RollBar-wykonanie

Moderator: Moderator

BeNeK
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 80
Rejestracja: ndz 07 sie, 2011 17:07
Lokalizacja: Ck

Ok , jak na razie Rollbar odpuszczam ...

Jak zrobi się cieplej to robię X bara ;) I tutaj ponownie pytanie do was .
Robię swojego X bara na wzór takiego :
Obrazek
Obrazek

Czy te rurki muszą być ze sobą połączone(zespawane) ? Myślałem żeby zrobić tak ze nie będą ze sobą zespawane i każda będzie miała śrubę rzymską aby je jeszcze bardziej rozeprzeć . Czy takie coś zda egzamin ?

Obrazek
W zaznaczonym miejscu chciał bym aby rurki nie byle zespawane z sobą tylko tak aby jedne przechodziłą nad drugą i jedna była niezlaeżna od drugiej :P Co sadzicie ?
Ostatnio zmieniony sob 16 lut, 2013 18:11 przez BeNeK, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Draxan
Postojebca
Postojebca
Posty: 1642
Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
Kontakt:

err i co to ma niby wtedy robic? Zajmować miejsce? Bo sztywnosci to bedzie mialo tyle co i nic, a w razie dachowania złoży sie i np. utnie Ci głowe...
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

te rurki to wygladaja jak od namiotu :lol: :D
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
Awatar użytkownika
ODINN
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1575
Rejestracja: czw 01 wrz, 2005 02:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

no jakies cienkie te rury... ?

juz lepiej...

Obrazek

...
Ostatnio zmieniony sob 16 lut, 2013 19:51 przez ODINN, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Awatar użytkownika
streetfighter44
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 170
Rejestracja: pt 16 mar, 2012 22:24
Lokalizacja: zabrze
Kontakt:

BeNeK pisze:Ok , jak na razie Rollbar odpuszczam ...

Jak zrobi się cieplej to robię X bara ;) I tutaj ponownie pytanie do was .
Robię swojego X bara na wzór takiego :
Obrazek
Obrazek

Czy te rurki muszą być ze sobą połączone(zespawane) ? Myślałem żeby zrobić tak ze nie będą ze sobą zespawane i każda będzie miała śrubę rzymską aby je jeszcze bardziej rozeprzeć . Czy takie coś zda egzamin ?

Obrazek
W zaznaczonym miejscu chciał bym aby rurki nie byle zespawane z sobą tylko tak aby jedne przechodziłą nad drugą i jedna była niezlaeżna od drugiej :P Co sadzicie ?


sory za OT ale co to ma byc antena do CB radia, jak to ma usztywnic bude i jak zabezpieczyc przy wypadku.Co jak co ale w kwestii bezpieczenstwa to napewno bym w tej dziedzinie nie eksperymentował lepiej kupic sprawdzony roll bar lub pelna klatke i mam pewnosc ,ze to mi pomoze a nie zaszkodzi przy wypadku, takie jest moje zdanie wiadomo nie kazdy musi sie ze mna zgodzic
Ostatnio zmieniony ndz 17 lut, 2013 21:35 przez streetfighter44, łącznie zmieniany 1 raz.
bokiem go bokiem
Awatar użytkownika
Saqu
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 1033
Rejestracja: ndz 17 kwie, 2011 20:18
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

nie bez powodu one są spawane właśnie w tym miejscu. pojedyncza rura nie ma takiej wytrzymałości jak jeszcze usztywniona drugą, tak jak buduje się jakąś konstrukcje to daje się zastrzały dla wzmocnienia jej....
Poszukuję...
Awatar użytkownika
piotras1554
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 913
Rejestracja: ndz 26 kwie, 2009 15:00
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

odkurzę mam takie pytanie czy klatka skręcana moze być równie mocna jak spawana ?? bo robiłem sobie dzisiaj mały test takom fajną maszynkom na 15ton tzn:

pospawałem dwa płaskowniki do rury nawierciłem i skręciłem z druga rura i naciskałem zamiast pękać tam gdzie skręcone pękało obok spawów, oczywiście potem bezpośrednio spawane rura do rury i tez pękała zaraz za spawami

teraz do czego zmierzam czy tak powinno się dziać ? oczywiście rura bez szwowa

bo jesli niema innego wyjścia to wychodziło by na to ze skręcana jest równie mocna jak spawana
Ostatnio zmieniony śr 06 lis, 2013 17:01 przez piotras1554, łącznie zmieniany 1 raz.
NISSAN 200SX 4.0 V8 1UZ-TFE
PROFI Z NICZEGO :D
Awatar użytkownika
GRAQ
Stały gość
Stały gość
Posty: 331
Rejestracja: śr 21 lut, 2007 18:23
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

Pęka za spoiną bo trochę się odwęgla materiał pod wpływem działania wysokiej temperatury. Nie zagłębiając się zbytnio w zasady wytrzymałości materiałów jak również konstrukcji, idzie dobrać tak śruby aby wytrzymałością dorównały i spoinie i materiałom łączonym. Moim zdaniem jedyna niedogodność w przypadku połączeń skręcanych to fakt pojawienia się dodatkowego ciała obcego, które może Cię zgładzić. Powiedzmy w przypadku rozerwania spawu masz rurę latającą, a w przypadku rozerwania połączenia śrubowego masz rurę jak i śruby. Przy czym śruby po rozerwaniu pędzą z prędkością światła. No i śruby mogą się luzować, wyciągać, mogą się zrywać i przeciągać gwinty. W spoinie jak jest położona nic się nie dzieje.
Z punktu widzenia wytrzymałości złącza spoina to to samo co śruby. Ale tylko z tego.

Tak do poczytania.
http://www.biomech.pwr.wroc.pl/?plik=1&m=308
Awatar użytkownika
piotras1554
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 913
Rejestracja: ndz 26 kwie, 2009 15:00
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

no tak jak piszesz odpowiednie śruby :D a ze ja jestem na zapas przezorny to dałem sruby 16mm :D 10,9 plusz dwie 8mm blachy z bocznymi wzmocnieniami i na maszynce pod dość większym obciążeniem pękało bo na większej powieszni mam pospawane a sruba zbyt gruba do zerwania i wyszło ze prędzej pęka klatka spawana fakt ze pewnie z 10kg więcej będzie warzyła skręcana :D
NISSAN 200SX 4.0 V8 1UZ-TFE
PROFI Z NICZEGO :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”