Strona 1 z 1

Problem z pokrywą zaworów i sposób przykręcania DP

: pn 26 cze, 2017 21:13
autor: Baby
Silnik SR20DET

Mam problem ze szpilkami przy pokrywie zaworowej, szpilka odkręca się razem z nakrętką. Jedna jakoś wyszła z pokrywy po zdjęciu, a 2 nie mogę wyciągnąć. Kluczem nie mam dojscia żeby złapać szpilkę i odkręcić nakrętkę, gdy kontruje dwoma nakrętkami szpilkę obie się odkręcają. Miał ktoś taki problem? Lub czy ma ktoś pomysł jak je wyciągnąć?
Da się gdzieś kupić te szpilki? Jeżeli tak to je ucinam i po problemie xd

Downpipe zrobić na szpilkach czy normalnie na śrubach? Jeśli tak to gdzie dostanę szpilki lub jakie kupić?

: wt 27 cze, 2017 06:45
autor: szaman
Poodkrecaj wszystkie nakretki ktore sie da wykrecic,
a nastepnie stopniowo wykrecaj te ze szpilkami, tak zeby ci podnosilo caly dekiel jednoczesnie,
nie pamietam czy tak mozna i czy go jakos nie trzeba kantować przy zakladaniu/sciaganiu,
ale jesli nie, to tak powinno ci to wyjsc, a jak juz pokrywe bedziesz mial w reku,
to sobie ogarniesz odkrecenie lub nowe szpilki - daj znac czy ten sposob sie sprawdzil.
A jesli zle Cie zrozumialem, to napisz wiecej ;)

edit: wlasnie doczytalem, ze masz problem z wyjeciem szpilki juz ze zjetej pokrywy, daj jakies foto tego przypadku.

: wt 27 cze, 2017 14:41
autor: Baby
Tak pokrywa jest odkręcona. Chodzi o to że nie mogę wyciągnąć szpilki z pokrywy. Otwór wyczyszczony nawet posmarowałem i nie idzie. Jedną udało się wyciągnąć a dwie zostały :/

http://i.imgur.com/8zQD4Ko.jpg
http://i.imgur.com/JZkBKRf.jpg

Gdzie znajdę numer tej szpilki żeby podać w ASO? Może uda się kupić

: wt 27 cze, 2017 19:49
autor: szaman
no to dziwna sprawa, moze młotek wyjasni sprawe ;)

a jak potrzeba nowej to albo aso albo:
http://www.frsport.com/Nissan-13508-53J ... 16891.html

: wt 27 cze, 2017 21:04
autor: Baby
Gorzej jak powyjaśnia jeszcze pokrywę przy tym xd

A co do szpilek pod downpipe a turbo to muszą być jakieś konkretne? Chodzi mi o twardość , kwasowa czy nie itd?

: wt 27 cze, 2017 21:58
autor: szaman
Patrzac po budowie tej sruby to haczy ci kolnierz pod szczesciokatem pod klucz,
mozna by zeszlifowac troche klucz, tak zeby go wcisnac miedzy nakretke a dekiel,
mozna spawnac do konca szpilki albo nakretke albo prcik i w imadlo,
a pozniej odciac i ewentualnie lekko narzynka poprawic gwint,

co do szpilek/srub, u siebie mam na srubach skrecone i tylko jednej szpilce w miejscu, gdzie nie ma możliwosci na wlozenie sruby miedzy DP a jego flansze(DP 3"), sruby chyba 8.8.

wg serwisowki sruby sa dosc lekko przykrecane 22-31Nm (dla SRa), ale temperatura robi swoje.

jeśli szpilki to mozna kupić szpilki 8.8 w ocynku galwanicznym

pod sruby/nakretki mozna dac podkladki nordlock jesli jest dosc miejsca na nie:
http://eurobolt.com.pl/116,nord-lock-s- ... rdowe.html

jesli szpilki to nakretki miedziowane samohamowne dostepne w fmic.pl lub w motoryzacyjnym o oznaczeniu Febi 07190 jak to juz Radzi podpowiedział w innym dziale.

: śr 28 cze, 2017 20:11
autor: Saqu
co do śruby w deklu to wciśnij ją z powrotem tak żeby jak najwięcej gwintu wystawało i załóż dwie nakrętki na kontrę i odkręć nakrętkę tą od góry i szpilka zejdzie Ci w dół.

Ogólnie to szpilki są dystansowe tak, żeby nie przykręcać za mocno pokrywy tylko na odpowiednią odległość, więc nie można zastąpić ich zwykłymi śrubkami.