[quote="Pajak2444"]
A czy ktos wiec cos na temat panewek: ACL oraz TDC ??
[quote]
nie trzymają wymiarów tdc jeszcze w miare znosne ale powtarzam ze optymalny towarek poza panewami z serwisu to L.L.E!!trzymają idelanie wymiary jeszcze sie nie zdazyło zeby jaksa od normy odstawała a reszta zawsze kazda inna
Remont silnika
Moderator: Moderator
- Lukasz
- Stały gość
- Posty: 274
- Rejestracja: czw 25 wrz, 2003 22:18
- Lokalizacja: Dusseldorf | Wrocław
- Kontakt:
Wystarczy zobaczyć na tabele okresowych przeglądów w Service Manualu. Jest tam napisane że olej należy wymieniać co każde 5 000km a filtr oleju co 10 000km.Dominik pisze: Przepraszam bardzo ja mam książkę gwarancyjną i nic tam nie jest napisane że olej trzeba wymieniać co 5000km. Ja wymieniam co 15 tyś i wszystko jest ok.
Ale serwisówkę posiadają tylko nieliczniLukasz pisze:Wystarczy zobaczyć na tabele okresowych przeglądów w Service Manualu. Jest tam napisane że olej należy wymieniać co każde 5 000km a filtr oleju co 10 000km.Dominik pisze: Przepraszam bardzo ja mam książkę gwarancyjną i nic tam nie jest napisane że olej trzeba wymieniać co 5000km. Ja wymieniam co 15 tyś i wszystko jest ok.
Oby asfalt zawsze był suchy, gładki i lśniący. Amen
- jarkowy
- Założyciel Klubu
- Posty: 1088
- Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
- Lokalizacja: Władysławowo
- Kontakt:
Są jescze panewki NDC - to firma która robi panewki dla nissana i ja składam albo na NDC albo na LLE co do pierscieni to składałem zawsze na Hastings z USA ale chyba poszukam czegoś innego.
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 45
- Rejestracja: czw 21 sie, 2003 20:55
- Lokalizacja: Naklo/UK/WAWA
- Kontakt:
dzis zadzwoniłem do sevisu nissana i dowiedziałem sie o ceny czesci orginalnych tj panewek
1 wymiar korby 268zl głowne 381zl i pierscienie 891zl w tej chwili w promocji 535zl co wy na to warto dołozyc
1 wymiar korby 268zl głowne 381zl i pierscienie 891zl w tej chwili w promocji 535zl co wy na to warto dołozyc
panewki jak najbardzie wzasadzie to nasz najsłabszy punkt w aucie!!perscienie racze bym kupił japonskie w sklepie za 240zł!! i nie zapomnij o super profi obróbce silnka skoro juz siegasz po towar z najwyzszej połki w kwestji wałuAnioł pisze:dzis zadzwoniłem do sevisu nissana i dowiedziałem sie o ceny czesci orginalnych tj panewek
1 wymiar korby 268zl głowne 381zl i pierscienie 891zl w tej chwili w promocji 535zl co wy na to warto dołozyc
słyszałem, ze w Poznaniu zajmują się azotowaniem wałów, moze to by zlikwidowało problem panewek ?
powrót do korzeni ?
To tez moze zalatwic sprawe panewek! Oraz nieszczelnosci miedzy tlokiem a cylindrem !!Cudowna receptaMuro pisze:słyszałem, ze w Poznaniu zajmują się azotowaniem wałów, moze to by zlikwidowało problem panewek ?
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
Pod warszawa jest tez filia tej firmy wlasciwie to oni maja przedstawicielstwa w róznych miastach...Muro pisze:słyszałem, ze w Poznaniu zajmują się azotowaniem wałów, moze to by zlikwidowało problem panewek ?
co do azotowania wałów to najpierw trzeba wał przeszlifowac potem poddawany jest azotowaniu a potem nastepnie przeszlifowac... Uwazam ze problemu panewek to nie zalatwi bo co prawda uzyskamy bardzo twarda powierzchnie której panewka tak latwo nie zarysuje ale co z tego skoro wał np sie skrzywi ( dostanie bicia) albo jakos tak ? Azotowanie ma na celu utwardzenie powierzchni zewnetrznej wału korobowego a nie calego wału tj jego struktury wewnetrznej...
Proste i logiczne ze wał się azotuje po szlifie,
tylko w czym jest proplem? w kiepskich panewkach czy własnie w tym ze wał po szlifie jest za miękki i szybko się wyrabia?
tylko w czym jest proplem? w kiepskich panewkach czy własnie w tym ze wał po szlifie jest za miękki i szybko się wyrabia?
powrót do korzeni ?
Japonczycy dopuszczaja 1 szlif natomiast w polsce robi sie 2,3 a nawet 4 szlif wiec napewno to oslabia. Nawet bardzo.
