pytnko o Mitsubishi Eclipse

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
SZAFA
Stały gość
Stały gość
Posty: 381
Rejestracja: sob 31 lip, 2004 06:04
Lokalizacja: POLAND

Ano mam takie pytanko odnośnie stockowego Eclipse 2.0 na Turbince z 97 roku.
Kiedyś o taki myślałem i mam dwóch znajomków którzy takowe mają.
Ale coś mi się zdaje zę pocisneli mi kita bo mówią ,że po mieście palą poniżej 10 l /100
nawet jeden gadał że 8.
A prędkość max jeden mówił że przekroczył 270 km/h. CZyli zamknął budzik.

Czy ktoś wie jakie są realne osiągi tego auta ,bo nie chce mi sie wierzyć w to co oni wygadują.'
W katalogu pisze 13-14 l /100 po mieście a max predkość to 230.
Wydaje mi się że przy 2.0 nie da się zejść poniżej 10 ,a zwłaszcza na turbinie i laciach 215.

Tak samo czy to możliwe żeby zwykłe stock corrado 2.0 16v 150 KM mogło pocisnąć 250 ???
Awatar użytkownika
Karrlos
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 1402
Rejestracja: pn 26 sty, 2004 22:22
Lokalizacja: Gdańsk

Co do 270 km/h to nie ma najmniejszych szans. Chyba że z Kasprowego zjeżdżał.
EMWU is dead
cziko

a ja na temat corrado 20 16v powiem ci tyle ze jezdziłem takim pare raz i nie ma szans na takie predkosci!!do 200 rozpedza sie jeszcze w miare puxniej jest lipaaaaa zeby osiagnac 210 to mu potrzeba z 30km prostej drogi!!serio!!powiedz znajomy ze czas juz sie obudzic i zejsc na ziemie!!i skoro ich wozy tyle lataja to twó300zx smiało przekracza 300paczki!!
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

jeżeli to seryjne 2.0 turbo to 270 to mu może tylko licznik pokazac, bo pewnie ma duuzzzee przeklamania :D A co do spalania to moze byc ponizej 10 ale w 8 to ciezko mi uwierzyc. Mialem fiata qpe 2.0 20vt i spalał mi 9,6, przy czym ja spokojnie bardzo jezdze, tak wiec jestem w stanie uwierzyc ze te miski palą ponizej 10.
lukaszDG
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 49
Rejestracja: pt 07 sty, 2005 05:32
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

wiec z tego co mi wiadomo zeby osiagnac predkosc 220km/h potrzeba mocy 150KM a dlaczego ? dlatego ze suma oporow (powietrza, toczenia, tarcia wewnatrz mechanizmow) jest rowna wlasnie tej wartosci , dla porownania zeby osiagnac 80km/h wystarczy 15KM

co do spalania ,to czyatlem gdzies w sieci ,wypowiedzi ludzi ,ktorzy zachwalali swoje auta typu V12,supra biturbo ,BMW M power ,ze wlasnie supra biturbo spala okolo 8l/100km
czy to mozliwe? mysle ze nie ale 10 uwazam ze przy normalnej jezdzie da sie osiagnac
podobno supra z intercarsu pali okolo 12 jesli znajduje sie w obszarze turbo dziury

a tak swoja droga to strasznie mnie to wszysko martwi bo moj nissanek pali 23-26l/100km
i wcale nigdzie nie cieknie a ja dobrze to przeliczylem
pozdrawiam
Awatar użytkownika
Karrlos
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 1402
Rejestracja: pn 26 sty, 2004 22:22
Lokalizacja: Gdańsk

