Szarpanie ....
Moderator: Moderator
U mnie ponownie pojawił się problem. Zaczną od tego jest co sprawdzone:
- szczelność,
- cewki,
- świece,
- filtr powietrza,
- przepływka,
- czujnik temp. silnika (jeszcze nie wymieniłem ale wtyczka była zaśniedziała i została przeczyszczona)
- pompa.
Problem podobny jak co u niektórych. Jeżdżę na t28 0,7bara (przy takim ustawieniu wcześniej było ok). W czasie gwałtownego przyspieszania przerywa/szarpie i strzela z wydechu dosyć intensywnie. Podobnie jest nawet przy spokojnej jeździe na niskich obrotach - czasem szarpnie i puści bąka. Dodam, że mam zwykły zegar AFR w tej chwili nie spełnia swojej roli, bo nie wyświetla danych w taki sposób jak powinien - przy włączaniu świateł zmienia wartości i przy słuchaniu radia też (muszę sprawdzić instalację albo zegar jest dupnięty). Jednakże coś tam świeci i jakieś wartości się na nim zmieniają. Otóż w momencie przerywania i strzelania z wydechu pokazuje chwilowo bogatą dawkę ale tak jak mówię i tak nie działa poprawnie. Tak samo na zimnym silniku wyświetla bogatszą, a na ciepłym zmienia się na ubogą nawet przy szybszej jeździe.
Cewki kupowałem dwa razy. Co dalej sprawdzić i w jaki sposób, żeby nie potrzebnie nie zmieniać dobrych części?
Czytałem, że sondę tylko jak ją sprawdzić? Znalazłem temat scooter'a, w którym podaje odpowiedniki czujnika temp. silnika do naszych nissanów, więc jak co to wiadomo, który kupić. Zanim zacznę kupować chcę sprawdzić jeszcze pozostałe możliwości.
- szczelność,
- cewki,
- świece,
- filtr powietrza,
- przepływka,
- czujnik temp. silnika (jeszcze nie wymieniłem ale wtyczka była zaśniedziała i została przeczyszczona)
- pompa.
Problem podobny jak co u niektórych. Jeżdżę na t28 0,7bara (przy takim ustawieniu wcześniej było ok). W czasie gwałtownego przyspieszania przerywa/szarpie i strzela z wydechu dosyć intensywnie. Podobnie jest nawet przy spokojnej jeździe na niskich obrotach - czasem szarpnie i puści bąka. Dodam, że mam zwykły zegar AFR w tej chwili nie spełnia swojej roli, bo nie wyświetla danych w taki sposób jak powinien - przy włączaniu świateł zmienia wartości i przy słuchaniu radia też (muszę sprawdzić instalację albo zegar jest dupnięty). Jednakże coś tam świeci i jakieś wartości się na nim zmieniają. Otóż w momencie przerywania i strzelania z wydechu pokazuje chwilowo bogatą dawkę ale tak jak mówię i tak nie działa poprawnie. Tak samo na zimnym silniku wyświetla bogatszą, a na ciepłym zmienia się na ubogą nawet przy szybszej jeździe.
Cewki kupowałem dwa razy. Co dalej sprawdzić i w jaki sposób, żeby nie potrzebnie nie zmieniać dobrych części?
Czytałem, że sondę tylko jak ją sprawdzić? Znalazłem temat scooter'a, w którym podaje odpowiedniki czujnika temp. silnika do naszych nissanów, więc jak co to wiadomo, który kupić. Zanim zacznę kupować chcę sprawdzić jeszcze pozostałe możliwości.
odepnij sonde i sprawdz co sie dzieje,
sprawdzales przeplywke czy ja czysciles??
sprawdzales przeplywke czy ja czysciles??
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
A takie pytanie z głupa - w sumie dopiero się ciepło zrobiło to zdążyłeś już zalać nową benzynę czy ten objaw masz jeszcze na starociu sprzed zimy? Po dłuższym zimowym postoju jedynie z przepalanką w garażu jak wyjechałem to szarpało lekko na starej benzynie - cuda się działy dopóki nie zalałem świeżej.
Przedszkole Montessori FaSolLa
Protest Wyborczy
Mateusz Pucharski
Mój wóz to moja twierdza, w tej twierdzy jem i pierdzę...
Protest Wyborczy
Mateusz Pucharski
Mój wóz to moja twierdza, w tej twierdzy jem i pierdzę...
ta no tak w sumie mialem to tez tylko ze w innym aucie,
pomaga na to preparat wiazacy wode wlany do paliwa,
do kupienia na stacji benzynowej.
bo tak to pomimo nowej beny i tak woda zostanie w baku i przy niskim stanie bedzie szarpac.
pomaga na to preparat wiazacy wode wlany do paliwa,
do kupienia na stacji benzynowej.
bo tak to pomimo nowej beny i tak woda zostanie w baku i przy niskim stanie bedzie szarpac.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Paliwko już parokrotnie świeże zalane (żeby nie było dobre z normalnej stacji). Przepływka była czyszczona. Sondy nie odpinałem - jaka powinna być reakcja?
