Jak w temacie.
Po przygodach BanOffa zacząłem drążyć temat mikrofonów zdolnych wykryć spalanie stukowe i nawinął mi sie taki temat:
http://autospeed.com.au/cms/article.html?&A=0353
oraz
http://autospeed.com.au/cms/article.html?&A=0348
Moduł diodowyhttp://www.knockgauge.eu/component/option,com_ ... Itemid,46/
i jego uproszczony schemat dla elektroników itp:
http://www.knockgauge.eu/images/knockga ... sembly.gif
Opis jak przerobić wzmacniacz słuchu, aby go zastosować do wyszukiwania stukowego:
http://www.d-series.org/forums/diy-foru ... llars.html
i link do aukcji- cena bdb, koszt wysyłki niski, ktoś jeszcze się pisze na taki bajer ?
http://cgi.ebay.com/Listen-Up-Hearing-A ... 4151319c12
http://cgi.ebay.com/Listen-Up-Hearing-A ... 1e5caae9f3
Z tego co wyczytalem u kangurów i "amiszów" mikrofon wychwytuje wszystkie dźwięki wraz z szumami, więc trzeba pokombinować jak go odizolować od niepotrzebnych szumów.
Na SF.pl ktos wrzucił mikrofon w tekturową tubę chyba z dodatkowym wygłuszeniem.
Postaram się odnależć ten opis i wkleic go tutaj.
W przypadku RB i NISTUNe podwójny układ - diodowy i słuchawkowy może uchronić nas od przykrych i drogich niespodzianek.
Ciekawe czy rb DARKa też nie dostał po tyłku w ten właśnie sposób.
KNOCK SENSOR KIT [DIY] zestaw mikrofonowy spalania stukowego
Moderator: Moderator
Ostatnio zmieniony czw 22 lip, 2010 14:15 przez Pajak2444, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
oooo jak działa to jestem chętny
s13 SR20DET
Do strojenia styka najzwyklejszy stetoskop lekko przerobiony (slychac najmniejsze stuki).
A urzadzenia potrafiace wykryc stuk i nas o tym poinformowac sa dosyc drogie bo to nie sa proste klocki -
z tego wzgledu ze w kazdym silniku stuk bedzie na innej czestotliwosci. Do tego trzeba jeszcze odfiltrowac wszystkie inne. Na rf.pl jest o tym duzy temat.
To jest przyklad takiego urzadzenia.
http://www.h-dev.co.uk/product_info.php ... ea82b606a6
A tak pozatym auto trzeba dobrze zestroic i tyle.
A urzadzenia potrafiace wykryc stuk i nas o tym poinformowac sa dosyc drogie bo to nie sa proste klocki -
z tego wzgledu ze w kazdym silniku stuk bedzie na innej czestotliwosci. Do tego trzeba jeszcze odfiltrowac wszystkie inne. Na rf.pl jest o tym duzy temat.
To jest przyklad takiego urzadzenia.
http://www.h-dev.co.uk/product_info.php ... ea82b606a6
A tak pozatym auto trzeba dobrze zestroic i tyle.
Ostatnio zmieniony czw 22 lip, 2010 14:38 przez ige, łącznie zmieniany 2 razy.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
wszystko by bylo fajnie jakby to tak szybko nie konczylo silnika uslyszalem praktycznie 2x stuk i bylo po tlokach, trzeba to wykrywac bardzo wczesnie jak sie pojawiaja pojedyncze stuki i nie sa slyszalne w kabinie
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv
S13 2JZ / 730HP 820NM
S13 2JZ / 730HP 820NM
jak masz przelot u siebie i slyszales wyraznie stuki to musialo naprawde niezle walic duzo wiecj i wczesniej
jak bys mial przyczepiony mikrofonik do bloku czy stetoskop i sluchawki na glowie przy strojeniu to slyszal bys naprawde to duzooo wczesniej
jak bys mial przyczepiony mikrofonik do bloku czy stetoskop i sluchawki na glowie przy strojeniu to slyszal bys naprawde to duzooo wczesniej
Ostatnio zmieniony czw 22 lip, 2010 15:37 przez ige, łącznie zmieniany 1 raz.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Zgodnie z tym obrazkiem Stuki powinny być słyszalne w zakresie od 2 do 12KHz
czyli dla CA :
promień tłoka - 0.415m
900
-------------- = ~690Hz
3.14x0.415
Dobrze by było aby takie urządzenie miało odcięcie zakresów poniżej 2Hz i powyżej 12Khz i do tego wzmocnienie wybranego pasma jak wbudowany equalizer.
