Piotrek dobrze mowisz ale powiedz mi dałbyś do zalozenia instalke czy wolałbyś to sam załozyć i wiedziec co sie wklada?
artoor200sx Do jakiego silnika ca jak ci sie to sprawuje? tzn jeżdzisz na booscie czy tylko na podcisnieniu jakie masz podzespoły do gazu?
Czytałem kiedyś na forum lpg jak koleś stroił vaga 1.8t na gazie na 200+ kucy na samym gazie.
Nissan 200sx problem z... ze wszystkim :(
Moderator: Moderator
- artoor200sx
- Stary Wyjadacz
- Posty: 804
- Rejestracja: pt 11 wrz, 2009 10:39
- Lokalizacja: ZKL Gąskowo ;)
Ja wsadzilem sekwencje do siebie . Wyszla mnie 350 zl ... wszystko bangla az milo . Mam znajomego gazownika , ktory mi w tym zayebiscie pomogl , i mowil co mam kupic , co da rade . Wiec bez przesady , sam blos kosztuje chyba wiecej .
...:: Gdy Ci smutno jest ogromnie , kup pół litra przyjedz do mnie ::...
- artoor200sx
- Stary Wyjadacz
- Posty: 804
- Rejestracja: pt 11 wrz, 2009 10:39
- Lokalizacja: ZKL Gąskowo ;)
djlasior, CA , normalnie wchodzi na boost , kreci do konca jak na PB . Cisnienie gazu podkrecone na 1,4 bara , i wszystko ladnie ogarnia . Jak podniose boost , bedzie trzeba podniesc cisnienie gazu , wot cala filozofia .
Parownik Landi Renzo IG1
Listwa OMVL Fast Reg
Komp KME Akme
Map sensoc PS CC2
Parownik Landi Renzo IG1
Listwa OMVL Fast Reg
Komp KME Akme
Map sensoc PS CC2
Ostatnio zmieniony pn 12 lis, 2012 23:41 przez artoor200sx, łącznie zmieniany 1 raz.
...:: Gdy Ci smutno jest ogromnie , kup pół litra przyjedz do mnie ::...
-
- Prime Druciarz
- Posty: 1598
- Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
- Lokalizacja: Łódź
Napewno samemu chciałbym to u siebie dobrze dostroić i akurat sam będę instalował, bo raz że isę czegoś nauczę a dwa że zawsze to taniej...
Sama instalacja jest raczej prosta, bo mimo że jest pare kruczków jeśli to ma dawać rade przy dużej mocy to każdy lepszy zakład zajmujący isę lpg powinnie sobie poradzić z instalacja sekwencjji;. Najwazniejsze jest oczywiście strojenie i przy 200sx włącznie w gre wchodza ludzie którzy mają o tym absolutne pojeci i sa profi-żaden analizator spalin tylko wideband, autostrada i dokładne strojenie w cąłym zakresie.
Wazny jest też odpowiedni dobór hardware'u do danego setupu.
Da się to zrobić naprawdę dobrze także będzie chodził lepiej niż na benie)większa lcizba okatnowa-ostrzejszy zapłon), ale wszystko kosztuje. Jak dużó jeźdizsz to ja bym Ci narpawdę polecał to przemyśleć tylko zebyś zadął się z odpowiednimi ludźmi.
Gaz ma tez OGROMNĄ zaletę w postaci tego że nie brudzi silnika i nie miesza się z olejm, rozrzadzają go i kompletnie pozbawiając właściwości. Tak naprawde to jest lepszym paliwem niż bena, a jedyną jego wadą jest to że ma wachania ciśnienia(ale to juz dawno jest rozpracowane i jest korekcja odpowiednia).
Artut ja psiąłem o instalacji z papierami, pozwoleniem na gotowo. Z selekcjonowanymi wtryskami z dobrym strojeniem i wystarczająca do dużych mocy nawet w zimie i podczas długiej jazdy po autostradzie.
350zł to starasznie mało i nei wiem ajk zęś to zrobił, nie wnikam bo sama łapa żeby wbili pozwolenie to 200zł, ale na czym opierasz opinie że WSZYSTKO chodzi? Mierzyłeś widebandem skąłd mieszanki pod obciążeniem? Jechałeś godzine autostradową prędkośćią? masz korekcje po ciśnieniu wystrojoną odpowienido? jaki masz boost/moc?
