Co was denerwuje w Nissanie S14 (1994-1999)?

Moderator: Moderator

JCM

Zapoczątkowałem ten temat żeby każdy własciciel S14 wymienił wszystkie cechy które go w nim denerwują,jakie ma wady fabryczne (konstrukcyjne),jakie go trapią najczęściej przypadłości itd.Dzięki wielkie i pozdro.
Fila.
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 614
Rejestracja: wt 29 lip, 2003 15:56
Lokalizacja: nikad
Kontakt:

Ja ci napisze co mnie wqrwia w s13.... nie ma duzo tunningowych czesci (baaaa wcale nie ma).. To samo sie tyczy s14... bedziesz chciał cos mocniej dłubnac tj zakuc silnik i dupa... Acha ceny sa takie za róznego rodzaju zestawy kute do s13 i s14 ze mozna za to kupic corvette z 91-93 roku (w niemczech) mowie o stockerach czyli przerobieniu silnika na 2 l urbo z 1,8 i na 2,2l z 2,0... ciezko jezdzi sie tymi samochodami zima nie ma znaczenia czy masz opony zimowe czy letnie... ciezko jest dostac taki samochód który nie zaliczyl dzwona 9nie bity), i zeby był zadbany (tj wlasciciel dmucha i chucha)... jezeli bedziesz chciał czesci to do s14 raczej ciezko jest dostac uzywane a w servisie sa ceny raczej kosmiczne...
Pare przykładów co do cen czesci ale niestety do s13...
-crank angle sensor 3000 zł albo 2400zł nie pamietam dokladnie tak czy siak drogo jak h...
-wkladka do zamka 250 zł (nie drogo bo ja kiedys placilem 400 zł)
-wał do ca18det 3250 zł taniej o 150zl w porównaniu z cena z przed 3 lat
-dodatkowe swiatło stopu takie jak ma 240sx około 600 zł :lol: (totalna paranoja)...
- turbin w servisie nissana nie masz co kupowac poniewaz w servisie kiedys mi krzykneli 4600zł ( i nie pamietam czy za t28 czy za t25) no ale u innych mozesz kupic tez nowe i na normalnej gwarancji t25 za okolo 2200 zł, t28 za okolo 3 tys i inne takie jak gt25-gt28rs ( od 3500-4000)...

co do samochodów to sa zajebiste ja za kazdym razem jak sie naogladam zdjec albo filmów corvett ( w nocy) powtazam sobie musze taka miec .... rano wstaje ide na parking i mysle sobie po co mi corvetta przeciez ten tez jest zajebisty....

wiecej powiedza ci posiadacze s14 i s14a ja jestem biednym zuczkiem z s13-stka :mrgreen:
Banzai

Mnie w moim s14a nic nie denerwuje - pewnie dlatego że mam bezwypadkowy egzemplarz, kupiony w salonie w Polsce :D
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

mnie w moim bardzo wkurza to że juz 2 miesiące stoi w cieplutkiej hali i czeka na mnie, a ja jezdze s13 ktorej nie moge sprzedac i zaczynam się zastanawiac czy szybciej s14 nie sprzedałbym ...
pozatym jest okej :D
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
Awatar użytkownika
andrev99
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 19
Rejestracja: wt 09 lis, 2004 17:05
Lokalizacja: Warszawa

Ja w mojej silvi też nie mam na co narzekać. Jeżdże juz pól roku i mam z tego wielką frajdę. 8)
Tirinti
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 73
Rejestracja: sob 20 mar, 2004 14:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Mnie w moim ostatnio niskie zawieszenie trochę irytuje. Mieszkam przy nieodśnieżanej drodze i nie jestem w stanie wyjechać do drogi odśnieżonej. No ale taki urok sportowych samochodów. Przydałyby się też xenony, a wogóle to najlepiej podnoszone światłą jak w S13. A jeszcze taka irytująca sprawa. Nie można włączyć nawiewu tylko na szybę bez klimy. Jak się przełączy tylko na szybę to automatycznie włącza się klima. Ja przeważnie jeżdżę z wianiem tylko na szybę, a SXem tak bez klimy nie można. Tyle, że nie wiem czy tak nie jest w każdym samochodzie z klimą, to mój pierwszy takowy. Zresztą grzanie też ma marne. Kurcze Brava mająca o połowę mniej mocy lepiej grzeje. A i jeszcze IMHO nie da się dobrać wygodnego ustawienia fotela, ale podobno w S13 jest jeszcze gorzej. Cóź Japończycy mają inną budowę.
cziko

