Ok , jak na razie Rollbar odpuszczam ...
Jak zrobi się cieplej to robię X bara I tutaj ponownie pytanie do was .
Robię swojego X bara na wzór takiego :
Czy te rurki muszą być ze sobą połączone(zespawane) ? Myślałem żeby zrobić tak ze nie będą ze sobą zespawane i każda będzie miała śrubę rzymską aby je jeszcze bardziej rozeprzeć . Czy takie coś zda egzamin ?
W zaznaczonym miejscu chciał bym aby rurki nie byle zespawane z sobą tylko tak aby jedne przechodziłą nad drugą i jedna była niezlaeżna od drugiej Co sadzicie ?
RollBar-wykonanie
Moderator: Moderator
- Draxan
- Postojebca
- Posty: 1642
- Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
- Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
- Kontakt:
err i co to ma niby wtedy robic? Zajmować miejsce? Bo sztywnosci to bedzie mialo tyle co i nic, a w razie dachowania złoży sie i np. utnie Ci głowe...
Projekt 300ZX z32 Twin Turbo (504BHP / 630Nm) :
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
te rurki to wygladaja jak od namiotu
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv
S13 2JZ / 730HP 820NM
S13 2JZ / 730HP 820NM
no jakies cienkie te rury... ?
juz lepiej...
...
juz lepiej...
...
Ostatnio zmieniony sob 16 lut, 2013 19:51 przez ODINN, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
- streetfighter44
- Coś już wiem
- Posty: 170
- Rejestracja: pt 16 mar, 2012 22:24
- Lokalizacja: zabrze
- Kontakt:
BeNeK pisze:Ok , jak na razie Rollbar odpuszczam ...
Jak zrobi się cieplej to robię X bara I tutaj ponownie pytanie do was .
Robię swojego X bara na wzór takiego :
Obrazek
Obrazek
Czy te rurki muszą być ze sobą połączone(zespawane) ? Myślałem żeby zrobić tak ze nie będą ze sobą zespawane i każda będzie miała śrubę rzymską aby je jeszcze bardziej rozeprzeć . Czy takie coś zda egzamin ?
Obrazek
W zaznaczonym miejscu chciał bym aby rurki nie byle zespawane z sobą tylko tak aby jedne przechodziłą nad drugą i jedna była niezlaeżna od drugiej Co sadzicie ?
sory za OT ale co to ma byc antena do CB radia, jak to ma usztywnic bude i jak zabezpieczyc przy wypadku.Co jak co ale w kwestii bezpieczenstwa to napewno bym w tej dziedzinie nie eksperymentował lepiej kupic sprawdzony roll bar lub pelna klatke i mam pewnosc ,ze to mi pomoze a nie zaszkodzi przy wypadku, takie jest moje zdanie wiadomo nie kazdy musi sie ze mna zgodzic
Ostatnio zmieniony ndz 17 lut, 2013 21:35 przez streetfighter44, łącznie zmieniany 1 raz.
bokiem go bokiem
nie bez powodu one są spawane właśnie w tym miejscu. pojedyncza rura nie ma takiej wytrzymałości jak jeszcze usztywniona drugą, tak jak buduje się jakąś konstrukcje to daje się zastrzały dla wzmocnienia jej....
Poszukuję...
- piotras1554
- Stary Wyjadacz
- Posty: 913
- Rejestracja: ndz 26 kwie, 2009 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
odkurzę mam takie pytanie czy klatka skręcana moze być równie mocna jak spawana ?? bo robiłem sobie dzisiaj mały test takom fajną maszynkom na 15ton tzn:
pospawałem dwa płaskowniki do rury nawierciłem i skręciłem z druga rura i naciskałem zamiast pękać tam gdzie skręcone pękało obok spawów, oczywiście potem bezpośrednio spawane rura do rury i tez pękała zaraz za spawami
teraz do czego zmierzam czy tak powinno się dziać ? oczywiście rura bez szwowa
bo jesli niema innego wyjścia to wychodziło by na to ze skręcana jest równie mocna jak spawana
pospawałem dwa płaskowniki do rury nawierciłem i skręciłem z druga rura i naciskałem zamiast pękać tam gdzie skręcone pękało obok spawów, oczywiście potem bezpośrednio spawane rura do rury i tez pękała zaraz za spawami
teraz do czego zmierzam czy tak powinno się dziać ? oczywiście rura bez szwowa
bo jesli niema innego wyjścia to wychodziło by na to ze skręcana jest równie mocna jak spawana
Ostatnio zmieniony śr 06 lis, 2013 17:01 przez piotras1554, łącznie zmieniany 1 raz.
NISSAN 200SX 4.0 V8 1UZ-TFE
PROFI Z NICZEGO
PROFI Z NICZEGO
Pęka za spoiną bo trochę się odwęgla materiał pod wpływem działania wysokiej temperatury. Nie zagłębiając się zbytnio w zasady wytrzymałości materiałów jak również konstrukcji, idzie dobrać tak śruby aby wytrzymałością dorównały i spoinie i materiałom łączonym. Moim zdaniem jedyna niedogodność w przypadku połączeń skręcanych to fakt pojawienia się dodatkowego ciała obcego, które może Cię zgładzić. Powiedzmy w przypadku rozerwania spawu masz rurę latającą, a w przypadku rozerwania połączenia śrubowego masz rurę jak i śruby. Przy czym śruby po rozerwaniu pędzą z prędkością światła. No i śruby mogą się luzować, wyciągać, mogą się zrywać i przeciągać gwinty. W spoinie jak jest położona nic się nie dzieje.
Z punktu widzenia wytrzymałości złącza spoina to to samo co śruby. Ale tylko z tego.
Tak do poczytania.
http://www.biomech.pwr.wroc.pl/?plik=1&m=308
Z punktu widzenia wytrzymałości złącza spoina to to samo co śruby. Ale tylko z tego.
Tak do poczytania.
http://www.biomech.pwr.wroc.pl/?plik=1&m=308
- piotras1554
- Stary Wyjadacz
- Posty: 913
- Rejestracja: ndz 26 kwie, 2009 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
no tak jak piszesz odpowiednie śruby a ze ja jestem na zapas przezorny to dałem sruby 16mm 10,9 plusz dwie 8mm blachy z bocznymi wzmocnieniami i na maszynce pod dość większym obciążeniem pękało bo na większej powieszni mam pospawane a sruba zbyt gruba do zerwania i wyszło ze prędzej pęka klatka spawana fakt ze pewnie z 10kg więcej będzie warzyła skręcana
NISSAN 200SX 4.0 V8 1UZ-TFE
PROFI Z NICZEGO
PROFI Z NICZEGO