lukaszDG pisze:wiec z tego co mi wiadomo zeby osiagnac predkosc 220km/h potrzeba mocy 150KM a dlaczego ? dlatego ze suma oporow (powietrza, toczenia, tarcia wewnatrz mechanizmow) jest rowna wlasnie tej wartosci , dla porownania zeby osiagnac 80km/h wystarczy 15KM
Pamiętaj jeszcze, że liczy się współczynnik opływowości samochodu Cx. Więc 150 KM w jednym aucie nie równa się 150 KM w drugim.
EMWU is dead
Awatar użytkownika
fazolx1
Stały gość
Stały gość
Posty: 281
Rejestracja: śr 06 paź, 2004 00:49
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Witam , skoro temat został "odnowiony" to i jak dodam swoje 3 grosze , mam trooche pytanie troche pewną dywagacje. Moim zdaniem w 200sxs13 z max-em jest coś nie tak , przynajmniej u mnie. Poprawcie mnie jeżeli gadam bzdury , i moje auto to szrot (chodz nie myśle tak) . Nie musi nik wierzyć a i ja bym z chęcią niewierzył ale dlaczego Nissan 300zx Z31 "Shiro" (chyba ale to inna dyskusja) Jechał wedle moich oczu i odczuć ponad 260km/h poważnie , na budziku jest 280km/h , oczywiście też spodkałem waratów którzy sądzą że ich 300zx N/a 174 KM (tyle ma VG30E z 89) jechał ponad 300 , ale to inna drogą. Z tego co wiem 300zx z31 z turbo czyli taki jak mój ma około 210KM , Nasz podobno miał coś w silniku grzebane , ale tak twierdził sprzedawca który go sprowadził 11 lat temu jak go tacie sprzedawał. Na oko to może miał coś z kompem robione ale wątpie , bo wydech seria , bez IC , bez MBC ani tym podobnych nawet zwiecha seryjna i lacie. Więc co w nim jest takie w odróżnieniu od 200sx że do 180km/h SX idzie tak samo , no może ciut lepiej przynajmniej mój 200sx na tym samym odcinku idze minimalnie więcej od "Tatowego jaskiniowca" a potem to jakaś pomyłka sie robi. Bo tak jak mówie sam będąc za kółkiem 300zx wydoliłem prawie 260 , a na siedzeniu pasażera jak auto było sprawne w 100% widziałem 240 bez większych zmagań , Również w innych źrudłach słyszałem że ostatni model Z31 z Turbo potrafi ponad 260 wykręcić. Podobnie również słyszałem o Corrado właśnie że wersja VR6 dała z siebie 245km/h , i jeszcze ciut szła. Dlatego coś w tym jest naprawde , i coś w SX jest że ponad 180 dostają muła. Niewiem dokładnie ale czytałem dzieś czy to na spocie ktoś mi gadał że Jarkowy Sx idzie 240 km/h , biorąc pod uwage 280KM i mase powinien iść dużooo więcej.

Moja chodz podwórkowa ocena jest taka że poprostu są już zaduże Obroty , wogóle sx-a wadą dla mnie jest to że na autostradzie gdy na 5 biegu lece 160 - 170 KM/h to obroty są bardzo wysko. Dla porównania w z31 na 5-tce przy 1000 obr/na min jest 110Km/h nie tylko na moim liczniku ale również w prospektach i danych fabrycznych. Co daje 330KM/h przy 6 tys. Zaraz pewnie ktoś odpali że piernicze i gadam bzdury bo to nadbieg. No to powiem że przy 220km/h 4 bieg zostaje odcięty , i do 260 powiecmy idzie na 5 już.
Ja naprawde tyle nim jechałem !

Może taka różnica wynika właśnie z pojemności silnika , tego że jest on V6 idzie do 100 nawet wolniej ale może dłużej 3-ma max moc.

Niech ktoś z doświadczonych tunerów sie wypowie

Aha co do stanu moich nissanów , bo zaraz ktoś powie że może moja nysa słaba lub coś to odrazu napisze że 3-ma moc seryjną , z tuningu ma jedynie stożek jeszcze bez dziurek. Przyspiesza dobrze porównywałem go z kilkoma filmamy z sx na forum , z tych co widziałem niedogonie chbya tylko IceMan-a , kompresia ok , silnik zegarek, brak szarpania(było wymianiałem lambde)

Więc może co do corrado 270KM/jh to przesada , ale moge dopuścić do swojej głowy że Vr6 pojechało no ponad 250KM/h podobnie jak owy Z31 i wieszcie to jest moja ostatno cięszka łamigłowka..
A do tego tochodzi jeszcze 230 konna supra która sie interesowałem i ona również potrafi dać z siebie ponad 260km/h - mowa o tej starej z otwieranymi światłami i turbo pojedynczym.

Podam jeszcze pare szczegółow technicznych jak by kto pytał:

Z31 VG30ET , moc 210KM (raczej nie więcej) a masa 1540 KG
O-100 widziałem opisy że 6,8 - i 7,4 - te bardziej wiarygodne
Max katalogowo 230km/h i w wielu źródłach i innych katalogach 250Km/h

Corrado również duży silnik 2,9 i 193 KM mocy , Supra MKIII 230 KM też 3.0 z Turbo
Co do biegów w Z31 to:

1. max 69 km/h potem odcina
2. max 117 km/h
3. max 160 km/h z groszami ( tu tojota supra mkIII ma 180!!!)
4. max niecałe 220km/h (pod kreską):)
5. max 330KM/h (zdziwko)


