Jak zarżnąć silnik - A N T Y P O R A D N I K
: pn 19 paź, 2009 17:35
Zasady wątku dość proste - piszcie pomysły na zabicie silnika i jego osprzętu,
opis powinien zawierać:
- typ silnika (jeśli jest to coś specyficznego dla danej konstrukcji),
- sposób postępowania,
- jak wykryć że coś takiego się dzieje
- przewidywane skutki.
Jeżeli temat się rozwinie to będę aktualizował ten post - być może z czasem powstanie lista grzechów głównych. A jak się nie spodoba to do śmieci. Na czerwono sposoby mechaniczne, na niebiesko "inne"
[Ogólne turbo]
- jazda ze zbyt niskim stanem oleju w zakrętach/przy przyspieszaniu może dojść do spadku ciśnienia i zerwania filmu olejowego zabicie panewek, wału, ostatecznie zatarcie silnika (wykrycie: jak najczęściej sprawdzać stan oleju)
- wprowadzanie silnika na wysokie obroty na zimnym oleju wysokie ciśnienie w układzie smarowania rozszczelnienie silnika, wycieki oleju, spadek ciśnienia, panewki, wał, bla bla bla ... (wykrycie: zamontować wskaźnik ciśnienia oleju z alarmem)
- odpięcie WG overboost remont silnika, zabicie turbiny (wykrycie: zamontować wskaźnik boost z alarmem, przy modyfikacji mapy przesunąć boostcut zamiast go całkowicie usuwać)
- dać nissana kumplowi żeby zawiózł dziewczynę do fryzjera popisy kumpla twoim autem przed twoją dziewczyną remont silnika {by nissmo250} (wykrycie: trzeba natychmiast sprawdzić czy twoja dziewczyna nie siedzi z kumplem w twoim nissanie )
- jazda z niesprawdzoną pompą paliwa możliwe braki paliwa (wysoki AFR) remont silnika, zabicie turbiny {by BanOff} (wykrycie: zmierzyć ciśnienie paliwa, zainstalować wskaźnik ciśnienia paliwa z dolnym alarmem, zainstalować szerokopasmową sondę lambda + wskaźnik AFR z alarmem)
- podnoszenie doładowania bez przestrojenia ECU możliwe braki paliwa (wysoki AFR) i spalanie stukowe remont silnika, zabicie turbiny {by BanOff} (wykrycie: zainstalować szerokopasmową sondę lambda + wskaźnik AFR z alarmem)
- obciążani silnika na niskich obrotach (wysokie biegi) przeciążenie na panewkach/korbach uszkodzenia panewek, wału, w ekstremalnych przypadkach pogięcie wału i/lub korb {by Tomek89} (wykrycie: trochę rozsądku + obrotomierz + odruch redukcji biegu przy gwałtownym przyspieszaniu)
[CA]
- podnoszenie ciśnienia na T25 awaria turbiny turbo do wymiany
- kręcenie CAS "na oko" źle ustawiony zapłon i czasy wtrysku brak mocy, spalanie stukowe, wysokie EGT, wypalenie tłoków, uszkodzenia turbiny
- odpięcie PR od kolektora stałe ciśnienie paliwa, ubogo przy doładowaniu dziury w tłokach, uszkodzenia pierścieni, uszkodzenia turbo
opis powinien zawierać:
- typ silnika (jeśli jest to coś specyficznego dla danej konstrukcji),
- sposób postępowania,
- jak wykryć że coś takiego się dzieje
- przewidywane skutki.
Jeżeli temat się rozwinie to będę aktualizował ten post - być może z czasem powstanie lista grzechów głównych. A jak się nie spodoba to do śmieci. Na czerwono sposoby mechaniczne, na niebiesko "inne"
[Ogólne turbo]
- jazda ze zbyt niskim stanem oleju w zakrętach/przy przyspieszaniu może dojść do spadku ciśnienia i zerwania filmu olejowego zabicie panewek, wału, ostatecznie zatarcie silnika (wykrycie: jak najczęściej sprawdzać stan oleju)
- wprowadzanie silnika na wysokie obroty na zimnym oleju wysokie ciśnienie w układzie smarowania rozszczelnienie silnika, wycieki oleju, spadek ciśnienia, panewki, wał, bla bla bla ... (wykrycie: zamontować wskaźnik ciśnienia oleju z alarmem)
- odpięcie WG overboost remont silnika, zabicie turbiny (wykrycie: zamontować wskaźnik boost z alarmem, przy modyfikacji mapy przesunąć boostcut zamiast go całkowicie usuwać)
- dać nissana kumplowi żeby zawiózł dziewczynę do fryzjera popisy kumpla twoim autem przed twoją dziewczyną remont silnika {by nissmo250} (wykrycie: trzeba natychmiast sprawdzić czy twoja dziewczyna nie siedzi z kumplem w twoim nissanie )
- jazda z niesprawdzoną pompą paliwa możliwe braki paliwa (wysoki AFR) remont silnika, zabicie turbiny {by BanOff} (wykrycie: zmierzyć ciśnienie paliwa, zainstalować wskaźnik ciśnienia paliwa z dolnym alarmem, zainstalować szerokopasmową sondę lambda + wskaźnik AFR z alarmem)
- podnoszenie doładowania bez przestrojenia ECU możliwe braki paliwa (wysoki AFR) i spalanie stukowe remont silnika, zabicie turbiny {by BanOff} (wykrycie: zainstalować szerokopasmową sondę lambda + wskaźnik AFR z alarmem)
- obciążani silnika na niskich obrotach (wysokie biegi) przeciążenie na panewkach/korbach uszkodzenia panewek, wału, w ekstremalnych przypadkach pogięcie wału i/lub korb {by Tomek89} (wykrycie: trochę rozsądku + obrotomierz + odruch redukcji biegu przy gwałtownym przyspieszaniu)
[CA]
- podnoszenie ciśnienia na T25 awaria turbiny turbo do wymiany
- kręcenie CAS "na oko" źle ustawiony zapłon i czasy wtrysku brak mocy, spalanie stukowe, wysokie EGT, wypalenie tłoków, uszkodzenia turbiny
- odpięcie PR od kolektora stałe ciśnienie paliwa, ubogo przy doładowaniu dziury w tłokach, uszkodzenia pierścieni, uszkodzenia turbo