Właśnie... Niestety koszty remontu najbardziej podbija wysokość robocizny...ChEsTeR pisze:Robote wykonalem sam razem z kolega.
Remont silnika
Moderator: Moderator
[shadow=blue]Kurcze ja dałem za remont silnikka 6200 PLN[/shadow]
szlif wału nowe panewki , pierscienie i uszczelniacze. Acha tarcza sprzegła jeszcze
szlif wału nowe panewki , pierscienie i uszczelniacze. Acha tarcza sprzegła jeszcze
ZA ROBOTE SIE PLACI. A U JARKA TO NIE LASKA BYLO ZROBIC ZA OK 3000. CALE MOTORY PANOWIE SPROWADZAJA Z JAPONNI NA NOMINALE ZA OK 4000.
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #001/06 lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
[/scroll]
[/scroll]
kto to wiedzial, znalazlem ten klub dopiero po remoncie
jeśli zostało wykonane fachowo i tak jak powinno to tak wychodzi, tymbardziej dla Twojego silnika, w liście działań na pierwszej stronie brakuje moim zdaniem przynajmniej legalizacji płaszczyzny głowicy jak i kolektora wydechowego, pasek rozrządu wymienia się też raczej z napinaczem przynajmniej u mnie. proszę o wyjaśnienie dlaczego honowanie może coś popsuć? szczególnie przy wymianie pierścieni.biernik pisze:[shadow=blue]Kurcze ja dałem za remont silnikka 6200 PLN[/shadow]
szlif wału nowe panewki , pierscienie i uszczelniacze. Acha tarcza sprzegła jeszcze
- jarkowy
- Założyciel Klubu
- Posty: 1088
- Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
- Lokalizacja: Władysławowo
- Kontakt:
Planowanie głowicy nie jest wskazane i nigdy nie było tymbardziej w silnikach turbo, jeśli głowica jest prosta to po co ją robić?
Co do paska rozżądu to wybór klijenta ostatnio wymianiałem tylko pasek bo tak sobie życzył.
Planowanie kolektora przy takich uszczelkach które stosuje nie ma sensu i uważam ze to wyżucone pieniądze. Jednak jesli chodzi o łaczenie kolektora z turbiną to jak najbardziej płaszyzna jest sprawdzana i jeśli pojawiają się krzywizny to jest planowana.
Co do honowania to jeśli silnik ma spory przebiek i na bloku pojawiają się progi a wkładane są stare tłoki to dodatkowe zebranie materiału z cylindna (nawet tak nie znacze jak przy honowaniu)może spowodować że tłoki zaczną się "kantować" co może doprowadzić do zatarcia. NIe znaczy to ze jestam przeciwnikiem honowania ale jeśli tłoki są pasowane do każdej dziury w bloku z osobna (w CA18DET są 4 różne średnice nominalnych tłoków) to takie ubytki jak przebiek i honowanie mogą okazać się zaduże - może nie potrzebnie to tłumacze ale takie padło pytanie.
Podaje dotatkowe ceny których nie podałem
Frezowanie zaworów i gniazd 15zł od sztuki, docieranie ich na pastę zaworową 5zł od sztuki.
Wymiana gumek zaworowych 15zł od sztuki.
Wymiana paska rozżądu 80zł
Wymiana całego kompletu - z napinaczem i rolką 570zł
Planowanie głowicy 120zł, polerowanie (czasami stara uszczelka nie chce dobrze zejść) 50zł
Planowanie kolektora wydechowego 40zł
Nawet jak by dodać te wszystkie sumy razem to i tak nie wyjdzie 6200. - przecież to dugi S13 z niemiec........
Co do paska rozżądu to wybór klijenta ostatnio wymianiałem tylko pasek bo tak sobie życzył.
Planowanie kolektora przy takich uszczelkach które stosuje nie ma sensu i uważam ze to wyżucone pieniądze. Jednak jesli chodzi o łaczenie kolektora z turbiną to jak najbardziej płaszyzna jest sprawdzana i jeśli pojawiają się krzywizny to jest planowana.
