Strona 7 z 7

: sob 17 mar, 2012 21:17
autor: mysza
http://www.rimtuck.com
http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp

skorzystaj z tych dwóch stron i sam się zorientujesz co i jak.
Wg mnie bez dystansu chyba nie wlezie bo to ET to jakiś dramat przy feldze 8" ...

: sob 17 mar, 2012 22:08
autor: Paweł
Jaka powinna być opona do felgi 17x7.5 tak żeby nie obcierało o nadkola , zawieszenie gwint S13?

: sob 17 mar, 2012 22:52
autor: mysza
jakie ET? ja mam gdzieś 35-37 i opona 215 z palcem w d... na feldze 7.5" nie obciera. z przodu jest w miarę na równo, z tyłu dystans by się przydał i też by nie obcierało.

: ndz 18 mar, 2012 23:07
autor: Paweł
mysza pisze:jakie ET? ja mam gdzieś 35-37 i opona 215 z palcem w d... na feldze 7.5" nie obciera. z przodu jest w miarę na równo, z tyłu dystans by się przydał i też by nie obcierało.
Mam Et 35.
A jakiej wysokości masz oponę?

: pn 19 mar, 2012 07:54
autor: mysza
215/45R17 - tylko ze 215 to idzie równo z felgą 7.5" , nawet powiedziałbym, że jest szersza - mi się to już przestało podobać ;)
przy tych parametrach możesz być spokojny - przód lekko zrolować dla świętego spokoju i git. Tylko, że tył będziesz miał schowany do środka - zobacz na foty mojego - będziesz miał dokładnie tak samo u siebie.

: ndz 29 kwie, 2012 20:28
autor: Slimu
Witam, planuje kupić felgi 17x7 et 50, wejdą do s13 na gwincie?
W planach są dystanse kół.
Nad oponą nie myślałem, może doradzicie?

: ndz 29 kwie, 2012 20:56
autor: mysza
wąskie te felgi ;)
Wszystko zależy od tego jaki efekt wizualny chcesz osiągnąć... opona 205 (max 215), nie szersza i będzie szła równo z felgą. Naciągniętą będziesz miał przy szerokości jakieś 185 lub mniej.
Dystans by się na pewno przydał bo przy ET 50 to pewnie nawet nie wejdą bo będą haczyć o gwint.

: ndz 29 kwie, 2012 21:51
autor: Slimu
Masz racje, wąskie felgi. Pochodzą z Mitsubishi Galant/Carisma.
Tak myślałem ze bez dystansów nie wejdą. No nic jak kupie to będę kombinował.
Co do opony to chyba zaaplikuje 205/40, ale to tez wyjdzie w praniu.

: ndz 29 kwie, 2012 21:59
autor: mysza
205/40 będzie trochę przekłamywać - popatrz sobie na jakikolwiek kalkulator opon który pokazuje przekłamania.

: ndz 29 kwie, 2012 22:50
autor: Slimu
Aha, rzeczywiście. 205/45 powinny być idealne.
To jeszcze została kwestia dystansów, i to mocno walcowatych xD
Mysza dzięki za rade.

: wt 01 maja, 2012 21:22
autor: gh
A ja mam pytanie pokrewne.
Przy gwincie jakie maksymalne kółko wchodzi do nyski?
Zastanawiałem się nad 18", ale z profilem 40-45. i szeroki kapeć. Jest to koło większe od fabrycznego o około 3cm. Montował ktoś coś większego niż fabryka przewidziała? Wiadomo poszerzone błotniki. Powoli szukam jakiś konkretnych kółek.

: wt 01 maja, 2012 22:05
autor: BloodS
Z projektu RedBoost`a :

18x8,5 ET 21 Przód z 7dmio Centymetrowym rantem
18X9,5 ET 21 Tyl z 10cio Centymetrowym rantem

Opony to FALKEN FK 452 :
225/40 ZR18
235/40 ZR18

Obrazek

Obrazek

: śr 02 maja, 2012 07:54
autor: gh
ok przeliczę ile większe kółko.
Generalnie chodzi mi o to czy wejdzie koło o większej średnicy, niż oryginał i o ile większe.
Nie mylić ze średnicą felgi. Chciałem po prostu bardziej wypełnić nadkole. Z tyłem większego problemu chyba by nie było, ale nie wiem jak z przodem- a w zasadzie ze skręcaniem, czy nie obcierało by.

: pn 07 maja, 2012 09:25
autor: Binio_
To nie jest stały parametr... wszystko zalezy od szerokosci felgi, od ET oraz dystnasu.
Ja mam u siebie z przodu 245/40 R17 na feldze 10cali z łącznym z dystansem ET -5 i na styk jest ok

Przy gwincie większy problem to odsadzenie koła od gwintu bo tam sie nie mieści najczęściej i najczęściej włąsnie dystans robi już robotę.

W 18" 225-235/40 wchodzi napewno

: pn 07 maja, 2012 20:36
autor: gh
Wiem, że się to wszystko zmienia. szukam po prostu jakiegoś przykładu.
Ok coś wyrzeźbię;)Kupię felgi i potem będę budę dopasowywał. Może ktoś ma tanio jakieś roty szerokie do opchnięcia? lub coś z rantem;)