Widzę że wszyscy tak przywykli do OT że zwykła robota moderatora budzi lawinowy sprzeciw
Poza tym, nie panikujcie - jak się chce to wszystko można znaleźć,
a OT się nie przejmuj - wydzieliłem ten temat żeby nie trzeba było się pilnować
Jak komuś brakuje jakiejś wypowiedzi (posty które zawierały cokolwiek o panewkach pozostały w oryginalnym wątku, bez względu na pozostałą zawartość ) to sprawa jest bardzo prosta:
należy odszukać post,
kliknąć cytuj/edytuj,
skopiować co się pokaże w oknie odpowiedzi i wkleić tutaj...
mogłem poczekać z czyszczeniem aż dyskusja wygaśnie
przepraszam za utrudnienia - człowiek na błędach się uczy
Dlaczego panewka? - wydzielone OT
Moderator: Moderator
Usunąłem wszystkie moje posty z tych 2 tematów bo po ich rozdzieleniu kompletnie nie wiadomo o co komu chodzi. Ale niestety jacy moderatorzy takie forum. Wszystkie moje posty wymieniłem na:
"Ze względu na beznadziejne rozdzielenie tematu przez nie ogarniętego moderatora usuwam treść postu. Nie chcę uczestniczyć w tym idiotyzmie i bałaganie nazwanym przez moderatora porządkiem"
Jeśli ktoś uważa że nie ogarniętym to obraza to niech to usunie , jeśli nazwiecie to dziecinadą mam to w dupie, możecie je wszystkie usunąć mam to w dupie bo to ostatni post w tym temacie jaki piszę ....
Roball co do wielkości panewek. Jedyne co napisałem o ich wielkości to:
"BRT sam napisał że prawdopodobnie za wąskie są panewki po prostu. każdy co miał panewki CA i SR w ręku wie że ten z CA są jednak zdecydowanie mniejsze i o wniosek nie trudo."
wszędzie pisałem mniejsze nie węższe , zasugerowałem się tym co napisał brt, podejrzewam że od dawna w tym gównie nie grzebie i sie pomylił . Ja pamiętam że wkładałem panewkę CA w środek panewki SR więc na pewno jest mniejsza. Nikt nie napisał że to 100% powód tylko że prawdopodobny, może być też tak że średnica kanałów w wale zasilających panewki korbowodowe jest zbyt mała , może być wiele przyczyn , skoro zjebali średnice spływu oleju do miski mogli zjebać wszystko ....
Co do tego jak pracuje panewka, to nie masz o tym zielonego pojęcia. Muszę po raz kolejny obrazowo CI napisać żebyś zrozumiał. Jeśli korba w suwie pracy dobija do wału szpara od góry między korbą a wałem się zmniejsza ale za to na dole się zwiększa także mimo że ciśnienie będzie takie samo bo jak by ci to obrazowa napisać ... "pojemność" takiego łożyska będzie bardzo podobna to korba do wału dobije. W jaki sposób dolna część korby ma się trzymać wału? olej ją przykleja ? cala siła kumuluje się między górną częścią wału a korbą . Tyle
skoro to mój ostatni post to małe podsumowanie.
Pająk i ODDIN to głównie handlarze. ich nissany przez ostatnie 3 lata nie jeździły albo prawie nie jeździły. Niestety ich posty są nie bardzo obiektywne , ponieważ zarabiają na waszych awariach ... Ja nie wierze w ich szczerze intencje w tym temacie ale to moje zdanie i każdy może mieć własne.
Ceny ODINNa w tym temacie dotyczące części się zgadzają , z tym że nie uwzględnił wielu potrzebnych części przy kapitalce przez co wynik strasznie zaniżony. Ceny części używanych bądź zdobyte z zakupów grupowych itp są bzdurą bo niestety tak pięknie w życiu nie jest żeby na TK akurat był zakup grupowy po taniości części które akurat potrzujemy.
Ceny obróbki , mechanika i ogólnie remontu to kpina i niema co brać tego pod uwagę . Wie to każdy kto remontował silnik. Chcecie mu wierzyć wierzcie , tylko jak wam się budżet skończy w połowie remontu miejcie pretensje tylko do siebie.
roball to z kolei teoretyk , swoją wiedzę głównie czerpie z forum a nie z doświadczenia. Jeśli się mylę to niech napiszę ile CA rozebrał w drobny mak , zrobił kapitalkę i ile one zrobiły kilometrów.
Co do samego silnika CA . Jeśli udało Ci się kupić silnik w dobrym stanie , to gratuluje, ciesz się nim ile wlezie. Ale jak już obróci się panewka to go nie remontuj bo się nie opłaca. I wie to każdy co ma trochę więcej do czynienia z silnikami.
Kilka powodów dlaczego uważam silnik CA za gówniany:
-koniec lat 80 to ciężki okres dla nissana i w porównaniu do innych japońskich marek ich budżet był raczej załosny. Zbudowali 4cylindrowe turbo wykorzystując wał , panewki , oraz wiele rozwiązań konstrukcyjnych z 122konnego CA16DE. JAk się szybko okazało silniki te szybko się poddawały , wiec jak to zwykle japończycy , puścili bubla poza rynek JP . Kiedy u nas ludzie zachwycali się CA to u nich już klepali na taśmie s13 z SRem. Pewnie części wyprodukowanych było sporo , a przecież tego nie wyrzucą...
-nigdzie na świecie nie robią z tego silnika jakiś porządnych mocy, są to pojedyncze sztuki zwane raczej wyjątkami, większość niby mocnych CA nigdy nie byłą na hamowani , a podawane moce to bardzo życzeniowe wyliczenia właściciela
-Awaryjność CA jest przeogromna, pewnie że większość zależy od oleju i użytkowania, jednak ilość s13 z padniętą panewką jest zbyt duża i nie spotykana w żadnym innym silniku.
