Strona 1 z 1

Ca18det zamiast hydraulików mechanika ??

: śr 28 lut, 2018 20:05
autor: Hrum
Witam czy ktoś z forumowiczów przerabiał przejście w ca z hydraulików na mechanikę i z czego można to podpasowac , proszę o konkrety i z czego można podpasowac .

: śr 28 lut, 2018 22:41
autor: MEFisto087
zestawy Tomeia non stop są dostępne, jedyne ca na mechanice które kojarzę posiada Fox

: czw 01 mar, 2018 10:42
autor: Airbog
Moje takze na mechanice.
Potrzebujesz same liftery + podkladki o okreslonej grubosci, co masz wymierzyc przed zamowieniem.

: czw 01 mar, 2018 17:43
autor: kownackiD
Airbog, wałki tomei'a nie są niezbędne? Można założyć mechaniczne popychacze z podkładkami do seryjnych wałków?

: czw 01 mar, 2018 22:55
autor: Golec
kownackiD pisze:Airbog, wałki tomei'a nie są niezbędne? Można założyć mechaniczne popychacze z podkładkami do seryjnych wałków?
niby można i pewnie by to działało, ale na pewno nie pracowałaby cicho taka głowica. ogólnie przejscie z hydro na mechnike nie jest takie skomplikowane jak sie wydaje.

tak jak napisał Airbog, potrzebujesz liftery (czyli szklanke bez hydro w srodku) i podładki aby to wyregulować. można to na spokojnie ogarnąć samemu w domu przy piwku ;)

jak już byś inwestował w mechanike, warto jednak byłoby dorzucić też mocniejsze sprężynki z talerzykami, a dalej idąc tym tropem ostry wałek aby wykorzystać potencjał tak zbudowanej głowicy :D

ogolnie sam jestem bardzo ciekawy pracy ca na mechanice i chetnie bym nawet coś takiego komuś poskładał :D

: ndz 04 mar, 2018 22:36
autor: Hrum
Ok ok a czy ktoś dopasował z dostępnych na rynku szklanek , do głowicy w ca ?? Bo wydawać kasę na tomie trochę mi szkoda, wolałbym jakieś inne ori z innych marek samochodów dopasować.

: wt 20 mar, 2018 19:29
autor: Sykopson
Mi gdzieś z tyłu głowy cały czas krąży myśl o przeróbce CA na mechanikę we w miarę ludzkich kosztach i nawet znalazłem "mechaniczną" szklankę która mogłaby posłużyć do CA, ale trzeba by to rozkminić dobrze, ja cały czas nie mogę znaleźć czasu, żeby się za to zabrać :/
Podzielę się z wami moim dotychczasowym researchem, jeśli ktoś coś wykombinuje przede mną to liczę na info co i jak.

Obrazek
Obrazek

Po prawej szklanka CA, po lewej "mechaniczna" 1UZ. Problemem jest to co widać w środku. trzebaby dorobić dystans który byłby w szklance i "łączył" ją z trzonkiem zaworu, a przy okazji wytrzymałby naprężenia jakie mu zafunduje praca w silniku.
No i jeszcze pytanie co z tym podtoczeniem olejowym dookoła, czy trzebaby je zrobić na szklance UZta, czy jednak nie.
Płytka zaworowa jest u góry.

Tak to wymiary w zasadzie idento.