komputery w s13 różnice
Moderator: Moderator
Czesc, a czy jest roznica w ecu dla wersji z japonskim kolektorem ssacym ( tym z dodatkowymi przepustnicami, w krotkiej czesci kolektora ssacego) ???????????????????????
S13 3city, wydech-przelot 2,5`,K&N,Koni Sport+Apex, poliuretany, blow off,ic-saab2.3T
Witam! Mam takie pytanko: Czy jest możliwe żeby do s13 wsadzic silnik 2.0T od skyline??
A wspólnego z tematem ma to tyle że podobno koles to zrobil tyle ze nie moze dobrac komputera bo sa inne wtyczki albo cos takiego. Ogólnie ma problem z elektronika i chce sprzedac samochód. Zastanawiam sie nad kupnem, ale nie wiem czy tą elektronike da się zrobic i jaki bedzie tego koszt. Podobno odpalal ten silnik na gaźniku i wszystko ladnie chodzilo. Z góry dzieki za pomoc.
A wspólnego z tematem ma to tyle że podobno koles to zrobil tyle ze nie moze dobrac komputera bo sa inne wtyczki albo cos takiego. Ogólnie ma problem z elektronika i chce sprzedac samochód. Zastanawiam sie nad kupnem, ale nie wiem czy tą elektronike da się zrobic i jaki bedzie tego koszt. Podobno odpalal ten silnik na gaźniku i wszystko ladnie chodzilo. Z góry dzieki za pomoc.
Wsadzasz RB wraz z jego komputerem i wiazka. Jest OK.
powiedz mi jak odpalil na gazniku nawet nie majac komputera? postawil jakies swieczki na silniku?(chodzi o to skad się wzioł zapłon) no chyba ze tam jest aparat zaplonowy i wystarczy dac + na cewke ale nie sadze
live fast, die sidewayz
Jesli chodzi o ECU dla silnikow CA18DET to sa napewno rozne wersje oprogramowania, elektronika wedlug tego co pisze na ECU jest zgodna dla MECD001-010 czyli wiekszosc softow jakie znam. Odnosnie nam znanych wersi to sa to MEC-D007 i MEC-D009 czyli z obsluga lambdy i bez.
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #005/06 Nie jestem alkoholikiem jestem koneserem bo pić nie muszę, piję bo lubię ...[/scroll]
czyli jak wcześniej napisałem nie ma sensu wkładać komputer z s13 '93r do s13 '89r
Doładowanie jest jak narkotyk za pierwszym razem najlepsze później wydaje sie tylko słabsze i słabsze ...więc musisz ładować więcej!
Nie do konca, komputer z auta bez lambdy mozna spokojnie dac do auta z lambda (poprostu nie bedzie obslugiwana). Odwrotnie nalezy dodac lambde (lub zmienic eprom), w przypadku np. kompa z automatu itp. nalezy tak samo wymienic eprom.bazabaza pisze:czyli jak wcześniej napisałem nie ma sensu wkładać komputer z s13 '93r do s13 '89r
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #005/06 Nie jestem alkoholikiem jestem koneserem bo pić nie muszę, piję bo lubię ...[/scroll]
- Furious
- Stały gość
- Posty: 298
- Rejestracja: sob 15 gru, 2012 09:26
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Kontakt:
Odkopuje.. w temacie padły tylko 2 oznaczenia komputerów, czy ktoś ma informacje odnośnie różnic pomiędzy kolejnymi? Znalazłem takie występujące oznaczenia:
?? MEC-D003 ?
70 MEC-D007 (manual, lambda)
71 MEC-D008 ?
67, 77 MEC-D009 (manual, bez lambdy)
67 MEC-D022 ?
Czy to sa różnice tylko w zapisanej mapie czy fizycznie te komputery także czymś sie różnią? Np te bez lambdy są pozbawione jakiś układów?
?? MEC-D003 ?
70 MEC-D007 (manual, lambda)
71 MEC-D008 ?
67, 77 MEC-D009 (manual, bez lambdy)
67 MEC-D022 ?
Czy to sa różnice tylko w zapisanej mapie czy fizycznie te komputery także czymś sie różnią? Np te bez lambdy są pozbawione jakiś układów?
Ostatnio zmieniony czw 20 gru, 2012 09:22 przez Furious, łącznie zmieniany 1 raz.
Sonda jest wywalona programowo nie pamiętam który bit był odpowiedzialny za sondę.
Nie ma się co bawić w programowanie kości itp. jak jest Nistune
Nie ma się co bawić w programowanie kości itp. jak jest Nistune
- Furious
- Stały gość
- Posty: 298
- Rejestracja: sob 15 gru, 2012 09:26
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Kontakt:
Wiem że jest Nistune, ale to nie znaczy że nie można zrobić drobnych korekt paliwa samym remapem, który jest za free - zaczynam od podstaw
Czy te wszystkie komputery z CA18DET moga róźnić sie czyms fizycznie czy to jest ten sam sprzęt tylko z inną wgraną mapa?
Czy te wszystkie komputery z CA18DET moga róźnić sie czyms fizycznie czy to jest ten sam sprzęt tylko z inną wgraną mapa?
Ostatnio zmieniony czw 20 gru, 2012 10:02 przez Furious, łącznie zmieniany 1 raz.
To poczytaj trochę na forum nistune tam znajdziesz informacji które szukasz.
Ale i tak droga na około. Jest tam dużo zależności wiec samo podlanie na jednej mapie nie jest finalnym rozwiązaniem. Poza tym na stage 1 po co taka rzeźba. Na dalsze stage potrzeby jest remap większej ilości tabeli co jest dużo prostsze przy pomocy narzędzi dostępnych w nistunie. Bo IBM X60 i Innovate LM-2 to nie wszystko a Nistune jest najtańszym SA do Nissana i jak będziecie robić następne nissany to SA wam się szybko zwróci.
Ale i tak droga na około. Jest tam dużo zależności wiec samo podlanie na jednej mapie nie jest finalnym rozwiązaniem. Poza tym na stage 1 po co taka rzeźba. Na dalsze stage potrzeby jest remap większej ilości tabeli co jest dużo prostsze przy pomocy narzędzi dostępnych w nistunie. Bo IBM X60 i Innovate LM-2 to nie wszystko a Nistune jest najtańszym SA do Nissana i jak będziecie robić następne nissany to SA wam się szybko zwróci.
- Furious
- Stały gość
- Posty: 298
- Rejestracja: sob 15 gru, 2012 09:26
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Kontakt:
Nie musisz mnie przekonywać do Nistuna, znam jego zalety, ale chce poznać zasadę działania ECU w Nissanie od podszewki. Licencje Nistuna i tak na pewno kupie.
W takim razie przenoszę się na forum Nistuna.. dzięki.
W takim razie przenoszę się na forum Nistuna.. dzięki.