Jaki olej polecacie ?

Moderator: Moderator

FifkaDBA
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 10
Rejestracja: czw 04 lut, 2010 08:40
Kontakt:

To ja tez mam problem, kupilem nissana, gość lał to http://moto.allegro.pl/item940136711_va ... a_gaz.html mowi mi ze na bank to pół syntetyk i ze leja go jego ziomki tez to nissanów i wszystko jest w porządku, z tego co piszą to jednak nie, auto zrobiło na nim 1500km i cos zaczyna pukać na zimnym silniku,n o i teraz co mam lać żeby nie zaprawić do końca silnika, z tego co piszecię pełnego syntetyka raczej nie lać bo może sie zatkać lub rozszczelnić, poł syntetyk 10w40 bedzie najlepszy tylko jaki. Proszę pomóżcie auto stoi w garażu a zaczyna sie robić odpowiednia pogoda do jazdy. :(
S13 1.8T '90 CZARNY !!!!!!!
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Rozszczelnić silnik olejem? :D Widzę że kolega po staropolsku podchodzi do mechaniki pojazdowej. Jak silnik jest nieszczelny to znaczy że trzeba go rozebrać i uszczelnić a nie lać minerał np. :mrgreen: Jeśli chcesz pałować auto to motul 300v tylko. Dobry będzie też valvoline vr1. Na tych olejach ludzie jeżdzą i sobie chwalą, jak chcesz eksperymentowac to zalej cokolwiek, roślinny będzie ok :mrgreen:
FifkaDBA
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 10
Rejestracja: czw 04 lut, 2010 08:40
Kontakt:

Nie no silnik jest suchutki z każdej strony i wolałbym żeby tak zostało, chyba ze juz mial wycieki i kolo zrobił mnie w h*** jednym słowem zalał minerałem , czyli smiało mogę lać motula i się nie bać że się coś zatka??? Hehe 'po staropolsku" no takie rzeczy można przeczytać parę stron wcześniej :) Chłopaki pisali też żeby odrazu nie przechodzić z minerała na full syntetyk dlatego jestem w niepewności... Auto raczej nie do pałowania, raczej spokojna jazda, czasem przydusić bo wiadomo ze jakie ma taka maszyne to aż korci:D Aha valvoline VR1 nie mogę znalaeżć 10W40 na allegro może polecisz jakiegoś dystrybutora
Ostatnio zmieniony pt 12 mar, 2010 10:38 przez FifkaDBA, łącznie zmieniany 3 razy.
S13 1.8T '90 CZARNY !!!!!!!
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Odkręć korek wlewu oleju i przejedź paluchem po wewnętrznej stronie pokrywy. Jak będzie duzo syfu to ja bym zdjął pokrywę żeby obadać jaka jest rzeczywista czystość tego engina. Jeśli silnik będzie na prawdę zaszlamiony to trza troche porozbierać i poczyścić. Jest jeszcze preparat o nazwie engine flush. Zalewasz do starego oleju przed zmiana i coś tam zawsze wymyje. Zastosowałem, chwale sobie;) Z tym rozszczelnieniem chodzi o co innego. Tak czy siak musisz zalać porządny olej do tego silnika bo inaczej długo nie pochodzi. Jak zacznie przeciekać to trudno, trzeba uszczelnić. Ale nie sądze żeby szczelny silnik zaczął przeciekać od zmiany oleju. To jest bardziej zaklinanie rzeczywistości przez polskich mechaników niż fakty.
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

mineralnego na pewno nie lac bo jest turbo. pol syntetyk albo syntetyk.
co do valvoline vr1 to w intercarsie maja na stronie wiec powinien by dostepny od reki albo na drugi dzien.
co do lania syntetyka do silnika po innym oleju (polsyntetyk, mineralny) niech sie wypowiedza znawcy tematu.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Awatar użytkownika
FUNO
Stały gość
Stały gość
Posty: 274
Rejestracja: pn 19 lis, 2007 22:25
Lokalizacja: Gorzów wlkp.
Kontakt:

Do CA lalem castrol edge sport 5W40 Do SR'a leje Catrol edge sport 0W40 olej zmieniam co 8tys i jak go spuszczam z silnika to nadal ma brazowy kolor a nie czarny jak jakies olejopodobne specyfiki ktore po kilku tys km przypominaja smołe
Spawanie wydechow, kolektorow, uturbianie silnikow, modyfikacje blacharskie, swapy, spawanie klatek. Produkcja zestawow skretu Kontakt PW, gg, tel.605100281
http://www.facebook.com/fatpl
FifkaDBA
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 10
Rejestracja: czw 04 lut, 2010 08:40
Kontakt:

