Strona 1 z 13

Remont silnika

: śr 11 lut, 2004 17:19
autor: jarkowy
Mam juz prawie dokładny kosztorys.

PODSTAWOWY REMONT silnik CA18DET

Podstawowe części
- panewki główne jap. 250
- panewki korbowe jap. 150
- pierścienie USA lub jap. 250
- uszczelki (w tym pod glowice) 150
- filtr oleju jap. 16
- olej Mobil semisyntetyk 10W-50W 150
- zemerlingi na wal korbowy 34

- szlif wału
- szlif bloku (honowanie) (czasami nie wskazane)
- robocizna
- transport z wawy. 400

razem 3000


Dodatkowe rzeczy podczas remontu mogące wystąpić
- docisk sprzęgła jap. 350
- tarcza sprzęgła exedy jap. 320
- łożysko sprzęgła 88
- termostat 25
- uzywany korbowód (jeśli jeszcze mam) 50
- uzywany tłok -------| |------- 100
- zemerlingi na wałki rozrządu
- pasek rozrządu
- itp.

Części dobieram ja i są to najlepsze dostępne w tej chwili na rynku i będe montował tylko takie, także proszę do mnie np. z polskimi panewkami albo olejem lotos nie przyjeżdżać.


Targować się można, ale nie za bardzo bo bedę cenę podnosił :wink:
Jeśli ktoś jest konkurencyjny to prosze podać na niego namiar - zobaczymy co się da zrobić.....

: śr 11 lut, 2004 18:02
autor: Lukasz
A ile kosztowała by sama robocizna??, np. częsci mam tanio we wrocławiu więc jak bym robił remont u Ciebie to tylko byś powiedział co trzeba a ja bym dostarczył.

: śr 11 lut, 2004 19:16
autor: Kruchy
ja sie Jarkowy pisze, albo Ci kogos podesle. Prosze sobie w kajecie zapisac :wink:

: śr 11 lut, 2004 19:39
autor: GT350TA
Wypadaloby jeszcze nowy wal za 3500tys dorzucic i ze 150 tys km mozna przejechac.

: śr 11 lut, 2004 20:03
autor: jarkowy
Nie chce robic na czyjichś częściach bo ktos mi przywiezie "jakieś części" ja na nich poskładam i silnik padnie zanim sie dotrze i bedzie na mnie że żle zrobiłem......
Ale jak sie ktos uprze a części bedą Ok to moja robocizna wynosi > 1000zł - moze to i dużo ale przynajmniej będziecie mieć spokój, a z tego co wiem to to konkurencyjnie w stosunku do Jacka z jutrzenki, i wiekszości innych warsztatów.

: czw 12 lut, 2004 18:14
autor: Cool
Ja dla przykładu swojego będę rozkładał na części i za samą robotę mam dać ok 2500... Tylko tyle, że mam V-ke...

: czw 12 lut, 2004 20:43
autor: Dominik
Jarek Gdzie kupujesz części? Czy ta firma nie Sciąga ich może przez firmę AUTO PARTS?
Ja mam u nich 20% zniżki jakby co.

: czw 12 lut, 2004 20:58
autor: mellow
raczej Japan Cars :roll:

: sob 14 lut, 2004 12:03
autor: Anioł
Jarek mapisz jakiego sa producenta te panewki ktore wg ciebie sa dobre

: sob 21 lut, 2004 22:30
autor: jarkowy
Nie mam przy sobie nazw producentuw panewek ale jak bede miał to podam.

Co do remontu to jedeen mój silnik dojwechał do wawy o własnych siłach i ma się bardzo dobrze :P :D
Polecam się i niektóre zeczy okazały się ciut tańsze......

: ndz 14 mar, 2004 13:34
autor: Anonymous
ile u Ciebie kosztuje szlif wału?? Jarek :)

: pn 22 mar, 2004 12:33
autor: jarkowy
Ja wałów nie szlifuje tylko zawoże do takiej firmy. Wiem ze robia dobrze dlatego jezdze poza tym mój ojciec wydeptał tam kiedyś ścieżki i mam u nich taniej za wał biorą zazwyczaj 200zł

: pn 22 mar, 2004 12:41
autor: Anonymous
jarkowy pisze:Ja wałów nie szlifuje tylko zawoże do takiej firmy. Wiem ze robia dobrze dlatego jezdze poza tym mój ojciec wydeptał tam kiedyś ścieżki i mam u nich taniej za wał biorą zazwyczaj 200zł
plus koszt zakupu panewek?? tak?? Rozumiem , że sam mierzysz wał i kupujesz panewki na któryś tam szlif i oni w tym zakładzie robia wał pod te panewki ?? tak??To wychodzi 600 zł. za wał. Mam tu na mysli koszt naprawy wału. 8)

: pn 22 mar, 2004 12:51
autor: jarkowy
Właściwie wszystko tak ale...
ale mieżę wał u kolesi i mówią mi na który szlif da się go przeszlifowac potem jade kupic panewki i z panewkami jake do kolesi który mieżą panewki i dopiero potem szlifuja wał i go pasują do każdej z panewek. Schodzi sie na tym troche czasu i jeżdzi się ze 4 razy w tą i spowrotem za to jest przynajmniej spokój i czyste sumienie ze sie wszystkiego dopilnowało.

: czw 15 kwie, 2004 21:54
autor: ChEsTeR
Ja remont swojego silnika zrobilem za 1500 zeta. Nie jest to CA18DET tylko ET czyli osmiozaworowy. Panewki, slif wału,polerowanie glowicy, planowanie kola zamachowego, wywazenie, sprzeglo uszczelniacze. uszczelki i rozrzad przy okazji. Robote wykonalem sam razem z kolega. Zlozenie silnika 3 dni rozlozenie troszke dluzej bo czasu nie bylo pozatym sie go dopiero uczylem.