20200/
Awatar użytkownika
mysza
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 4348
Rejestracja: czw 07 kwie, 2005 10:32
Lokalizacja: Kraków/Płock

To jeszcze nie sprzedane? O ile dobrze pamiętam to z rok temu jakiś gość spod Krakowa chciał to sprzedać (ten drugi czerwony to też był jego). Stanu auta nie znam, właściciela na forum zdaje się nie było.
Przedszkole Montessori FaSolLa

Protest Wyborczy

Mateusz Pucharski

Mój wóz to moja twierdza, w tej twierdzy jem i pierdzę...
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

Byl wlasciciel tego auta na forum :)

marcinkcp,u,4705.htm

Ale czy nadal jest wlascicielem tych aut to nie wiem.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Awatar użytkownika
Lechu
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 62
Rejestracja: sob 23 kwie, 2011 20:45
Lokalizacja: Rzeszów

Twierdzi, że miał jakiś wypadek i autem nie jeździł jakiś czas, ogólnie widać, że gość lubi extreme sport.
Drzymek
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 1
Rejestracja: sob 27 wrz, 2014 06:43
Lokalizacja: Nowy Sącz

Witam serdecznie forumowiczów.

Odkopałem temat, ponieważ interesuje się zakupem 200sx.

Jestem ogromnym pasjonatem samochodów. W swojej karierze miałem Forda Probe turbo którego samemu tuningowałem i to z całkiem niezłym efektem.
Mam garaż z narzędziami i zaprzyjaźnionego mechanika z 30 letnim stażem i profesjonalnym warsztatem, który jak nie daję rady zawsze mi pomaga. Nie jest mi więc straszne dłubanie przy aucie od strony mechanicznej, gorzej z blacharką bo na tym w ogóle się nie znam.

Odłożyłem trochę pieniążków i chciałbym kupić samochód który będzie najbliższy mojemu sercu.
Byłem już o włos od kupienia Eclipse GT 3.8, ale przedni napęd i masa 1600kg przekonało mnie że to auto tylko udaje szybkie sportowe coupe.
Obecnie rozważam już tylko 2 przypadki e46 330ci i 200sx S14a.
Za nissanem przemawia fabryczna szpera, masa 1275kg no i turbo, które daje tak dużo radości i możliwości.
Za BMW niemiecka jakość, nieporównywalnie większy komfort i wiek auta, bo celował bym w model 03-04.
Bliżej jednak jest mi do 200sx, ponieważ lubię jak samochód warknie, turbo syknie i czuć klimat JDM i kolorowych silników.

Teraz mam do Was kilka pytań:

Czy 200sx S14a z 99roku będzie miało tendencję do gnicia i czy da się to jakoś opanować?
Czy za kwotę ok 25tys można kupić dobry egzemplarz (najlepiej już po lekkim tuningu)?
Czy warto interesować się dłubniętymi egzemplarzami?
Czy jest to awaryjne auto jeżeli używa się je z głową?

Nie boję się napraw jak się coś wysypie, bo sobie z tym poradzę, ale jak miał bym średnio 2 soboty w miesiącu spędzać na kanale bo coś się wysypało i wydawać sporo kasy na naprawy, to też mi się nie uśmiecha. Czasy kiedy cały tydzień siedziałem pod autem minęły i nie chcę aby powróciły, teraz co najwyżej raz na jakiś czas mogę coś naprawić/poprawić aby mieć potem spokój.

200sx używany był by rozsądnie, z dbałością o turbo, bez oglądania drogi przez boczne szyby, bez ścigania się na 1/4. Ot takie szybsze przemieszczanie się po drogach i od czasu do czasu start spod świateł. Przebiegi to max 10tys km rocznie. Oczywiście oleje i serwis regularnie. Używany jako 2auto, czasem gdzieś dalsze wypady. Nie był by używany zimą (schowany w garażu).

Czy jest sens kupować już tuningowany egzemplarz z mocą ok 280koni?
Nie ukrywam że chciał bym już mieć gotowe auto z po tuningu, bo samemu już nie bardzo mi się chce tego robić, no i trochę gotówki też trzeba na tuning wyłożyć.

Interesuje mnie bardzo ten model:
http://olx.pl/oferta/nissan-200sx-racin ... ceb84e00ce

Proszę o porady i pozdrawiam serdecznie
Ostatnio zmieniony pt 10 paź, 2014 09:50 przez Drzymek, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
Barta
Stały gość
Stały gość
Posty: 384
Rejestracja: ndz 29 lis, 2009 12:18
Lokalizacja: spod warszawy

1 autko które ma 15 lat ma coraz większą tendencję do gnicia. To oczywiste. Jeżeli kupisz zdrową budę i odpowiednio o nią będziesz dbał (rzeczy takie jak konserwacja profili zamkniętych i inne) to będziesz się cieszył dłużej. Jeżeli do tego dołączyć garaż i jazdę tylko w letnie, słoneczne dni to będziesz miał samochód do grobu :D To normalne. Moim zdaniem gadanie że jakiś samochód bardziej gnije a inny mniej to tylko gadanie. Wszystko zależy jak się go używa. Z głową czy bez. A w dzisiejszych czasach im nowsza fura tym gorsza jakość. Teraz się robi jednorazówki. 4 letnie bmw potrafi gnić. Odpowiadając na pytanie tak da się opanować. Wszystko da się opanować.

2 Za 25 tysięcy można spokojnie kupić dobry egzemplarz. Po tuningu to zależy jakim. Ja chyba kupiłbym za taką sumkę dobrą budę i niewiele dłubniętą. Rzeczy takie jak turbo, orurowanie, wszelkie mechaniczne sprawy chyba wolałbym robić samemu. Wiesz co masz i masz satysfakcję. Tak jak wcześniej było pisane rozeznaj się w temacie w Niemczech.

3 To już przecież od ciebie zależy czy chcesz startować od zera czy nie. Jedni robią chociaż nie mają zielonego pojęcia co robią a inni robią konkretnie. Na kogo trafisz to loteria. Ale jak znasz się na rzeczy to poznasz kto odwalił lipę a kto zrobił samochód z sercem.

4 Jak coś się używa z głową to nie jest to awaryjne. Jak dbasz to masz. No i ogólnie to już nie jest ca18 tak? :P
Obecnie '92 200SX S13 CA18DET GT2860RS
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”