Pozdo , szczekam na jakieś rozwinięcie...

ps. zanim ktoś zacznie mnie besztać to przeczytajcie dokładnie bo dużo tu materiału :)
Wreszcie jeździ , i to jak ;)
Awatar użytkownika
Maretzky
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 826
Rejestracja: śr 29 paź, 2003 18:04
Lokalizacja: Wejherowo

Ja nie wiem jak to z tymi proporcjami mocy do prędkosci jest , ale wiem bo sam doswiadczylem na fotelu pasazera ze Palio 1.2 75 KM potrafi pomknąć ponad 200km/h i to na gazie , bo na benz odciecie sie włącza. Z górki co prawda , ale po prostej nie wiele mu brakowało do 200.
Z drugiej strony to prędkosciomierz predkosciomierzowi nie równy i czasami ma sie to nijak do rzeczywistej prędkosci.
Obrazek
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

Panowie program Car test wam wszystko wyjasni. A górki zostawmy w spokoju bo to bez sansu górka, wiatr itp to bzdury które mnie wkużają.Honda Civic 90 rok 1,3 silnik (która jeżdze na codzień) z górki poleciała 190km/h, "a jak by górka była dłuższa to by pojechała 250 :lol: " ludzie dajcie spokuj!
Co do V-max to po co to komu? Naprawde tak czesto zamykacie szafe?
Co do 200sx S13 to powiem ze przełozenia pozwalaja mu osiągnąć 246km/h przy obr 7200 czyli na odcięciu.
Jak przeniesie sie odcięcie na 8000 to pójdze więcej jeśli bedzie dość długa prosta ale tylko hipotetyczne!
A co do mojego auta to widze ze jakieś mity się twożą ktoś komuś mówił ze wyciągam 240..
bzdura nigdy tyle swoim nie jechałem bo nie miałem okazji a jesli mam powiedzieć ile pójdzie moje auto to powiem ze tyle ile mu ustawie ajk mu dam odcięcie na 7800 to pojade ponad 250 jednak wcale nie chce jeździć tyle wole ŁADNIE wystartować spod świateł i na 2 lub 3 biego zamiatać ogonem . I już

PS. Zawsze mnie wkuzały pytania Ile wyciąga?? Tak się pytaja chłopcy z 2 kalsy podstawówki przeciez to nie jest wymierne ze ten szybszy jest LEPSZY.
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
Awatar użytkownika
fazolx1
Stały gość
Stały gość
Posty: 281
Rejestracja: śr 06 paź, 2004 00:49
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Prawda jak spoglądam na swój duży post to troche śmierdzi przedszkolem , ale fakt faktem coś w tym dziwnego jest ,może nie dziwnego bo jest nato prosta odpowieć tylko jej nieznam :( , Nurtuje mnie tylko pytanie dlaczego SX który przyspiesza szybciej od Z31 za3muje sie na 200 i leniwie posówa sie dalej (z tego co pisze na forum i na filmach jak wszystkie stock lub prawie stock) a z31 przekracza 200 i dzie dalej dostając muła dopiero przy 240Km/h a ciągnie między 240 a 260 jak maluch od 80-100 czyli do przyjęcia.

Nie chodzi akórat mi o górki czy max-y innych aut , kto kituje , a kto mówi serio. Tylko o techniczne wytłumaczenie tego muła. Ma to swoje proste wytłumaczenie które dopadło mnie już raz na obwodnicy ! słuchajcie :

Poznałem gościa z SR.pl - tak mi powiedział , zaczepił mnie na stacji , wychodze stoi extra bryka (serio furaj jak H...) Dodge Stelth z soczewkami , cimno zielony ze skórą w środu beżową. Po przyjemej gadaninie wyskakujemy na ulice (niebede opisywał jak sie opierałem itd bo forum na tą opowieść i nasze z nim paplanie nie styknie).