A więc tak: grzebałem paluchem w korku jest lekki osad na pokrywach, nie grubo ale jednak, ile czasu ma chodzić w silniku ten engine flush? Wiem żeby nie lać minerała, tak zrobil poprzedni właściciel który mówi ze mial 3 sx'y i taka gafe zrobil że aż mi się nie chce wierzyć, mam tylko nadzieję że silnik jeszcze pochodzi... Chciałbym nalać taki olej, jaki podaje książka czyli 10W40, chlopaki też zresztą zalecają, o Castrolu nie wypowiadają sie zbyt pochlebnie...
Ostatnio zmieniony pt 12 mar, 2010 16:00 przez FifkaDBA, łącznie zmieniany 1 raz.
S13 1.8T '90 CZARNY !!!!!!!
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

nie wiem jak edge sport
ale zwykly castrol jest bardzo slaby
po mocniejszym palowaniu slychac jak glowa gra
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Awatar użytkownika
BloodS
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 575
Rejestracja: sob 23 lut, 2008 19:51
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Ja mam Castrol Edge Sport 5W40 i na prawde nie ma żadnych problemów. Nic mi nie gra ani nie brzdękoli po lekkim pałowaniu. Mocno nie pałuje bo żal.
FifkaDBA
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 10
Rejestracja: czw 04 lut, 2010 08:40
Kontakt:

valvoline VR1 RACING jest tylko 10W60??? 10W40 nigdzie nie mogę znaleźć, please help, najprościej to motul 3000V tylko nie wiem jak z tym przejściem z minerała na pełny syntetyk... Cqastrol edge sport to full syntetyk wolałbym zalać jakimś pół syntetykiem żeby silnkia nie zamordować
Ostatnio zmieniony pt 12 mar, 2010 16:40 przez FifkaDBA, łącznie zmieniany 1 raz.
S13 1.8T '90 CZARNY !!!!!!!
Awatar użytkownika
Bvlgari
Stały gość
Stały gość
Posty: 242
Rejestracja: czw 05 lis, 2009 19:51
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Czy będziesz pałował :twisted: czy nie i tak naprawdę polecam Ci Motula 300v :D i jeśli masz CA18DET pod machą to wymiana co 4-5 tys. km ( jak palujesz ostro to częściej :mrgreen: )
Ja po prostu nie ufam Castrolom ani innym olei. Nie bez powodu nawet w DTM`ie zasowaja na Motulku :)
Awatar użytkownika
Majku
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 192
Rejestracja: pt 21 gru, 2007 12:50
Lokalizacja: EUdeZET
Kontakt:

Popieram, a jak chcesz zmienić na Mtula to jest specialny środek czyszczący też Motula, zalewasz silnik chodzi około 15 min a później zlewasz syf i zalewasz czystym olejem. Jedna sprawa jeśli chodzi o zmianę oleju na syntetyk, musisz liczyć się z tym że uszczelki które mają 20 lat i tak samo stary nagar mogą tego nie wytrzymać i zacząć rozszczeniać się. Jest to spowodowane własnościami czyszczącymi i płuczącymi oleji syntetycznych.
Against All Authority
FifkaDBA
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 10
Rejestracja: czw 04 lut, 2010 08:40
Kontakt:

Dobra dzięki koledzy, chyba zdecyduje sie na Motula, najwyżej powymieniam uszczelki, a może silnik trochę dłużej pochodzi... mam nadzieję
S13 1.8T '90 CZARNY !!!!!!!
Awatar użytkownika
SZAFA
Stały gość
Stały gość
Posty: 381
Rejestracja: sob 31 lip, 2004 06:04
Lokalizacja: POLAND

Cholernie trudno dobrać olej zwłaszcza do starego auta ,które miało kilku właścicieli .
Co właściciel to lał inny olej i teraz ja jestem w rozterce bo mam 300 zx TT i nie wiem co mu wlać :) Jak Castrol 10w60 to tylko z niemiec z pewnej ręki ale nie wiem czy nie za gesty- silnik cierpi na zimnym . Rzadzizny też sie nie opłaca lać . Chyba najlepszy to właśnie Motul z serii 300 V i to w tych opakowaniach blaszanych bo te plastikowe śmierdzą mi też podróbą . Nie ma dowodów na to ale chyba znajomy prawie zajeździł silnik na Motulu X-cess z plastikowego pojemnika . Wczesniej auto jeździło na shellu niemieckim i silniczek pracował bajecznie . Ale to tylko domysły i nie ma dowodów . 300 v najlepsze chyba wyjście ale cena .....
Ciekawe jak oleje REDLINE sie spisują podobno są niezłe gdzieś był jakiś test.
Taka też jest prawda ,że dowiemy sie czy dany olej był dobrym wyborem po zrobieniu minimum 100 tyś km. ,a nie 10 tyś i nie zawsze padniecie motoru będzie z winy oleju :)
Kurde im wiecej wiem o olejach to wiekszy mam mętlik we łbie i sam nie wiem co zalać do TT.
Od roku auto podobno zalane jest teraz castrolem 10W60 ale chce sie pozbyć tego z mojego auta. :D Wczesniej w szwabach nie wiadomo na czym latało ,podobno Mobil 5w30.
Ostatnio zmieniony czw 20 maja, 2010 08:20 przez SZAFA, łącznie zmieniany 5 razy.
motorzeszow
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 2
Rejestracja: sob 20 mar, 2010 17:54

witam, mam takie pytanko zakupilem ostatnim czasem 200sx 1.8 turbo, zalany byl polsyntetykiem castrol magnatec 10w40, z tego co tu wyczytałem to dziadostwo wię doradzcie co wlac zeby nie zrobic mu krzywdy a miec bardziej spokojną głowe, przebieg 160 tys jazda ogolnie spokojna ale od czsu do czasu dostaje po tylku
ODPOWIEDZ

Wróć do „Techniczne”