Co do honowania to jeśli silnik ma spory przebiek i na bloku pojawiają się progi a wkładane są stare tłoki to dodatkowe zebranie materiału z cylindna (nawet tak nie znacze jak przy honowaniu)może spowodować że tłoki zaczną się "kantować" co może doprowadzić do zatarcia. NIe znaczy to ze jestam przeciwnikiem honowania ale jeśli tłoki są pasowane do każdej dziury w bloku z osobna (w CA18DET są 4 różne średnice nominalnych tłoków) to takie ubytki jak przebiek i honowanie mogą okazać się zaduże - może nie potrzebnie to tłumacze ale takie padło pytanie.
Podaje dotatkowe ceny których nie podałem
Frezowanie zaworów i gniazd 15zł od sztuki, docieranie ich na pastę zaworową 5zł od sztuki.
Wymiana gumek zaworowych 15zł od sztuki.
Wymiana paska rozżądu 80zł
Wymiana całego kompletu - z napinaczem i rolką 570zł
Planowanie głowicy 120zł, polerowanie (czasami stara uszczelka nie chce dobrze zejść) 50zł
Planowanie kolektora wydechowego 40zł
Nawet jak by dodać te wszystkie sumy razem to i tak nie wyjdzie 6200. - przecież to dugi S13 z niemiec........
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
No ja nie wiem jak to wyszlo ale tak wyszlo.
Panewki kosztowaly 1200zeta komplet ale kupilem jje za 700zeta z serwisu
Korba jedna 700zeta
pierscienie wszystkie i uszczelniacze nie pamietam ile mi policzyl
Turbina 900zeta regeneracja
Tarcza sprzegla 580zeta nie udalo mi sie taniej
uszczelka pod glowice cos kolo 230 zeta nabicie klimy 200zeta,olej 150z.
szlif walu okolo500zeta
reszta to robocizna
cos mi to za duzo wyszlo mimo ze najpierw powiedzial mi mechanik ze to bedzie kosztowalo okolo2500zeta to zostawilem auto a jak juz rozebral to mi powiedzial dopiero ze okolo 6000zeta
Mechanik powiedzial ze kupil te czesci po połowie ceny, dzwonilem do serwisu i to by sie zgadzało
Myslisz, że mnie oszukali.??
Panewki kosztowaly 1200zeta komplet ale kupilem jje za 700zeta z serwisu
Korba jedna 700zeta
pierscienie wszystkie i uszczelniacze nie pamietam ile mi policzyl
Turbina 900zeta regeneracja
Tarcza sprzegla 580zeta nie udalo mi sie taniej
uszczelka pod glowice cos kolo 230 zeta nabicie klimy 200zeta,olej 150z.
szlif walu okolo500zeta
reszta to robocizna
cos mi to za duzo wyszlo mimo ze najpierw powiedzial mi mechanik ze to bedzie kosztowalo okolo2500zeta to zostawilem auto a jak juz rozebral to mi powiedzial dopiero ze okolo 6000zeta
Mechanik powiedzial ze kupil te czesci po połowie ceny, dzwonilem do serwisu i to by sie zgadzało
Myslisz, że mnie oszukali.??
takich ludzi jak ja nie sieje sie jak zboze i nie zbiera kombajnem
- jarkowy
- Założyciel Klubu
- Posty: 1088
- Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
- Lokalizacja: Władysławowo
- Kontakt:
MOże faktycznie kupowali bezpośrednio od nissana a on żuca właśnie takie ceny ale nie uważam ze panewki od nissana są o około 7 razy lepsze ( bo prawie tyle droższe)od panewek które przychodzą do mnie z japoni.
Wał za 500zł? wzieli ze 300zł za to ze pojechali do szlifieża 2 przecznice dalej.
Tarcza i turbina oraz klima tyle miejwięcej kosztują.
Wał za 500zł? wzieli ze 300zł za to ze pojechali do szlifieża 2 przecznice dalej.
Tarcza i turbina oraz klima tyle miejwięcej kosztują.
