Husar pisze:
Mi zaden nie padl, ja swoje CA mialem w idealnym stanie.
Tylko roball i reszta zgromadzonych tu kolegow, nie powiecie mi chyba ze majac opcje swapa na SR20 za powiedzmy 10k bedziecie zakuwac CA za 6k. O RB nie wspominam bo to duzo wiekszy koszt.
Roball a co do jakosci CA, to chyba nie chcesz mi powiedziec ze to jest jakis super silnik, fakt jest dobry ale i delikatny i trzeba sie z nim ostroznie obchodzic. Jezeli jezdza nim ludzie bez odpowiedniej wiedzy to CA padnie bardzo szybko, duzo szybciej niz SR czy RB
Jeszcz co do kucia CA. Nie wiem czy to jest dobry pomysl w perspektywie przyszlej zmiany na inny silnik. Za zakucie zaplaci sie tak jak mowilem pewnie cos okolo 6k. I za ile pozniej sprzedasz ten silnik? Ja sie napocilem zeby sprzedac zdrowe CA za rozsadna cene. A zakute za ile sprzedasz?
Nie wydaje mi sie to dobrym pomyslem
może Cię zdziwię ale wolę zakuć CA za 6k niż swapać na SR'a za 10k (choć obie kwoty wg. mnie są zaniżone)
dlaczego?
1. zakuty CA może znacznie więcej niż stockowy SR
2. zakuty CA to silnik po remoncie, a swapowany SR to silnik z przebiegiem ~100kkm (jak ma mniej to swap nie kosztuje 10kpln)
3. dostępność aftermarketowych rzeczy do CA jest coraz lepsza więc podstawowa wada tego silnika znika..
4. CA nie jest delikatny - bez problemu znosi kręcenie do 7000obr, EGT 900 i doładowania sporo powyżej 1bar - wymaga tylko odpowiednich materiałów eksploatacyjnych i odpowiednich procedur grzania i studzenia - jak każde wyrafinowane narzędzie
co do różnic w trwałości CA i SR sam byłem przekonany że SR jest nowocześniejszą czyli trwalszą konstrukcją...
jednak dałem się przekonać że SR jest silnikiem nowocześniejszym czyli TAŃSZYM W PRODUKCJI
oczywiście pewne wady CA zostały wyeliminowane - japońce też się uczą na błędach,
niestety pojawiły się inne wady - np. głowica CA wytrzymuje więcej niż SR'a ..
swap na R6 to już zupełnie inna bajka i inna klasa samochodu,
z podkręconą RB'etą na pokładzie jesteś praktycznie nie do objechania na drodze,
a zszokowany wyraz twarzy posiadaczy np. Carrera 4 turbo jest bezcenny