Jak zarżnąć silnik - A N T Y P O R A D N I K

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
TiGRA
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 1777
Rejestracja: pt 06 lip, 2007 11:17
Lokalizacja: Kórnik /k. Poznania
Kontakt:

Sputnik pisze:W praktyce , włącz sobie w rowerze najmniejszą przerzutkę z przody a największa z tyłu i postaraj się szybko ruszyć z miejsca. Jak Twoja łydka?
:above: Zaj..biscie dobre zobrazowanie
:564:

... przy 2k rpm na V biegu wcisnięciu gazu do podłogi jest zabójstwem i powinno byc karalne.
Ostatnio zmieniony śr 21 paź, 2009 06:30 przez TiGRA, łącznie zmieniany 1 raz.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

Sputnik pisze:W praktyce , włącz sobie w rowerze najmniejszą przerzutkę z przody a największa z tyłu i postaraj się szybko ruszyć z miejsca. Jak Twoja łydka?
Albo "panewki" w kolanach :D

PiotrekŁDZ
ja mam inny patent na studzenie turbo, po prostu ostatnie 2~5 km jazdy jechać normalnie, hamować biegami, nie przekraczać 2,5~3 k rpm. Jest obieg płynu , oleju gazy spalin nieco wyższe niż na postoju, ale dochodzi lekki wiaterek który chłodzi nam korpus turbo no i nie trza daremnie upalać tyle wachy w miejscu. Sprawdza się znakomicie, Przy znaku mojej miejscowości z heel'n'toe (albo i nie) V-->IV ->III zakręt, trochę przyśpieszyć do 60 km/h
IV i emeryt aż pod dom, nie więcej niż minuta na wolnych styka przeważnie 30~40sek i gasimy :)
Rice is nice
Obrazek
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Jasne, ja też ostatnie metry po emerycku przetaczam, nawet turbo dieslem starszego tak robię jak mu wcześniej po obrotach pocisnę (4tys rpm :lol: :lol: :lol: ). Zresztą jak się komuś zdaży wyłączyć mocna nagrzane turbo to może usłyszeć skwierczący olej i płyn chłodniczy:D
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Ja gaszę silnik jak EGT spadnie poniżej 500*C - najczęściej sprowadza się to do tego co mówicie, końcówka jazdy na podciśnieniu, kilka sekund na uspokojenie obrotów po zatrzymaniu i gotowe ;)

Jeśli się zdarzy że zatrzymuję samochód po ostrej jeździe to czasami trzeba ponad minuty żeby EGT tak spadło...
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
Jam
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 51
Rejestracja: ndz 01 mar, 2009 13:37

ok ale wrocmy na chwile do panewek
czyli jesli dsobie jade na 5 biegu i mam powiedzmy 2tys obr i trzymam gaz na tyle zeby sie kulac to jest spoko
jak chce przyspieszyc ale tylk troche i wciskam gaz powiedzmy do 1/3 skoku pedala to tez spoko tak? a jak chce przyspeiszyc konkretniej to redukcja i rebel..

tak?
Awatar użytkownika
DarekAMS
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 171
Rejestracja: czw 09 lip, 2009 22:53
Lokalizacja: AutoManiaSłupsk
Kontakt:

TAK
Bo po to jest skrzynia biegów żeby dobrać odpowiedni bieg do odpowiednich obrotów , dla leni sa automaty ;)
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Jam pisze:ok ale wrocmy na chwile do panewek
czyli jesli dsobie jade na 5 biegu i mam powiedzmy 2tys obr i trzymam gaz na tyle zeby sie kulac to jest spoko
jak chce przyspieszyc ale tylk troche i wciskam gaz powiedzmy do 1/3 skoku pedala to tez spoko tak? a jak chce przyspeiszyc konkretniej to redukcja i rebel..

tak?
W takiej konfiguracji najlepiej z zasady unikać przyspieszania - tak ciężko jest zmienić ten bieg?
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
Gostek
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 8
Rejestracja: pn 16 sie, 2010 20:07
Lokalizacja: stamford

kolejna sprawa której najlepiej unikać...rozszczelniony układ dolotowy.Nie dość ze tracimy koniki to turbo wkręca się na wyższe obroty żeby zrekompensować straty w ciśnieniu...większe obciążenie turba itp. itd..
JEŻELI NISSAN MOTOR SPORT TO NISMO...TO HONDA MOTOR SPORT..??
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

pałowanie do czerwoności i gasić silnik zaraz, efekt zapieka się olej na półkach szklankach i wszędzie tam gdzie nie umie swobodnie ściec, utrata kompresji, klepiące szklanki zapchane kanaliki olejowe
Rice is nice
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Techniczne”