Taka sekwencja wrzucona na heja może być bardziej niebezpieczna niż blos wrzucony na tej samej zasadzie. Chociażby to że często wtryski maja różną wydajność i któryś cylinder może dostawac z mało paliwa., nei musze psiać co to oznacza w dłuższej perspektywie... Wydaje się że dobrze wszystko działa, bo przecież jedzie, a tu nam tłok spływa w wydech... No i nie każdy ma kolege gazownika, ale jakbys dał rade mi skołowac dobrą instalację sekwencyjną do 1000 nawet nei na nowych ale 100% sprawdzonych gratach to jutro zmieniam skrzynie i do Ciebie jade Tylko musi obsłużyc 300KM+
Takei isntalki sa fajne do zwykłego silnika NA z niedużą mocą, a nie do uturbionego silnika z dużym boostem i komputerem głupszym niż kalkulator który nie wie co się dzieje w cylindrach...
Sama instalacja jest raczej prosta, bo mimo że jest pare kruczków jeśli to ma dawać rade przy dużej mocy to każdy lepszy zakład zajmujący isę lpg powinnie sobie poradzić z instalacja sekwencjji;. Najwazniejsze jest oczywiście strojenie i przy 200sx włącznie w gre wchodza ludzie którzy mają o tym absolutne pojeci i sa profi-żaden analizator spalin tylko wideband, autostrada i dokładne strojenie w cąłym zakresie.
Wazny jest też odpowiedni dobór hardware'u do danego setupu.
Da się to zrobić naprawdę dobrze także będzie chodził lepiej niż na benie)większa lcizba okatnowa-ostrzejszy zapłon), ale wszystko kosztuje. Jak dużó jeźdizsz to ja bym Ci narpawdę polecał to przemyśleć tylko zebyś zadął się z odpowiednimi ludźmi.
Gaz ma tez OGROMNĄ zaletę w postaci tego że nie brudzi silnika i nie miesza się z olejm, rozrzadzają go i kompletnie pozbawiając właściwości. Tak naprawde to jest lepszym paliwem niż bena, a jedyną jego wadą jest to że ma wachania ciśnienia(ale to juz dawno jest rozpracowane i jest korekcja odpowiednia).
Artut ja psiąłem o instalacji z papierami, pozwoleniem na gotowo. Z selekcjonowanymi wtryskami z dobrym strojeniem i wystarczająca do dużych mocy nawet w zimie i podczas długiej jazdy po autostradzie.
350zł to starasznie mało i nei wiem ajk zęś to zrobił, nie wnikam bo sama łapa żeby wbili pozwolenie to 200zł, ale na czym opierasz opinie że WSZYSTKO chodzi? Mierzyłeś widebandem skąłd mieszanki pod obciążeniem? Jechałeś godzine autostradową prędkośćią? masz korekcje po ciśnieniu wystrojoną odpowienido? jaki masz boost/moc?
Taka sekwencja wrzucona na heja może być bardziej niebezpieczna niż blos wrzucony na tej samej zasadzie. Chociażby to że często wtryski maja różną wydajność i któryś cylinder może dostawac z mało paliwa., nei musze psiać co to oznacza w dłuższej perspektywie... Wydaje się że dobrze wszystko działa, bo przecież jedzie, a tu nam tłok spływa w wydech... No i nie każdy ma kolege gazownika, ale jakbys dał rade mi skołowac dobrą instalację sekwencyjną do 1000 nawet nei na nowych ale 100% sprawdzonych gratach to jutro zmieniam skrzynie i do Ciebie jade Tylko musi obsłużyc 300KM+
Takei isntalki sa fajne do zwykłego silnika NA z niedużą mocą, a nie do uturbionego silnika z dużym boostem i komputerem głupszym niż kalkulator który nie wie co się dzieje w cylindrach...
Ostatnio zmieniony pn 12 lis, 2012 23:51 przez PiotrekŁDZ, łącznie zmieniany 3 razy.
- djlasior
- Coś już wiem
- Posty: 168
- Rejestracja: pt 23 lip, 2010 18:04
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
artoor200sx, O to mi chodzil a nie robłeś moda w tym reduktorze ja robiłem na stronce lpg jest opisany i powiem ci tak ze praktycznie zadnych spadków ciśnień nie było ani wachania.
Za sam parownik do rege. dalem 250 nowy 700 to masz używana sekwencje ?
PiotrekŁDZ, Właśnie akurat na codzień mam auto i co drugi dzień za 50 dych trza lać.
