s13 a silnik saab-a 2.3t
Moderator: Moderator
Witam mam pytanko czy ktoś już próbował złączyć silnik saaba 2.3 t z nissanem s13, gdyż natchnęła mnie taka myśl, silnik w ogóle nie jest awaryjny, ma potencjał do 700km bez kucia i ma dobre osiągi ,tylko zostaje połączenie go z jakąś skrzynia i kompletnym sprzęgłem, czekam na jakieś propozycje może rozwiązania lub na namiary na kogoś kto to już robił
Jeżeli wchodzi do e30, to do nysy też wejdzie.
Z tymi 700KM byłbym ostrożny, silnik owszem jest wytrzymały, ale ma też parę bolączek i dużo jest z obróconą panewką czy korbą wywaloną z bloku.
Silnik jest ciężki i duży, mimo 4 cylindrów długością dorównuje r6 z beeemki. Ze skrzyniami ogólnie problem, chociaż dostępne plastry do skrzyń z bmw. Seryjnie siada oplowska skrzynia z omegi B.
Pomysł ciekawy
Z tymi 700KM byłbym ostrożny, silnik owszem jest wytrzymały, ale ma też parę bolączek i dużo jest z obróconą panewką czy korbą wywaloną z bloku.
Silnik jest ciężki i duży, mimo 4 cylindrów długością dorównuje r6 z beeemki. Ze skrzyniami ogólnie problem, chociaż dostępne plastry do skrzyń z bmw. Seryjnie siada oplowska skrzynia z omegi B.
Pomysł ciekawy
skrzynia z omegi czyli 400nm i wymieniasz ja czesciej niz olej w silniku ,albo custom z czego tylko sobie wymyslisz no i masa przerobek typu miska olejowa i 100 innych zeczy ktore nie chca pasowac
czesci do s13 tanio
- artoor200sx
- Stary Wyjadacz
- Posty: 804
- Rejestracja: pt 11 wrz, 2009 10:39
- Lokalizacja: ZKL Gąskowo ;)
Mamy z bratem zalozony taki set do Gaza 69 od 3 lat . W terenie dostaje porzadny wpierdol , a jeszcze sie trzyma . Z ostatniego zlotu wrocil z pourywanymi poduszkami pod silnikiem i rozsypanym sprzeglem , ale skrzynia bez zarzutu , silnik z reszta rowniez z omegi tak samo . Nie pamietam jaka akurat mamy czy r25 czy r28 , pamietam ze z kombi byly mocniejsze i my akurat taka mamy .
Zdjecia z czasow zmiany ramy , przy okazji przerobilem sprzeglo na hydrauliczne ( wysprzeglik mozna tez zalozyc z drugiej strony )
Zdjecia z czasow zmiany ramy , przy okazji przerobilem sprzeglo na hydrauliczne ( wysprzeglik mozna tez zalozyc z drugiej strony )
...:: Gdy Ci smutno jest ogromnie , kup pół litra przyjedz do mnie ::...
ale jak juz szukasz to z tych starszych saabow o oznaczeniu B234, te nowsze b235 podobno juz sporo slabsze
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv
S13 2JZ / 730HP 820NM
S13 2JZ / 730HP 820NM
Na driftforum ktoś swapuje taki silnik do poloneza i ożenił go z którąś pancerną skrzynią z BMW, ale projekt jeszcze nie gotowy więc nie wiem jak to wyszło w praktyce. Też już jakiś czas szukam informacji na temat takiego swapa, jak moje CA się podda to pewnie będę z tym walczył
CA18DET - Jeden osiem Turbo burbo...
interesowałem się tym tematem, kupiłem nawet plaster łączący silnik saaba ze skrzynia bmw, który teraz leży w garażu
panecrne skrzynie bwm kosztują tyle co nic
jako ze miałem zapasowe ca plan ten odłożyłem na póżniej ale kiedyś wróce do tego tematu i zapewne to będzie b204l
coobcio wsadzil kiedys silnik saaba do omegi... a w ogole jest kilka projektow z silnikiem saaba w samochodzie marki BMW i pewnie kilka nieopisanych na forach
panecrne skrzynie bwm kosztują tyle co nic
jako ze miałem zapasowe ca plan ten odłożyłem na póżniej ale kiedyś wróce do tego tematu i zapewne to będzie b204l
coobcio wsadzil kiedys silnik saaba do omegi... a w ogole jest kilka projektow z silnikiem saaba w samochodzie marki BMW i pewnie kilka nieopisanych na forach
... no mazna po wierzchy wysmarowac i tak sie wezre... GOSCIU mial racje jestem niedoro-zwojem...
