Witam
Pewnie temat pojawiał się nie raz, lecz nie wiem czy w takie formie, przejdźmy do rzeczy.
Jako że u siebie mam CA i to całkiem zdrowe, po ogarnięciu zawiasu, hamulców, felg, wnętrza itp, chciałbym się zabrać za silnik. Pod uwagę biorę sr20 i rb25 i tutaj powstaje problem, może przedstawię wady i zalety danych jednostek, przynajmniej jak ja je widzę:
1) Sr20
Plusy :Swap prosty, siada na seryjnych łapach, lekki, krótki, dobra dostępność swapa. Plus że występował bezproblemowo na naszym kontynencie w s14/a więc z częściami np w Intercarsie problemu niema. Można przełożyć część gratów z CA np T28 czy skrzynię po zmianie dzwonu. Na seryjnym turbo można zrobić fajną moc.
Minusy: 4 cylindry przez co dźwięk mniej męski niż przy 6. Spadające "Y", choć teraz rocket arm stoppery kosztują niedużo. Lag przy większym turbo niż seria. Skrzynie raczej nie słynące z wytrzymałości. Problemy z VTC.
2) Rb25
Plusy: 6 cylindrów, jak dla mnie świetny dźwięk, a ze screemerem już w ogóle bajka. Można zbudować fajną moc, bez kucia spokojnie zdrowy egzemplarz 400KM. Lepszy spool sprężarki niż przy sr20. Teoretyczny większy potencjał niż przy sr20. Wytrzymała skrzynia.
Minusy: Ssący z dupy, ciężki i długi, pękające półki na tłokach jak się przesadzi z doładowaniem, gorsza dostępność części niż przy sr20, tzw skyline tax co do rb25 to dużo ludzi dodaję do ceny 100%, konieczność posiadanie custom łap ( albo części od skyline), trzeba dorabiać wał
Założenie jest takie. Auto jest streetowe, ale każdy jak wiadomo chciałby mieć jednak trochę koni pod maską. Za SR skłania mnie fakt ze opłaca się kupić całego 200sx s14 i do mojej s13 można przełożyć mnóstwo rzeczy i wtedy wychodzi spoko kwota za całą operację. Do RB przekonuje mnie fakt że zawsze chciałem mieć fajne doładowane 6 cylindrów, że dźwięk jest super i radio nie byłoby mi potrzebne. Jestem w kropce, cały czas analizuje koszta i z grubsza rachunek wychodzi na korzyść sr20, choć nie jest to jakaś miażdżąca przewaga, zważając na fakt że coś się dłubie w przyszłości.
Rb na pewno pali więcej i nie chodzi tylko o benzynę, jak również o opony.
Cóż począć
sr20 vs rb25 [ padło na 1JZ ]
Moderator: Moderator
Ostatnio zmieniony czw 28 lut, 2013 10:49 przez kremat0r, łącznie zmieniany 2 razy.
Jako że jeszcze są święta skasowałem swoje nic nie wnoszące posty...
To że dla mnie temat jest bez sensu nie znaczy że dla innych również...
jeśli ktoś lubi rozstrząsać sto pierwszy raz to samo to proszę..
nie powinienem się udzielać..
To że dla mnie temat jest bez sensu nie znaczy że dla innych również...
jeśli ktoś lubi rozstrząsać sto pierwszy raz to samo to proszę..
nie powinienem się udzielać..
Ostatnio zmieniony śr 26 gru, 2012 20:47 przez Bast, łącznie zmieniany 1 raz.
- Draxan
- Postojebca
- Posty: 1642
- Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
- Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
- Kontakt:
Bast, co Ty masz zły dzien czy jak?
Przeciez to całkiem sensownie napisane, nie wiem co tak naskoczyles na niego.
Ja bym bral pod uwage RB jeszcze z jednego wzgledu, przy tej samej ilosc koni co SR bedzie mniej wysilonym silnikiem ze wzgledu na swoja wieksza pojemnosc.
Przeciez to całkiem sensownie napisane, nie wiem co tak naskoczyles na niego.
Ja bym bral pod uwage RB jeszcze z jednego wzgledu, przy tej samej ilosc koni co SR bedzie mniej wysilonym silnikiem ze wzgledu na swoja wieksza pojemnosc.
Projekt 300ZX z32 Twin Turbo (504BHP / 630Nm) :
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
- artoor200sx
- Stary Wyjadacz
- Posty: 804
- Rejestracja: pt 11 wrz, 2009 10:39
- Lokalizacja: ZKL Gąskowo ;)
a calego r33 nie da sie na czesci kupic ?? sam swojego sprzedalem za 7 tys wiec bez bajekkremat0r pisze:Za SR skłania mnie fakt ze opłaca się kupić całego 200sx s14 i do mojej s13 można przełożyć mnóstwo rzeczy i wtedy wychodzi spoko kwota za całą operację.
...:: Gdy Ci smutno jest ogromnie , kup pół litra przyjedz do mnie ::...
