Gaz w 200sx

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

dlatego gazu dostarcza się więcej niż benzyny :)
ilość paliwa to nie problem - w przeciwieństwie do ilości tlenu

płynny gaz parując w kolektorze zagęszcza mieszankę - czyli w objętości jest więcej tlenu, dlatego na Vgen łatwo jest wysterować auto z turbo na wyższą moc

jest to praktycznie analogiczna sytuacja do strojenia na benzynie po zamontowaniu układu wtrysku wody

ale zbaczam z tematu


jeżeli lubisz swój samochód to musisz zainstalować IV lub V gen
wszystko inne skończy się źle
w najlepszym przypadku zmuleniem auta - nawet na benzynie (zwiększone opory w dolocie)

osobiście nie instalowałbym do 300 nic innego niż Vgen
dla mnie jedyny sens instalowania gazu do takiego samochodu to bezpieczeństwo silnika i możliwość podniesienia mocy

zrób sobie kalkulację kosztów instalacji i czasu jej amortyzacji,
takie wyliczenie może cię skłonić do tego że spalanie 15L benzyny po 4.50zł za litr wcale nie jest takie drogie...
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
ToM
Postojebca
Postojebca
Posty: 1009
Rejestracja: czw 24 lip, 2003 15:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

tjaaa zwlaszcza ze nasz rzad juz wyniuchal interes na gazie i raczej zaszaleja z akcyza bo trzeba obywateli zlupic :)
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #005/06 Nie jestem alkoholikiem jestem koneserem bo pić nie muszę, piję bo lubię ...[/scroll]
lukas300zx

ToM pisze:to ze cos ma wieksza liczne oktanow nie oznacza ze masz na tym wieksza moc. Wieksze oktany sa przydatne jak chcesz wiecej dmuchnac i uniknac spalania stukowego. Na moc ma bardziej wplyw kalorycznosc paliwa, a gaz ma ja mniejsza niz benzyna... wiec reszte wnioskow wyciagnij sobie sam...
dzieki za info, ale wiem że LPg ma mniejszą kaloryczność niż beznyna, dażyłem do tego, że w inst. wtrysku gazu w fazie ciekłej można podnieść sprawność, a liczba oktanowa w tym pomaga:) zostało to udowodnione w Auto Świecie na hamowni, można sprawdzić:) A gaz jest mniej kaloryczny, dlatego go się spla więcej, pomijajać opory i założenie producenta ze silnik jest przystosowny tylko do Benzyny:)

[ Dodano: Sro Kwi 11, 07 15:42 ]
mniam pisze:taaa
instalacje gazowe ktore GWARANTUJA ze beda dobrze dzialac przy 300+ konnym 6 cylindrow aucie to koszt ok 10-12kpln

pozatym chcialbym zobaczyc mine gazownika jak otworzysz mu maske i powiesz ze chcesz tutaj gaz...
posika sie ze szczescia

znam sie na instalacjach gazowych i wiele patentow widzialem ale w 300ZX TT wg mnie nie warto bo sama dobra instalacja bedzie droga...
remont wyjdzie o wiele wiecej niz zaoszczedzisz na gazie
bo ze cos sie spieprzy bedzie tylko kwestia czasu same auto jest dosc skomplikowane wiele metrow podcisnien itd.. oczywiscie dac sie da ale mysle ze wiecej bedzie z tym problemow niz pożytku

bo rozumiem ze myslisz o gazie aby jezdzic na codzień
Jak napisales znasz się na gazie... A może by warto zainstalowac inst. Prince? 2 reduktory wzmocnione? koszt ok. 5.5 tys. zł ;/;/ Czy 300 ZX są tak awaryjne ze trzeba robić remonty? Dla mnie to są auta super, bezawaryjne i trwałe..., jak ktos dba o olej, wymienia co 8 tys. km i nie gasi odrazu turbin... co miales na mysli przez " wydasz wiecej na remont? jest jeszcze gwaranja... rękojmia itd w razie problemów... mysle o jeżdzie na codzień na LPG... prosze o porady... i co sie niby psuje w 300 ZX?
Awatar użytkownika
mniam
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 112
Rejestracja: ndz 28 gru, 2003 23:13
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

wlasnie chyba jedynie PRINCE robi instalacje do 300KM +
i instalacja jest na 2 reduktorach i na "wzmacnianych" wtryskiwaczach

co do samego 300ZX to sam w sobie nie jest awaryjny
niestety jego najwieksza wada to wiek, polscy mechanicy i użytkownicy

ja kiedys jak robilem rozeznanie to instalacja PRINCE ktora gwarantuja ze daje rade wyszla ok 3k EURO jak masz dojscia i mozesz kupic zestaw taniej to jestes do przodu...

tam jest tez niestety troche problem z miejscem ale zawsze da sie to jeszcze upchnac
lukas300zx

mniam pisze:wlasnie chyba jedynie PRINCE robi instalacje do 300KM +
i instalacja jest na 2 reduktorach i na "wzmacnianych" wtryskiwaczach

co do samego 300ZX to sam w sobie nie jest awaryjny
niestety jego najwieksza wada to wiek, polscy mechanicy i użytkownicy

ja kiedys jak robilem rozeznanie to instalacja PRINCE ktora gwarantuja ze daje rade wyszla ok 3k EURO jak masz dojscia i mozesz kupic zestaw taniej to jestes do przodu...

