Strona 1 z 1

Pytania chlodnica oleju, elektryczne wiatraki,przednie lampy

: czw 21 mar, 2019 23:56
autor: Baby
1. Jakie podstawki pod filtr do SR polecacie? Muszą być z wyjściami na chłodnice i dwa czujniki
(nie chce robić kanapki). Te z FMIC sprawdzają się? Inwestować taką z termostatem czy jest to awaryjne (nie przeszkadza mi ze auto będzie dłużej się rozgrzewać)

2. Jakich złączek i przewodów użyć do chłodnicy oleju?
https://fmic.pl/520-koncowki-olejowe
Chodzi mi który jest najmniej awaryjny? Gdzie kupie przewody olejowe na metr w FMIC nie mogę tego znależć

3. Jest możliwość sprawdzenia jakoś czy czujnik ciśnienia oleju jest sprawny? Zaczął mi pokazywać jedna i tą samą wartość wahając się lekko.

4.Zakładając wiatraki elektryczne od mondeo wystarczy ze wtyką przy wiatrakach podepnę się pod komputer? Czy potrzebny jest jakiś przekaźnik? Jeśli tak to obojętnie od jakiego auta? Na których złączach przy ECU znajdę odpowiedni sygnały?

5. Chcę zrobić sterowanie przednimi lampami. Przełącznik będzie 3 pozycyjny. 1 pozycja otwierają się. 2 pozycja stop np na środku (odcięcie zasilania) i tu mam pytanie one zakończa otwieranie/zamykanie czy zatrzymają się w określonym miejscu? 3 pozycja zamykanie. Chcę to zrobić żeby nie zależnie jak mam włączone lampy (czy zgaszone czy oświecone czy otwarte/zamknięte) mógł nimi ręcznie sterować. Przejrzałem schemat i najlepszym wyjściem byłoby podawanie prądu bezpośrednio na silniczek lampy. Przerabiał ktoś coś podobnego?

: pt 22 mar, 2019 10:51
autor: Saqu
podstawki jak szukasz bez termostatu to i te z aliexpress się nadadzą. Filozofii w nich nie ma, przykręcasz i zapominasz.

Jak chcesz robić węże olejowe to do sklepu armaturą hydrauliki siłowej gdzie dostaniesz odpowiednie węże złączki i Ci to od razu zakują i nie będzie problemu że coś gdzieś cieknie.

Zakładając wiatraki musisz założyć osobny przekaźnik oraz włącznik. Ecu nie steruje wiatrakami bo seryjnie miało wisco. Zakładając, że masz seryjny sterownik.

: pt 22 mar, 2019 13:29
autor: luki343
1. Jeżeli dasz chłodnice oleju bez termostatu to możesz mieć problem z uzyskaniem odpowiedniej dla silnika temperatury oleju, co też nie jest zdrowe.

4. W S13 fajnie siadają też wentylatory z Primery P10 albo P11 (wyciągałem na złomie i nie przyglądałem się na nią zbytnio) diesla, wchodzą idealnie między podłużnice, ja do tego mam termowłacznik z VW T4 trzypinowy (2 temp załączania), wkręcone "adapter czujnik wody" (z all..) roztoczonym na gwint tego czujnika,, 2 przekaźniki trochę kabelków i śmiga.