Dziś jak na odpalonym silniku zdjąłem wtyczkę z czujnika temp. silnika auto trochę przygasło ale się po chwili unormowało, jednak jak drugi raz zrobiłem to samo nie było reakcji, przy kolejnej próbie ponownie zszedł z obrotów. W sumie trochę dziwne. No i została chyba jeszcze kwestia przestawionego zapłonu.
Gdyby wpływ miał na to filtr paliwa to raczej nie było by objaw strzelania z wydechu prawda?
Dziś jak na odpalonym silniku zdjąłem wtyczkę z czujnika temp. silnika auto trochę przygasło ale się po chwili unormowało, jednak jak drugi raz zrobiłem to samo nie było reakcji, przy kolejnej próbie ponownie zszedł z obrotów. W sumie trochę dziwne. No i została chyba jeszcze kwestia przestawionego zapłonu.
Gdyby wpływ miał na to filtr paliwa to raczej nie było by objaw strzelania z wydechu prawda?
Ostatnio zmieniony wt 27 mar, 2012 18:08 przez matthew, łącznie zmieniany 1 raz.
Dziś na odpalonym silniku odpiąłem sondę, profilaktycznie w gniazdo psiknąłem IZOSOLu, auto się rozgrzało jednak żadnej zmiany nie było, dalej prychał gdzieś tak od niecałych 5 tyś. Podłączyłem wtyczkę z powrotem i bez zmian.
Ostatnio zmieniony śr 28 mar, 2012 13:03 przez matthew, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Prime Druciarz
- Posty: 1598
- Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
- Lokalizacja: Łódź
sprobuj odpiąć sąde i pojeździć na dopietej to raz, a dwa odepnij ten czujnik temp dwupinowy na rozgrzanym silniku. zrób to tak: rozgrzany wyłączony silnik>odpięcie wtyczki>przekręcenie zapłonu i odczekanie chwili(ecu nabija sobie temp do ~80 po stopniu co s. gdy czujnik jest odłaćzony)>odpalenie i pojeżdżenie chwile czasu. Jeśłi problem nei zniknie to podłąćz wsyzstko z powrotem. Zapłon ustaw koniecznie. Lampa na |(jesli jest reguacja) i biorąc sygnal z pierwseog gara (wtykasz kabe;l między cewke>świece i z niego bierzesz sygnał) ustawiasz tak zęby strzałka pokazywąła drugi od rpawej znak na kole pasowym.
PiotrekŁDZ, zrobiłem dokładnie tak jak pisałeś - bez zmian. Jeździłem na odpiętym czujniku temp. i odpiętej sondzie.Może jedynie czasem na 1ce się ładnie wkręcał na obroty ale to raz czy dwa się zdarzyło. Po podłączeniu czujnika i lambdy dalej to samo. Jedynie, gdy cz. temp. sil. był odłączony silnik trzymał trochę wyższe obroty, po podłączeniu się unormowało. Dziś zapłonu nie ustawię ale jutro dam radę.
Był sprawdzany zapłon ale lampa po chwili siadła. Przez tą chwilę widać było, że zapłon jest ustawiony w pobliżu pierwszego znaku od lewej więc coś koło tych 15 stopni.
Sprawdzę chyba miernikiem cewki, sondę i cz. temp. sil. Jakie powinny być wartości? Udało mi się znaleźć tylko takie info o czujniku temp:
czyjnik temp silnika
przy 20* 2500 ohms
przy 80* 300 ohms
4-5V
Sprawdzę chyba miernikiem cewki, sondę i cz. temp. sil. Jakie powinny być wartości? Udało mi się znaleźć tylko takie info o czujniku temp:
czyjnik temp silnika
przy 20* 2500 ohms
przy 80* 300 ohms
4-5V
hmm... u mnie na kole są dwa znaki.
roball pisze:
do ustawienia zapłonu potrzeba:
- kabel wysokiego napięcia szt. 1
- stroboskop wysokonapięciowy szt. 1
- 15 min czasu
odkręcasz dekiel świec
wykręcasz cewkę z cylindra nr 1 (pierwszy od przodu)
wpinasz kabel wysokiego napięcia pomiędzy cewkę a świecę
zapinasz sroboskop na kablu
luzujesz CAS
kręcąc CAS ustawiasz zapłon na 2 znak od prawej (stojąc przodem do auta) - odpowiada to wyprzedzeniu 15*
Ostatnio zmieniony sob 31 mar, 2012 12:29 przez matthew, łącznie zmieniany 2 razy.
co ?
uzyj szczotki drucianej i zobaczysz ze masz 6 znakow, jak ich tam nie ma, to skad masz to kolomatthew pisze:hmm... u mnie na kole są dwa znaki.
ustawiasz wg rys powyzej i opisu roballa na 2 znak od prawej czyli 15 st.(mozna go sobie na postoju bialym markerem lekko poprawic zeby byl lepiej widoczny)
pamietaj ze przy ustawianiu lampa z pokretlem do zmiany kata - lampa musi byc na 0 ustawiona,
ustawiamy na wolnych obrotach zgodnie z serwisowka ~850rpm.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.