http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 67790&st=0
zapisuje link zeby sie nie zgubil
aktualnie - o rejstracji RHD
Moderator: Moderator
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
czyli turlamy sie dalej, ciekawe kiedy ue kopnie pl w dope...
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
a co zależy Wam żeby po naszych drogach jeździło pełno złomu z UK ? na dodatek z naszymi zajebistymi kierowcami za kółkiem nie po tej stronie ? wyobrażacie sobie ile wypadków by było "bo nie zauważyłem że coś z przeciwka jedzie" ? ja popieram całkowicie
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
A nie sądzisz że powinien być całkowity zakaz jazdy motorem? Motor jest znacznie bardziej niebezpieczny a ci nasi kierowcy...
Zanim zacznie się równać w dół, warto przemyśleć czy zbyt wiele się nie poświęca wprowadzając zakaz...
Złom na drogach był, jest i będzie - nie ma znaczenia po której stronie ma kierownicę. Nie ma też żadnych przesłanek statystycznych ani praktycznych, mówiących że kiera po prawej zwiększa wypadkowość. Można się nawet pokusić o twierdzenie że będzie dokładnie odwrotnie - każdy normalny kierowca prowadząc RHD zwiększy odstęp od poprzedzającego auta, ma również zdecydowanie lepszą widoczność na pieszych (ale zaznaczam że na to również nie ma żadnych argumentów statystycznych ani praktycznych).
No i aspekt finansowy, w Anglii auta są sporo tańsze. Czyli przeciętny nabywca za tę samą kwotę kupi auto młodsze - osobiście wolę żeby jeździły RHD o 5lat młodsze niż LHD od turka w Niemiec z 500 000km przebiegu
Zanim zacznie się równać w dół, warto przemyśleć czy zbyt wiele się nie poświęca wprowadzając zakaz...
Złom na drogach był, jest i będzie - nie ma znaczenia po której stronie ma kierownicę. Nie ma też żadnych przesłanek statystycznych ani praktycznych, mówiących że kiera po prawej zwiększa wypadkowość. Można się nawet pokusić o twierdzenie że będzie dokładnie odwrotnie - każdy normalny kierowca prowadząc RHD zwiększy odstęp od poprzedzającego auta, ma również zdecydowanie lepszą widoczność na pieszych (ale zaznaczam że na to również nie ma żadnych argumentów statystycznych ani praktycznych).
No i aspekt finansowy, w Anglii auta są sporo tańsze. Czyli przeciętny nabywca za tę samą kwotę kupi auto młodsze - osobiście wolę żeby jeździły RHD o 5lat młodsze niż LHD od turka w Niemiec z 500 000km przebiegu
Ostatnio zmieniony śr 27 sty, 2010 17:17 przez roball, łącznie zmieniany 2 razy.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
Ja popieram zakaz rejestracji RHD.
Po to jest ruch prawostrony i auta do niego przystosowane zeby sie do niego stosowac a nie robic jakies cyrki.
Po to jest ruch prawostrony i auta do niego przystosowane zeby sie do niego stosowac a nie robic jakies cyrki.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
nie stosuja sie chyba samobojcy jezdzac w pl lewa strona...ige pisze:Ja popieram zakaz rejestracji RHD.
Po to jest ruch prawostrony i auta do niego przystosowane zeby sie do niego stosowac a nie robic jakies cyrki.
nawiasem mowiac - dlaczego np w uk jest mozliwosc rejstracji mochodu z kiera po lewej? i to bez wiekszych problemow...
moze to po prostu inna kultura jazdy?
co do zlomow - to nie jest tak, bo np za 2-3 tygodniowki mozna kupic fajny sprzet, zalezy jak sie trafi... to nie jest pl ze sie kupuje bezwypadkowego, serwisowanego w aso, zespawanego golfa z 2 roznych polowek za 5000zl...
wole zlom z uk niz zlom z de.
reszta to juz jaka sie ma wyobraznie podczas jazdy. nikt nie kaze komus na slepo wyprzedac.
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
a tam w Anglii..ODINN pisze:nawiasem mowiac - dlaczego np w uk jest mozliwosc rejstracji mochodu z kiera po lewej? i to bez wiekszych problemow...
dlaczego w Niemczech można bez problemu zarejestrować auto z kierą po prawej - no ale faktycznie, Niemcy to motoryzacyjnie zacofany kraj i po prostu nie zdają sobie sprawy z zagrożeń...
dobrze że nasi urzędnicy są mądrzejsi...
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
tyle ze Polacy sciagna zaraz caly zlom z UK i auto RHD bedzie stalo w kazdym domu co juz nie bedzie takie fajne
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv
S13 2JZ / 730HP 820NM
S13 2JZ / 730HP 820NM
Jak to dlaczego u nich mozna a u nas nie? bo ich stac na nowe auto i wiekszosc pier doli jazde autem nie przystosowanym do ich ruchu a jakies tam pojedyncze zarejestrowane unikatowe rhd problemu nie robia.
Natomiast u nas zlomy od angolow zalaly by rynek juz to widze istna wyspa skarbow dla handlarzykow itp, a nikt mi nie wmowi ze auta rhd uzytkowane u nas to nie jest utrudnienie i wieksze zagrozenie dla innych uczestnikow ruchu.
"reszta to juz jaka sie ma wyobraznie podczas jazdy. nikt nie kaze komus na slepo wyprzedac."
ta jasne jak sie ma ale duzo nie ma to po raz a dwa co z o zwykla plynnoscia ruchu
I wogole porownywanie niemcow do nas to jakies nie porozumienie, proponuje troche pojezdzic po niemczech i zobaczyc jakie tam auta jezdza, jakie maja drogi i jaka panuje kultura na drodze bo jak narazie to nie ma co porownywac. Juz nie mowiac o tym ze niemcy dostaja niezla kase za zezlomowanie rupcia i doplate na nowe auto i ciekawe jak to wszystko ma sie do polski
Natomiast u nas zlomy od angolow zalaly by rynek juz to widze istna wyspa skarbow dla handlarzykow itp, a nikt mi nie wmowi ze auta rhd uzytkowane u nas to nie jest utrudnienie i wieksze zagrozenie dla innych uczestnikow ruchu.
"reszta to juz jaka sie ma wyobraznie podczas jazdy. nikt nie kaze komus na slepo wyprzedac."
ta jasne jak sie ma ale duzo nie ma to po raz a dwa co z o zwykla plynnoscia ruchu
I wogole porownywanie niemcow do nas to jakies nie porozumienie, proponuje troche pojezdzic po niemczech i zobaczyc jakie tam auta jezdza, jakie maja drogi i jaka panuje kultura na drodze bo jak narazie to nie ma co porownywac. Juz nie mowiac o tym ze niemcy dostaja niezla kase za zezlomowanie rupcia i doplate na nowe auto i ciekawe jak to wszystko ma sie do polski
Ostatnio zmieniony śr 27 sty, 2010 18:58 przez ige, łącznie zmieniany 7 razy.
-
- Postojebca
- Posty: 1608
- Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
- Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
- Kontakt:
powinno być tak że jak jest dostępna wersja z kierą po odpowiedniej stronie to nie można zarejestrować, a w przypadku wszelakiej maści rhd sky czy s15 to przerobić światła, kamerę do lusterka+ monitor i przegląd co 1/2 roku i jeszcze jakieś dodatkowe przepisy , ale takie by nie były zbyt uciążliwe i zaspokoiły urzędasów
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
Panowie, naprawdę wpadacie w panikę
@BanOff
Złomów w Polsce jest już full, więcej się ich nie ściągnie. Obecnie widać tendencję do odmładzania aut. Ściągane są coraz młodsze i droższe auta. Mechanizm jest prosty - każdy ma co najmniej jakiegoś złoma i jak zmienia to na coś lepszego (choćby wiekiem).
@Ige
To że są kierowcy debile to nie znaczy że wszystkich należy traktować jak debili. Przyjrzyj się na drodze dokładnie - zobaczysz że tych co jeżdżą poprawni jest miażdżąca większość i to pod nich powinny być konstruowane przepisy. A kretyni po prostu rzucają się bardziej w oczy...
