Witam,
niedawno zostałem posiadaczem nissana 200sx niestety mój entuzjazm tym autkiem nie potrwał zbyt długo bo już podczas powrotu do domu zaczęły się dziać dziwne rzeczy a mianowicie:
1.Przestały wchodzić biegi, na drugi dzień poczytałem na forum że da się to wyregulować i tak też uczyniłem przez chwile było ok ale co jakiś czas muszę zmieniać to ustawienie bo raz nie da się wbić biegu bo nie wysprzęgla a następnym razem się ślizga podczas dodawania gazu nie mam pojęcia od czego to zależy.
2.zamontowany jest tam wskaźnik doładowania jaka powinna być wartość doładowania na wolnych obrotach na postoju? zawsze myślałem ze powinno być na 0 a tymczasem jest poniżej 0,8 (ale nie jestem pewien bo na tym wskaźniku poniżej 0 są pełne cyfry i stoi na
3. Nie wchodzi na obroty podczas przyspieszania w okolicach 3 tys zatrzymuje się i nie chce dalej się rozpędzać, na gazie (no właśnie autko posiada instalacje gazową) jest trochę lepiej mianowicie przy 3 tys lekkie szarpnięcie potem ok ale na 5 biegu dochodzi do 140km/h i zaczyna się to samo co na benzynie)
4. Decydując się na to auto wiedziałem że spalanie będzie nieco wyższe niż w silnikach o tej pojemności w innych autach ale czy to normalne że nie mogę zejść poniżej 16l gazu na 100km przy ekonomicznej jeździe? a przy agresywnej 23l gazu na 100km:(
benzyny niestety nie sprawdzałem z przyczyn które wypisałem wyżej.
Jak widzicie problemów jest sporo, jak by ktoś miał jakąś rade na któryś z nich byłbym bardzo wdzięczny. Nissana mam od nie dawna i niestety nie wiem od czego zacząć sprawdzanie czy też ewentualne wymiany.
Za pomoc z góry Dziękuje
Pozdrawiam
Nissan 200sx problem z... ze wszystkim :(
Moderator: Moderator
- artoor200sx
- Stary Wyjadacz
- Posty: 804
- Rejestracja: pt 11 wrz, 2009 10:39
- Lokalizacja: ZKL Gąskowo ;)
Ad 2 tak ma byc .
Ad 3 i 4 masz sekwencje czy mikser ?? mi pali ok 12 l gazu po miescie
Ad 3 i 4 masz sekwencje czy mikser ?? mi pali ok 12 l gazu po miescie
Ostatnio zmieniony sob 10 lis, 2012 23:21 przez artoor200sx, łącznie zmieniany 1 raz.
...:: Gdy Ci smutno jest ogromnie , kup pół litra przyjedz do mnie ::...
układ hydrauliczny sprzęgła nie jest zapowietrzony?
ad 3
nie masz czasem jakiegoś kompa z mapą ustawioną do 3tys obr?
ad 3
nie masz czasem jakiegoś kompa z mapą ustawioną do 3tys obr?
Poszukuję...
Jeśli nie masz kompa z jakimiś mapami to sprawdził bym przepływke i sonde lambda
Pali Ci dobrze na ciepłym jak nie to może to być czujnik temeratury ECU
Ze sprzęgłem to może byc zapowietrzony układ bąć gdzieś powietrze sie dostaje pomiędzy elementami gumowymi na pompie lub na siłowniku płyn też powinieneś zmienic
Powodzenia
Pali Ci dobrze na ciepłym jak nie to może to być czujnik temeratury ECU
Ze sprzęgłem to może byc zapowietrzony układ bąć gdzieś powietrze sie dostaje pomiędzy elementami gumowymi na pompie lub na siłowniku płyn też powinieneś zmienic
Powodzenia
Padnięta/za malo wydajna pompa paliwa oraz złe zestrojenie na gazie + padnięta sonda lambda albo czujnik temp do ECU
- Artur1020
- Postojebca
- Posty: 1643
- Rejestracja: pn 15 lut, 2010 22:46
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
- Kontakt:
sprobuj odpiac ta sonde i zobacz najprostsze co mozesz zrobic na poczatek sonda jest w dp w czesci wydechu za turbin od tylu silnika (wylagada/moze ci sie skojarzyc ze swieca) idzie od niej przewod i masz taka kostk rozepnij i zoabcz czy dalej dlawi
Niesz sztuka zabić muche przednia szyba tylko boczną =)))
artoor200sx> mam sekwencje
JARGUT> NA CIEPŁYM PALI OK
Dzięki wszystkim za rady, niestety dopiero w przyszły weekend będe miał chwilkę żeby przy nim pogrzebać.
zastanawiam się z tą mapą ale to chyba na gazie i na benzynie dochodził by tylko do 3 tys
a na gazie zdarza mu się przejść tą magiczną granice, kłopoty zaczynają się gdzieś przy 4,5 tys
JARGUT> NA CIEPŁYM PALI OK
Dzięki wszystkim za rady, niestety dopiero w przyszły weekend będe miał chwilkę żeby przy nim pogrzebać.
zastanawiam się z tą mapą ale to chyba na gazie i na benzynie dochodził by tylko do 3 tys
a na gazie zdarza mu się przejść tą magiczną granice, kłopoty zaczynają się gdzieś przy 4,5 tys
brak paliwa/gazu
złe swiece
bardzo źle ustawiony zapłon
brudna przepływka
zly sygnał z czujnika temp do ECU
bardzo zły sygnał z lambdy
Sprawdz kody błędów w ECU ( znajdziesz na forum jak to zrobić )
złe swiece
bardzo źle ustawiony zapłon
brudna przepływka
zly sygnał z czujnika temp do ECU
bardzo zły sygnał z lambdy
Sprawdz kody błędów w ECU ( znajdziesz na forum jak to zrobić )
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 17
- Rejestracja: pn 28 maja, 2012 14:39
- Lokalizacja: Mogilno
Ja mam tak samo na gazie ale słyszałem że sekwencja którą mam właśnie tak robi że odcina przy jakimś obciążeniu (mi przy 4,5), ale pali mi 10 l gazu.na benzynie jest ok do końca zakresu.Ja mam taki kłopot że nie mogę jechać ze stałą prędkością zawsze musze dodawać gazu bo jak trzymam równo to szrpie i słabnie zaraz a po dodaniu gazu jest ok.Ale ciężko się rusza ciągle na takich wysokich żeby utrzymać obroty powyżej 3 tys a odcina przy 4,5 Masakra.na benzynie takie samo szarpanie.
200sx, s13, ca18det
mapa dla gazu jest osobno ustawiana
TM200sxs13, masz pewnie do 4,5k rpm ustawione bo dalej się robi mega ubogo i brakuje żeby coś więcej zadziałać, jakie masz tam wtryski? reduktor?
dla benzyny tak jak pisze Binio_, pompa paliwa pewnie jest już martwa i przydałoby się ją wymienić, i dalej tak jak pisze. jak to nie pomoże to jeszcze warto sprawdzić wtryski czy nie są pozapiekane
TM200sxs13, masz pewnie do 4,5k rpm ustawione bo dalej się robi mega ubogo i brakuje żeby coś więcej zadziałać, jakie masz tam wtryski? reduktor?
dla benzyny tak jak pisze Binio_, pompa paliwa pewnie jest już martwa i przydałoby się ją wymienić, i dalej tak jak pisze. jak to nie pomoże to jeszcze warto sprawdzić wtryski czy nie są pozapiekane
Poszukuję...
- artoor200sx
- Stary Wyjadacz
- Posty: 804
- Rejestracja: pt 11 wrz, 2009 10:39
- Lokalizacja: ZKL Gąskowo ;)
jak podjedziesz na strojenie gazu , to dopilnuj od razu zeby Ci filterki powymieniali .
...:: Gdy Ci smutno jest ogromnie , kup pół litra przyjedz do mnie ::...
tam nie ma co stroić pewnie jak wtryski i reduktor nie wydolą a tak pewnie teraz jest
Poszukuję...
