Witam! Chciałbym poruszyc temat kupna nissana 200sx ,zwłaszcza s13-tki.Jak wiadomo ciezko w naszym kraju spotkac egzemplaże w przyzwoitym stanie technicznym za 5 czy 6 tysi.Nie dajcie sie nabrac na tanie chwyty chandlarzy,którzy zapewniają,że "auto" jest w stanie dobrym .lecz zeby bylo idealnie trzeba tylko wymienic jedną z części np turbo.Ja własnie przejechalem sie na tym kupując auto od pewnego "chandlarza"Nissan był w atrakcyjnej cenie,ponieważ jak twierdził właściciel do wymiany nadawało sie TYLKO turbo.Podjechałem do Gościa dokładnie oblookałem S 13-tke,blacha zdrowa,auto wygladało na zadbane-robiło wrażenie.Facet jak juz wczesniej pisałem zapewnił mnie,że musze wymienic turbine i auto bedzie śmigać.Kupiłem TO! i wtedy dopiero zaczoł sie cyrk zakupiłem nowe turbo z uszczelkami.Nastepnie okazało sie,ze musze wymienić uszczelniacze zaworowe.Jak gumki to i uszczelke pod glowe i dekle zaworowe.Na tym nie koniec Po czasie wyszło,że 3 cewki są uszkodzone i trzeba by bylo przy okazji wymienic swiece.Następny krach-Uszkodzona pompa paliwa(zakup nowej) Po zdjęciu rozrzadu ku zdziwieniu zobaczyłem popękany pasek (wymiana wraz z rolkami)
Do tego kupilem nowy olej Valvoline(półsyntetyk) filtry-oleju,paliwa i powietrza-którego w ogóle nie bylo ) Po złożeniu tego wszystkiego myslałem ze nic juz mnie nie zdziwi aż do momentu .kiedy wyszło ,ze pompa oliwy jest do wymiany!Wymontowałem miske spr smok -jest ok! Wał na szczescie jest wporzadku(panewy,pierścionki również) Kosztowało mnie to sporo czasu i pracy.Wszystko robiłem sam.Na koniec takie małe podsumowanie Nie kupujcie auta w ciemno.lepiej posluchac prace silnika, ewentualnie zmierzyc cisnienie w cylindrach jak i oleju.Człowiek uczy sie na błędach Jedyne co dobre to to,że wiem w jaki stanie jest silnik(znam go na pamięc) a druga sprawa? hmmm... Coś w tym jest,że kupując 200sx po jakims czasie stajesz sie mechaniorem z krwi i kośći Pozdro!
KU PRZESTRODZEEE!!!
Moderator: Moderator
- m0rr1s
- Postojebca
- Posty: 1079
- Rejestracja: wt 15 sty, 2008 20:25
- Lokalizacja: od o. Rydzyka
- Kontakt:
paski i filtry to raczej norma przy zakupie auta. Uszczelniacze MOGŁEŚ wymienić bez zdejmowania głowicy (jest poradnik na forum) ale skoro juz to robiles to lepiej pare stowek dolozyc... poza tym skoro kupowales auto za 5 tys to powinienes podchodzic ze swiadomoscia ze mimo wszystko nysa połknie kase za 'zdrowy egzemplarz'. potraktuj to jedynie jako rozłożenie na raty;]
m0rr1s pisze:paski i filtry to raczej norma przy zakupie auta. Uszczelniacze MOGŁEŚ wymienić bez zdejmowania głowicy (jest poradnik na forum) ale skoro juz to robiles to lepiej pare stowek dolozyc... poza tym skoro kupowales auto za 5 tys to powinienes podchodzic ze swiadomoscia ze mimo wszystko nysa połknie kase za 'zdrowy egzemplarz'. potraktuj to jedynie jako rozłożenie na raty;]
bez przesady ja za moja dałem 6600 i zapier***a do dziś zrobiłem nią od środy 900 kilometrów... raczej biegów nie zmieniałem poniżej 6000 i dalej śmiga jedyne co to gdzieś rura mi sie przepala i zaczyna głośniej buczeć
co do kupna auta to chyba był gdzieś na forum poradnik jak sprawdzić nysie... a i kolega napisał że obczaił blache ale o silniku ani słowa czy w ogóle maske otworzył...
tak znam takiego jednego jest dobra fela i gleba = auto sprawne i zadbaneSkaucik pisze:Znasz kogoś kto kupuje auto nie otwierając maski???? Tragedii nie ma najważniejsze ze wał,panewy i pierścionki ok.Szkoda mi tylko tego czasu,który przeznaczylem na remont.
a i fajny avatarek.. ciekawe skąd go masz
Za elegacka S13 trzeba i polozyc +15k i brac ja zagranicy.
W123 81` 280E 185 HP
200SX 94` 280 HP
V70 97` 2.0T AWD 225 HP
" Most important thing is not power but engine response "
Don`t say what you think cause you get Ban
200SX 94` 280 HP
V70 97` 2.0T AWD 225 HP
" Most important thing is not power but engine response "
Don`t say what you think cause you get Ban