-Poprawa układu smarowania wiąże się z rozbiórka silnika , kupnem sporo części , a to oczywiście spore koszty . na szybko - nowa pompa, chłodnica oleju i kupa drogich przeróbek takich jak - dodatkowe sływy do miski , przerobienie miski , restryktor, przeróbka smoka. Zmiany te są na tyle nie standardowe że jeśli nie zrobimy ich sami to większość mechaników jak usłyszy że ma zmieniać smok na niestandardowy co nie jest takie proste bo trzeba go dobrze ustawić względem miski , to albo to oleje albo policzy extra, przeróbka miski jeśli ma być profi to też spore koszta bo niema gotowych zestawów.
-Zrobienie ok 280koni na przykładzie seryjnego CA18DET, można śmiało policzyć że remont + poprawienie układu smarowania to przynajmniej 3,5-5 tys zł . Do tego musimy przynajmniej kupić turbo i plus strojenie bo komp nawet ogólno dostępnym czipem nie jest skory do mocy 250+ robi się kwota zbliżona do swapa na SR . Tyle że 280koni to ma co 3 SR w PL i śmiga tak bezawaryjnie nawet na seryjnym kompie, są takie co nawet cały sezon przelatały w drifcie i nadal mają się dobrze i to nie są pojedyncze sztuki. Takich CA jest w polsce może kilka, może parę , może paręnaście , żadne z nich nie przetrwało sezonu driftingowego .
-wykresów mocnych CA w pl prawie niema a zazwyczaj te mocniejsze są robione na hamowaniach inercyjnych które przy turbo mogą przekłamywać
kończąc :
99% tych ludzi którzy polecają tutaj CA makssymalnie rozebrali jedno swoje CA a większość nawet tego nie zrobiła . Nikt z nich nie zrobił kutego CA na 350+ , nikt z nich nie może potwierdzić że bardzo drogie mody poprawiające smarowanie, które polecają sprawią że CA będzie tak mało awaryjne jak inne sportowe silniki. Czyli wszystko co mówią nie bierze się z doświadczenia tylko z opinii wyrobionej np przez to forum gdzie wypowiadają się ludzie mądrzy oraz tacy którzy zielonego pojęcia nie mają. Czy warto zaufać w to co piszą. Sami zadecydujcie. Ja w ich wiedzę nie wierze.
Jeśli ktoś w pl zbuduje zakute 350hp + CA w pl , będzie śmigał tym autem na treningi , pojeżdżawki i zrobi 20tys km , osobiście go przeproszę i powiem że nie miałem racji.
Całość postu to moje prywatne zdanie i do tego jest forum żeby o nim pisać. możecie się z nim zgadzać bądź nie.
Z wyrazami szacunku(ale malutkimi , wręcz nikłymi) Forest
P.S Post wiąże się z jednym i z drugim tematem więc napiszę go tu i tam bo moim zdaniem nie da się tego tematu rozdzielić. Jest to mój ostatni post w tym temacie , wiec teraz możecie sobie cytować mnie do woli i prowadzić te swoje gierki, możecie pisać że się mylę , możecie brać to co napsiałem pod uwagę lub nie , MAM TO W DUPIE , miłej zabawy.
"Ze względu na beznadziejne rozdzielenie tematu przez nie ogarniętego moderatora usuwam treść postu. Nie chcę uczestniczyć w tym idiotyzmie i bałaganie nazwanym przez moderatora porządkiem"
Jeśli ktoś uważa że nie ogarniętym to obraza to niech to usunie , jeśli nazwiecie to dziecinadą mam to w dupie, możecie je wszystkie usunąć mam to w dupie bo to ostatni post w tym temacie jaki piszę ....
Roball co do wielkości panewek. Jedyne co napisałem o ich wielkości to:
"BRT sam napisał że prawdopodobnie za wąskie są panewki po prostu. każdy co miał panewki CA i SR w ręku wie że ten z CA są jednak zdecydowanie mniejsze i o wniosek nie trudo."
wszędzie pisałem mniejsze nie węższe , zasugerowałem się tym co napisał brt, podejrzewam że od dawna w tym gównie nie grzebie i sie pomylił . Ja pamiętam że wkładałem panewkę CA w środek panewki SR więc na pewno jest mniejsza. Nikt nie napisał że to 100% powód tylko że prawdopodobny, może być też tak że średnica kanałów w wale zasilających panewki korbowodowe jest zbyt mała , może być wiele przyczyn , skoro zjebali średnice spływu oleju do miski mogli zjebać wszystko ....
Co do tego jak pracuje panewka, to nie masz o tym zielonego pojęcia. Muszę po raz kolejny obrazowo CI napisać żebyś zrozumiał. Jeśli korba w suwie pracy dobija do wału szpara od góry między korbą a wałem się zmniejsza ale za to na dole się zwiększa także mimo że ciśnienie będzie takie samo bo jak by ci to obrazowa napisać ... "pojemność" takiego łożyska będzie bardzo podobna to korba do wału dobije. W jaki sposób dolna część korby ma się trzymać wału? olej ją przykleja ? cala siła kumuluje się między górną częścią wału a korbą . Tyle
skoro to mój ostatni post to małe podsumowanie.
Pająk i ODDIN to głównie handlarze. ich nissany przez ostatnie 3 lata nie jeździły albo prawie nie jeździły. Niestety ich posty są nie bardzo obiektywne , ponieważ zarabiają na waszych awariach ... Ja nie wierze w ich szczerze intencje w tym temacie ale to moje zdanie i każdy może mieć własne.
Ceny ODINNa w tym temacie dotyczące części się zgadzają , z tym że nie uwzględnił wielu potrzebnych części przy kapitalce przez co wynik strasznie zaniżony. Ceny części używanych bądź zdobyte z zakupów grupowych itp są bzdurą bo niestety tak pięknie w życiu nie jest żeby na TK akurat był zakup grupowy po taniości części które akurat potrzujemy.
Ceny obróbki , mechanika i ogólnie remontu to kpina i niema co brać tego pod uwagę . Wie to każdy kto remontował silnik. Chcecie mu wierzyć wierzcie , tylko jak wam się budżet skończy w połowie remontu miejcie pretensje tylko do siebie.
roball to z kolei teoretyk , swoją wiedzę głównie czerpie z forum a nie z doświadczenia. Jeśli się mylę to niech napiszę ile CA rozebrał w drobny mak , zrobił kapitalkę i ile one zrobiły kilometrów.
