http://www.rimtuck.com
http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp
skorzystaj z tych dwóch stron i sam się zorientujesz co i jak.
Wg mnie bez dystansu chyba nie wlezie bo to ET to jakiś dramat przy feldze 8" ...
Jakie felgi/opony wejdą na przód a jakie na tył?
Moderator: Moderator
Ostatnio zmieniony sob 17 mar, 2012 21:18 przez mysza, łącznie zmieniany 1 raz.
Przedszkole Montessori FaSolLa
Protest Wyborczy
Mateusz Pucharski
Mój wóz to moja twierdza, w tej twierdzy jem i pierdzę...
Protest Wyborczy
Mateusz Pucharski
Mój wóz to moja twierdza, w tej twierdzy jem i pierdzę...
Jaka powinna być opona do felgi 17x7.5 tak żeby nie obcierało o nadkola , zawieszenie gwint S13?
Ostatnio zmieniony sob 17 mar, 2012 22:09 przez Paweł, łącznie zmieniany 1 raz.
jakie ET? ja mam gdzieś 35-37 i opona 215 z palcem w d... na feldze 7.5" nie obciera. z przodu jest w miarę na równo, z tyłu dystans by się przydał i też by nie obcierało.
Przedszkole Montessori FaSolLa
Protest Wyborczy
Mateusz Pucharski
Mój wóz to moja twierdza, w tej twierdzy jem i pierdzę...
Protest Wyborczy
Mateusz Pucharski
Mój wóz to moja twierdza, w tej twierdzy jem i pierdzę...
Mam Et 35.mysza pisze:jakie ET? ja mam gdzieś 35-37 i opona 215 z palcem w d... na feldze 7.5" nie obciera. z przodu jest w miarę na równo, z tyłu dystans by się przydał i też by nie obcierało.
A jakiej wysokości masz oponę?
Ostatnio zmieniony ndz 18 mar, 2012 23:08 przez Paweł, łącznie zmieniany 1 raz.
215/45R17 - tylko ze 215 to idzie równo z felgą 7.5" , nawet powiedziałbym, że jest szersza - mi się to już przestało podobać
przy tych parametrach możesz być spokojny - przód lekko zrolować dla świętego spokoju i git. Tylko, że tył będziesz miał schowany do środka - zobacz na foty mojego - będziesz miał dokładnie tak samo u siebie.
przy tych parametrach możesz być spokojny - przód lekko zrolować dla świętego spokoju i git. Tylko, że tył będziesz miał schowany do środka - zobacz na foty mojego - będziesz miał dokładnie tak samo u siebie.
Przedszkole Montessori FaSolLa
Protest Wyborczy
Mateusz Pucharski
Mój wóz to moja twierdza, w tej twierdzy jem i pierdzę...
Protest Wyborczy
Mateusz Pucharski
Mój wóz to moja twierdza, w tej twierdzy jem i pierdzę...
wąskie te felgi
Wszystko zależy od tego jaki efekt wizualny chcesz osiągnąć... opona 205 (max 215), nie szersza i będzie szła równo z felgą. Naciągniętą będziesz miał przy szerokości jakieś 185 lub mniej.
Dystans by się na pewno przydał bo przy ET 50 to pewnie nawet nie wejdą bo będą haczyć o gwint.
Wszystko zależy od tego jaki efekt wizualny chcesz osiągnąć... opona 205 (max 215), nie szersza i będzie szła równo z felgą. Naciągniętą będziesz miał przy szerokości jakieś 185 lub mniej.
Dystans by się na pewno przydał bo przy ET 50 to pewnie nawet nie wejdą bo będą haczyć o gwint.
Przedszkole Montessori FaSolLa
Protest Wyborczy
Mateusz Pucharski
Mój wóz to moja twierdza, w tej twierdzy jem i pierdzę...
Protest Wyborczy
Mateusz Pucharski
Mój wóz to moja twierdza, w tej twierdzy jem i pierdzę...
Masz racje, wąskie felgi. Pochodzą z Mitsubishi Galant/Carisma.
Tak myślałem ze bez dystansów nie wejdą. No nic jak kupie to będę kombinował.
Co do opony to chyba zaaplikuje 205/40, ale to tez wyjdzie w praniu.
Tak myślałem ze bez dystansów nie wejdą. No nic jak kupie to będę kombinował.
Co do opony to chyba zaaplikuje 205/40, ale to tez wyjdzie w praniu.
205/40 będzie trochę przekłamywać - popatrz sobie na jakikolwiek kalkulator opon który pokazuje przekłamania.
Przedszkole Montessori FaSolLa
Protest Wyborczy
Mateusz Pucharski
Mój wóz to moja twierdza, w tej twierdzy jem i pierdzę...
Protest Wyborczy
Mateusz Pucharski
Mój wóz to moja twierdza, w tej twierdzy jem i pierdzę...
A ja mam pytanie pokrewne.
Przy gwincie jakie maksymalne kółko wchodzi do nyski?
Zastanawiałem się nad 18", ale z profilem 40-45. i szeroki kapeć. Jest to koło większe od fabrycznego o około 3cm. Montował ktoś coś większego niż fabryka przewidziała? Wiadomo poszerzone błotniki. Powoli szukam jakiś konkretnych kółek.
Przy gwincie jakie maksymalne kółko wchodzi do nyski?
Zastanawiałem się nad 18", ale z profilem 40-45. i szeroki kapeć. Jest to koło większe od fabrycznego o około 3cm. Montował ktoś coś większego niż fabryka przewidziała? Wiadomo poszerzone błotniki. Powoli szukam jakiś konkretnych kółek.
Z projektu RedBoost`a :
18x8,5 ET 21 Przód z 7dmio Centymetrowym rantem
18X9,5 ET 21 Tyl z 10cio Centymetrowym rantem
Opony to FALKEN FK 452 :
225/40 ZR18
235/40 ZR18
18x8,5 ET 21 Przód z 7dmio Centymetrowym rantem
18X9,5 ET 21 Tyl z 10cio Centymetrowym rantem
Opony to FALKEN FK 452 :
225/40 ZR18
235/40 ZR18
ok przeliczę ile większe kółko.
Generalnie chodzi mi o to czy wejdzie koło o większej średnicy, niż oryginał i o ile większe.
Nie mylić ze średnicą felgi. Chciałem po prostu bardziej wypełnić nadkole. Z tyłem większego problemu chyba by nie było, ale nie wiem jak z przodem- a w zasadzie ze skręcaniem, czy nie obcierało by.
Generalnie chodzi mi o to czy wejdzie koło o większej średnicy, niż oryginał i o ile większe.
Nie mylić ze średnicą felgi. Chciałem po prostu bardziej wypełnić nadkole. Z tyłem większego problemu chyba by nie było, ale nie wiem jak z przodem- a w zasadzie ze skręcaniem, czy nie obcierało by.
To nie jest stały parametr... wszystko zalezy od szerokosci felgi, od ET oraz dystnasu.
Ja mam u siebie z przodu 245/40 R17 na feldze 10cali z łącznym z dystansem ET -5 i na styk jest ok
Przy gwincie większy problem to odsadzenie koła od gwintu bo tam sie nie mieści najczęściej i najczęściej włąsnie dystans robi już robotę.
W 18" 225-235/40 wchodzi napewno
Ja mam u siebie z przodu 245/40 R17 na feldze 10cali z łącznym z dystansem ET -5 i na styk jest ok
Przy gwincie większy problem to odsadzenie koła od gwintu bo tam sie nie mieści najczęściej i najczęściej włąsnie dystans robi już robotę.
W 18" 225-235/40 wchodzi napewno