Gość sam mnie zaczepił , jak powiedziałem 1.8 to parknoł śmiechem (potajemnie ale widziałem) no cóż gonie go po obwodnicy , troche przesada z naszej strony , czasem odchodzi bo mokro i cyka miałem , wkońcu jade mu na zderzaku i lecimy na prostej a ruchu ciut mniej wyskakuje na 2-gi pas 120km/h 4 bieg i GAZZZ jade równo z nim i nagle słysze jak Ryknoł tym swoim V6 i sie odsuwa odemnie (140) w tym momęcie "wóz albo przewóz" PEEEETA NA MAX aż pedał do buta włazi i co ? (160) i biore drania 180 jestem prawie cały już przednim , przy 200 jade już właściwym pasem a on zamną o jedną długość , I hamowanie (auto przed nami) hamowanie do 100 , aż tu widze nagle pusto ,wyprzedzam audiole z 3-ki przy 120 chowam sie on zostaje na 2gim i obaj PETARDA FULL i odsuwam sie potem 4 - 180 i 5 ponad 200 i dalej już nawet niezerkam (koło 220 ) ładnie od niego odjechałem ale powyżej 200km/h zaczoł sie zbiżać a ja muliłem naszczęście obwodnica się skończyła i zjazd na inna stacje. Najpier wielkie wqurwi.... z jego strony no jakto on dostał w dupe od 1.8 ??? co do qur.... (cytat) potem jednak doszlimy do wniosku że on ma Steltha 225KM a masa bagatela 1750KG!!! Ale dlaczego to napisałem , bo tyczy sie to owego muła przy 180 -200 dlaczego SX którym jechałem miał szybciej do 100, miał szybcie od 100-200 a powyżej 200 mulił a stelth chodz na przyspieszenie słabszy cioł dalej i to naprawde równo !!!

Dlatego dalej mnie to mierzi , nie przedszkolne jak ładnie to Jarek ujoł dywagacje kto ile wyciąga , tylko czemu 1.8 SX słabnie przy 200 , A 3.0V6 T w Z31 , w Stelt-cie,lub Suprze MKIII 230KM czy VR6 2.9 w corrado ciągną jak ciągneły ale DALEJ ! , nasówa sie mi podwórkowo tylko jedno duuuże silniki i to V6 , stosunek mocy do masy w SX względem tamtych nawet może i leprzy (niechce mi sie liczyć zbliżony tak czy inaczej) a jednak te V6 idą szybciej , chciałem to technicznie rozwiązać dlaczego ???


Pozdro , miało być skrótowo ale nieumiem tak zlewać myśli kródko na klawiare jak inni!
Wreszcie jeździ , i to jak ;)
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

juz Ci odpowiadam dlaczego 200sx lepiej przyspiesza a ma mniejsza predkosc max.
Otóż na przyspieszenie ma wpływ masa a na predkosc maksymalną masa ma mały wplyw.
Porownaj sobie motor, motor o mocy 80km przyspiesza do 100 w 4 sek a max ma 200km/h.

200sx jest duzo lzejszy od 300zx i dlatego lepiej przyspiesza od twojej 300zx, ale przy duzych predkosciach opory powietrza odgrywają znaczącą rolę i potrzebna jest MOC a nie niska masa i wtedy 300zx jest lepszy bo ma mocniejszy silnik.
A 260 na liczniku to moze byc 240 km/h rzeczywistej predkosci. Nie wierz licznikom :) Praw fizyki nie oszukasz.
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
sajgon

Mhmm... co do predkosci max to sam sie zastanawiam jak to jest. Mialem okazje jezdzic alfa 147 i 156 gta ze zdjetymi zabezpieczeniami elektronicznymi. Powiem wprost przy 250 na zegarze po wcisnieciu gazu TO COS szlo dalej ale na szczescie moj mozg powiedzial idioto zwolnij bo jakby nie bylo obwodowa nie jest zbyt idealna do takich wypraw...
Poza tym czytam sobie czytam i doszedlem do wniosku ze cos tu nie gra bo alfa 147 na turbince (co prawda diesel) ma 9 do setki - a ktos napisal ze z turbo ponizej 2 litrow cieeezko uzyskac mniej niz 10 sek...
A swoja droga taki maly OT seria 1.8turbo w s13 ile ma do setki??
Awatar użytkownika
dr Mike
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 537
Rejestracja: pn 28 lip, 2003 11:50
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

7.5 s (chociaż pewne źródła podają też 7)
lukaszDG
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 49
Rejestracja: pt 07 sty, 2005 05:32
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

doge w tej wersji to naprawde kupa zrobilem takiego tyle ze automata renault megane 2.0l 115km masa b duza naped 4x4 (odbiera moc) a powyzej 200 doganial cie bo ma silnik prawie 2x wiekszy i 220pare koni
pozdrawiam
lukaszDG
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 49
Rejestracja: pt 07 sty, 2005 05:32
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

doge w tej wersji to naprawde kupa zrobilem takiego tyle ze automata renault megane 2.0l 115km masa b duza naped 4x4 (odbiera moc) a powyzej 200 doganial cie bo ma silnik prawie 2x wiekszy i 220pare koni
pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”