ja pier..le jak ja pisze kaszub naucz mnie w koncu czytac bo to wicha co ja wyczyniam
ca18det JDM stage 2, PRESTIŻ garage
ja pier..le jak ja pisze kaszub naucz mnie w koncu czytac bo to wicha co ja wyczyniam
ca18det JDM stage 2, PRESTIŻ garage
Może po to bo swap silnika z SAAB'a wyjdzie pewnie tyle samo, też ma potencjał i jak się podda to można spokojnie kupić drugi słupek za +- 1,5tys. no i podobno wytrzymują konkretne moce bez kucia. Ale to tylko moje zdanie
CA18DET - Jeden osiem Turbo burbo...
-
- Prime Druciarz
- Posty: 1598
- Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
- Lokalizacja: Łódź
W końcu ktoś porusyzł ten temat TAk się skąłda że mam buggiego z tym silnikiem i jest naprawdę super! Mam tą wersję sterowaną jeszcze jettornickiem(czyli gorszy). To jakie katy wytrzymuje ten sailnik to CA by poleciało w pizdziet 5x...
Najlepszy patent to suzkac b234 na tritronicu czy jakoś tak, bo jest to kompuiter w pełni modowalny a słupek jeszcze mocny. To będą auta ok 95(i wile innych roczników, w saabie generalnie jest z tym torche zmaiesznaia). Generalnie silniki na jettronicu maja przepłyewomierz a na titronicu map snesor. Żenić to ze skrzynią od omegi i ładować do nysy! Sam na to się napaliłem bardoz ale nie mam możliwości warsztatowych....
Silnik ma coś co się zwie wąłki równoważące i naprawde czuć to w jego pracy! można oczywiście wywalić wtedy teoretycznie bedzi elepeij reagował na gaz ale będzie mial gorsza kulture pracy. Silnik wcale nei jest taki duży jak tu ktoś psiął, ale faktycznie więksyz od CA.
Najlepszy patent to suzkac b234 na tritronicu czy jakoś tak, bo jest to kompuiter w pełni modowalny a słupek jeszcze mocny. To będą auta ok 95(i wile innych roczników, w saabie generalnie jest z tym torche zmaiesznaia). Generalnie silniki na jettronicu maja przepłyewomierz a na titronicu map snesor. Żenić to ze skrzynią od omegi i ładować do nysy! Sam na to się napaliłem bardoz ale nie mam możliwości warsztatowych....
Silnik ma coś co się zwie wąłki równoważące i naprawde czuć to w jego pracy! można oczywiście wywalić wtedy teoretycznie bedzi elepeij reagował na gaz ale będzie mial gorsza kulture pracy. Silnik wcale nei jest taki duży jak tu ktoś psiął, ale faktycznie więksyz od CA.
Te katy o których mówisz to nic w porównaniu z 2 dniami upalania non stop na torze co inne silniki ( CA i SR ) przeżywają a czego Saab jeszcze u nas nie udowodnił , aczkolwiek życzę tego komuś by sprawdził i by było ok bo to jakaś ciekawa ścieżka
Powiem tak najlepiej kupić 2.3 t 170km i na allegro jest tak firma jak "szwedzka fabryka mocy " wystarczy kupić stage I i ma sie na seryjnym osprzęcie 234Hp/378Nm także SAAB to naprawdę bdb alternatywa, tylko będzie trzeba powalczyć z elektryka, albo cała od SAAB-a przełożyć. A stopni tunigu w SAAB-ie jest 7 od stage 1 do 7 . Bede kombinował jak ktos ma jeszcze jakieś info to prosił bym pisać i się wypowiadać .