Tirinti pisze: A jeszcze taka irytująca sprawa. Nie można włączyć nawiewu tylko na szybę bez klimy. Jak się przełączy tylko na szybę to automatycznie włącza się klima. Ja przeważnie jeżdżę z wianiem tylko na szybę, a SXem tak bez klimy nie można. Tyle, że nie wiem czy tak nie jest w każdym samochodzie z klimą, to mój pierwszy takowy. Zresztą grzanie też ma marne. Kurcze Brava mająca o połowę mniej mocy lepiej grzeje. A i jeszcze IMHO nie da się dobrać wygodnego ustawienia fotela, ale podobno w S13 jest jeszcze gorzej. Cóź Japończycy mają inną budowę.
hmm co do tego nawiewu z klima nas zybe to pierwsze słysze :shock: a co do grzania to moze pora termostat wymienic bo jak mi sie nie domykła to tesz było marnie ale po wymianie jest zajebiscie ciepło!!i nie nazekaj fotele z s14a sa miooooooooodek :wink:
Tirinti
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 73
Rejestracja: sob 20 mar, 2004 14:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Wydaje mi sie, że jakby termostat źle działał to by i temperatura silnika się zmieniała. A wskaźnik temperatury stoi na środku. Silnik mi się nagrzewa szybciej niż w Bravie, ale to się nie przekłąda na ciepło w środku. Być może Nissan bardziej dba o optymalną temperaturę silnika, a Fiat o komfort kierowcy. W Brawie zdaża się, że jak silnik jest mało obciążony to temperatura spada a powietrze leci ciepłe, w Nissanie zaś jest na odwrót silnik jest nadal ciepły a grzanie spada.

Co do samych foteli to spoko. Ale albo mam niewygodnie nogi na pedałach, albo niwygodnie ręce na kierownicy. Ustawiam tak, aby wygodnie skręcać, w efekcie po 4 godzinach jazdy boli mnie noga.

=========
przeedytuję, żeby nie robić kolejnego offtopa
Z tym grzaniem to może być kwestia szczelności kabiny.
W Bravie jak wyłączę nawiew (wiatrak na 0) to po 5min szyby zaczynają parować a po 10 jak się nie przetrze to nic nie widać. Jak jadą 3 osoby to wiatrak musi być na 2. Zamknięcie obiegu błyskawicznie owocuje parą na szybach.
A w Nissanie mogę na zamknientym obiegu (to znacznie poprawia grzanie) przejechać z domu do pracy i szyby nie parują. W Bravie to by już pewnie krople wony na szybach były.
A i jeszcze jedno. Nie lubie jak mi gorące powietrze na nogi wieje. Więc w Bravie ustawiam nawiew tylko na szybę. W Nissanie to owocuje załączeniem klimy :angered: więc ustawiam na nawiew na środek, ten z koleji wieje przez drzwi a te są zimne i ciepło idzie na rozgrzanie blachy zamiast powietrza w kabinie.
Ostatnio zmieniony pt 11 mar, 2005 03:01 przez Tirinti, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Golnis
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 72
Rejestracja: wt 30 mar, 2004 11:55
Lokalizacja: polish

mnie denerwuje to ze ostatnie , przejechalem 100km a p<font class="red">u</font>zniej stano i wybilem mu przednia szybe, a za dwa tygodnie polubile i przejechalem do wawy, jest jakie spotkanie w ciagu dwoch tygodni?
Micz

