Oto filmik obalajacy mit zimnego powietrza na filtrze i to w dodatku na R34
http://www.youtube.com/watch?v=gCi2yo4U ... r_embedded
Obalony mit cold air intake
Moderator: Moderator
- Draxan
- Postojebca
- Posty: 1642
- Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
- Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
- Kontakt:
A gdzie tu to zimne powietrze jak wpieprzaja stozek bez żadnej osłony termicznej od silnika i nie dają na niego zadnego nawiewu?
Projekt 300ZX z32 Twin Turbo (504BHP / 630Nm) :
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
chyba nie obejrzales do konca.... Po pierwsze wiatrak caly czas wieje powietrzem o temp. 15 stopni, po drugie wszystkie opcje sprawdzili- zwykly filtr, stozek, stozek z oslona, bez lampy zeby na stozek lecialo powietrze, i wreszcie stozek przed samochodem na metrowej rurzeDraxan pisze:A gdzie tu to zimne powietrze jak wpieprzaja stozek bez żadnej osłony termicznej od silnika i nie dają na niego zadnego nawiewu?
ale gdzie ten mit obalony??
dali zimne powietrze na filtr? dali. byl wzrost mocy? byl
to chyba logiczne, ze w momencie zamiany ze standardowego dolotu ktory bral powietrze na zewnatrz komory silnika, na dolot ktory bierze powietrze bezposrednio z komory silnika, byl spadek mocy...
itd itp...
btw, okrotnie zmodzony ten skyline, cale 230KM...
dali zimne powietrze na filtr? dali. byl wzrost mocy? byl
to chyba logiczne, ze w momencie zamiany ze standardowego dolotu ktory bral powietrze na zewnatrz komory silnika, na dolot ktory bierze powietrze bezposrednio z komory silnika, byl spadek mocy...
itd itp...
btw, okrotnie zmodzony ten skyline, cale 230KM...
Ostatnio zmieniony czw 03 maja, 2012 10:59 przez ODINN, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
- Draxan
- Postojebca
- Posty: 1642
- Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
- Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
- Kontakt:
Ops... Ok przyznaje się nie ogladnalem do konca bo mi się przerwa kończyła . Tak że tego...
Projekt 300ZX z32 Twin Turbo (504BHP / 630Nm) :
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
nie wierze, ze bez lampy tak slabo wypadl ten stozek... czy ped powietrza wytworzony przez taki wiatrak jest taki sam jak podczas jazdy 100km/h???mielnik pisze:wiatrak caly czas wieje powietrzem o temp. 15 stopni
ale za to jak ladnie syczy jak sie odejmie noge z gazuODINN pisze:w momencie zamiany ze standardowego dolotu ktory bral powietrze na zewnatrz komory silnika, na dolot ktory bierze powietrze bezposrednio z komory silnika, byl spadek mocy...
a czemu nie wzieli jakiegos firmowgo stozka ??
to tak jak montujemy jakies wieksze heble zakladamy slabsze klocki
tak ja to widze przynajmniej
to tak jak montujemy jakies wieksze heble zakladamy slabsze klocki
tak ja to widze przynajmniej
dobrze gadasz ja myslelm caly czas o ilosci przeplwu powietrza a nie o tempmielnik pisze:ale przeciez testowali bez stozka i bylo to samo, wiec stozek nie byl waskim gardlem.... Ile jeszcze dowodow potrzebujecie zeby sie przekonac ? xD
Zreszta co filtr ma do temperatury powietrza zaciaganego?
Na szybko machnołem wam poniżej wykres obrazujący jak zachowuje się gęstość powietrza w funkcji zmiany temperatury, taką charakterystykę opisuje równanie Clapeyrona, reasumując jak widać różnica gęstości powietrza gdy pobieramy je z zew. lub z środka komory silnikowej wynosi w wypadku ~20 stC 1,18 i spada do 1,04 przy 60stC jest niewielka oraz w wypadku strumienia objętości jaki jest generowany przez wirnik sprężarki i gdy posiadamy IC nie ma to zbyt wielkiego znaczenia przy naszych "modach" i nie wielkich mocach które osiągamy.
Ostatnio zmieniony czw 03 maja, 2012 18:23 przez Fabisz, łącznie zmieniany 2 razy.