czyli dla CA :
promień tłoka - 0.415m
900
-------------- = ~690Hz
3.14x0.415
Dobrze by było aby takie urządzenie miało odcięcie zakresów poniżej 2Hz i powyżej 12Khz i do tego wzmocnienie wybranego pasma jak wbudowany equalizer.
ide a stetoskop masz mechaniczny czy elektronik? bo co chwiole ktos mi psze o najtanszym na gumce, tylko ze one raczej krotki kabelek maja i musialbym miec glowe pod wycieraczka szyby zeby rurki starczylo, czy ciąłeś rurke i przedłużales inna siklikonowa rurka?
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
Zgubiłeś jedno zero, promień tłoka to 4.15cm, czyli 0.0415m. Częstotliwość stuku dla silnika 4cyl. o pojemności ~2L to zawsze okolice 7kHz, co zresztą słychać - są to metaliczne stuki a nie głębokie dudnienie jak by to miało miejsce przy 700Hz.
Elektroniczne wykrywanie stuku jest trudne ze względu na zakłócenia - w silniku wiele rzeczy daje odgłos, rezonanse i w ogóle hałas, dlatego najlepszy jest stetoskop w połączeniu z dobrym uchem (człowiek robi za filtr analogowo-cyfrowy ).
[ Dodano: Czw 22 Lip, 2010 17:53 ]
Elektroniczne wykrywanie stuku jest trudne ze względu na zakłócenia - w silniku wiele rzeczy daje odgłos, rezonanse i w ogóle hałas, dlatego najlepszy jest stetoskop w połączeniu z dobrym uchem (człowiek robi za filtr analogowo-cyfrowy ).
[ Dodano: Czw 22 Lip, 2010 17:53 ]
założyłem u siebie 3m przewodu paliwowego w oplocie i jest gitPajak2444 pisze:ide a stetoskop masz mechaniczny czy elektronik? bo co chwiole ktos mi psze o najtanszym na gumce, tylko ze one raczej krotki kabelek maja i musialbym miec glowe pod wycieraczka szyby zeby rurki starczylo, czy ciąłeś rurke i przedłużales inna siklikonowa rurka?
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
Ja pamiętam stukowe w CZ350, ale wtedy nie wiedziałem , że coś takiego jak stukowe wogóle istnieje, silnik normalnie dzwonił z tendencją do tykania , albo uderzania paznokciami o kubek porcelanowy trzymany 2ga ręka, trwało to do jakichs obrotów i po przekroczeniu tych X obrotów motor nagle dostawał megaciągu.
O ile świeca champion to wytrzymywała, tak Iskry umierały błyskawicznie.
Więc klikam na początek najtanszy stetoskop na allegro i zaczynam kompletowanie kilku rodzaji
lepiej miec ich za duzo niz za mało
pytanie tylko z elektronicznych ktory wybrac? i brac 1 czy więcej ??
O ile świeca champion to wytrzymywała, tak Iskry umierały błyskawicznie.
Więc klikam na początek najtanszy stetoskop na allegro i zaczynam kompletowanie kilku rodzaji
lepiej miec ich za duzo niz za mało
pytanie tylko z elektronicznych ktory wybrac? i brac 1 czy więcej ??
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
kup sobie najsprostszy stetoskop 'mechaniczny' i z dyni
po co ci wiecej? kto to bedzie obslugiwal wszystko?
wacajac do stukowego u mnie w ca jest bardzo podobny dzwiek jak tu
http://www.youtube.com/watch?v=GGJZ6kKzLus
po co ci wiecej? kto to bedzie obslugiwal wszystko?
wacajac do stukowego u mnie w ca jest bardzo podobny dzwiek jak tu
http://www.youtube.com/watch?v=GGJZ6kKzLus
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM