Forest pisze:
dla handlarza częściami do CA to było by bardzo wygodne gdyby taki temat zginął w gąszczu śmieci , ale przecież rozmawiamy na temat cały czas, wiec nie widzę takiego powodu.
Zresztą skoro twoje argumenty są realne to przecież nie stracisz klientów.
Jestem, sorki ze tyle mi to zajelo (praca..), wolnego troche mam to z wami potrolluje chlopaki... bedzie fajnie zobaczycie.
Cytat powyzej: Forest, ty masz lat ponad 20, czy ponad 2? Bo jak nie wylapujesz tak widocznej aluzji w moim tekscie, i uzywasz jej do zdyskryminowania osoby ktora to pisze to to jest zalosne...
Kolega Marekz31:
wedlug cen allegro odina wychodzi:
.............. 34,200
zapomniales o kosztach posilkow w macdonaldzie podczas docierania silnika, kwiatach dla tesciowej, oraz kolczykach dla baby zeby nie udusila za wydatki na glupi samochod.
Przeczytaj poprzednie posty zanim wezmiesz sie do pisania. Bo jak widze nie ja puscilem tutaj wodze fantazji... farmazony...
Teraz po kolei:
1 - Koszta remontu/kucia zaleza od stanu silnika. Wiadomo, jak masz totalna padake, to wiadomo - wydasz 2 razy tyle, albo i wiecej.
2 - 500zl za szlif walu?
ja bym powiedzial 150-200... i to jak masz wal do szlifu...
3 - wytlumaczcie mi panowie, czym az tak sie rozni skladanie silnika w stosunku do zwyklego remontu ze chcecie za robocizne skladajacego placic 2 razy tyle? Mechanik trzyma wasz silnik w oslim mleku zeby glowica sie nie skrzywila czy co? a jak go myje to robi to 20letnia whisky?
4 - koszta eksploatacyjne, nie sa kosztami zlozenia silnika z czesciami! fajnie by bylo jakby w cenie byly 3 banki oleju, 4 filtry oleju, oraz 4 baki paliwa, nie ma co...
Wrocmy wiec do tematu "taniego kucia"
A - czesci
1 - pompa oleju: 678
2 - panewki ACL R: 584
3 - ARP: 603
4 - Uszczelka Cometic: 425
5 - K. Tloki 2171
6 - K. Korby 1200-1500 Hbeam (zalezy czy brane z apex, czy z innego zrodla)
6 - zest uszczelek silnika: 250-300
B - czesci serwisowe jak do zwyklego remontu:
7 - pompa wody ~100
8 - pasek rozrzadu nissan 170 + napinacze = ~300
9 - klinowe: 100
robota - tutaj zalezy w jakim stanie silnik... Jezeli tylko uszcz pod glowica to fart, jezeli jeszcze panewka itd itp to wiecej.
C - szlifierz:
1 - poprawienie zaworow + planowanie glowicy + bloku: ~200
2 - szlif cylindrow: ~400
3 - szif walu jezeli trzeba: 150
adnotacja do punktu 1 szlifierza - ja za glowice zaplacilem 500, ale mialem zrobione wszystko wlacznie z wymiana gniazd zaworowych, wywaleniem i wsadzeniem prowadnic, uszczelniaczy, poprawkami w komorze...
Ceny robocizny zroznicowane. Pan Henio moze zrobic rownie dobry szlif jak pro, jezeli wie co i jak, i czyta instrukcje dot tlokow itd, w razie czego sie owego pana instruuje o ma byc jak... to nie jest technologia kosmiczna w koncu.
D - mechanik:
robocizna - 1000zl za zwykle zlozenie silnika. U niektorych bedzie 1500, u innych 500... wysrodkowane 1000.
Adnotacja do pk A+B
- zwykle dostaje sie upust od sprzedawcy czesci, liczmy ze o 300-500 mozna zejsc... Jezeli bierze sie wszystko hurtem, na raz...
Teraz - tniemy ceny:
Jezeli posiadacz silnika ma pewna wiedze, poszpera i znajdzie tloki wiseco za ok 1400zl... (w razie trafienia na hamerykansa wersje, oddaje sie je do szlifierza celem usuniecia nadmiaru materialu na dole tloka, albo wywalamy natrysk na denko tloka, jak to robia amerykance - czy madrze - nie wiem, ja bym natrysk zostawil - wiec dodajemy koszta szlifierza - 200zl.)
Korbowody - w zakupie grupowym, Hbeam mozna spokojnie wychaczyc za 1100zl za komplet razem z ze srubami arp...
Cometic pod glowe - jezeli nie korzysta sie ze znizek, mozna sprobowac kupna w zak grupowym - 315zl... (albo 350zl, kolega Kiepuczi organizuje aktualnie zakup)
Pompa oleju - podobnie jak z cometicem - schodzimy do 575zl
ACL race - jak powyzej - 375zl
ARP - spokojnie w grupowym mozna zejsc do 400zl
czesci serwisowych nie ruszamy bo tutaj wlasciwie nie ma co ciac. mozna ale to juz drobne.