Dostepność RB w porównaniu do SRów jest nieporównywalna, łatwość swapów oraz kompatybilność również, wieć nalezy o tym pamiętać
http://www.turbokillers.com/topics39/ku ... t21029.htm
http://www.nissantech.pl/topic/1717-rb- ... ydzielony/
http://www.driftworks.com/forum/technic ... vs-sr.html
i ogólnie jeszcze 1000 tego typu.. Choć głównie dlatego to napisałem iż jest już ten temat nawet u nas...
tam można dopisać swoje przemyślenia a nie robić niepotrzebnego bałagan na forum (jedna rzecz w 100 miejscach)
http://www.nissantech.pl/topic/1717-rb- ... ydzielony/
http://www.driftworks.com/forum/technic ... vs-sr.html
i ogólnie jeszcze 1000 tego typu.. Choć głównie dlatego to napisałem iż jest już ten temat nawet u nas...
tam można dopisać swoje przemyślenia a nie robić niepotrzebnego bałagan na forum (jedna rzecz w 100 miejscach)
Ostatnio zmieniony śr 26 gru, 2012 20:41 przez Bast, łącznie zmieniany 1 raz.
Spokojnie bo niektórym żyłka pęknie, może przenieście do OFFTOPIC. Czytałem te tematy.
Pewnie że da się kupić całe R33 na częście, ale nie o to tutaj chodzi. Chciałbym, żeby to był pierwszy i ostatni mój swap w tej budzie, żeby wrzucić i dopieścić. Zdecydowałbym się na SR, boję się tylko jednego, że będzie to za "mało", nie chodzi tutaj o moc czy lans faktor. Tylko czy otworzę maskę, spojrzę na SR i będę mieć myśli " Kurcze mogłem kupić RB"
Więc panowie, święta są, zluzujcie portki i potraktujcie na luzie ten temat.
Pewnie że da się kupić całe R33 na częście, ale nie o to tutaj chodzi. Chciałbym, żeby to był pierwszy i ostatni mój swap w tej budzie, żeby wrzucić i dopieścić. Zdecydowałbym się na SR, boję się tylko jednego, że będzie to za "mało", nie chodzi tutaj o moc czy lans faktor. Tylko czy otworzę maskę, spojrzę na SR i będę mieć myśli " Kurcze mogłem kupić RB"
Więc panowie, święta są, zluzujcie portki i potraktujcie na luzie ten temat.
-
- Stały gość
- Posty: 259
- Rejestracja: wt 11 gru, 2007 18:46
- Lokalizacja: z grubej rury 2,5cala
ile masz pieniedzy na swapa... wtedy mozesz sobie cztac tematy porownywac itp. jak masz pare zł ....wyboru nie masz chyba ze zemioslo tanim kosztem. silnik w samochodzie to nie wszystko 300 kucy z sr na wystarczy po modyfikacjach temat jak rzeka utrzymanie rb kosztuje i jak wyzej nadmienione dostepnosc czesci miedzy tymi silnikami jest duza
Pieniędzy starczy na wrzucenie serii każdego z silników + jakies drobne mody żeby miało to ręce i nogi tzn chłodnica większa, intercooler, pompa paliwa i takie duperele. Samych modów silnikowych na początku nie przewiduje. Ewentualnie do RB kupiłbym ssący "greddy".
- artoor200sx
- Stary Wyjadacz
- Posty: 804
- Rejestracja: pt 11 wrz, 2009 10:39
- Lokalizacja: ZKL Gąskowo ;)
jak masz worek kasy to pakuj RB i problem rozwiazany .
...:: Gdy Ci smutno jest ogromnie , kup pół litra przyjedz do mnie ::...
No w sumie racja, jak masz te 15-20k to lepiej odrazu RB
Heh worka kasy nie ma i nie było, raczej szybko nie będzie bo nie samym nissanem się żyję
Raczej chce przemyśleć decyzję niż pójść drogą, że za wszelką cenę wrzucę jakiś silnik a potem kasy na paliwo nie będzie czy na imprezę z dziewczyną bo wszędzie się pożyczyło kasę
Raczej chce przemyśleć decyzję niż pójść drogą, że za wszelką cenę wrzucę jakiś silnik a potem kasy na paliwo nie będzie czy na imprezę z dziewczyną bo wszędzie się pożyczyło kasę
RB jest fajny i nie jest wcale taki drogi spawanie lap to nie jest jakis wielki wyczyn, jak ktos sie tego boi to belka od skaja i seryjne lapy ktore czesto sa przy silnikach, przerobka walu to tez nie problem.
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv
S13 2JZ / 730HP 820NM
S13 2JZ / 730HP 820NM
Ja bym to rozpatrywal tak :
CA albo SR
RB albo 1JZ
Moze sie zastanowisz nad 1jz albo zostan przy CA a kase ktora chcesz wydac na swapa zainwestuj w CA.
taka moja drobna sugestia, pozdrawiam.
CA albo SR
RB albo 1JZ
Moze sie zastanowisz nad 1jz albo zostan przy CA a kase ktora chcesz wydac na swapa zainwestuj w CA.
taka moja drobna sugestia, pozdrawiam.
kto rano wstaje, temu browar wieczorem się przydaje
za inwestowanie w CA, podziekuje. Mimo ze jestem zadowolony z silnika to jego dlubanie konczy sie realnie na 250KM w streetowym aucie, ktorym nie balbym sie jechac np na wakcje. Wiadomo i seryjny RB moze sie zesrac, ale ryzyko teoretycznie jest mniejsze.
JZ nie chce.
JZ nie chce.