Golnis pisze: a p<font class="red">u</font>zniej stano i wybilem mu przednia szybe
hmm, tego jeszcze nie próbowałem w razie awarii, rozumiem żeby na wszelki wypadek zaopatrzyć się w szalik :) pozatym to post o S14 a piszesz że jeździsz S13, nie wychylaj się z szregu, moderatorzy tego nie lubią ;)
Banzai

Tirinti pisze:Mnie w moim ostatnio niskie zawieszenie trochę irytuje. Mieszkam przy nieodśnieżanej drodze i nie jestem w stanie wyjechać do drogi odśnieżonej. No ale taki urok sportowych samochodów.
Masz serię? Bo moim zdaniem jest za wysokie. W przyszłości wrzuce coilovery Tein'a albo Tanabe.
Tirinti pisze:Zresztą grzanie też ma marne.
U mnie grzeje bez problemów.
Tirinti pisze:A i jeszcze IMHO nie da się dobrać wygodnego ustawienia fotela, ale podobno w S13 jest jeszcze gorzej. Cóź Japończycy mają inną budowę.
To nie problem, zawsze można wrzucić parę Bride'ów :wink:
Awatar użytkownika
GT350TA
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 40
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 18:33
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Moim zdaniem jak na samochód w tej klasie to s14 jest bliskie ideału, ma turbodziurę i próg doładowania ale ma to każdy samochód turbo.Pozycja za kółkiem rzeczywiście mogłaby być ciut lepsza ale trzeba wziąć pod uwagę, że fotele nie są dopasowywane indywidualnie do klienta tylko w każdym takie same. Prowadzi się świetnie,ma bardzo dobrze dobrane wspomaganie i super tylne zawieszenie, które mogło by być trochę twardsze.Najbardziej zawsze mnie wkurzało kiedy jadąc na jedynce prawie bez gazu po jego wciśnięciu do deski trzeba było czekać aż coś się zacznie dziać. No i ceny części zamiennych, dla których w większości nie ma zamienników.
Każdy samochód ma jakieś wady ,wydaje mi się że s14 ma ich bardzo mało.
Pozdrawiam
No replacement for disaplacement.
Keepsake

cziko pisze:hmm co do tego nawiewu z klima nas zybe to pierwsze słysze :shock: a co do grzania to moze pora termostat wymienic bo jak mi sie nie domykła to tesz było marnie ale po wymianie jest zajebiscie ciepło!!i nie nazekaj fotele z s14a sa miooooooooodek :wink:
Z nawiewem z klima to patent w Nissanach jako takich, moj 300ZX z 91 tez tak mial.

Fotele sa FATALNE, kierownica jest za blisko deski rozdzielczej, mam 1.83 wzrostu i nie moge ustawic prawidlowej (rajdowej) pozycji za kierownica.

Fotel jest do dupy w ogole nie podpiera ledzwiowej czesci kregoslupa.
Awatar użytkownika
andrev99
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 19
Rejestracja: wt 09 lis, 2004 17:05
Lokalizacja: Warszawa

witam Macku.
zgadzam się z Toba w kwestji foteli. Ustawienie dogodnej pozycji zajmuje mi trochę czasu. Najgorsze jest jak ktoś wsiada do tyłu i kauje tak starannie i długo dobierane ustawienia. Po dłuższej jeździei tak bolą mnie kolana... :cry:
Tirinti
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 73
Rejestracja: sob 20 mar, 2004 14:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Co do wysokości zawieszenia. Mam serię. Jak wierzdżam do garażu to mam 2cm prześwitu. Więc jak bym go obniźył to bym do garażu nie wiechał, na cjodniku bym nie zaparkował, bo bym na krawęźnik nie wiechał. Więc musiałbym go zostawiać na środku drogi. Drogą z ogranicznikami prędkości też bym się nie przejechał, bo bym się na takim zawiesił. Samochodu używam do codziennej jazdy po polskich drogach, a nie tylko na autostrady i tory.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”