Czym sie rozni Nissan 240sx od 200sx

Moderator: Moderator

Lewwy

Witam jestem nowym uzytkownikiem forum a tak ze przymiezam sie do kupna nissana :D
chcial bym sie dowiedziec jaka jest roznica miedzy modelami 240sx a 200sx
wolak240sx
Stały gość
Stały gość
Posty: 290
Rejestracja: śr 15 lut, 2006 22:27
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontakt:

było to już na forum Poszukaj...
Tak w najszybciej jak się da powiedzieć to 240sx ma silnik wolnossący (bez turba) i pojemność 2.4 200sx ma urbinę i silnik 1.8
Buda mniej więcej ta sama
Cała s13 ka na części Z rozbiórki
Pytać
Awatar użytkownika
Maretzky
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 826
Rejestracja: śr 29 paź, 2003 18:04
Lokalizacja: Wejherowo

A poza silnikiem to:
- inne hamulce z przodu , mniejsze niz 256mm , nie wiem ile ale mniejsze , rowniez inne zaciski i klocki.
- tylne hamulce tez inne, tarcze , reczny tarczowy.
- inny most wal i skrzynia biegow.
- wewnątrz latane pasy , licznik ma inne rozmieszczenie kontrolek wyskalowany w milach , obrotomierz do 8000 , inaczej rozmieszone przyciski okalające kierownice , kierownica z tempomatem i naba od 200sxa nie pasuje na bolec klaksonu :) , tylne pasy dwuczesciowe
- tylne swiatla bez mglowych za to 4 pozycje i stopy + 5ty stop w klapie
- z przodu pomaranczoe pozycje zarowka 5/21W
- po bokach obrysówki
- z tylu kwadratowa tablica rej. i takie tez miejsce w zderzaku.

I najwazniejsze , nie ma tylu awarii :)

Wiecej róznic nie zauwazylem (narazie).
Obrazek
Awatar użytkownika
SKYLINE R34
Stały gość
Stały gość
Posty: 311
Rejestracja: sob 20 gru, 2008 11:47
Lokalizacja: Bogatynia

a pasują do niego hamulce przód i tył z 200sx? chodzi mi o p&p. czy trza coś przerabiać?
a jeśli chodzi o swap na SR to co więcej trza przerobic w porównaniu z 200sx?
Było s13
Jest s14a
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

Różnice w swapie:

- Trzeba, inaczej przerobić wiązkę niż do CA. Wiązki KA24E i KA24DE również się różnią, więc wiązkę przerabiamy zależnie od tego jaki silnik siedział w budzie.
- Do budy, w której był KA24E potrzeba wężownice i przewody wspomagania od KA24DE, ponieważ pompa jest po przeciwnej stronie w KA24E . Można też całość przełożyć z budy EU, czyli wężownice, przewody, zbiorniczek.
- W przypadku budy po KA24E musisz mieć połówkę wału (to do skrzyni) od SR lub CA, bo ta od KA24E nie spasuje. Do tego trzeba przełożyć flanszę łączącą z resztą wału z połówki KA do polówki CA/SR. Można też pewnie przełożyć cały wał z CA. W KA24DE nie wiem jak to wygląda.

Na razie tyle. Jak sobie coś przypomnę to napisze.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Awatar użytkownika
SKYLINE R34
Stały gość
Stały gość
Posty: 311
Rejestracja: sob 20 gru, 2008 11:47
Lokalizacja: Bogatynia

czyli ogolnie kupa roboty :(
Było s13
Jest s14a
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

Dlaczego kupa roboty? Patrząc na ilość roboty samego swapa, to jest dosłownie parę czynności więcej. Robiłem swapa do budy USDM oraz EU i zajęło to podobną ilość czasu, czyli generalnie lajt.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Awatar użytkownika
SKYLINE R34
Stały gość
Stały gość
Posty: 311
Rejestracja: sob 20 gru, 2008 11:47
Lokalizacja: Bogatynia

czyli ogolnie pyli sie swapować 240-stke? bo szukam dobrej budy i nie moge znaleźć zadnej dobrej 200. a znalazlem 240. i nie wiem czy sie w to pakować.
Było s13
Jest s14a
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

Jak masz zdrową bude to pewnie że tak. Różnice w swapie są naprawdę kosmetyczne.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Awatar użytkownika
SKYLINE R34
Stały gość
Stały gość
Posty: 311
Rejestracja: sob 20 gru, 2008 11:47
Lokalizacja: Bogatynia

dzieki za info i porade :)
Było s13
Jest s14a
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

No nie ma problemu. Jak byś robił swapa do 240SX i miał jakiś problem to służę radą :P
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Awatar użytkownika
SKYLINE R34
Stały gość
Stały gość
Posty: 311
Rejestracja: sob 20 gru, 2008 11:47
Lokalizacja: Bogatynia

a jeśli chodzi o tylnie hamulce z recznym? swap na 200sx jest p&p czy trzeba coś poprzerabiać? licznik z obrotomierzem tez da sie przełożyć z 200sx czy trzeba sie bawić z kablami? i kiera. jak chce inna jak seria to jakiej szukać? bo wiem że ta od 200sx nie pasi:(
Było s13
Jest s14a
Awatar użytkownika
Maretzky
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 826
Rejestracja: śr 29 paź, 2003 18:04
Lokalizacja: Wejherowo

Kierownica mechanicznie pasuje , tylko z tempomatem moze byc problem.
Obrazek
Awatar użytkownika
SKYLINE R34
Stały gość
Stały gość
Posty: 311
Rejestracja: sob 20 gru, 2008 11:47
Lokalizacja: Bogatynia

no a jak z resztą żeczy o które pytałem ??
Było s13
Jest s14a
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

Można przełożyć obrotomierz z EU do 9k w miejsce tego USDM do 8K na pewno do liczników z wyświetlaczem prędkości, ale już nie pamiętam czy dodatkowo trzeba było coś przerabiać. Całego licznika z EU do USDM nie przełożysz, bo ma inne wtyczki i nie będzie to działać od tak, ale na upartego myślę, że można to zrobić bez problemu tylko będzie to wymagać przeanalizowania schematów i dopasowania do instalki USDM. Trzeba pamiętać również, że jak będziesz robił swapa to czujnik prędkości i czujnik temperatury musisz zabrać z KA24 i przełożyć do SR, bo, inaczej będzie pokazywać głupoty, ale to tak jak w swapie CA->SR. Hamulce z tyłu są tarczowe. Przełożyć z 200SX EU na pewno się da, ale nie wiem jak to wygląda w praktyce.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”