rozkład masy

Moderator: Moderator

rookie
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 49
Rejestracja: ndz 17 lis, 2013 11:02
Lokalizacja: Radom

Witam serdecznie.
Panowie temat czysto teoretyczny. Czasem za dużo myślę a w efekcie, czasem bardziej a czasem mniej, głupie rzeczy przychodzą mi do głowy.
Otóż marzy mi się mieć w mojej niuni (s13) silnik typu UZ ale, wszyscy wiedzą że v8 musi być i to sporo cięższe od CA. Dlatego ludzie wsadzający v8 do s13 żeby uzyskać chodź o trochę lepszy rozkład mas, przerzucają różne graty z przodu auta na tył, oryginalne części nadwozia zastępują laminatami, a Ci bardziej zdesperowani rżną ścianę grodziową i wsadzają pół silnika do kokpitu itd.
Czemu nie pójść naprawdę grubo i nie wywalić na tył czegoś naprawdę ciężkiego. I w tym momencie chodzi mi po głowie tylko jedno słowo - transaxle. Dla nie wtajemniczonych powiem że to układ napędowy z silnikiem z przodu i skrzynią z tyłu samochodu.
Co o tym myślicie?
Kuba.a
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 178
Rejestracja: śr 12 lis, 2014 20:09
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Nie lepiej zrobić chłodnice rear mount?
rookie
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 49
Rejestracja: ndz 17 lis, 2013 11:02
Lokalizacja: Radom

No na pewno takie rozwiązanie poprawiłoby rozkład mas ale nawet pełna chłodnica to zaledwie kilkanaście kg a silnik wraz ze skrzynią to kilkaset więc jeśli komuś nie zależy na na lataniu bokiem a na bardzo przyczepnej jeździe to może nie wystarczyć
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

UZ jest na alubloku, jest krótki i wcale nie generuje dużo większej masy i nie psuje aż tak bardzo rozkładu masy co np robi seryjnie usadzony RB czy JZ
rookie
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 49
Rejestracja: ndz 17 lis, 2013 11:02
Lokalizacja: Radom

Z tym RB i JZ to masz rację bo widziałem s13 profesjonalnie przygotowane do driftu i tam JZ siedział niemalże dwoma garami w kokpicie a co do masy UZ to nie moglem znaleźć dokładnych danych ale pozwoliłem sobie porównać go do m60b44 które też jest na alubloku i waży okolo 70-80kg (różne źródła różnie podają) więcej od CA. Nie jestem znawcą tematu, dlatego wcześniej uprzedziłem że temat teoretyczny, ale wydaje mi się że taka różnica to już sporo
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

ale nie masz turbiny, IC, rur do niego i kilku diwajsów, które również swoje ważą ;)
Awatar użytkownika
piotras1554
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 913
Rejestracja: ndz 26 kwie, 2009 15:00
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

powiem ci tak pakuj 1uz przesuń go na Maxa do grodzi i podobnie się kończy jak ca, ja nie widzę żadnej różnicy w prowadzeniu jedynie co dziwne to jak wstawiłem 1uz to o dziwo auto stało 1cm wyżej co mnie dziwi :shock:
NISSAN 200SX 4.0 V8 1UZ-TFE
PROFI Z NICZEGO :D
rookie
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 49
Rejestracja: ndz 17 lis, 2013 11:02
Lokalizacja: Radom

piotras1554 to ciekawe co mówisz bo skoto twoje auto po swapie stało wyżej to wyglądałoby na to że uz bez tego wszystkiego co wymienił Binio jest lżejszy od CA właśnie z tym wszystkim. Bardzo ciekawe
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

a tak apropo skrzyni z tylu, to nie wspominajac o znalezieniu konstrukcji ktora byla by zwarta i tania (np. z gtra heheh) to wymagalo by to przebudowy podlogi i wozka zapewne, wiec wydaje mi sie, ze to za duzo roboty i kosztow ;)
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Awatar użytkownika
Saqu
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 1033
Rejestracja: ndz 17 kwie, 2011 20:18
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Jak szaman pisze... droga operacja i bez sensu bo ci sie masa zmieni na nikorzysc... ciezki tyl bedzie... juz lepiej pociac sciane grodziowa i delikatnie cofnac silnik
Poszukuję...
rookie
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 49
Rejestracja: ndz 17 lis, 2013 11:02
Lokalizacja: Radom

jeśli chodzi o konstrukcje która mogłaby zastąpić dyfer i skrzynie biegów na raz to nie trzeba by długo szukać bo audi ma coś takiego tylko że oni to stosują do przedniego napędu a mianowicie te skrzynie z układu napędowego z silnikiem wzdłużnie a napędem na przód.
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

poloz sobie na stole taki zestaw, potem zobacz podloge i tylne zawieszenie w nissanie,
zastanow sie nad polaczeniem przegubow polosi i daj znac co ci z tego wyszlo ;)

nie zebym chcial cie zniechecic, bo z pomyslow, ktore byly na przekor powstaja czasem nowe i ciekawe rozwiazania wchodzace pozniej do codziennego uzytku, ale w tej sytuacji wydaje mi sie to byc bezsensowne troche, ale ja sie nie znam.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
rookie
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 49
Rejestracja: ndz 17 lis, 2013 11:02
Lokalizacja: Radom

Nie jest to tak do końca bez sensu bo co raz częściej stosuje się tego typu przeniesienie napędu w nowych sportowych samochodach a budowa czegoś takiego może i faktycznie nie ma sensu bo jeszcze nikt nie zważył obu uzbrojonych silników.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”