Ranking kultowych aut produkcyjnych

Moderator: Moderator

Sznaps
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 4
Rejestracja: ndz 01 maja, 2011 09:18
Lokalizacja: Wawa

Hejka,

Jakiś czas temu naszła mnie chęć stworzenia globalnego rankingu "kultowości" aut produkcyjnych. Zawsze ciekawiło mnie jak wypadają japońskie klasyki (i nie tylko klasyki) w porównaniu ze starszymi i bogatszymi najczęściej w ilość modeli markami amerykańskimi i europejskimi.

Ileś tam wolnych chwil dłubania i oto jest.

http://www.cultrides.com

Ponieważ ranking miał być międzynarodowy dlategoż strona jest stety bądź niestety w języku angielskim.
Stronka jest dosyć świeża więc na pewno zawiera błędy w danych gdzieniegdzie aczkolwiek te mam zamiar systematycznie eliminować.
Również młody "wiek" tego rankingu powoduje że w chwili obecnej wyniki jeszcze nie zaczęły przedstawiać wersji ostatecznej hierarchii jaka mam nadzieję ustali się w ciągu kilku tygodni.

Zapraszam do odwiedzin.

Jeżeli macie jakieś uwagi, pomysły na pojazdy które powinny być a ich nie ma, również zapraszam do opisania ich i z góry wielkie dzięki. Uwagi szczególnie te dotyczące błędnych danych, będę spisywał i w miarę możliwości poprawiał na stronie.

Nissany oczywiście są. Podobny post wrzucam w miarę możliwości na główne forum każdej z marek. Wydaje mi się że Turbokillers najlepiej prezentuje grupę najlepszych modeli Nissana w pl dlatego więc napisałem tutaj.

Pozdr
Awatar użytkownika
Artur1020
Postojebca
Postojebca
Posty: 1643
Rejestracja: pn 15 lut, 2010 22:46
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

nie przegladalem tam wszystkiego ale szczegolnie przyjrzalem sie s13 ktora jest podpisana jako 180sx i lata produkcji 89-98. 180sx byl wersja japonska ktora byla krotszy okres czasu produkowana etc.
Niesz sztuka zabić muche przednia szyba tylko boczną =)))
Awatar użytkownika
celi
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 149
Rejestracja: pt 22 lip, 2005 09:45
Lokalizacja: Kurzętnik (warmia-mazury)

s14 i s14a nie miało w żadnej wersji przyspieszenia 0-100 w 5.5 sek, ogólnie zamiar strony fajny tylko wymaga dopracowania.
Nissan 200sx s14a Racing :)
Sznaps
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 4
Rejestracja: ndz 01 maja, 2011 09:18
Lokalizacja: Wawa

Zmieniłem dane. Dzięki za wskazanie. Dane staram się brać z różnych magazynów -> są rozbieżności czasem + mogę się po prostu "walnąć" :-).
Awatar użytkownika
kamilp1908
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1433
Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
Lokalizacja: Płock/Warszawa
Kontakt:

1). Dla s13 jest błąd bo podajesz pojemność 1809cm, a silnik napisałeś SR20DET. Powinno być CA18DET.
2). Silvia PS13 miała silnik CA18DET, a nie SR20DET.
3). W JPN wychodził 180SX, który miał SR20DET/CA18DET/SR20DE i był produkowany równolegle z s14 do roku 1998.
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować :D
kamil 240
Stały gość
Stały gość
Posty: 259
Rejestracja: wt 11 gru, 2007 18:46
Lokalizacja: z grubej rury 2,5cala

o s2 audi tez zle informacje opisales model poliftiwy s2 innu rok produkcji zobacz

http://pl.wikipedia.org/wiki/Audi_S2
kamil 240
Stały gość
Stały gość
Posty: 259
Rejestracja: wt 11 gru, 2007 18:46
Lokalizacja: z grubej rury 2,5cala

mazda rx7 szla w budzie fd od 93 roku i o skanline popraw
Sznaps
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 4
Rejestracja: ndz 01 maja, 2011 09:18
Lokalizacja: Wawa

kamil 240 pisze: o skanline popraw
Dzięki. Zmieniłem -> tylko tego nie zrozumiałem. Co miałeś na myśli?
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

Artur1020 pisze:nie przegladalem tam wszystkiego ale szczegolnie przyjrzalem sie s13 ktora jest podpisana jako 180sx i lata produkcji 89-98. 180sx byl wersja japonska ktora byla krotszy okres czasu produkowana etc.
180sx był produkowany nie krócej a dłużej niż EU 200SX a żeby było ciekawiej to był produkowany równolegle z s14.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Awatar użytkownika
MEFisto087
Redaktor
Redaktor
Posty: 4108
Rejestracja: pt 08 paź, 2010 12:29
Lokalizacja: WM_____

i to do 98r x-type (kouki)
Sucz 200sx S13
Pickup D22
Parch Patrol Y60<= Sprzedany
Opinie w dziale Giełda
Obrazek
"If it isn’t broken, don’t fix it"
Awatar użytkownika
Artur1020
Postojebca
Postojebca
Posty: 1643
Rejestracja: pn 15 lut, 2010 22:46
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

ige pisze:
Artur1020 pisze:nie przegladalem tam wszystkiego ale szczegolnie przyjrzalem sie s13 ktora jest podpisana jako 180sx i lata produkcji 89-98. 180sx byl wersja japonska ktora byla krotszy okres czasu produkowana etc.
180sx był produkowany nie krócej a dłużej niż EU 200SX a żeby było ciekawiej to był produkowany równolegle z s14.
zle sie wyrazilem ale chodzilo mi o to ;)
Niesz sztuka zabić muche przednia szyba tylko boczną =)))
kamil 240
Stały gość
Stały gość
Posty: 259
Rejestracja: wt 11 gru, 2007 18:46
Lokalizacja: z grubej rury 2,5cala

r32 skyline mial takie parametry :
2.6 L RB26DETT twin-turbo I6, 280 KM (206 kW, 368 Nm) 4WD also NISMO, V-Spec and V-Spec II variants.