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
Szlif wału to jakies 150 zeta a panewki to kosztuja okolo 200 korbowe i głowne wiec cie koles zjechal. korba kosztuje okolo 250 , uszczelka pod głowe 80 a tacza sprzegla okolo 200 nie wiem skad on wial te za 580 kiedy za 450 sobie mozna spieki zrobic. Najdrozsza tarcza do sr20 jaka m<font class="red">u</font>j mumpel znalazl kosztowała 260 pln plus znicki ale to nie 580. Jak bral z serwisu niech ci pokaze rachunki jak nie top cie orznol
<wow> Tarcza do S13 około 360 PLN Exedy i nie jest najdroższa bo seria to g...ChEsTeR pisze:Najdrozsza tarcza do sr20 jaka m<font class="red">u</font>j mumpel znalazl kosztowała 260 pln plus znicki ale to nie 580. Jak bral z serwisu niech ci pokaze rachunki jak nie top cie orznol
Valeo komplet 820 (to od Dominika info).
A droższe też są
EMWU is dead
Zaraz to komplet czy sama tarcza sprzegła. O exedy nic nie mowcie kumpel zakupil lozysko okporowe tejze firmy i po 3 tysiacach zaczelo wyc, no to chyba cos nie tak.
tu bym dyskutował, nie mówię o planowaniu tylko o legalizacji, nie spotkałem w swojej karierze prostej głowicy po odkręceniu z silnika, standartowo zwichrowanie, bądź wygięcie w łuk wynosi min 0.1mm, a najczęściej w granicach 0.3mm, dla porównania podam że pod metalową uszczelkę wymagana jest płaskość rzędu 0,03mm czyli 10x mniej niż średnio po odkręceniu, a dla zwykłych uszczelek 0.05mm, ale jak praktyka wskazuje wiele warsztatów tego nie robi i auta też jakoś jeżdzą, odnośnie kolektorów sprawa wygląda podobnie.jarkowy pisze:Planowanie głowicy nie jest wskazane i nigdy nie było tymbardziej w silnikach turbo, jeśli głowica jest prosta to po co ją robić?
Co do paska rozżądu to wybór klijenta ostatnio wymianiałem tylko pasek bo tak sobie życzył.
Planowanie kolektora przy takich uszczelkach które stosuje nie ma sensu i uważam ze to wyżucone pieniądze. Jednak jesli chodzi o łaczenie kolektora z turbiną to jak najbardziej płaszyzna jest sprawdzana i jeśli pojawiają się krzywizny to jest planowana.
Co do honowania to jeśli silnik ma spory przebiek i na bloku pojawiają się progi a wkładane są stare tłoki to dodatkowe zebranie materiału z cylindna (nawet tak nie znacze jak przy honowaniu)może spowodować że tłoki zaczną się "kantować" co może doprowadzić do zatarcia. NIe znaczy to ze jestam przeciwnikiem honowania ale jeśli tłoki są pasowane do każdej dziury w bloku z osobna (w CA18DET są 4 różne średnice nominalnych tłoków) to takie ubytki jak przebiek i honowanie mogą okazać się zaduże - może nie potrzebnie to tłumacze ale takie padło pytanie.
Podaje dotatkowe ceny których nie podałem
Frezowanie zaworów i gniazd 15zł od sztuki, docieranie ich na pastę zaworową 5zł od sztuki.
Wymiana gumek zaworowych 15zł od sztuki.
Wymiana paska rozżądu 80zł
Wymiana całego kompletu - z napinaczem i rolką 570zł
Planowanie głowicy 120zł, polerowanie (czasami stara uszczelka nie chce dobrze zejść) 50zł
Planowanie kolektora wydechowego 40zł
Nawet jak by dodać te wszystkie sumy razem to i tak nie wyjdzie 6200. - przecież to dugi S13 z niemiec........