Co do samego silnika CA . Jeśli udało Ci się kupić silnik w dobrym stanie , to gratuluje, ciesz się nim ile wlezie. Ale jak już obróci się panewka to go nie remontuj bo się nie opłaca. I wie to każdy co ma trochę więcej do czynienia z silnikami.
Kilka powodów dlaczego uważam silnik CA za gówniany:
-koniec lat 80 to ciężki okres dla nissana i w porównaniu do innych japońskich marek ich budżet był raczej załosny. Zbudowali 4cylindrowe turbo wykorzystując wał , panewki , oraz wiele rozwiązań konstrukcyjnych z 122konnego CA16DE. JAk się szybko okazało silniki te szybko się poddawały , wiec jak to zwykle japończycy , puścili bubla poza rynek JP . Kiedy u nas ludzie zachwycali się CA to u nich już klepali na taśmie s13 z SRem. Pewnie części wyprodukowanych było sporo , a przecież tego nie wyrzucą...
-nigdzie na świecie nie robią z tego silnika jakiś porządnych mocy, są to pojedyncze sztuki zwane raczej wyjątkami, większość niby mocnych CA nigdy nie byłą na hamowani , a podawane moce to bardzo życzeniowe wyliczenia właściciela
-Awaryjność CA jest przeogromna, pewnie że większość zależy od oleju i użytkowania, jednak ilość s13 z padniętą panewką jest zbyt duża i nie spotykana w żadnym innym silniku.
-Poprawa układu smarowania wiąże się z rozbiórka silnika , kupnem sporo części , a to oczywiście spore koszty . na szybko - nowa pompa, chłodnica oleju i kupa drogich przeróbek takich jak - dodatkowe sływy do miski , przerobienie miski , restryktor, przeróbka smoka. Zmiany te są na tyle nie standardowe że jeśli nie zrobimy ich sami to większość mechaników jak usłyszy że ma zmieniać smok na niestandardowy co nie jest takie proste bo trzeba go dobrze ustawić względem miski , to albo to oleje albo policzy extra, przeróbka miski jeśli ma być profi to też spore koszta bo niema gotowych zestawów.
-Zrobienie ok 280koni na przykładzie seryjnego CA18DET, można śmiało policzyć że remont + poprawienie układu smarowania to przynajmniej 3,5-5 tys zł . Do tego musimy przynajmniej kupić turbo i plus strojenie bo komp nawet ogólno dostępnym czipem nie jest skory do mocy 250+ robi się kwota zbliżona do swapa na SR . Tyle że 280koni to ma co 3 SR w PL i śmiga tak bezawaryjnie nawet na seryjnym kompie, są takie co nawet cały sezon przelatały w drifcie i nadal mają się dobrze i to nie są pojedyncze sztuki. Takich CA jest w polsce może kilka, może parę , może paręnaście , żadne z nich nie przetrwało sezonu driftingowego .
-wykresów mocnych CA w pl prawie niema a zazwyczaj te mocniejsze są robione na hamowaniach inercyjnych które przy turbo mogą przekłamywać
kończąc :
99% tych ludzi którzy polecają tutaj CA makssymalnie rozebrali jedno swoje CA a większość nawet tego nie zrobiła . Nikt z nich nie zrobił kutego CA na 350+ , nikt z nich nie może potwierdzić że bardzo drogie mody poprawiające smarowanie, które polecają sprawią że CA będzie tak mało awaryjne jak inne sportowe silniki. Czyli wszystko co mówią nie bierze się z doświadczenia tylko z opinii wyrobionej np przez to forum gdzie wypowiadają się ludzie mądrzy oraz tacy którzy zielonego pojęcia nie mają. Czy warto zaufać w to co piszą. Sami zadecydujcie. Ja w ich wiedzę nie wierze.
Jeśli ktoś w pl zbuduje zakute 350hp + CA w pl , będzie śmigał tym autem na treningi , pojeżdżawki i zrobi 20tys km , osobiście go przeproszę i powiem że nie miałem racji.
Całość postu to moje prywatne zdanie i do tego jest forum żeby o nim pisać. możecie się z nim zgadzać bądź nie.
Z wyrazami szacunku(ale malutkimi , wręcz nikłymi) Forest
P.S Post wiąże się z jednym i z drugim tematem więc napiszę go tu i tam bo moim zdaniem nie da się tego tematu rozdzielić. Jest to mój ostatni post w tym temacie , wiec teraz możecie sobie cytować mnie do woli i prowadzić te swoje gierki, możecie pisać że się mylę , możecie brać to co napsiałem pod uwagę lub nie , MAM TO W DUPIE , miłej zabawy.
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
Cóż, praktycznie wszystkie Twoje posty pozostały w temacie podstawowym (oprócz nic nie znaczących wycieczek personalnych) - więc odbieram to jako zwykłą wymówkę dla posprzątania "niewygodnych postów"po sobie.forest pisze: Usunąłem wszystkie moje posty z tych 2 tematów bo po ich rozdzieleniu kompletnie nie wiadomo o co komu chodzi. Ale niestety jacy moderatorzy takie forum. Wszystkie moje posty wymieniłem na:
"Ze względu na beznadziejne rozdzielenie tematu przez nie ogarniętego moderatora usuwam treść postu. Nie chcę uczestniczyć w tym idiotyzmie i bałaganie nazwanym przez moderatora porządkiem"
Jeśli ktoś uważa że nie ogarniętym to obraza to niech to usunie , jeśli nazwiecie to dziecinadą mam to w dupie, możecie je wszystkie usunąć mam to w dupie bo to ostatni post w tym temacie jaki piszę ....
Chętnie bym wkleił co pisałeś - niestety zaradnie usunąłeś swoje posty...forest pisze: Roball co do wielkości panewek. Jedyne co napisałem o ich wielkości to:
"BRT sam napisał że prawdopodobnie za wąskie są panewki po prostu. każdy co miał panewki CA i SR w ręku wie że ten z CA są jednak zdecydowanie mniejsze i o wniosek nie trudo."