Za sam parownik do rege. dalem 250 nowy 700 to masz używana sekwencje ?
PiotrekŁDZ, Właśnie akurat na codzień mam auto i co drugi dzień za 50 dych trza lać.
Ostatnio zmieniony pn 12 lis, 2012 23:55 przez djlasior, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Prime Druciarz
- Posty: 1598
- Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
- Lokalizacja: Łódź
A to Ty masz juz tą instalację? :O a ja się tak rozpisuje... pffff
Pomierzcie sobie cłopaki afr w zime pod obciążeniem przy długiej jeździe zeby Wam ten gaz tłoków nie pozjadał...
Pomierzcie sobie cłopaki afr w zime pod obciążeniem przy długiej jeździe zeby Wam ten gaz tłoków nie pozjadał...
- djlasior
- Coś już wiem
- Posty: 168
- Rejestracja: pt 23 lip, 2010 18:04
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Ja pisałem ze wywalilem tylko jak miałem ca to miałem w nim na poczatku gaz p<font class="red">u</font>zniej go wyrzuciłem:
Jak z wami pisze to mi sie dylemat robi czy zakladać gaz czy to piepszyc. W sumie jak bym zalożyl to by byl pierwszy sr z gazem bo jeszcze sie nie spodkałem.
Jak z wami pisze to mi sie dylemat robi czy zakladać gaz czy to piepszyc. W sumie jak bym zalożyl to by byl pierwszy sr z gazem bo jeszcze sie nie spodkałem.
Ostatnio zmieniony wt 13 lis, 2012 00:16 przez djlasior, łącznie zmieniany 1 raz.
- artoor200sx
- Stary Wyjadacz
- Posty: 804
- Rejestracja: pt 11 wrz, 2009 10:39
- Lokalizacja: ZKL Gąskowo ;)
PiotrekŁDZ, mozemy sie dogadac ja Ci skoluje instalacje , a Ty mi papiery
a tak na serio , wszystko kupilem na allegro , po za reduktorem
do tego bede musial jeszcze kwit skolowac , wiec to nie koniec kosztow , ale skoro dziala to dopne ten szczegol tez .
Jezdze na seryjnym booscie , ale wtryski gazowe maja jeszcze zapas , wiec moge jeszcze cos pomodzic .
Na razie wszystko dziala , mam ja dopiero 2 tygodnie , na 28 litrach robie 230 km nie paluje go wiec troche powinien pojezdzic , za jakis czas pojade na kontrole , zczytac bledy , i ponownie wystroic
a tak na serio , wszystko kupilem na allegro , po za reduktorem
do tego bede musial jeszcze kwit skolowac , wiec to nie koniec kosztow , ale skoro dziala to dopne ten szczegol tez .
Jezdze na seryjnym booscie , ale wtryski gazowe maja jeszcze zapas , wiec moge jeszcze cos pomodzic .
Na razie wszystko dziala , mam ja dopiero 2 tygodnie , na 28 litrach robie 230 km nie paluje go wiec troche powinien pojezdzic , za jakis czas pojade na kontrole , zczytac bledy , i ponownie wystroic
No wlasnie czekam niecierpliwie na ta chwile , bo mam drugi silnik ktory sobie skladam od podstaw , bo ten mnie troche denerwuje .PiotrekŁDZ pisze:Pomierzcie sobie cłopaki afr w zime pod obciążeniem przy długiej jeździe zeby Wam ten gaz tłoków nie pozjadał...
Ostatnio zmieniony wt 13 lis, 2012 00:07 przez artoor200sx, łącznie zmieniany 1 raz.
...:: Gdy Ci smutno jest ogromnie , kup pół litra przyjedz do mnie ::...
-
- Prime Druciarz
- Posty: 1598
- Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
- Lokalizacja: Łódź
A masz tam możliwośc modyfikowania mapy, czy system sam się stroi używając sygnału z prepływki/lambdy?
- djlasior
- Coś już wiem
- Posty: 168
- Rejestracja: pt 23 lip, 2010 18:04
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
PiotrekŁDZ, To ci pisalem stag 4 plus ma mozliwość modyfikacji mapy w 3d i 2d i po obrotach . Powiedzmy tak przy 3 tysiach turbo wchodzi na bost na mapie 3d mozesz ustawić tak ze podleje w tym monecie bo jest tam korekcja po obciazeniu.
