Strona 1 z 1

News na temat Rejestracji aut RHD

: sob 17 paź, 2009 10:50
autor: rtuber
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1356,title, ... caid=18f03
Komisja Europejska (KE) upomniała Polskę za odmowę rejestracji aut z kierownicą po prawej stronie produkowanych z myślą o ruchu lewostronnym, twierdząc, że jest to łamanie unijnego prawodawstwa i żądając zmiany przepisów.

KE jest zdania, że Polska łamie unijną dyrektywę o homologacji typów układów kierowniczych z 1970 r., dyrektywę ramową o homologacji pojazdów silnikowych z 2007 r. a nade wszystko art. 28 unijnego traktatu gwarantujący swobodę przepływu towarów na wspólnym unijnym rynku.

Do tego - uważa KE - sprowadza się polski wymóg, by przed rejestracją pojazdu w Polsce przełożyć koło kierownicy na lewą stronę. Nie ma ku temu powodów, skoro - argumentuje KE - tego rodzaju samochody z powodzeniem są rejestrowane i jeżdżą w innych krajach UE, nie tylko Wielkiej Brytanii.


KE zajęła się sprawą na wniosek mieszkańca Kielc, który bezskutecznie próbował zarejestrować w Polsce samochód z kierownicą po prawej stronie. Po odmowie władz, poskarżył się do Brukseli. W odpowiedzi KE napisała mu o prowadzonym przeciwko Polsce postępowaniu i "wezwaniu Polski do usunięcia uchybienia". Jeśli KE uzna reakcję polskich władz za niewystarczającą, może skierować sprawę do unijnego Trybunału Sprawiedliwości w Luksemburgu.

: sob 17 paź, 2009 12:04
autor: kosmaty_
A o jakiś terminach nic nie wiadomo? Bo tu nie napisane :/ a może jakieś s15 by się łyknęło :]

: sob 17 paź, 2009 21:33
autor: BloodS
Jeśli to przejdzie to na naszych drogach może zrobić się pięknie :twisted:
Zwykle ludzie mają największy dylemat z kupnem prawdziwego japończyka właśnie dlatego, że zawsze jest problem z rejestracją i przeróbką na LHD.
Oby wreszcie coś logicznego przeszło wreszcie do naszego kraju.
Hope so...

: sob 17 paź, 2009 22:12
autor: roball
W sumie to nie wiem czemu urzędasy tak się zapierają przed traktowaniem aut prawostronnych w normalny sposób. Owszem, przy wyprzedzaniu z lewej może być niebezpieczniej (brak widoczności) - ale tylko pod warunkiem że ktoś takim autem jedzie kilka metrów za ciężarówką (a z reguły nie jedzie bo... nie ma widoczności :roll: ). Za to zaletą kierownicy po prawej jest znacznie lepsza widoczność/ocena sytuacji na pobocze - takie auta w ruchu prawostronnym są bezpieczniejsze przy omijaniu pieszych/rowerzystów.

Ciekaw jestem proporcjonalnego udziału takich aut w wypadkach na naszych drogach (czy jeśli jeździ ich np. 1 na 20 000, to czy na każde 20 000 wypadków bierze udział więcej niż jedno auto z kierą po prawej)

: sob 17 paź, 2009 23:30
autor: ODINN
nie wiesz czemu sie zapieraja? polskie lobby samochodowe, ktos w koncu musi kupowac owe samochody, a naplyw tanich, w dobrym stanie anglikow wszystko popsuje. wszystko ubrane w otoczke checi utrzymania bezpieczenstwa na drogach... sratatata....

: sob 17 paź, 2009 23:55
autor: roball
Tak bym strzelał i rozumiem to w sytuacji sprzed maja 2005, jednak od tamtego czasu napłynęło do Polski kilka milionów aut - podaż wyraźnie przewyższa popyt...

jak ktoś ma kupić np. Golfa anglika za 15 000zł i takiego ze szwabi za 19 000zł to raczej dołoży te kilka tysiaków, chyba że dysproporcje cen są znacznie większe..

: ndz 18 paź, 2009 00:56
autor: nismo250
ogladalem kiedys "turbo kamere" na TVN i byl reportaz o tym wlasnie
zaproszony urzedas powiedzial z usmiechem "jak nas unia zmusi to bedziemy zmieniac "
na co redaktorek malo nieksplodowal
zreszta jak bylo z akcyza ?
to samo pelen nielegal ,panstwo wy....balo obywateli na miliony
zadne lobby tylko typowa zgryzliwosc

: ndz 18 paź, 2009 11:16
autor: ...Bartuś...
Mam nadzieje że to przejdzie bo za kilka dni będę posiadaczem Skyline :D Nie chcę kombinować z rejestracją chciał bym pójść do urzędu i w normalny sposób to zarejestrować...Mógł bym nawet przyjąć większe opłaty za ubezpieczenie i rejestrację jeżeli miało by to coś zmienić...Nie kupiłem tego auta do jazdy na co dzień...

Uważam też iż kierowca takiego samochodu będzie powodował Mniej wypadków,ponieważ musi być 2 razy bardziej skupiony na jeździ niż z kierownica po lewej stronie...Nie może robić wszystkiego od tak sobie ponieważ było by to bardzo niebezpieczne...