Panewki w CA są SZERSZE, mają WIĘKSZĄ powierzchnię i mniejszą 3mm średnicę (~45mm vs ~48mm). Biorąc pod uwagę ich grubość (~1.5mm dla obu silników) zapięte panewki CA nie zmieszczą się w zapiętych panewkach SR.
Czysto teoretycznie załóżmy że masz rację. Jak zapewne wiesz z doświadczenia, jeżeli przyłożyć panewkę do czopa wału to przylega ona tylko na wąskim odcinku (średnica wew. panewki jest większa niż średnica zew. czopa, jest zostawiony luz na olej). W proponowanym przez ciebie modelu pracy jedynym sposobem na zwiększenie powierzchni pracy panewki byłoby zwiększanie jej szerokości (na boki) - jak zapewne już wiesz (od nas) panewki CA są szersze niż w SR... Więc nawet naginając fizykę pod swoje potrzeby, nie przemyślałeś pomysłu do końcaforest pisze: Co do tego jak pracuje panewka, to nie masz o tym zielonego pojęcia. Muszę po raz kolejny obrazowo CI napisać żebyś zrozumiał. Jeśli korba w suwie pracy dobija do wału szpara od góry między korbą a wałem się zmniejsza ale za to na dole się zwiększa także mimo że ciśnienie będzie takie samo bo jak by ci to obrazowa napisać ... "pojemność" takiego łożyska będzie bardzo podobna to korba do wału dobije. W jaki sposób dolna część korby ma się trzymać wału? olej ją przykleja ? cala siła kumuluje się między górną częścią wału a korbą . Tyle
Korba dobija wyłącznie przy zbyt niskim ciśnieniu oleju (np. w czasie rozruchu) - stąd nawet prawidłowo eksplatowane panewki mają ślady na linii natarcia (od strony tłoka i przeciwnej). Z pracą panewki miałbyś 100% racji gdyby nie jedna cecha cieczy: lepkość (taki odpowiednik bezwładności). Fala ciśnienia rozprzestrzenia się znacznie szybciej niż fizycznie zaczną się przemieszczać cząstki oleju - czyli siła zostanie przeniesiona na cały obwód panewki (to jak klocki domino, wiele się dzieje ale pojedyncze klocki stoją praktycznie w miejscu ) - film olejowy jest tak zaprojektowany aby nie dochodziło do kontaktu panewka-wał. Dlatego tak niebezpieczne jest przegrzanie oleju - traci on swoją lepkość.
Czy to ma ręce i nogi? Jeśli nie jesteś przekonany, to zastanów się dlaczego panewka pokrywa całe 360*, gdyby praca odbywała się jak mówisz wystarczyłyby miejsca na wąskie paski na środku stopy i pokrywy (tak żeby tworzyły lico). Wygooglaj sobie hasło "uderzenie hydrauliczne" może cię zaciekawi.
Właśnie napisałeś że: SR został stworzony przy żałosnym budżecie.forest pisze: -koniec lat 80 to ciężki okres dla nissana i w porównaniu do innych japońskich marek ich budżet był raczej załosny. Zbudowali 4cylindrowe turbo wykorzystując wał , panewki , oraz wiele rozwiązań konstrukcyjnych z 122konnego CA16DE. JAk się szybko okazało silniki te szybko się poddawały , wiec jak to zwykle japończycy , puścili bubla poza rynek JP . Kiedy u nas ludzie zachwycali się CA to u nich już klepali na taśmie s13 z SRem. Pewnie części wyprodukowanych było sporo , a przecież tego nie wyrzucą...
Zgadzam się, tylko dlaczego wcześniej oburzałeś się na fakt że rozwiązania w SR były podyktowane ekonomią?. Japońce nie są debilami, np. na Y cieli koszty, ale wzmocnili pompę oleju i zapodali chłodnicę (co bardzo kosztów nie podniosło). Jest to bezpośrednim powodem podniesienia odporności SR'a w stosunku do CA.
Taka życiowa rada - unikaj absolutyzmów ("nigdy", "zawsze", "każdy", "nigdzie")forest pisze: -nigdzie na świecie nie robią z tego silnika jakiś porządnych mocy, są to pojedyncze sztuki zwane raczej wyjątkami, większość niby mocnych CA nigdy nie byłą na hamowani , a podawane moce to bardzo życzeniowe wyliczenia właściciela
Piotr(chyba) i Mkx(100%) hamowali się na obciążeniówce.forest pisze: -wykresów mocnych CA w pl prawie niema a zazwyczaj te mocniejsze są robione na hamowaniach inercyjnych które przy turbo mogą przekłamywać
Calibra? Polonez? BMW (z naklejkowej stajni tuningowej Pioneer @ MPower ) - nie patrz na model, patrz na userów...forest pisze: -Awaryjność CA jest przeogromna, pewnie że większość zależy od oleju i użytkowania, jednak ilość s13 z padniętą panewką jest zbyt duża i nie spotykana w żadnym innym silniku.
Jak SR-y staną się cenowo dostępne dla tej grupy użytkowników to nagle zaczną w nich padać panewki (ale to nie może dotrzeć...)
Np. Słyszałeś żeby komuś padła panewka w CA18ET? Wg twojej argumentacji świadczy to o tym że te silniki mają mocniejsze panewki niż SR (w którym to czasem się takie awarie zdarzają). Jeśli przyjdzie ci na myśl że te silniki praktycznie nie są dostępne, pomyśli czyj to argument...
Czy chęć pogłębienia wiedzy to "polecanie". Skąd możesz wiedzieć co polecamy osobom które nas pytają? Czy masz pojęcie jak impertynencko się zachowujesz?forest pisze: 99% tych ludzi którzy polecają tutaj CA makssymalnie rozebrali jedno swoje CA a większość nawet tego nie zrobiła .
A co jeśli kogoś drift na torze po prostu nie bawi? Albo szkoda mu auta i woli walnąć mu Ferrari Rosso z ładnym bodykitem i dla zabawy walić trasę kraków-zakopane-kraków?forest pisze: Jeśli ktoś w pl zbuduje zakute 350hp + CA w pl , będzie śmigał tym autem na treningi , pojeżdżawki i zrobi 20tys km , osobiście go przeproszę i powiem że nie miałem racji.