Liczymy:
cena czesci po kombinacjach przy sprzyjajacych wiatrach = 4915zl
koszta szlifierza: 750zl + mozliwe zaleznosci (rozne... znajomy, nieznajomy, ceniacy sie...)
koszty zlozenia silnika: 1000zl
6665zl.... Za zakuta podstawa CA do dalszych modow. A o ile taniej jezeli silnik zlozy sie samemu?
a jezeli wezmie sie sruby glowicy nissana zamiast ARP? (220zl) Tez tak jezdza...
Farmazony? NIE. mozliwosci, kontakty, odrobinka wiedzy i wlasnej zaradnosci.
Czesci ktore sprzedaje sa w okolicach srednio wysokiej polki, Sa to czesci ktore sam kupilem kiedys, i przetarlem sobie szlak, sa to czesci sprawdzone. Jezeli komus nie zal czasu, lubi grzebac, WSZYSTKO mozna zrobic taniej.
Dalej sie nie da? Nierealne? Macie rozpisane wszystko.
Mozecie mnie zlinczowac teraz, zapluc sie nawet, obszczekac, tylko po co?
Trzeba jednak pamietac ze to jest tylko PODSTAWA.
potem idzie sprzeglo, i np regneracja skrzyni, turbina, IC, wydech, zawias itd itp, ale to juz zupelnie inne koszta...
Sprawa kucia i swapu SR - do podanych cen mozna doliczyc KUPNO SILNIKA, oraz koszta swapu, bo malo ktory mechanik zobi to z palcem w ***, lub w ogole sie podejmie...
Tyle odemnie na dzisiaj, ide znowu spac...
dodaje post bo bardach na forum sie zrobil, to jest odp na post foresta ponizej, ktory skasowal...
Forest pisze:No super super. Ceny na prawde promocyjne i każdy co ma sprawdzonego szlifierza wie że tak to tylko w ERZE.
ALE setup który wymieniłeś w ogóle nie zmniejsza ryzyka obrócenia panewki. I po co Ci to wszystko kute , skoro nikt w pl korby nie wygiął skoro i tak panewki strzelą ...
P.S Czyli nadal twierdzisz że jak ktoś CI da swój silnik i 8000zł to oddasz mu zakuty motor przygotowany pod 300hp ? ja proponuje walić do ODDINa drzwiami i oknami bo nikt w pl taniej tego nie zrobi , niech potwierdzi swoje nie prawdopodobne ceny
Dziekuje za antyreklame.
Nieprawdopodobne ceny? sprawdz dzial zakupow grupowych.
Ceny szlifierzy i robocizny mechanikow - to juz jest inwencja osoby ktora silnik robi lub oddaje do robienia. Jedni potrafia sie dogadac i zrobic tanio, inni oddaja po prostu caly silnik, zamykaja oczy i czekaja na rachunek.
Co do "ryzyka panewki" - masz przykladowa odp bezposrednio pod twoim postem. Albo chocby pajaka...
Przypominam ze jest to nadal tylko podstawa, dopiero teraz zaczyna otwierac sie skarbonka na reszte czesci...
Ceny które podał ODINN to naprawdę żenada.
patrz na odp powyzej. no niesamowite. ale ja po takch cenach sprzedaje... dokladam do kazdej sprzedanej czesci, ale i tak daje rade. Zakupy grupowe zobacz...
Znajdźcie mi ogarniętego mechanika , który za 1000zł wyjmie silnik, rozłoży go , potem złoży na kutych częściach i włoży z powrotem..........
wyobraz sobie ze takich znajdziesz... na dodatek czesci do szlifierza mozesz wozic sam, prawda?
Forest, czemu tyle szczekasz, zamiast popatrzec na glupie ceny czesci?
Ja rozumiem ze nienawidzisz tego glupiego silnika CA, co widac doskonale czytajac twoje wypowiedzi na np nissantechu, na dodatek sam doskonale tworzysz legende ze CA jest mega "BE". Troche obiektywizmu oraz tolerancji, bo moderatorowi nissntechu to troche nie przystoi, no chyba ze wzieli cie na moda przez przypadek...
twoje ostatnie zdanie na temat CA
Zrobienie z silnika, który posiadasz 350koni to pieniądze rzędu 15000zł w opcji bez kucia
widzisz, jedni zrobia, inni nie... dolicz do mojej podstawy, wydech i IC z zak grupowych, ziemniaka albo gt2871r, sprzeglo, walbro, chip albo nistune od xree... oraz miske i reszte od pajaka...
Pajak
Po tym poście przyszedł mi do głowy ZAJEBIŚCIE, ALE TO ZAJEBIŚCIE DOBRY POMYSŁ:
Pajak, jestem za...
[ Dodano: Sro 16 Gru, 2009 20:21 ]
Pajak2444 pisze:szaman pisze:no i jeszcze moze cos z tym restryktorem w kanalach olejowych, bo nikt dokladnie nie pisze co i jak zrobic tylk oze w rb sie cos takiego stosuje
ktos posiada wieksza wiedze na ten temat w CA??
Zgodnie z przykładowymi fotkami RB, przy zastosowaniu większej olości oleju problem odpada, bo oleju w głowie jest tyle,że niema sie gdzie odkładać/ zmniejszając prędkośc swojego powrotu do miski.
gdzies widzialem fotki jak z galeryjki calej glowicy sa poprowadzone przewody powrotne do miski, calkiem ciekawie to wygladalo... na dodatek z tylu komory silnika (tyl glowicy) mamy do tego otworki, gdzie mozemy je podlaczyc... poszukam