Kolejną opcją mogła by być możliwość zarejestrowania samochodu w którym występowała tylko kierownica po prawej stronie,aby zapobiec rejestrowaniu olfów Passatów itp.

: ndz 18 paź, 2009 13:33
autor: Neo2005
Jak to wejdzie to jade po skaja :D

Ale bądzmy optymistami, w polsce to bedzie "kupa" pewnie i juz...

: ndz 18 paź, 2009 14:22
autor: roball
...Bartuś...
każdy powinien być odpowiedzialny za swoje czyny - jeżeli nie ma przesłanek statystycznych że auto RHD jest bardziej niebezpieczne na naszych drogach to nie powinno być żadnych regulacji rozróżniających RHD od LHD

niestety nasi ustawodawcy (jak i na całym świecie) to w sporej części idioci bez wyobraźni, a reszta to populiści...

np. projekt ustawy gdzie pijanemu kierowcy który spowodował 2 wypadki ma być dożywotnio odbierane prawo jazdy. To ja się pytam "dlaczego tylko pijanemu?" czyżby zabici w wypadkach spowodowanych przez trzeźwych byli mniej martwi?

demagogia i granie pod publiczkę, mimo że uważam UE za bandę socjalistów to trzeba przyznać że niektóre działania jej administracji są społecznie korzystne

: ndz 18 paź, 2009 20:08
autor: ...Bartuś...
roball pisze:...Bartuś...
każdy powinien być odpowiedzialny za swoje czyny - jeżeli nie ma przesłanek statystycznych że auto RHD jest bardziej niebezpieczne na naszych drogach to nie powinno być żadnych regulacji rozróżniających RHD od LHD

niestety nasi ustawodawcy (jak i na całym świecie) to w sporej części idioci bez wyobraźni, a reszta to populiści...

np. projekt ustawy gdzie pijanemu kierowcy który spowodował 2 wypadki ma być dożywotnio odbierane prawo jazdy. To ja się pytam "dlaczego tylko pijanemu?" czyżby zabici w wypadkach spowodowanych przez trzeźwych byli mniej martwi?

demagogia i granie pod publiczkę, mimo że uważam UE za bandę socjalistów to trzeba przyznać że niektóre działania jej administracji są społecznie korzystne

Przyznaję Ci rację każdy musi być odpowiedzialny za swoje czyny,ale przede wszystkim każdy powinien myśleć podczas jazdy...Mimo iż bardzo zależny Mi na możliwość rejestracji Anglika,sam Jestem za Tym aby były ograniczenia w możliwości rejestracji takich samochód...Niby padają głosy że przeciętny kowalski będzie wolał dołożyć do Auta LHD,ale nie nikt nie pomyślał o młodych kierowcach którzy mają mało pieniędzy i zamiast jeździć 20letnim gratem będą woleli anglika 10lat młodszego...A jaka jest wiedza i doświadczenie kierowców świeżo po kursie (oczywiście są wyjątki) to każdy chyba wie,dodając do tego auto RHD tworzy się mieszanka wybuchowa która może dobrze podwyższyć statystyki śmiertelonosci w wypadkach...

Sam za nim wyjechałem na Warszawię autem RHD jeździłem kilka godzin po parkingu i kilka dni po osiedlowych uliczkach...I nigdy w życiu nie dał bym komuś kto ma małe doświadczenie w jeździ samochodem pojechać Anglikiem po Warszawie ponieważ po kursie ma się zupełnie inne przyzwyczajenia niż normalnej jeździe.A w aucie Rhd jeszcze inne...Taka prawda do puki się jedzie na wprost to i kierownica może być w bagażniku,gorzej się robi kiedy trzeba skręcić lub jechać po wąskiej dwukierunkowej drodze...

Tyle ode Mnie :)

: ndz 18 paź, 2009 20:40
autor: Binio_
Co innego sie mówi jak sie pojedzie autem LHD do anglii oraz przejezdzi sie kilkaset km autem RHD u nas. Jezdziłem i dochodze do wniosku ze jako dupowóz do jazdy po mieście do pracy w dobrym komforcie bym zdecydowanie kupił anglika poniewaz paska nowszego czy a4/a6 mozna kupic za 10-15k pln a nie za 25k w polsce. Róznica jest ? Jest.

Do jazdy po trasie tu nie chodzi o skupienie a o przyzwyczajenie. Pojezdzisz i bedzie to normalne ale nie jest to przyjemne. Widoczność jest fatalna!!

: ndz 18 paź, 2009 21:18
autor: ODINN
jazda w trasie to inna bajka - porownaj drogi w uk i w pl... jak trzymasz odstep, wykorzystujesz teren do wyprzedzania to jest spoko, ale jak sie wleczesz w korasie i chcesz zaszalec, to ogolnie odradzam ... :mrgreen:

: ndz 18 paź, 2009 21:36
autor: m0rr1s
ale w aucie RHD lepiej widzisz, czy sie z prawej podczas wyprzedzania zmiescisz miedzy pojazdem wyprzedzanym, a rowem =D


a tak na powage, jeśli to wejdzie, to napewno będzie większy koszt OC... byle nie dowalili takiego kosztu, że się pokryje z autem LHD po paru latach... sam byłbym za tym, bo jedyne co mnie odrzuca od skaja to przekładka na LHD na częściach... S14A ;f

a tak to nawet może za pare większych latek na orginalnego R34 sie targne ;]