sr20 vs rb25 [ padło na 1JZ ]

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
bybs
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 878
Rejestracja: śr 26 mar, 2008 21:36
Lokalizacja: Zgierz/Lodz
Kontakt:

jasne ze seryjny RB to kupa :P
a seryjene CA to nie kupa ??

jaki problem masz :) policz ile bedzie cie kosztowal SR na 350 koni a ile RB na 350 i sprawa bedzie prosta :)
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Przy takim podejściu - wkładaj SRa
Będziesz rozczarowany RBkiem w serii a wydana kasa pogrąży Cie jeszcze bardziej...

Tak jak pisałem wcześniej, jesli masz luźne 20k to ok, RB można pomodzić i będzie coś z tego. Jeśli nie i będziesz dopiero zbierał i dokładał z czasem, wrzucaj SRa
Władnie przebieg momentu do jazdy codziennej przemawia za SRem ;)
No i pamietaj że RB to większe CA którego tak bardzo byś nie chciał ;)
Ostatnio zmieniony pt 28 gru, 2012 08:32 przez Binio_, łącznie zmieniany 1 raz.
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

Tak jest seryjny RB to straszna kupa, jak wlozylem swojego to nie wiezylem ze to tak beznadziejnie jedzie, dopiero po zakupie nistune i pomodzeniu map zaczal cos jechac.
Pozniej nieduzym nakladem mozna cos z niego zrobic, wspomniany nistune, wtryski, turbo np holset czy chinol, jakis wydeszek, strojenie i zacznie jechac :)
Dzwiek silnika i wyglad pod maska przemawia za RB, o dzwieku sr'a nie bede sie wypowiadal :lol:
Jak sie uda zakupic tanio zestaw na swapa i sporo zrobisz sam to w 20k szukajac okazyjnych cen jestes w stanie przygotowac motor na zrobienie tych 350KM.
Za silnik w zaleznosci jak trafisz, ja za swoj zestaw na swapa dalem 6400 z wysylka do pl, w tym mialem fmic z orurowaniem i chlodnice alu, kompletny silnik, skrzynia, wiazka, belka pod silnik itd, dokupilem tylko wal, chlodnice sie sprzedalo, na to miejsce wskoczyl wal wiec koszt swapu wyszedl 6400.
Wlozenie tego jest bajecznie proste, przerobke wiazki rzezbisz sam, sa do tego schematy i opisy.
Przerobienie walu - zalezy kto to zrobi, w zakladzie sie tym zajmujacym jakies 250zl
Jakis wydech, jak miales pomodzone CA to pewnie wydech juz jakis byl i wystarczy pomodzic z przerobieniem mocowania do turbiny.
Zakup nistune od Z32, zalezy jak trafisz, ja swojego sprzedalem za 1000
wtryski mozna liczyc ok 1000
kolektor ala greddy - 800-1000
strojenie - ?? zalezy u kogo
maf z32 - ok 400-500
fmic i orurowanie - ? 1000?
turbo - holset/chinol - 1500-2000
jakis kolektor topmount - 1000
WG zewnetrzny - ok 300-500?

+ jeszcze pare <font class="red">PIP</font> ktore napewno wyjda i 20k strzeli, a mozna wymienic swiece, rozrzad, sprzeglo, pompe wody, oleju jak kto chce, ja np pomp nie wymienialem i ze smarowaniem nie mialem problemow, jedynie sie grzal ale to chyba wina chlodnicy bo JZ tez mi sie grzeje :) Cewek nie zmienialem

Prosilbym o nie czepianie sie zbytnio cen bo pisane na szybko i polowe rzeczy moglem pominac wiec mozna cos dodawac od siebie :)
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
Awatar użytkownika
Andy
Postojebca
Postojebca
Posty: 1477
Rejestracja: wt 05 kwie, 2011 02:51
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

tak jak BanOff napisal ;] co do cen sa +/-

RB wyjdzie moze troche drozej ale dzwik i 6 garow robi spwoje jak sie juz go pomodzi :P

a seria faktycznie nie jedzie ;]
Obrazek
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
but if I spin and begin to slide, please dear god, protect my ride.
-Amen
Awatar użytkownika
kremat0r
Stały gość
Stały gość
Posty: 227
Rejestracja: śr 31 mar, 2010 07:13
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Lekko odgrzewając, po zaczerpnięciu tematu praktycznie wnioski są następujące.

Zdecydowałem się na swapa JZ, bardzo trudny, czasochłonny, pracochłonny i drogi swap.

Mnóstwo przeróbek, może sam zacznę od tego co musiałem zrobić, pewnie nie wymienię wszystkiego:

* Silnik jest totalnie z innej parafii.
-Ssący/wydechowy po przeciwnej stronie niż CA/SR/RB co wymusza przerobienie przez nas takich rzeczy jak wydech na druga stronę, układ paliwowy na druga stronę, abs tez się średnio mieści więc trzeba położyć nowe przewody hamulcowe.
- Występuje z dwoma rodzajami misek olejowych tylnymi i przednimi. Do 200sx potrzeba przedniej, np do e30 też przedniej a do e36 tylnej. Miska pasuje też od 2jz
- Niektóre mają hydrauliczną pompę wody. Zalecana wymiana, w sumie prawie konieczna. Mój akurat taką miał, koszt pompy w ASO około 600zł, do tego wypada zrobić rozrząd.
-Swapów trochę jest, 90% coś brakuje, a to brak ignitera ( 400-700zł), map sensora (200zł), kostek, pocięte wiązki itp to standard.

* Przejście na manual.
-Dróg jest wiele począwszy od r154 kosztującej w komplecie około 5tyś, a też wymaga przeróbek tzn wydłużenia wybieraka bo w s13 wypada za blisko.
-Potem są skrzynie od bmw, ostatnio popularny temat, cena za samą skrzynie mała, jednak wymaga trochę pracy. min przerobienia koła zamachowego, odsadzenia go od silnika na odpowiednią odległość, kupna adaptera do skrzyni itp
- Sam zdecydowałem się na skrzynie od nissana 350Z, ze względu że sa najświeższe, ma 6 biegów i wytrzymują dużo. Minusy, jest bardzo długa i do s13 trzeba skracać wybierak, dopasować można ją do silnika, albo spawając dzwon z dzwonem od automatu JZ, albo przez plaster. Wybrałem opcję spawania dzwonu.

Do tego potrzeba grubą chłodnicę wody i porządne wiatraki, duży IC, walbro, itp

Więc jeżeli ktoś rzuca hasłem " Pakuj JZ, będzie fajnie" niech walnie głowa w ścianę. Teksty w stylu JZ to alternatywa do CA to bujda [by Binio ;) ] alternatywa do CA jest tylko SR, mając 10tyś, to jedyny swap na jaki nam starczy robiąc po bożemu. W parę dni wyjedziemy kompletnym, działającym, streetowym autem. RB też zdecydowanie łatwiej wrzucić.

Podsumowując mój post. Swap na JZ wychodzi około 20tyś zł, u mnie doszły koszta narzędzi do garażu, stojaka na silnik, kobyłek, odrazu przechodziłem na 5 śrub, hamulce 300mm, a samego 200sx miałem seryjnego, nie było nawet walbro więc też trzeba było kupić.

Uff :lol:
Ostatnio zmieniony śr 27 lut, 2013 21:13 przez kremat0r, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Widzę moje słowa w powyższym poście :D

JZ dla bulletproof balls :D
Awatar użytkownika
kremat0r
Stały gość
Stały gość
Posty: 227
Rejestracja: śr 31 mar, 2010 07:13
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Jest mordęga, gdyby nie pomoc BanOff-a w życiu ze swoim zapleczem bym tego nie ogarnął ;)
Awatar użytkownika
kremat0r
Stały gość
Stały gość
Posty: 227
Rejestracja: śr 31 mar, 2010 07:13
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

No dobra, odgrzejemy lekko bo temat się może komuś przydać.

Byłem ogólnie mega wkurzony na ilość pracy, tysiąc pierdołek jakie trzeba dorabiać, przerabiać, jeździć po to itp. Czasami dochodziła lekka załamka i pytania w stylu " Dlaczego nie wrzuciłem Sr-a". Jak się zaczęło to trzeba było skończyć :) .

Pytania i załamka zniknęła po pierwszej jeździe. Jak dla mnie seryjne 1jz, u mnie ładuje 1bara, jest aż nadto do streetowego samochodu ( pomijam tor), laga praktycznie niema, a jak załaduje full boost na 2-3 biegu to mamy uśmiech od ucha do ucha. Brzmi super, bardzo kłuje w oczy, każdy chce się ścigać :lol:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=G-r1Pcv4aqc[/video]
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”