Strona 1 z 1

Doinwestowana S14 czy 350z jako "kot w worku"?

: ndz 01 paź, 2017 22:04
autor: kasy
Hej.
Był podobny temat (s13 vs 350z), natomiast u mnie wchodzi w grę raczej S14, albo 350z.
Myślałem też o GT86, ale odpuściłem z uwagi na budżet.

Stąd moje pytanie: warto szukać zetki, która może być składana z 3 aut / zalana / skatowana za 40 tys., czy poszukać jednak "pewniejszej" czternastki w podobnym lub trochę mniejszym budżecie?

Auto ma służyć do codziennej jazdy, od czasu do czasu dającej coś ponadto :)

Przeglądając popularne nissanowe forum można dojść do wniosku, że wszystkie 350z z USA są tak walone, że np. przez naruszenie konstrukcji, nie mają za wiele wspólnego z egzemplarzami, które wyszły spod taśmy produkcyjnej.
Te które są z UE, to najczęściej zalane po sam dach trupy, a te które się nadają do czegokolwiek zaczynają się pokazywać dopiero od 80 tys. PLN wzwyż.
Z tego też względu przypomniałem sobie "200 sx - S14!", o której myślałem od 10 lat, czyli odkąd tylko zrobiłem prawo jazdy. Zawsze coś stawało po drodze, a z czasem uznałem, że 200sx, to jednak skarbonka i coraz starsze auto, które będzie zbyt awaryjne, by się nim cieszyć na co dzień.

Będę wdzięczny za opinie, czy w tym budżecie można myśleć tylko o sprawnej S14-stce, czy jednak lepiej szukać 350z.

: pn 02 paź, 2017 12:26
autor: Itallio
Jeździłem s14a przez prawie 2 lata jako daily więc chyba moge sie wypowiedzieć :P
przez 2 lata miałem jedną awarię - rozrusznik.
Na serii dość komfortowe, wiadomo, że nie jest to komfort zwykłego cywilnego auta, ale ja nie narzekałem(zresztą zetka też nie będzie mega komfortowa). Mój egzemplarz nie miał problemów z rdzą, i pomimo jazdy w zime rdza dalej sie nie pojawiła, lecz lepiej zabezpieczyc i sie nie martwic(auto ma 18 lat).
Jesli czesto jezdzisz w wiecej niz 2 osoby to odpada, bo tył służy raczej jako ozdoba i dłuższa trasa odpada.
Auto bardzo zwraca na siebie uwage, wiec czasem ktoś podpuszcza itd :lol:
Z modyfikacji to standard jak na SR czyli FMIC, wydzior, pompa wydajniejsza itd. i auto jako tako jeździ, i sie nie psuje, jak to ma w przypadku gdzie ktoś grubiej grzebie. Po strojeniu mozesz osiagnac ok 300 koni, co juz raczej robi wszystkie zetki i wiekszosc aut spotkanych na ulicach.
Mi palil w automacie ok 10-11 w miescie, do nawet 8 w trasie na Japfest 8) wiec tragedii nie ma

jak masz jakies pytania wal smialo


pozdro

: pn 02 paź, 2017 13:00
autor: kasy
Dziękuje Itallio. Do twardego zawieszenia jestem przyzwyczajony (7 lat jeździłem Toyotą na dosyć niskim i twardym zawieszeniu i z głoooośnym wydechem). Spalanie też nie zrobi na mnie wielkiego wrażenia. Nie stoję w korkach w Warszawie, tylko sprawnie przemieszczam się po ulicach 100 tys. miasta, więc niech pali i 12-14 l.
Mając Toyotę dolewałem oleju jak benzyny, więc to dla mnie też norma :)
Z tyłu przewożę bardziej torbę na trening, ewentualnie niskiego człowieczka, więc kanapa mi wystarczy (a też jest to lepsze, niż jej brak jak w 350z...).
Najbardziej obawiam się chyba trzaskania, skrzypienia w środku. Rudej podłogi. Ciągłych napraw.
Chciałbym się w tym aucie czuć "jako tako" komfortowo, nie jak w jakimś rzęchu, gdzie odpada wszystko, łącznie z klamką.

Dlatego szukam czegoś sprawdzonego.

http://allegro.pl/nissan-200sx-s14a-rac ... 47190.html

Podejrzewam, że znacie ten egzemplarz?

: wt 03 paź, 2017 07:47
autor: Itallio
jesli chodzi o wnętrze, to u mnie nic nie skrzypi, trzaska i nie czuc słabej jakości - nawet teraz na gwincie. naprawy jak wyżej, nie miałem problemów, bo te silniki w sporcie dają rade, a co dopiero przy takiej jeździe daily.
Ruda podloga, zalezy jak kupisz :)

: wt 03 paź, 2017 17:06
autor: Krzyh00
s14 beda po jeszcze wiekszych przejsciach niz te 350z co sie ich boisz a dodatkowo zgnile ;) na daily lepiej 350z, wiekszy motor bez turbo i nowsza konstrukcja, co by nie mowic przyjemniej.

: wt 03 paź, 2017 23:09
autor: kasy
Dzięki za opinie Krzyh00.
Oczywiście s14 mogą być po jeszcze większych przejściach.
Bardziej poddałem pod zastanowienie, czy za np. 40 tys. lepiej szukać zadbanej S14, czy mniej zadbanej Zetki.

: śr 04 paź, 2017 08:08
autor: Itallio
myśle, że za 40k można już kupić ładną s14a serie, nawet od helmutów
ale fakt, 350z młodsza konstrukcja

: czw 05 paź, 2017 08:42
autor: Dasiek
Zdecydowanie S14

4-ro osobowe
Lżejszy
podatniejszy na mody

: czw 05 paź, 2017 15:23
autor: arnie
kasy pisze:
http://allegro.pl/nissan-200sx-s14a-rac ... 47190.html

Podejrzewam, że znacie ten egzemplarz?
Nie chcę się chwalić ale znam go najlepiej... jestem właścicielem :D jak coś dzwoń ;)

: pt 06 paź, 2017 13:01
autor: MEFisto087
zrób re swap piast :P

: pt 06 paź, 2017 21:30
autor: dziubas
miałem 350z po dwusetkach s13 s14A i jako do codziennej jazdy na plus 350z ładnie się trzyma zakrętów i też coś tam się odpycha może ciut gorzej jak eski,ale spoko zakrętami nadrabia

: wt 10 paź, 2017 10:16
autor: Silicone
Bierz ładne s14a. najwiekszy plus jest taki ze jak go nie rozbijesz to na nim nie stracisz. mysle ze za kilka lat cena jeszcze poleci do gory

: pt 20 paź, 2017 12:59
autor: kasy
Dzięki za rady! Paręnaście dni temu kupiłem s14a od kolegi Arnie, z czego się bardzo cieszę :D