Mimo to zakonotuję że to napisałeś. Kobyłka już siano żre, kwestia czasu jak będzie u płota
[ Dodano: Nie 20 Gru, 2009 11:25 ]
Tu jest miejsce na tego typu uwagi,Binio_ pisze:I tak oto spapraliście cały bardzo dobry temat !!
Wystarczyło tylko umiejętnie zmienic nazwe dla całosci i ewentualnie wydzielić do nowego tematu tylko info o panewkach jeżeli to było wogole konieczne.
Tak wiec po co mamy ponad 30 stron pisania o szarpaniu skoro 1/3 to spam , ktos juz to przefiltrował ? Jak tak to znów bedzie kaszana do czytania!
Totalny bezsens.
Po jakiego kija nam suche info o panewkach skoro przecietny posiadacz CA nic nie zrozumie z wydzielonego tematu po takiej roszadzie. Do tego było odrazu Ciekawe porównanie z różnymi alternatywami " co zrobić jak juz sie to stanie "
Spierdoliliśta i tyle ode mnie
PS. Ale co tam , zdanie jednego sie nie liczy nie ? tak wiec wywalcie to do OT i bedzie dalej super QL...
PS2. Zwłaszcza iż dalej w tym temacie dochodzi do textów odbiegających od tematu samej panewki tak wiec ...
a temat o panewkach przejrzyj od początku i dopiero oceń..
Poza tym, jak widzisz da się zacytować to co chce, nawet jeśli danego posta nie ma w tym temacie - dla chcącego nic trudnego
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
no niezly burdelik sie zrobil po co bylo to rozdzielac jak wszystko dotyczylo ca18det, po przeczytaniu tego tematu wiekszosc osob by mogla wybrac wlasciwa dla siebie droge, czy isc w strone swapu czy remontu... teraz to nic z tego nie bedzie wiedzial
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv
S13 2JZ / 730HP 820NM
S13 2JZ / 730HP 820NM
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
To po co pogłębiać ten burdelik pisząc w temacie panewek takie uwagi?
Sądzisz że taka wypowiedź coś wnosiła do tematu?
Tu jest OT i tu można się żalić
Przyjmuję krytykę i gdyby dało się to odwrócić to bym odwrócił
Temat panewek to nie temat o wyborze silnika, tylko (paradoksalnie) o panewkach...
proponuję przejrzeć temat panewek od początku (to on jest priorytetowy) i dopiero oceniać przydatność...
Sądzisz że taka wypowiedź coś wnosiła do tematu?
Tu jest OT i tu można się żalić
Przyjmuję krytykę i gdyby dało się to odwrócić to bym odwrócił
Temat panewek to nie temat o wyborze silnika, tylko (paradoksalnie) o panewkach...
proponuję przejrzeć temat panewek od początku (to on jest priorytetowy) i dopiero oceniać przydatność...
Ostatnio zmieniony ndz 20 gru, 2009 11:37 przez roball, łącznie zmieniany 2 razy.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
przenosze post zwiazku z rozdzieleniem tematu oraz dziwnym wykasowaniu postow Pana Foresta...
http://www.nissantech.pl/?showtopic=438 ... entry44665
hm...
[ Dodano: Nie 20 Gru, 2009 23:23 ]
Zachowujesz sie jak szczeniak, wpadasz na forum, szczekasz, kozakujesz, w momecie jak zaczynasz miec problem, wolasz tate (brt wkroczyl, moze przypadek, ale smieszny zbieg okolicznosci), po tym jak brt, zniknal z forum (byc moze tylko weekendowa przerwa), to ty od razu wszystko wycofujesz, kasujac swoje posty, i jeszcze probujesz sie odszczeknac, odpisujac ostatni raz.
Z-A-L-O-S-N-E
Sorki, ale tak to teraz wyglada. A Pamietasz co pisales na moj temat i wywalaniu niewygodnych postow? no padam normalnie...
Powiedz mi ze twoje posty sa obiektywne skoro ociekasz nienawiscia do glupiego silnika CA? Mi natomiast nie przeszkadza, czy jest to silnik CA, SR, RB, czy hondy, czy trabanta. Szanuje kazda konstrukcje, ktora daje uzytkownikowi radosc w taki czy inny sposob.
Wynik/cennik nie jest zanizony, liczy sie podstawa jaka jest do remontu, jak masz silnik w totalnej rozsypce, to chyba logiczne ze cena koncowa bedzie wyzsza? Ile razy to musze pisac?
A i tutaj zaskocze cie ponownie, bo jak ktos ma glowe na karku to bez problemu moze uzyskac ceny jeszcze nizsze niz np w zakupach grupowych. Wystarczy miec troche checi. Nie znasz zupelnie reali ceny czesci...
brt za szif bloku okresil przedzial cenowy... 2000-2500zl
Ty okresliles jako 1000zl...
Widzisz ta szeroka rozbieznosc? Jak dla mnie to za szlifierza mozesz sobie placic 5000zl za wszystko w wawie, potem drugie tyle za zlozenie silnika... I nie mam tutaj nic do profesjonalistow, ale to nie oznacza ze nie zrobisz tego samego za pol ceny gdzie indziej.
To samo ze zlozeniem silnika. (napisalbym ci wiecej, ale brt nie odpowiedzial na moje pytanie dot roznic zlozenia silnika na kutych korbach i tlokach, oraz silnika skladanego na OEM sprzecie. A szkoda.)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EmET-zUrwZ8[/youtube]
Ogolnie, to na twoje pisanie patrze jak na probe zdyskredytowania mojej osoby w oczach innych. Niemile. Naprawde. Przykro mi ze zmusiles mnie do odpisywania ci w ten sposob. Rozbawilo mnie jak zabraklo ci pary w momencie w ktorym wyliczylem ci przykladowe koszta remontu/kucia przy zdrowszej podstawie CA, potem przyczepiles sie do robocizny... Koszta robocizny - pisalem o tym wczesniej, rowniez w tym temacie. Mozna zrobic drozej, mozna i taniej...
