Off-Top v. 3.00

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

szaman pisze:a sr20de byl w s14 dopiero (chyba) przynajmniej w takich datach produkowany
200SX SE-R 1995-1998 chyba ze w s13 ale na japonie :)
SR20DE montowali w s13 JDM od 1991 do 1998 (równolegle z DET, przy czym DET wychodził do 1997)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
rizek
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 9
Rejestracja: śr 10 cze, 2009 13:34

No to szkoda, mogę zapomnieć póki co o s13 :). Myślałem, że s13 bez turbo byłaby fajną alternatywą na pierwsze autko, nie za duża moc, napęd na tył, no i ogólnie jestem zakochany w tej budzie. Muszę szukać czegoś innego, pozdrawiam oraz dziękuję za szybką odpowiedź.
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

A dlaczego nie 240 z gazem (jeżeli przeszkodą jest utrzymanie auta)?
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

a czemu nie 240sx?? to ta sama buda s13 a silnik wolnossacy 2,4l :D
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
rizek
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 9
Rejestracja: śr 10 cze, 2009 13:34

No nie wiem, ciężko dostać chyba 240sx? 2,4 silnik ubezpieczenie trochę wyniesie, to ma 150koni chyba ? Jak to się odpycha? Jak jest z awaryjnością? Co do lpg jestem raczej przeciwnikiem. Nie wiem czy w dobrym miejscu piszę, może przenieść się do innego działu/tematu ?
Awatar użytkownika
kosmaty_
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 988
Rejestracja: sob 20 cze, 2009 21:47
Lokalizacja: Kutno k. Łodzi

Jak chcesz tanio jeździć i nie potrzebujesz miliona koni pod maską to 240sx z lpg nie jest głupim pomysłem. Zacznijmy od tego, że dobra instalacja gazowa nie psuje silnika, nawet z turbo. To tylko jakiś stereotyp jest z tym gazem.
Awatar użytkownika
BloodS
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 575
Rejestracja: sob 23 lut, 2008 19:51
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

kolega Bielakxxx sprzedaje swojego. Poczytaj: topics20/s-240sx-s13-vt13564.htm
rizek
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 9
Rejestracja: śr 10 cze, 2009 13:34

Ogólnie rzecz biorąc kupno auta planuje na koniec wakacji, lecz chcę się do tego jakoś przygotować zebrać informacje i takie. W ka24 jest się co sypać, są jakieś bolączki konkretnie tego silnika ? Jak wygląda spalanie w ori stanie bez modów, oraz jak osiągi, nie będą zabójcze jak na początkowego kierowcę?
Awatar użytkownika
kosmaty_
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 988
Rejestracja: sob 20 cze, 2009 21:47
Lokalizacja: Kutno k. Łodzi

Moje w automacie paliło 12-13l gazu.
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Dla początkującego kierowcy nie moc jest zagrożeniem tylko głupota i brak wyobraźni,
jeśli masz niedostatki w tych 2 rzeczach to i w trabancie się rozwalisz...

KA to zwykły silnik - konstrukcja prosta jak schemat gwoździa, jakość wykonania japońska. Ten silnik był montowany w wielu modelach nissana - tu masz opis:

http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_KA_engine#KA24E
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
rizek
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 9
Rejestracja: śr 10 cze, 2009 13:34

mhm, pisałem, na temat mocy i początkującym kierowcy ponieważ w Polsce zrodził się taki stereotyp, że młody kierowca to corsę, albo micrę niech sobie kupi bo rozbije, o motorach można tak mówić,ale o aucie ze 140km chyba nie, myślę że ka24 aż tak nie zamiata ?
Z tym LPG cały czas nie wiem, jestem jakoś negatywnie nastawiony do tego, zapewne by trzeba włożyć trochę pieniędzy w dobrą instalację ? Szkoda mi trochę gazować nissana :D
Jak charakterystyka silnika znacząco się zmienia po takim zabiegu ?
Awatar użytkownika
kosmaty_
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 988
Rejestracja: sob 20 cze, 2009 21:47
Lokalizacja: Kutno k. Łodzi

Co do początkującego kierowcy to roball dobrze napisał, tu nie chodzi o moc, tylko o inteligencje i wyobraźnie kierowcy. Stereotyp jest taki, bo jak jakiś młodzian dorwie 200 konne auto to się przecież trzeba popisać przed kolegami czy dziewczyną, że czego on to nie potrafi....chyba rozumiesz przesłanie ;)

Co do gazu to mówie jeszcze raz, nie przyczynia się on do zużycia silnika. Już w jakimś temacie się o tym rozpisywałem. Kiedyś były problemy, przy starych instalacjach, bo ciężko było ustawić dawkowanie gazu tak jak być powinno. Przy aktualnych instalacjach sekwencyjnych naprawde nie ma problemu. Fakt sam nysce też nie mam gazu, ale kto wie, może kiedyś. Posiadałem natomiast Saab'a 9-5 2.0T z gazem i nie było problemów. Inna sprawa, że była tam najnowsza generacja instalacji z ciekłym wtryskiem gazu, której koszt to około 7-8 tyś zł, ale ostatnio zmeniłem tamtego Saab'a na 9-5 z silnikiem 3.0 V6 turbo i tu jest zwykła sekwencja za 3 tyś zł i też nie ma żadnego ale, wszystko chodzi wyśmienicie.
Awatar użytkownika
xmarv
Stały gość
Stały gość
Posty: 209
Rejestracja: śr 25 lip, 2007 22:54
Lokalizacja: Biery/Bielsko-Biała
Kontakt:

Zgadzam się, do tego teraz sekwencja na porządnych częściach do takiego ka24e kosztuje 2200-2400 zł . Co do osiągów to na takiej instalacji praktycznie nie ma różnicy w jeździe o ile jest ona wystrojona.
= There is no easy way from the earth to the stars =
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Ja preferuję inne rozwiązanie - najprostsza instalacja za 1000zł + BLOS za 300zł + strojenie hamownia+szerokopasmówka za 500zł. Efekt taki sam jak w idealnie zestrojonej sekwencji, problem w tym że mało kto potrafi idealnie wystroić sekwencję. Do tego instalacja na blosie nie ma żadnej elektroniki ani części ruchomych - nie ma co nawalić.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
rizek
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 9
Rejestracja: śr 10 cze, 2009 13:34

Jest jeszcze inny problem, dosyć trudno dostać 240sx :/ Przeleciałem, mobile.de,autoscout24,otomoto - nic prawie nie ma, taki okres, czy naprawdę trudno będzie?
Co do LPG, nie wiem ale mam wpojone do głowy od początku, że gazowanie to złą rzecz, lecz patrząc na ekonomię :) to za jazdę s13 będę płacił jak za jazdę jakimś civic'iem :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Wszystko o wszystkim”