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 17
- Rejestracja: pn 28 maja, 2012 14:39
- Lokalizacja: Mogilno
dokładnie tak jest jak piszecie.reduktor jest dla mniejszych mocy i nie daje rady przy wysokim obciążeniu, a taki do 200km kosztuje 400zł...ale u mnie chyba turbo siada bo szarpie tym samochodem niemiłosiernie, czasem strzeli takim niebieskim dymem z rury przeważnie przy redukcji na niższy bieg, bost ledwo przekracza zero a na postoju jest też minus (0,8). A jak po jeżdzie podniosę meskę to kopci się delikatnie właśnie z turbo a w dolocie powietrza mam olej.
200sx, s13, ca18det
-
- Prime Druciarz
- Posty: 1598
- Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
- Lokalizacja: Łódź
UBOGO! auto z turbo nie może mieć UBOGO w paliwo bo pali się silnik do środka w strasznych agoniach zjada go tłokojad, spalanie stukowe czyli jeździj dalej 140 i zanim się obejrzysz będziesz zbierał tłoki z wydachu!!!! p0iekło!!! zło!!! AAAAAA!!!!! nie rób mu tego-zmień pompe paliwa na warlbro albo jej wysokociśneiniowy, wysokowydajny zmainnik (250l/h, 6barów) filtr też odrazu....
Gazu tez ma pewnie za mało bo instalacja jest tania(małowydajna) i ustawiona przez mistrza gazowania(panie wkręć pan 3tyś na postoju to sie gaz ustawi ) Nie butuj tego auta puki wszystkeigo nie ogarniesz, a co ogarniać napsiali koledzy-wszystko po kolei-wjebałes się w s13, witaj w klubie
CENZURA teraz przeczytałem osatni post, jak chcesz żeby boost się pojawiał? co ma napędzić turbine? gazy wylotowe które tworza się z paliwa którego nei ma?
Chłopie czytaj to forum tydzień 24/h i na ten czas wsadź kluczyki do sejfu z zamkiem czasowym bo CENZURA się w koszta duuuuuuuuuużo większe niż 400zł za reduktor... (dodaj jedno 0)
Instalacja gazowa która pozwala na jazde na booscie tym autem kosztuje 2-2.5tyś w góre, na taniej instalacji to możesz jeździć tylko po emerycku...
Boshe, juz to widze kolejny szczęśliwy posiadacz s13... jakbym siebie widizał 2-3lata temu:D OJ duuuuużo nerwów Cię czeka, było kupić e30
EDIT by MOD: Piotrek ogarnij sie bo poleca warny - to forum czytaja tez dzieci wiec bez łaciny!!!!
Gazu tez ma pewnie za mało bo instalacja jest tania(małowydajna) i ustawiona przez mistrza gazowania(panie wkręć pan 3tyś na postoju to sie gaz ustawi ) Nie butuj tego auta puki wszystkeigo nie ogarniesz, a co ogarniać napsiali koledzy-wszystko po kolei-wjebałes się w s13, witaj w klubie
CENZURA teraz przeczytałem osatni post, jak chcesz żeby boost się pojawiał? co ma napędzić turbine? gazy wylotowe które tworza się z paliwa którego nei ma?
Chłopie czytaj to forum tydzień 24/h i na ten czas wsadź kluczyki do sejfu z zamkiem czasowym bo CENZURA się w koszta duuuuuuuuuużo większe niż 400zł za reduktor... (dodaj jedno 0)
Instalacja gazowa która pozwala na jazde na booscie tym autem kosztuje 2-2.5tyś w góre, na taniej instalacji to możesz jeździć tylko po emerycku...
Boshe, juz to widze kolejny szczęśliwy posiadacz s13... jakbym siebie widizał 2-3lata temu:D OJ duuuuużo nerwów Cię czeka, było kupić e30
EDIT by MOD: Piotrek ogarnij sie bo poleca warny - to forum czytaja tez dzieci wiec bez łaciny!!!!
Ostatnio zmieniony ndz 11 lis, 2012 15:36 przez PiotrekŁDZ, łącznie zmieniany 5 razy.