Ale przecież to jest śmiech na sali... jak wogóle w takich warunkach można testować skuteczność dolotu zimnego powietrza?? przecież u nich pod maską będzie niewiele większa temperatura jak w garażu... (w garażu 15 a pod maską jak było badane bez stożka 25 pokazał ten termometr..) Co to za różnica? żadna.
Weźmy teraz np nismo szamana... wlejmy mu paliwa i wpuśćmy go na tor obserwujmy po 30 minutach....
letnie (sezon bo w zimę nie driftujemy raczej) normalne warunki czyli: upał 28 stopni.. pod maską gorąca chłodnica wody, oleju... obok filtra świeci sobie na czerwono baran... cały silnik aż skwierczy... otwieraliście chyba wtedy maskę..? jak buchnie gorącem to aż twarz trzeba odsuwać..
Czy teraz pod maską będzie 25 stopni???
weźmy teraz usuńmy separacje filtra i dolot zimnego powietrza.. (zakładam że silnik był strojony normalnie już po wszystkich modach)
moc ile tam nam spadnie to nie wiem.. jednak zaraz wzrośnie egt.. i pod maską jeszcze cieplej.. jak mamy podjechane na zapłonie to stuk stuk i tłoki papa..
no chyba że mamy jakiś mega fmic z natryskiem wody.. ale tu mowa o normalnych driftowozach..
to jest tak jak ze wszystkimi modami.. nie kujemy silnika po to żeby tłoki przeżyły hamownię tylko po to żeby silnik był mniej awaryjny i np tłoki nie popłyneły przy upalaniu jak na chwilę podskoczy a nie zauważymy egt...
niech to przetestują tam gdzie się to głównie stosuje czyli w warunkach bojowych gdzie silniki ledwo wyrabiają a nie tam gdzie moc jest śmieszna i żadne mody nie są potrzebne...
Weźmy teraz np nismo szamana... wlejmy mu paliwa i wpuśćmy go na tor obserwujmy po 30 minutach....
letnie (sezon bo w zimę nie driftujemy raczej) normalne warunki czyli: upał 28 stopni.. pod maską gorąca chłodnica wody, oleju... obok filtra świeci sobie na czerwono baran... cały silnik aż skwierczy... otwieraliście chyba wtedy maskę..? jak buchnie gorącem to aż twarz trzeba odsuwać..
Czy teraz pod maską będzie 25 stopni???
weźmy teraz usuńmy separacje filtra i dolot zimnego powietrza.. (zakładam że silnik był strojony normalnie już po wszystkich modach)
moc ile tam nam spadnie to nie wiem.. jednak zaraz wzrośnie egt.. i pod maską jeszcze cieplej.. jak mamy podjechane na zapłonie to stuk stuk i tłoki papa..
no chyba że mamy jakiś mega fmic z natryskiem wody.. ale tu mowa o normalnych driftowozach..
to jest tak jak ze wszystkimi modami.. nie kujemy silnika po to żeby tłoki przeżyły hamownię tylko po to żeby silnik był mniej awaryjny i np tłoki nie popłyneły przy upalaniu jak na chwilę podskoczy a nie zauważymy egt...
niech to przetestują tam gdzie się to głównie stosuje czyli w warunkach bojowych gdzie silniki ledwo wyrabiają a nie tam gdzie moc jest śmieszna i żadne mody nie są potrzebne...
Ostatnio zmieniony czw 03 maja, 2012 19:34 przez Bast, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- Prime Druciarz
- Posty: 1598
- Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
- Lokalizacja: Łódź
Oczywiste jest że czym zimniejsze powietrze zasysane tym lepeij i oczywiste jest że w przypadku turbo nei ma to az takiego dużego znaczenia bo i tak turbo sprężając powietrze je zgrzeje i i tka icek bęidz emusiał to ostudzić...
oczywiste że zimne jest lepsze choć i tak będzie ciepłe
hehe PiotrekŁDZ, to żeś wyjaśnił ale to pewnie z racji weekendu
hehe PiotrekŁDZ, to żeś wyjaśnił ale to pewnie z racji weekendu
Oni obalili mit o którym mówili na początku: że zimny dolot daje 20% mocy więcej. Coś daje, ale jak widać przy takich mocach to jest strata czasu.