Ja się zalania rynku angielskimi złomami nie boję - nikt za 1000zł różnicy nie będzie się męczył autem RHD - zwłaszcza kierowca debil, bo nawet z garażu nie wyjedzie ...
Co do bezpieczeństwa jazdy RHD zapominacie o jednym - takim autem jeździ się inaczej (pisałem już o większym odstępie), a jak ktoś nie ma wyobraźni to prawdopodobnie nie dożyje do zakupu auta RHD (jeśli będzie wolny obrót tymi autami).
Podobne emocje budziło zliberalizowanie przepisów dotyczących broni (np. dopuszczenie do wolnego obrotu czarnoprochowców). Podnosiły się lamenty jak to nagle wzrośnie przestępczość i będzie dziki zachód, co dzień napady z użyciem rewolwerów typu Colt Walker (pocisk przebija silnik ciężarówki) - tymczasem od 6 lat nie było ANI JEDNEGO takiego przypadku - mimo że każdy pełnoletni może nabyć taką broń w cenie od 500zł.
Co to ma wspólnego z autami RHD?
IDENTYCZNY rodzaj paniki
@BanOff
Złomów w Polsce jest już full, więcej się ich nie ściągnie. Obecnie widać tendencję do odmładzania aut. Ściągane są coraz młodsze i droższe auta. Mechanizm jest prosty - każdy ma co najmniej jakiegoś złoma i jak zmienia to na coś lepszego (choćby wiekiem).
@Ige
To że są kierowcy debile to nie znaczy że wszystkich należy traktować jak debili. Przyjrzyj się na drodze dokładnie - zobaczysz że tych co jeżdżą poprawni jest miażdżąca większość i to pod nich powinny być konstruowane przepisy. A kretyni po prostu rzucają się bardziej w oczy...
Ja się zalania rynku angielskimi złomami nie boję - nikt za 1000zł różnicy nie będzie się męczył autem RHD - zwłaszcza kierowca debil, bo nawet z garażu nie wyjedzie ...
Co do bezpieczeństwa jazdy RHD zapominacie o jednym - takim autem jeździ się inaczej (pisałem już o większym odstępie), a jak ktoś nie ma wyobraźni to prawdopodobnie nie dożyje do zakupu auta RHD (jeśli będzie wolny obrót tymi autami).
Podobne emocje budziło zliberalizowanie przepisów dotyczących broni (np. dopuszczenie do wolnego obrotu czarnoprochowców). Podnosiły się lamenty jak to nagle wzrośnie przestępczość i będzie dziki zachód, co dzień napady z użyciem rewolwerów typu Colt Walker (pocisk przebija silnik ciężarówki) - tymczasem od 6 lat nie było ANI JEDNEGO takiego przypadku - mimo że każdy pełnoletni może nabyć taką broń w cenie od 500zł.
Co to ma wspólnego z autami RHD?
IDENTYCZNY rodzaj paniki
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
- tothic
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 40
- Rejestracja: ndz 19 sie, 2007 09:40
- Lokalizacja: Edmonton Canada/ Olkusz
- Kontakt:
>>> Tomek89>> Popieram .
Panowie nie ma co sie denerwowac. Kazda ze stron ma Swoje racje.
Ale postarajcie sobie to wyobrazic....
Ile razy jadac spokojnie (czy troche mniej spokojnie) ale jadac.. Jakis Osobnik w czyms skleconym na byle czym, druciarnia totalna czy ledwo kulajacym sie (ale z klima) panzerVagenem - nie spowodowal sytuacji groznej, niebezpiecznej czy chodzby sklaniajacej do refleksji...
A Wyobrazmy sobie dla przykladów - młodych stodołowych tunerów , w Panzera serii 2 i 3 Gl lub gti - Kiedy to otwiera sie dla nich furtka i za powiedzmy 6-8 tys zł maja te 200 KM i kiere po prawej ...
Wyobrazacie Sobie to ?? - ja niebardzo. Wtedy pojecie myslenia za innych na drodze - nabiera calkiem innego sensu. Poprostu strach.
Dlatego tez jestem na nie. Bo zaleje nas masa złomu z wysp. do tego ten złom stanie sie narzedziem zbrodni "Dostana Karabiny- ale nie bede umieli z nich strzelac"
Jestem oczywiscie jak najbardziej za mozliwoscia rejestracji pojadow ktore nie pojawialy sie w wersji LHD. Z tego co katem ucha uslyszalem- pojadz mozna taki zarejestrowac za zgoda ministerstwa. Wiec moze teraz bedzie prosciej- To tylko moje domysły
Wracajac do Innych krajów. W Kanadzie jest mozliwosc rejestracji pojazdu Rhd i LHD.
Kanada jest ogoolnie LHD - i maja KM nie mile na tarczach
Jak wyzej, mamy mozliwosc rejestracji RHD. Lecz- Stawki Ubezpieczenia mimo ze ogoolnie sa kosmiczne, to przy RHD są poprostu z innej galaktyki
Dla przykladu
300zx Lhd- Po pelnej znizce za bezszkodowosc- ok 250 $ miesiecznie ( TT drozej)
300zx Rhd - ok 500$ TT
Z tym ze u nich stawka ubezpiecznia jest naliczana, wg kryteriow typu :
- Rodzaj samochodu- Van najtaniej, Sport najdrozej, Drozej tylko Turbo sport
-tzw. wskaznik niebezpieczenstwa i zagrozenia dla innych uzytkownikow.
- Grupa docelowa kierowcow0
-koszt czesci zamiennych - Np.Nie dalo sie ubezpieczyc EVO 10 w albercie, bo zadna ubezpieczalnia nie chciala pokrywac szkod przy strzale przodem
I jeszcze wiele innych niuansow i niuansikow....
To tyle sorry za maly off top.
ROball>>>>>>> To nie motocykle są niebezpieczne - tylko ich kierowcy. Niestety.
I Tutaj mamy dobry przyklad. powstal stereotyp w osatnim czasie, o dawcach etc, - moze nie tyle powstal tylko sie umocnil.
Zastanawialiscie sie dlaczego ??
Ano UK. W tej chwili byle lebek moze kupic 600, a co gorsze 1000 ccm, importowane z wysp. Nie dosc ze te motocykle - ktore to spedzaja na wyspach swoj zywot pod chmurka- są juz niejednokrotnie kupa złomu, to jeszcze siadaja na nie ludzie totalnie bez rozumu i bez pojecia " typu szpan ma byc"
- Mozna by powiedziec- ich sprawa- i zwalic wszystko na motocykliste- wepchac wszystkich do jednego wora.... ale,
Taki człowiek na moto to pocisk ktory osiaga 200km/h w kilka sekund, on nie zabije tylko siebie, czesto jedzie z nikomu nic nie winna pasazerka, i rowniez czesto spotyka sie swoim pociskiem z niczemu nie winna rodzina.
Takze raz jeszcze polecam sie zastanowic nad "ogoolnodostepnymi" Pojazdami z UK.
Sami widzicie w dziedzinie motocykli jak sie to skonczylo, a co dopiero RHD, 200KM, jednopasmowa droga, Blondyna na siedzeniu, szpan... i.....
Wracając na koniec do motocykli i motocyklistów.
- Łatwo nas Motocyklistow rozpoznac, kochamy to co robimy, kochamy jazde i swoje pojazdy, kochamy wolnosc i przedewszystkim Zycie- Wiec Nie wrzucajcie Nas do tego samego worka ze scierwem dwukołowym- Uwierzcie tez z Tym Walczymy.
Pozdrawiam
T
Panowie nie ma co sie denerwowac. Kazda ze stron ma Swoje racje.
Ale postarajcie sobie to wyobrazic....
Ile razy jadac spokojnie (czy troche mniej spokojnie) ale jadac.. Jakis Osobnik w czyms skleconym na byle czym, druciarnia totalna czy ledwo kulajacym sie (ale z klima) panzerVagenem - nie spowodowal sytuacji groznej, niebezpiecznej czy chodzby sklaniajacej do refleksji...
A Wyobrazmy sobie dla przykladów - młodych stodołowych tunerów , w Panzera serii 2 i 3 Gl lub gti - Kiedy to otwiera sie dla nich furtka i za powiedzmy 6-8 tys zł maja te 200 KM i kiere po prawej ...