teraz odnośnie honowania, jeśli silnik ma widoczne progi to kwalifikuje się do remontu a cylinder jest jajowaty i wymiana pierścieni to leczenie syfa pudrem i mydlenie klientow oczu o pół remoncie, nie słyszałem o zatarciu tłoka na skutek zbyt dużej srednicy cylindra, za ciasno spasowany i owszem (wiadomo aluminium bardziej rozszerza sie niż stal) skutkiem może być conajwyżej głośna praca-stuki na wolnych obrotach, wielokrotnie roboliśmy tak pod kute tłoki i nigdy się nic nie zatarło. Honuje się cylinder używanego silnika przy wymianie pierścieni, a gdy silnik nie osiągnął granicy zuzycia, aby nie doprowadzic do przytarcia nowych mnimo że bardzo twardych często chromowanych pierścieni, rysy po honowaniu powinny byc pod kątem ok 60st na krzyż, a ma to na celu zapobieganie zgarnianu oleju przez pieścień zgarniający z gładkiego cylindra, w mikro rysach znajdują się cząstki oleju mające temu zapobiec.
ceny przynajmniej w Poznaniu, w najlepszych warsztach zajmujących się regeneracją głowic:
szlifowanie zaworów i gniazd 10zł/szt docieranie 5zł/szt
wymiana gumek 2zł/szt
planowanie głowicy 60-90zł zal od szerokości
o cenach nie zamierzam dyskutować bo nie zawsze są wyzancznikiem jakości i każdy ma prawo mieć swoje
silnik z s13 i s14 to nie to samo, dlatego dostępność i koszt części i robocizny jest całkiem inny. no ofence
Ja za szlif wału, spasowanie korbowodów,spasowanie panewek do wału i korb,honowanie i spasowanie wału do bloku ,zapłaciłem 560 zł. ale naprawdę sie opłacało zrobić wszystko bo spasowali naprawde git.
Co do honowania to tylko jak są zdrowe gładzie cylindryczne , służy to tylko dobremu dopasowaniu się pierścieni.Apropo głowicy to jak swoją zdjołem to nawet nie miała 0.1mm krzywizny, byłem w szoku ale to faky.
Cen dokładnie nie pamiętam bo było to rok temy :
-panewki główne koło 200 korbowe koło 200 japonia
-pierścienie 260 japonia
-uszczelka komplet pod głowicę 260
-tarcza sprzśgła 180 japonia
Cały pełen remont z głowicą ,i sprzęgłem wyszedł 2000zł (w tym olej,filtry, i cała reszta)
Co do honowania to tylko jak są zdrowe gładzie cylindryczne , służy to tylko dobremu dopasowaniu się pierścieni.Apropo głowicy to jak swoją zdjołem to nawet nie miała 0.1mm krzywizny, byłem w szoku ale to faky.
Cen dokładnie nie pamiętam bo było to rok temy :
-panewki główne koło 200 korbowe koło 200 japonia
-pierścienie 260 japonia
-uszczelka komplet pod głowicę 260
-tarcza sprzśgła 180 japonia
Cały pełen remont z głowicą ,i sprzęgłem wyszedł 2000zł (w tym olej,filtry, i cała reszta)
DLA PRZYKŁADU PODAM CENY MOJEGO REMONTU
PLANOWANIE GŁOWY -50
ROBOTA GŁOWY -400
DÓŁ>
HONOWANIE - 100
OSIOWANIE BLOKU 100
OWALIZACJA STOPEK KORBOWODÓW 100
WYWAZENIE KORBOWODÓW 50
SZLIF WAŁU POD PANEWKI 300
PLANOWANIE BLOKU 100
WYWAŻENIE WAŁU Z KOŁEM I RESZTA FRUTÓW(DOCISKIEM,KOŁEM PASOWY) 200
RAZEM 950
SAMA ROBOTA
PLANOWANIE GŁOWY -50
ROBOTA GŁOWY -400
DÓŁ>
HONOWANIE - 100
OSIOWANIE BLOKU 100
OWALIZACJA STOPEK KORBOWODÓW 100
WYWAZENIE KORBOWODÓW 50
SZLIF WAŁU POD PANEWKI 300
PLANOWANIE BLOKU 100
WYWAŻENIE WAŁU Z KOŁEM I RESZTA FRUTÓW(DOCISKIEM,KOŁEM PASOWY) 200
RAZEM 950
SAMA ROBOTA
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #001/06 lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
[/scroll]
[/scroll]