Ja sadze ze problem lezy w tym ze:
- wały sa szlifowane na 2,3,4 szlif
- samochody te sa z poczatku lat 90-tych wiec uwazam ze sa dosc stare..
- nie sadze aby w ww latach byly dobre oleje lane do tych samochodów wiec prawdopodobie jezdzily na gównie badz pol gównie ( sorrki za okreslenie). Nie mówiac juz o Polsce gdzie ludzie wola kupic tanszy olej niz drozszy i lepszy
- drutowanie... Nie jest to samochód na którym sie oszczedza jak cos robic to raz a dobrze a nie poprawiac po panu Juzku 10x.
-Stosowanie tanszych zamienników (jakies duperele mozna ale uwazam ze panewy, pierscienie itd itp powinny byc orginalne albo tzw drozsze wytrzymalsze zamienniki.)
Muro wał sie tez szlifuje (poleruje) po azotowaniu. Cena azotowania to okolo 200-300zł.
Ja sadze ze problem lezy w tym ze:
- wały sa szlifowane na 2,3,4 szlif
- samochody te sa z poczatku lat 90-tych wiec uwazam ze sa dosc stare..
- nie sadze aby w ww latach byly dobre oleje lane do tych samochodów wiec prawdopodobie jezdzily na gównie badz pol gównie ( sorrki za okreslenie). Nie mówiac juz o Polsce gdzie ludzie wola kupic tanszy olej niz drozszy i lepszy
- drutowanie... Nie jest to samochód na którym sie oszczedza jak cos robic to raz a dobrze a nie poprawiac po panu Juzku 10x.
-Stosowanie tanszych zamienników (jakies duperele mozna ale uwazam ze panewy, pierscienie itd itp powinny byc orginalne albo tzw drozsze wytrzymalsze zamienniki.)
Muro wał sie tez szlifuje (poleruje) po azotowaniu. Cena azotowania to okolo 200-300zł.
A po co się szlifuje wał po azotowaniu? Przecież azotowanie nie zwiększa wymiarów elementu.
P.S. Gdzie SkyRacing wozi głowice do obróbki? Z tego co się doczytałem to chyba gdzieś w Warszawie
P.S. Gdzie SkyRacing wozi głowice do obróbki? Z tego co się doczytałem to chyba gdzieś w Warszawie
|oo|__|oo|
Wildcat
O=O---O=O
Wildcat
O=O---O=O
hmmm..o tym to nie słyszałem, mozliwe ze trzeba wypolerowac po azotowaniu bo powasaje jakas chropowata powierzchnia czy cos takiego, a ceną to tez mnie zaskoczyłes bo słyszałem ze cos koło tysiaka to kosztujeFila. pisze:
Muro wał sie tez szlifuje (poleruje) po azotowaniu. Cena azotowania to okolo 200-300zł.
powrót do korzeni ?
I znowu jedno i to samo
Wszystko zależy od pasowania wału z panewkami i od ciśnienia oleju.
Wały azotuje się po nastepnych szlifach lub po napawaniu.
Fabrycznie wał jest utwardzany i jest przewidziany np. na dwa szlify a jeśli zrobisz trzeci to już nie ma tej utwardzonej warstwy i po to się je azotuje.
W nissanie nie ma potrzeby azotowania wału chyba że ma przenosić bardzo duże obciążenia a w serii nie ma takiej potrzeby bo 170km na około 1,5 tony masy to jest aż za dużo .
Np. wał do Ikarusa się azotuje bo on ma 170km 12 litrów pojemności i waży 12 ton.
Przenosi bardzo duże obciążenia.
Nissan musi być dobrze złożony (czytaj-dokładnie i z zachowaniem wszelkich miar i luzów) pompa olejowa musi dawać odpowiednie ciśnienie i wszystko będzie ok.
Wszystko zależy od pasowania wału z panewkami i od ciśnienia oleju.
Wały azotuje się po nastepnych szlifach lub po napawaniu.
Fabrycznie wał jest utwardzany i jest przewidziany np. na dwa szlify a jeśli zrobisz trzeci to już nie ma tej utwardzonej warstwy i po to się je azotuje.
W nissanie nie ma potrzeby azotowania wału chyba że ma przenosić bardzo duże obciążenia a w serii nie ma takiej potrzeby bo 170km na około 1,5 tony masy to jest aż za dużo .
Np. wał do Ikarusa się azotuje bo on ma 170km 12 litrów pojemności i waży 12 ton.
Przenosi bardzo duże obciążenia.
Nissan musi być dobrze złożony (czytaj-dokładnie i z zachowaniem wszelkich miar i luzów) pompa olejowa musi dawać odpowiednie ciśnienie i wszystko będzie ok.
Oby asfalt zawsze był suchy, gładki i lśniący. Amen