troche wiedzy bo jest zle napisane o tym modelu w ktorych latach byl produkowany

Nissan Skyline HR32 zadebiutował w maju 1989 roku. Dostępne były wersje: dwudrzwiowe coupé i czterodrzwiowy sedan. Było kilka wersji z sześciocylindrowym, rzędowym silnikiem z serii RB, który miał ulepszoną głowicę (12 portów dolotu nie było obecnych), był zaopatrzony w ECCS (Electronically Concentrated Control System – elektroniczny system sterowania) systemem wtryskowym. Dostępne były także czterocylindrowe silniki o pojemności 1800 cm³. Wiele modeli miało system HICAS, system czterech kół skrętnych, tylne koła były połączone linkami z przednimi kołami i były sterowane hydraulicznie. Wersja 2.5 została pierwszym samochodem wyprodukowanym w Japonii z 5-biegową automatyczną skrzynią biegów. Wszystkie dwulitrowe turbodoładowane oraz wolnossące silniki miały 4-biegową automatyczną skrzynię biegów. Płyta podłogowa oparta była na modelu R31 Cefiro i C30 Laurel. Wszystkie trzy samochody są bardzo popularne w Japonii (oraz inne państwa do których ten model jest importowany). W Japonii silnik CA18i był w wersji czasami zamieniany na silnik SR20DET (czterocylindrowe turbo) efektem była niska masa i lepiej rozłożona masa niż fabryczne modele z silnikiem sześciocylindrowym.
GT-R[edytuj]
Seria GT-R wyposażona była w dwie turbosprężarki z ceramicznymi wirnikami, system tylnej osi skrętnej(HICAS) i 280 KM przy 6800 rpm. Silnik RB26DETT ze względu na japońskie przepisy oficjalnie miał 280KM, jednakże faktyczna moc silnika była wyższa(nawet do 320KM). Silnik był przygotowywany do wyścigów, gdzie moce dochodziły nawet do 500 KM, przy zmienionym układzie wydechowym, podwyższonym ciśnieniu doładowana i przeprogramowanym ECU (komputer sterujący pracą silnika). Elektroniczna kontrola stopnia sprężania posiadała mechaniczny ogranicznik, który był oznaczony na żółto, tak więc nowy właściciel mógł go usunąć i cieszyć się zwiększonym stopniem sprężania w fabrycznym samochodzie. Seria GT-R miała system Super HICAS, był bardziej zaawansowany, ponieważ każde koło było kontrolowane przez komputer. GT-R miał o wiele większy intercooler(chłodnica powietrza doładowanego), większe hamulce i aluminiową maskę. Siedzenia miały lepsze trzymanie boczne, pojawiły się: wskaźnik ciśnienia doładowania, został on umieszczony w miejscu zegara cyfrowego, który został usunięty z wnętrza. Zegar został zastąpiony wskaźnikiem momentu obrotowego, który wskazywał przeniesienie momentu na koła przednie w zakresie 0-50% . Wskaźniki temperatury oleju, napięcia i doładowania były umieszczone w okolicy kierownicy. . Główny inżynier Naganori Itoh, zamierzał brać udział w wyścigach w Grupie A, więc specyfikacja była ustalana pod kątem regulaminu Grupy A. Celem GT-R’a było pobicie czasu okrążenia na północnej pętli toru Nurburgring, który wynosił wówczas 8min 45s i został ustanowiony przez Porsche 944. Kierowca testowy Nissana Hiroyoshi Katoh ustanowił nowy rekord 8 minut i 20 sekund. Kierowca zespołu Best Motoring ustanowił czas 8 minut i 22,38 sekundy. Skyline R32 GT-R wygrywał z JTCC. W latach 1989-1993 wystartował w 29 wyścigach i wygrał 29 razy. Brał udział w 50 wyścigach typu N1 Super Taikyu w latach 1991-1997 (następca R33). R32 GT-R zwyciężał w Australii w wyściugu Buthurst 1000 torowych samochodów, konkurował nawet z Holdenem I Fordem V8, zwyciężał w latach 1991 i 1992. Ze względu na swoje właściwości jezdne prasa okrzyknęła go mianem "Godzilla". Jednak dobry czas minął w Grupie A, Nissan przegrał z samochodem wyścigowym. R32 został również pokonany przez to że, został zakwalifikowany do kategorii Supertorowych samochodów, dziś GT500. Zmienił się regulamin i do Nissana zostały założone koła o rozmiarze 16 cali. Ograniczyło to rozmiar hamulców, co spowodowało, że Nissan nie mógł się ścigać. Późniejsze zmiany w regulaminie dopuszczały koła o rozmiarze 17 cali, tak więc w lutym 1993 roku został wyprodukowany Nissan GT-R V–Spec (dla zwycięstw), zaopatrzony został w 17-calowe felgi z firmy BBS, za którymi znajdowały się duże hamulce Brembo. Zostało zmienione sprzęgło, z pchniętego na naciskowe, samochód został wyposażony w aktywny tylny dyferencjał. Rok później powstał model V-Spec II z nowymi naklejkami i szerszymi oponami.
Ostatnio zmieniony sob 21 sty, 2012 17:23 przez kamil 240, łącznie zmieniany 1 raz.
Sznaps
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 4
Rejestracja: ndz 01 maja, 2011 09:18
Lokalizacja: Wawa

Dobre info! :thumbleft: Thx.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”