Wyobrazacie Sobie to ?? - ja niebardzo. Wtedy pojecie myslenia za innych na drodze - nabiera calkiem innego sensu. Poprostu strach.
Dlatego tez jestem na nie. Bo zaleje nas masa złomu z wysp. do tego ten złom stanie sie narzedziem zbrodni "Dostana Karabiny- ale nie bede umieli z nich strzelac"
Jestem oczywiscie jak najbardziej za mozliwoscia rejestracji pojadow ktore nie pojawialy sie w wersji LHD. Z tego co katem ucha uslyszalem- pojadz mozna taki zarejestrowac za zgoda ministerstwa. Wiec moze teraz bedzie prosciej- To tylko moje domysły
Wracajac do Innych krajów. W Kanadzie jest mozliwosc rejestracji pojazdu Rhd i LHD.
Kanada jest ogoolnie LHD - i maja KM nie mile na tarczach
Jak wyzej, mamy mozliwosc rejestracji RHD. Lecz- Stawki Ubezpieczenia mimo ze ogoolnie sa kosmiczne, to przy RHD są poprostu z innej galaktyki
Dla przykladu
300zx Lhd- Po pelnej znizce za bezszkodowosc- ok 250 $ miesiecznie ( TT drozej)
300zx Rhd - ok 500$ TT
Z tym ze u nich stawka ubezpiecznia jest naliczana, wg kryteriow typu :
- Rodzaj samochodu- Van najtaniej, Sport najdrozej, Drozej tylko Turbo sport
-tzw. wskaznik niebezpieczenstwa i zagrozenia dla innych uzytkownikow.
- Grupa docelowa kierowcow0
-koszt czesci zamiennych - Np.Nie dalo sie ubezpieczyc EVO 10 w albercie, bo zadna ubezpieczalnia nie chciala pokrywac szkod przy strzale przodem
I jeszcze wiele innych niuansow i niuansikow....
To tyle sorry za maly off top.
ROball>>>>>>> To nie motocykle są niebezpieczne - tylko ich kierowcy. Niestety.
I Tutaj mamy dobry przyklad. powstal stereotyp w osatnim czasie, o dawcach etc, - moze nie tyle powstal tylko sie umocnil.
Zastanawialiscie sie dlaczego ??
Ano UK. W tej chwili byle lebek moze kupic 600, a co gorsze 1000 ccm, importowane z wysp. Nie dosc ze te motocykle - ktore to spedzaja na wyspach swoj zywot pod chmurka- są juz niejednokrotnie kupa złomu, to jeszcze siadaja na nie ludzie totalnie bez rozumu i bez pojecia " typu szpan ma byc"
- Mozna by powiedziec- ich sprawa- i zwalic wszystko na motocykliste- wepchac wszystkich do jednego wora.... ale,
Taki człowiek na moto to pocisk ktory osiaga 200km/h w kilka sekund, on nie zabije tylko siebie, czesto jedzie z nikomu nic nie winna pasazerka, i rowniez czesto spotyka sie swoim pociskiem z niczemu nie winna rodzina.
Takze raz jeszcze polecam sie zastanowic nad "ogoolnodostepnymi" Pojazdami z UK.
Sami widzicie w dziedzinie motocykli jak sie to skonczylo, a co dopiero RHD, 200KM, jednopasmowa droga, Blondyna na siedzeniu, szpan... i.....
Wracając na koniec do motocykli i motocyklistów.
- Łatwo nas Motocyklistow rozpoznac, kochamy to co robimy, kochamy jazde i swoje pojazdy, kochamy wolnosc i przedewszystkim Zycie- Wiec Nie wrzucajcie Nas do tego samego worka ze scierwem dwukołowym- Uwierzcie tez z Tym Walczymy.
Pozdrawiam
T
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
Ja się z tym zgadzam w 100%.tothic pisze:ROball>>>>>>> To nie motocykle są niebezpieczne - tylko ich kierowcy. Niestety.
Prowokuję tylko, bo uważam że identycznie jest z RHD.
Wystarczy jako jedyne ograniczenie wprowadzić dodatkową kategorię prawa jazdy - jak ktoś chce tym jeździć to niech udowodni że potrafi to robić bezpiecznie. I po sprawie.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...