tam jest tez niestety troche problem z miejscem ale zawsze da sie to jeszcze upchnac
koszt instalacji Prince do silnika V6 to 5.5 tys złotych kopmletna, plus drugi reduktor i zawór zamknię sie gdzięś w 6.5 tys... nie wiem czy warto inwestować aż tyle... ale to jedynie gwarantuje git dzialanie... Najlepsze jest to ze na 10 warsztatów 2 odmowily montazu, w tym 3 zapytala dokladnie o rodzaj silnika, wiekszosc odrazu sie zgadza opiewajac kwotą od 3800 zł do 5500 buhahaha:):) Ps. jaka jest wytrzymalosc turbin w 300 ZX?
lukas300zx

więc jak już to LPG do V 6 N/A 230 KM, to gwarantuje mi sprawnośc , najlepij Prince. Do TT dostałem odpowiedź od Eksperta LPG, iz wtrysk V gen w fazie ciekłej, drogi koszt wyjdzie ok 10 tysiączków:) jedyne:) wic narazie to bardzo odległe plany:):) dziękuje za dyskusje i rady) pozdrawiam wszystkich niissanomaniaków:)
ceglinski007
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 12
Rejestracja: sob 05 maja, 2007 18:28
Lokalizacja: Częstochowa

Jeżeli chodzi o mnie to ja nie preferuję gazu. Dlaczego nie produkuję się samochodów które odrazu mają instalację LPG tylko benzynka i dieselki? Na benztnie jest dłuższa żywotność części w samochodzie i lepiej się samochód wkręca na obroty. Mam znajomego który ma całkiem niezłą instalcję gazu i cały czas coś mu sie psuje w tym samochodzie i na dodatek na gazie nie ma już takiej mocy jak na benzynie. Jeśli chodzi o moje zdanie to ja odradzam gaz. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Pajak2444
Postojebca
Postojebca
Posty: 1522
Rejestracja: pn 27 wrz, 2004 22:58
Lokalizacja: Dlugoleka
Kontakt:

ceglinski007 pisze:Jeżeli chodzi o mnie to ja nie preferuję gazu. Dlaczego nie produkuję się samochodów które odrazu mają instalację LPG tylko benzynka i dieselki?
Skandynawia, Niemcy, Włochy,UK tam kupisz auta z silnikami na gaz !! FABRYCZNIE DOSTOSOWANE SA DO GAZU Z EWENTUALNUM UZYWANIEM BENZYNY.
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
Awatar użytkownika
brt
Stały gość
Stały gość
Posty: 319
Rejestracja: śr 20 sie, 2003 18:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

boze co za temat. 300zx i gaz. Chcesz go biedy nauczyc? Czlowieku sprzdaj 300zx tt jak masz takie pomysly bo to nie jest auto dla ciebie.
TomaRacing
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno

S14a drift spec
ceglinski007
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 12
Rejestracja: sob 05 maja, 2007 18:28
Lokalizacja: Częstochowa

Owszem kupi się auto na gaz. Moim zdaniem zakładanie gaz u nie ma sensu i nie popieram ludzi którzy mają fajny samochód a chcą założyć do niego gaz. A tak pytanie z innej półki. Co sądzicie o projektach samochodów na wodór?
Awatar użytkownika
Pajak2444
Postojebca
Postojebca
Posty: 1522
Rejestracja: pn 27 wrz, 2004 22:58
Lokalizacja: Dlugoleka
Kontakt:

Okrutny spadek mocy, jeszcze okrutniejsze zuzycie wodoru.
niewiem jaka jest cena L wodoru, ale to paliwo bedzie na swiecie ZAWSZE.
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
Awatar użytkownika
mf
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 36
Rejestracja: pt 16 cze, 2006 13:44
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

spokojnie przeciez kolega wyjasnil - tansza opcja 6,5K zalecana 10K+ - sie nie zwroci za cholere.
inna sprawa - oddali byscie swinke do strojenia panu co gaz instaluje - bo w turbo samochodzie strojenie tego to troche podobna sprawa tj. trzeba zrobic dobra mape paliwa

Nie zebym gazu nie lubil - mialem w poprzednich samochodach i bylem zadowolony. W zwyklym NA bym pewnie zalozyl ale w turbo jak dla mnie zbyt ryzykowna sprawa
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

wtrysk płynnego + profi strojenie
zużycie gazu jak benzyn ale wyższa moc :)

więc gaz ma jak najbardziej sens - ale tylko w tej opcji

opcja ekonomiczna odpada bo to się mija z celem w dodatku jest żenujące...
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
Qubi
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 49
Rejestracja: ndz 18 wrz, 2005 16:34
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Miałem gaz sekwencyjny w audi 200 2.2T, i nie byłem zadowolony. Psuć się nie psuł, ale nie jeździł tak jak na benzynie, mimo że kilku ponoć obeznanych stroicieli go ustawiało. Nie jestem przeciwnikiem gazu, ale przekonałem już się, że albo gaz, albo turbo. Razem nie bangla.
Poziom samozadowolenia turbomaniaka jest wprost proporcjonalny do nadciśnienia powietrza wtłaczanego do cylindrów...
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

sekwencja to IV generacja

ja piszę o V generacj - wtrysk PŁYNNEGO gazu
gaz parując w kolektorze mocno schładza mieszankę - efekt jakbyś dodał dodatkowy IC
dlatego potrzebne jest profi strojenie które wykorzysta ten efekt

przy zwykłej sekwencji tego nie masz - a gaz ma mniej energii w sobie,
dodatkowo więcej tej energii idzie w temperaturę (w stosunku do spalania benzyny) -
stąd wyższa temp. spalania i mniejsze moce (mniej ciśnienia w komorze spalnia)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Techniczne”