- artoor200sx
- Stary Wyjadacz
- Posty: 804
- Rejestracja: pt 11 wrz, 2009 10:39
- Lokalizacja: ZKL Gąskowo ;)
mam mozliwosc napisania calej mapy od podstaw , modyfikowania itp itd . Autokalibracja tez jest .
...:: Gdy Ci smutno jest ogromnie , kup pół litra przyjedz do mnie ::...
To chyba zapomniałeś o paru wadach gazu Mógłbym trochę ich wymieniaćTak naprawde to jest lepszym paliwem niż bena, a jedyną jego wadą jest to że ma wachania ciśnienia(ale to juz dawno jest rozpracowane i jest korekcja odpowiednia).
Najgorsza to wysoka temperatura spalania, wyższa niż PB, tego nie da się uniknąć.
Druga i tak na prawdę kłopotliwa jeżeli byśmy chcieli mieć wszystko na cacy w takim aucie jak 200sx i z takim podejściem jak strojenie. Proporcje gazu na zimę się zmieniają, więc temperatura spalania i AFR też się zmieni, polecam zajrzeć do literatury. Żeby było ok, trzeba by stroić na "zimowym" gazie.
Trzecie to waga, instalacja z butlą i gazem to lekką ręką 100kg.
- djlasior
- Coś już wiem
- Posty: 168
- Rejestracja: pt 23 lip, 2010 18:04
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
kremat0r, Czytałem dużo na temat gazu w nysie na tym forum i juz kilka razy słysze opinie że gaż ma wieksza temp. spalania. Widocznie nie czytaleś tematów o gazie w 200sx to radze ci poszukać troszke wiedzy znow ci przybedzie. POZDRAWIAM
Nawiet sporo nys bylo opisanych i jezdżą do dziś. Czytałem ze nawet jakiś gti-r sr20det smigał pomodzony na gazie.
Nawiet sporo nys bylo opisanych i jezdżą do dziś. Czytałem ze nawet jakiś gti-r sr20det smigał pomodzony na gazie.
Ostatnio zmieniony wt 13 lis, 2012 17:09 przez djlasior, łącznie zmieniany 1 raz.
200sx nie ma nic do tego. Czy to gti-r czy 200sx czy opel vectra.
Gaz MA WIEKSZA temperature spalania i to jest fakt, tak samo jak to ze oktanowosc na zime i na lato jest inna. Zachecam na prawde do lektury, mialem specjalistycze szkolenia na temat wlasciwoaci LPG, wiec cos tam wiem.
Nigdzie nie twierdze, ze sie nie da jezdzic na gazie.
Gaz MA WIEKSZA temperature spalania i to jest fakt, tak samo jak to ze oktanowosc na zime i na lato jest inna. Zachecam na prawde do lektury, mialem specjalistycze szkolenia na temat wlasciwoaci LPG, wiec cos tam wiem.
Nigdzie nie twierdze, ze sie nie da jezdzic na gazie.
-
- Prime Druciarz
- Posty: 1598
- Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
- Lokalizacja: Łódź
Kremator ma rację! Jednak nie ejst ot aż tak duży wzrost temp. zęby śe tym przejmować, tymbardziej że na gazie można podbić zapłon, a to jak neiktórzy wiedza obniża znaczaco EGT przynajmniej na kolektorze wydechowym. Co do mieszaniny to ja osobicie zamirzam jeździć na butlach 11kg i nie płacić tym hu*** za akcyze... o taki jestem degenerat... dość już zgarneli za moją bene i fotoradary...
Ale łównie chodzi o to że w takim wypadku można sobie wybrac dowolną meiszanine
a-najwięcej butanu mało propanu
b-mniejwięcje po równo
c-gaz zimowy czyli więcej propanu
Albo anwet można kupic sam propan, wiem bo mam taką butle do ładowania karabinkó gazowych do ASG xD Tylko że propan jes tmniej kaloryczny, za ot ma więskze ciśnienie...
Ale łównie chodzi o to że w takim wypadku można sobie wybrac dowolną meiszanine
a-najwięcej butanu mało propanu
b-mniejwięcje po równo
c-gaz zimowy czyli więcej propanu
Albo anwet można kupic sam propan, wiem bo mam taką butle do ładowania karabinkó gazowych do ASG xD Tylko że propan jes tmniej kaloryczny, za ot ma więskze ciśnienie...
Ostatnio zmieniony wt 13 lis, 2012 20:52 przez PiotrekŁDZ, łącznie zmieniany 1 raz.