są też inne wady:
gaz ziemny wymaga wysokociśnieniowych butli
stalowe są cholernie ciężkie (jeśli mają mieć sensowną pojemność)
a butla z kompozytów kosztuje kupe kasy
ogólnie technologia nadaje się dla autobusów i innych pojazdów pracujących w paliwożernych warunkach (300 metrów stop, 100 metrów światła stop, 100m przystanek itd...)
w Krakowie jakieś 10 lat temu jeździły eksperymentalne ikarusy
miały butle na dachu
jednak projekt zarzucono (może cięzko zagazować diesla - choć teoretycznie się da)
Gaz w 200sx
Moderator: Moderator
Kumpel pracuje w PGNiG i info:
Instalacja ok3500 ale do NA. Teraz promocja i 1000PLN dofinansowują.
stosunek spalanego gazu do benzyny 1:1
nie traci mocy i momentu
Do NA warto jeśli masz stację pod nosem
Instalacja ok3500 ale do NA. Teraz promocja i 1000PLN dofinansowują.
stosunek spalanego gazu do benzyny 1:1
nie traci mocy i momentu
Do NA warto jeśli masz stację pod nosem
EMWU is dead
jezdziłem 150konną calibrą na gaz ziemny i nie bylo zadnej różnicy w pracy i silnika i osiagach auta!!ale włsnie ta wada to mło miejsc do tankowania auto było sprowadzone z włoch i juz miało zamontowana instalacje!!wóz w świetnym stanie sprzedany został za 6000pln
jasiu pisze:a czy widziałeś w samochodzie kiedyś zeby gaz nieogrzany leciał do silnikia zawsze widziałekm że prezez reduktor inaczej zwany parownikiem idzie gaz tam go płyn chłodzący ogrzewa i dopiero dalej czy sie mylę ????? wiec gaz ogrzany idzie do silnika
Apropo ogrzanego gazu to mam pytanie do tych którzy nie wyciągneli instalacji zaraz po jej zainstalowaniu
Gdzie macie wpięty parownik w układ chłodzenia
Bo u mnie jest niedogrzany przy włączonym ogrzewaniu,a zima jest
Peace
Name?
-Abu Dalah Sarafi.
-Sex?
-Four times a week.
-No, no, no..... male or female?
-Male, female...... sometimes camel.......
-Abu Dalah Sarafi.
-Sex?
-Four times a week.
-No, no, no..... male or female?
-Male, female...... sometimes camel.......
No to dodam że chodzi mi o silnik ca18detMaretzky pisze:U mnie parownik był wpięty w węże które wchodzą do kabiny.
/Sekwencyjny wtrysk gazu/parownik nie dogrzany podczas kożystania z nagrzewnicy/
Peace
Name?
-Abu Dalah Sarafi.
-Sex?
-Four times a week.
-No, no, no..... male or female?
-Male, female...... sometimes camel.......
-Abu Dalah Sarafi.
-Sex?
-Four times a week.
-No, no, no..... male or female?
-Male, female...... sometimes camel.......
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 37
- Rejestracja: ndz 20 mar, 2005 22:47
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
...A ja mam stację tankowania gazu ziemnego po drugiej stronie ulicy cholerka...
Kumpel, który współpracuje z petrochemiami mówi, że w niedalekim czasie gaz LPG będzie kosztował w granicach 3 zł,
Strasznie interesuje mnie temat gazu ziemnego jednak do mojego SX, sorry, ale żyjemy w takich czasach, że koszt paliwa JEST bardzo odczuwalny, szczególnie jak się w miarę dużo jeździ, ja codziennie robię kilkadziesiąt kilometrów do firmy poza Warszawę i praktycznie codziennie wypalam benzyny za 50 zł, gazu by było za 15 zł - różnica kolosalna...
Gdyby ktoś coś wiedział, to proszę o info, miałem zakładać zwykłą sekwencję, ale skoro LPG ma kosztować niewiele taniej jak benzyna, to czas chyba, żeby pomyśleć o gazie ziemnym...
Kumpel, który współpracuje z petrochemiami mówi, że w niedalekim czasie gaz LPG będzie kosztował w granicach 3 zł,
Strasznie interesuje mnie temat gazu ziemnego jednak do mojego SX, sorry, ale żyjemy w takich czasach, że koszt paliwa JEST bardzo odczuwalny, szczególnie jak się w miarę dużo jeździ, ja codziennie robię kilkadziesiąt kilometrów do firmy poza Warszawę i praktycznie codziennie wypalam benzyny za 50 zł, gazu by było za 15 zł - różnica kolosalna...
Gdyby ktoś coś wiedział, to proszę o info, miałem zakładać zwykłą sekwencję, ale skoro LPG ma kosztować niewiele taniej jak benzyna, to czas chyba, żeby pomyśleć o gazie ziemnym...
hmmm, coś nie teges są te obliczeniaLutek pisze:...wypalam benzyny za 50 zł, gazu by było za 15 zł - różnica kolosalna...
50 zł przy cenie 3,60 za 1L Pb to jest 13,9L, gazu auto spala troche wiecej, powiedzmy 15,3L , gaz jest w cenie 2,20 wychodzi 34 zł prawie a nie 15 zł.
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
Już wysłałem do kumpla zapytanie.
Dowie się co i jak.
A więc sekwencja to koszt:
5 000 brutto to jest instalacja i butla. Za miesiąc będzie promocja dofinansowanie 1 000 netto. Spalanie razy 1,1, cena metra 1,50 zł, spadek mocy do 10%. Rozmiary butli ok. 85 długa na 32 wysoka, waga 40 kg, zasięg 180 km przy spalaniu 10 PB na 100 km.
Reszta w warsztacie instalatorskim -strojenie, ale trzeba by się dowiedzieć wcześniej, czy robią pomiary na hamowni.
Zasięg trochę mocno mały
Dowie się co i jak.
A więc sekwencja to koszt:
5 000 brutto to jest instalacja i butla. Za miesiąc będzie promocja dofinansowanie 1 000 netto. Spalanie razy 1,1, cena metra 1,50 zł, spadek mocy do 10%. Rozmiary butli ok. 85 długa na 32 wysoka, waga 40 kg, zasięg 180 km przy spalaniu 10 PB na 100 km.
Reszta w warsztacie instalatorskim -strojenie, ale trzeba by się dowiedzieć wcześniej, czy robią pomiary na hamowni.
Zasięg trochę mocno mały
Ostatnio zmieniony śr 18 sty, 2006 12:51 przez Karrlos, łącznie zmieniany 1 raz.
EMWU is dead
Pytalem w Toruniu u znajomych montaz sekwencji do silnika 1.8T to koszt ok 3500-4000 z montazem.
Sory Karrlos chodzilo mi o LPG
A więc dalej
http://www.elpigaz.com/cng_instal.htm
Jest full info o technologi, blabla bla, rozmieszczenie stacji w Polsce.
Kolega mówiże jest coraz więcej chętnych na budowę stacji z CNG więc juz niedługo nie będzie żadnego problemu.
http://www.elpigaz.com/cng_instal.htm
Jest full info o technologi, blabla bla, rozmieszczenie stacji w Polsce.
Kolega mówiże jest coraz więcej chętnych na budowę stacji z CNG więc juz niedługo nie będzie żadnego problemu.
EMWU is dead
I bedzie tak jak z LPG wszyscy przerobia na CNG a gaz ziemny zdrozeje i ch.j i znow nie bedzie sie oplacac jezdzic wtedy na ziemnym tak jak teraz przestaje sie oplacac jezdzic na LPG