Forest, zawitasz tu jeszcze, jezeli nie bedziesz bral udzialu w dyskusji, to bedziesz forum czytywal. A jezeli bedzisz chcial pogadac, to ja witam cie z otwartymi ramionami, tylko mniej szczeku, mniej osobistych wycieczek, bo rozmowa wtedy zupelnie nie jest przyjemna. Zegnam Pana Moderatora NT, i z usmiechem patrze w przyszlosc...
Pozdrawiam, i mysle ze bawiles sie w tym temacie rownie dobrze jak ja.
http://www.nissantech.pl/?showtopic=438 ... entry44665
iceman pisze:Możemy wrócic do dyskusji o CA ?
? Rozumiem ze kolega Forest, sprawdzil juz te wszystkie sposoby? Jezeli tak, prosimy o info, bo po co pajak ma sie meczyc z zabawkami w takim razie?Forest pisze:niestety duża miska, chłodnica , zmiana smoka i dodatkowy spływ oleju na pewno coś pomoże i może odsunąć to w czasie. Natomiast niema 100% sprawdzonego sposobu na poprawienie smarowania w CA.
hm...
hm...Forest pisze:naciesz się nim aż padnie a potem zmień , jeszcze lepiej zrobisz jak odrazu go sprzedaż i wsadzisz inny ale to niestety wiąże się ze sporą inwestycją
Forest - odpowiedz na pytanie.Forest pisze:jak większość handlarzy w tym i Ty żeby na tym zarobić. prosteODINN pisze: bo po co pajak ma sie meczyc z zabawkami w takim razie?
Jak "gość" brt budował pierwsze szybkie nissany to większość z was jeszcze nie miała 200sxa , poczytaliście TK , zrobiliście dolot, przelot i założyliście t28 i macie się za speców....
żenada
[ Dodano: Nie 20 Gru, 2009 23:23 ]
Forest - albo sie posikam ze smiechu, albo pekne, tak mnie tym rozbawiles...Forest pisze:Usunąłem wszystkie moje posty z tych 2 tematów bo [...]
Zachowujesz sie jak szczeniak, wpadasz na forum, szczekasz, kozakujesz, w momecie jak zaczynasz miec problem, wolasz tate (brt wkroczyl, moze przypadek, ale smieszny zbieg okolicznosci), po tym jak brt, zniknal z forum (byc moze tylko weekendowa przerwa), to ty od razu wszystko wycofujesz, kasujac swoje posty, i jeszcze probujesz sie odszczeknac, odpisujac ostatni raz.
Z-A-L-O-S-N-E
Sorki, ale tak to teraz wyglada. A Pamietasz co pisales na moj temat i wywalaniu niewygodnych postow? no padam normalnie...
Forest - dla mnie to wyglada tak, ze nie miales pojecia o wplywie mniejszych/wiekszych/szerszych panewek na ich pady, zasugerowales sie tym co brt napisal, brt albo sie walnal bo robi silnikow milion piecet 3 dziewiecset, albo po prostu zle sie wyrazil, natomiast ty od razu DOROBILES SOBIE DO TEGO CALA LEGENDE, jak to silniki CA padaja bo "maja za waskie panewki". Widzisz jak to latwo? Zasugerowac sie kims i stwierdzic ze silnik to qpa, bo np "panewki za waskie"? Juz nie mowie ze probowales to odkrecic w pokretny sposob...Forest pisze:"BRT sam napisał że prawdopodobnie za wąskie są panewki po prostu. każdy co miał panewki CA i SR w ręku wie że ten z CA są jednak zdecydowanie mniejsze i o wniosek nie trudo."
wszędzie pisałem mniejsze nie węższe , zasugerowałem się tym co napisał brt
Nie no teraz to mnie zabiles. TO TAK JAKBYS NAPISAL ZE KATOD ZARABIA NA AWARIACH SR20DET, bo wiekszosci sprzedaje czesci do SR'ek. Wybacz, ale moglbys zauwazyc, ze rownie dobrze sprzedaje czesci do SR jak i do CA i to czesto po takich samych cenach... Twoja teria spiskowa troche wziela w tym momencie w leb...Forest pisze:Pająk i ODDIN to głównie handlarze. ich nissany przez ostatnie 3 lata nie jeździły albo prawie nie jeździły. Niestety ich posty są nie bardzo obiektywne , ponieważ zarabiają na waszych awariach ... Ja nie wierze w ich szczerze intencje w tym temacie ale to moje zdanie i każdy może mieć własne.
Powiedz mi ze twoje posty sa obiektywne skoro ociekasz nienawiscia do glupiego silnika CA? Mi natomiast nie przeszkadza, czy jest to silnik CA, SR, RB, czy hondy, czy trabanta. Szanuje kazda konstrukcje, ktora daje uzytkownikowi radosc w taki czy inny sposob.
Dziekuje ze po kilku stronach klepania tematu przyznales mi racje. Rozumiem bylo ci z tym ciezko, i wspolczuje.Forest pisze:Ceny ODINNa w tym temacie dotyczące części się zgadzają , z tym że nie uwzględnił wielu potrzebnych części przy kapitalce przez co wynik strasznie zaniżony.
Wynik/cennik nie jest zanizony, liczy sie podstawa jaka jest do remontu, jak masz silnik w totalnej rozsypce, to chyba logiczne ze cena koncowa bedzie wyzsza? Ile razy to musze pisac?
O. Wiesz, jak ktos wymaga remontu i kucia NATYCHMIAST, to za to placi sie wyzsza cene. To tak jak z poczta, za priorytet zaplacisz mniej niz za kuriera pocztexem.Forest pisze:Ceny części używanych bądź zdobyte z zakupów grupowych itp są bzdurą bo niestety tak pięknie w życiu nie jest żeby na TK akurat był zakup grupowy po taniości części które akurat potrzujemy.
A i tutaj zaskocze cie ponownie, bo jak ktos ma glowe na karku to bez problemu moze uzyskac ceny jeszcze nizsze niz np w zakupach grupowych. Wystarczy miec troche checi. Nie znasz zupelnie reali ceny czesci...
I Tutaj znowu... jestem troche zdziwiony ze nie wyciagneles nawet podstawowych wnioskow z tego tematu.Forest pisze:Ceny obróbki , mechanika i ogólnie remontu to kpina i niema co brać tego pod uwagę . Wie to każdy kto remontował silnik. Chcecie mu wierzyć wierzcie , tylko jak wam się budżet skończy w połowie remontu miejcie pretensje tylko do siebie.
brt za szif bloku okresil przedzial cenowy... 2000-2500zl
Ty okresliles jako 1000zl...
Widzisz ta szeroka rozbieznosc? Jak dla mnie to za szlifierza mozesz sobie placic 5000zl za wszystko w wawie, potem drugie tyle za zlozenie silnika... I nie mam tutaj nic do profesjonalistow, ale to nie oznacza ze nie zrobisz tego samego za pol ceny gdzie indziej.
To samo ze zlozeniem silnika. (napisalbym ci wiecej, ale brt nie odpowiedzial na moje pytanie dot roznic zlozenia silnika na kutych korbach i tlokach, oraz silnika skladanego na OEM sprzecie. A szkoda.)
Wydaje mi sie ze tych wyjatkow jest sporo i ich liczba rosnie.Forest pisze:-nigdzie na świecie nie robią z tego silnika jakiś porządnych mocy, są to pojedyncze sztuki zwane raczej wyjątkami, większość niby mocnych CA nigdy nie byłą na hamowani , a podawane moce to bardzo życzeniowe wyliczenia właściciela
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EmET-zUrwZ8[/youtube]
TAK. Zwlaszcza kupnem szerszych panewek.Forest pisze:Poprawa układu smarowania wiąże się z rozbiórka silnika , kupnem sporo części
Pompa? PODSTAWA czegokolwiek. Co, w sr przy remoncie nie zakladasz nowej? Co do reszty, naprawde uwazasz ze to sa DROGIE przerobki? Przewody z glowicy? wspawanie dodatkowego splywu w misce? Przerobka smoka? Aku oleju? Zestawow nie ma? Beda.Forest pisze: a to oczywiście spore koszty . na szybko nowa pompa, chłodnica oleju i kupa drogich przeróbek takich jak - dodatkowe sływy do miski , przerobienie miski , restryktor, przeróbka smoka. Zmiany te są na tyle nie standardowe że jeśli nie zrobimy ich sami to większość mechaników jak usłyszy że ma zmieniać smok na niestandardowy co nie jest takie proste bo trzeba go dobrze ustawić względem miski , to albo to oleje albo policzy extra, przeróbka miski jeśli ma być profi to też spore koszta bo niema gotowych zestawów
Widze ze pamiec o Rafim juz calkiem zaginela?Forest pisze:Nikt z nich nie zrobił kutego CA na 350+
Zaraz? Dlaczego ty juz w tej chwili stwierdzasz ze sa super drogie?Forest pisze:nikt z nich nie może potwierdzić że bardzo drogie mody poprawiające smarowanie
Tak samo jak ktos mowil o za waskich panewkach, przypomnij mi kto, bo nie pamietam...Forest pisze:Czyli wszystko co mówią nie bierze się z doświadczenia tylko z opinii wyrobionej np przez to forum gdzie wypowiadają się ludzie mądrzy oraz tacy którzy zielonego pojęcia nie mają.
O, to wlasnie ostatnie szczekniecie na pozegnanie.Forest pisze: Jest to mój ostatni post w tym temacie , wiec teraz możecie sobie cytować mnie do woli i prowadzić te swoje gierki, możecie pisać że się mylę , możecie brać to co napsiałem pod uwagę lub nie , MAM TO W DUPIE , miłej zabawy.
Ogolnie, to na twoje pisanie patrze jak na probe zdyskredytowania mojej osoby w oczach innych. Niemile. Naprawde. Przykro mi ze zmusiles mnie do odpisywania ci w ten sposob. Rozbawilo mnie jak zabraklo ci pary w momencie w ktorym wyliczylem ci przykladowe koszta remontu/kucia przy zdrowszej podstawie CA, potem przyczepiles sie do robocizny... Koszta robocizny - pisalem o tym wczesniej, rowniez w tym temacie. Mozna zrobic drozej, mozna i taniej...
Forest, zawitasz tu jeszcze, jezeli nie bedziesz bral udzialu w dyskusji, to bedziesz forum czytywal. A jezeli bedzisz chcial pogadac, to ja witam cie z otwartymi ramionami, tylko mniej szczeku, mniej osobistych wycieczek, bo rozmowa wtedy zupelnie nie jest przyjemna. Zegnam Pana Moderatora NT, i z usmiechem patrze w przyszlosc...
Pozdrawiam, i mysle ze bawiles sie w tym temacie rownie dobrze jak ja.
Ostatnio zmieniony ndz 20 gru, 2009 23:54 przez ODINN, łącznie zmieniany 2 razy.
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
yy chlopaki ale CA ma chhlodnice oleju moze nie wyglada jak chlodnica wody ale to chlodnica dla zainteresowanych to strona LC-7 w serwisowce, wiec podejzewam ze w sr jest cos podobnego.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
oczywiście o chłodnicę oleju - zobacz w jakim kontekście to napisałemsebamoto pisze:Roball- Od kiedy SR ma chłodnice bo chyba chodziło o chłodnice oleju???
Szaman - w CA to namiastka chłodnicy
Odinn, zanim coś takiego napiszesz to dawaj jakieś ostrzeżenieODINN pisze:forest pisze:
Poprawa układu smarowania wiąże się z rozbiórka silnika , kupnem sporo części
TAK. Zwlaszcza kupnem szerszych panewek.
mało się językiem ze śmiechu nie udławiłem
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
Szkoda ze temat został podzielony/wydzielony.
Części tuningowe bovy, naby, pasy szelkowe, wskazniki, turbo timery,stozki, kierownice i wiele wiele innych - zawsze w dobrych cenach !!! 505-205-558
Lista części: http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=14275251
My project s13 http://forum.turbokillers.com/tematy23/ ... vt9286.htm
Lista części: http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=14275251
My project s13 http://forum.turbokillers.com/tematy23/ ... vt9286.htm
ODINN pisze:ile wazy sti? 1500kg?
s13 - 1300kg?
ze czterolap to nie znaczy od razu ze rakieta. a straty na napedzie? itd itp sratatata. nie spisywalbym s13 na straty.
no chyba ze na 3 biegu pierdyknie ci panewka i wyskoczy uszczelka pod glowa, a kolo zamachowe urwie ci giczoly. a co...
wtedy tak, sti objedzie cie i nawet spalin nie powachasz...
Wziełem pod uwage mase subaru ale co z tego ze jest cięzsza o 200 kg jak ma przewage w napędzie więc to się wyrównuje.roball pisze:Nie ja tylko Mkx, sam byłem w szoku bo wydawało mi się że 4 łapy dadzą dużą przewagę..Neo2005 pisze:roball napisałes to bo objezdzasz takie sti (mowa o tym 280km)? Ile masz? Coś ok 280-290 tak? Zeby objechać takie sti na 1/4 to musisz mieć przynajmniej z 30-40km więcej to czteronapęd tak wypier*ala do przodu ze go pozniej nie godonisz.
Nie było mnie przy tym, ale wierzę mu na słowo - podobno nie było to odejście na początku ale sukcesywne odstawiania na kilka długości
Mkx ma dokładnie 292KM (wykres w jego temacie), ma też kapcie na tyle 245 - z moimi 195 to ja bym sobie mógł kogiel mogiel kręcić a nie objeżdżać subaru
Weź też pod uwagę masę subaryny i masę s13(wersja bez klimy)
Kiedy subaryna traci na napędzie? Przy 140-160km/h ??? Gdzie ma o podobnej mocy s13 ze 3 długości za sobą i juz nie dogoni s13 tej subaru na 1/4 (moze jak by się łapali do 250 km/h to tak)
Jak bym zobaczył mkx'a i ten wyscig to bym uwierzył.
Skoro temat zostł wydzielony to sobie oetuje
Części tuningowe bovy, naby, pasy szelkowe, wskazniki, turbo timery,stozki, kierownice i wiele wiele innych - zawsze w dobrych cenach !!! 505-205-558
Lista części: http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=14275251
My project s13 http://forum.turbokillers.com/tematy23/ ... vt9286.htm
Lista części: http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=14275251
My project s13 http://forum.turbokillers.com/tematy23/ ... vt9286.htm
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
Oteuj sobie do woli - właśnie po to został wydzielony..
Mkx to nie jest ktoś kto sobie dodaje gadaniem, 100% wierzę w to co opowiadał...
4x4 zawsze daje straty, tyle że im niżej tym są one mniejsze - na suchym i przy jeździe na wprost, przy mocach 300KM nie ma kompletnie żadnych zalet. Za to w szybkim zakręcie albo na śliskim - ośka nie ma szans.
Trzeba jeszcze brać po uwagę kierowcę - Mkx zmienia biegi szybciej niż sekwencja w F1
Mkx to nie jest ktoś kto sobie dodaje gadaniem, 100% wierzę w to co opowiadał...
4x4 zawsze daje straty, tyle że im niżej tym są one mniejsze - na suchym i przy jeździe na wprost, przy mocach 300KM nie ma kompletnie żadnych zalet. Za to w szybkim zakręcie albo na śliskim - ośka nie ma szans.
Trzeba jeszcze brać po uwagę kierowcę - Mkx zmienia biegi szybciej niż sekwencja w F1
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
Spoko rozumiem ale nadal trudno mi uwierzyć
Moze sam się przekonam jak stane z takim na kresce.
Moze sam się przekonam jak stane z takim na kresce.
Części tuningowe bovy, naby, pasy szelkowe, wskazniki, turbo timery,stozki, kierownice i wiele wiele innych - zawsze w dobrych cenach !!! 505-205-558
Lista części: http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=14275251
My project s13 http://forum.turbokillers.com/tematy23/ ... vt9286.htm
Lista części: http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=14275251
My project s13 http://forum.turbokillers.com/tematy23/ ... vt9286.htm
- Utasz
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 26
- Rejestracja: sob 29 sie, 2009 08:57
- Lokalizacja: Sztum
- Kontakt:
Tak na szybko znalazłem filmik na You Tube Nissan 200sx s13(280hp) vs Evo 8 (330hp)
http://www.youtube.com/watch?v=w9_mU2123hI
Widać jakie straty przy napędzie 4x4 zwłaszcza przy wyższych prędkościach mimo 50hp różnicy.
Kiedyś kolega kupił golfa vr6 2.9 syncro (193hp)i miał zdjęty wał i samochód miał napęd tylko na przód fakt, że z ostrym ruszaniem był problem, bo koła mieliły, ale golfik od 0-200km/h nawet się zbierał po założeniu wału start miał super, ale powyżej 100km/h było czuć, że wolniej się zbiera i to znacznie.
Jeśli umiesz ruszać to objedziesz nie jedno 4x4 nawet mocniejsze od twojego nissana.
http://www.youtube.com/watch?v=w9_mU2123hI
Widać jakie straty przy napędzie 4x4 zwłaszcza przy wyższych prędkościach mimo 50hp różnicy.
Kiedyś kolega kupił golfa vr6 2.9 syncro (193hp)i miał zdjęty wał i samochód miał napęd tylko na przód fakt, że z ostrym ruszaniem był problem, bo koła mieliły, ale golfik od 0-200km/h nawet się zbierał po założeniu wału start miał super, ale powyżej 100km/h było czuć, że wolniej się zbiera i to znacznie.
Jeśli umiesz ruszać to objedziesz nie jedno 4x4 nawet mocniejsze od twojego nissana.
Nie ma powiedziane ze nissan ma 280hp ale z załozenia sr i 1 bar to tyle ma, z kolei subaru ma ze ma 300hp pozatym łapią się z rolowanego gdzie nissan ma duzą przewage.
Części tuningowe bovy, naby, pasy szelkowe, wskazniki, turbo timery,stozki, kierownice i wiele wiele innych - zawsze w dobrych cenach !!! 505-205-558
Lista części: http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=14275251
My project s13 http://forum.turbokillers.com/tematy23/ ... vt9286.htm
Lista części: http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=14275251
My project s13 http://forum.turbokillers.com/tematy23/ ... vt9286.htm