Obalony mit cold air intake

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
mielnik
Stały gość
Stały gość
Posty: 409
Rejestracja: śr 20 kwie, 2011 17:56
Lokalizacja: Wrocław

Oto filmik obalajacy mit zimnego powietrza na filtrze i to w dodatku na R34 :P :)

http://www.youtube.com/watch?v=gCi2yo4U ... r_embedded
Awatar użytkownika
Draxan
Postojebca
Postojebca
Posty: 1642
Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
Kontakt:

A gdzie tu to zimne powietrze jak wpieprzaja stozek bez żadnej osłony termicznej od silnika i nie dają na niego zadnego nawiewu?
Awatar użytkownika
mielnik
Stały gość
Stały gość
Posty: 409
Rejestracja: śr 20 kwie, 2011 17:56
Lokalizacja: Wrocław

Draxan pisze:A gdzie tu to zimne powietrze jak wpieprzaja stozek bez żadnej osłony termicznej od silnika i nie dają na niego zadnego nawiewu?
chyba nie obejrzales do konca.... Po pierwsze wiatrak caly czas wieje powietrzem o temp. 15 stopni, po drugie wszystkie opcje sprawdzili- zwykly filtr, stozek, stozek z oslona, bez lampy zeby na stozek lecialo powietrze, i wreszcie stozek przed samochodem na metrowej rurze :)
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

5kW więcej zawsze się przyda :)

Jak jest IC to kilka stopni różnicy w mocy nie zrobi,
szkoda że przy okazji nie mierzyli EGT...
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
ODINN
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1575
Rejestracja: czw 01 wrz, 2005 02:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

ale gdzie ten mit obalony??

dali zimne powietrze na filtr? dali. byl wzrost mocy? byl

to chyba logiczne, ze w momencie zamiany ze standardowego dolotu ktory bral powietrze na zewnatrz komory silnika, na dolot ktory bierze powietrze bezposrednio z komory silnika, byl spadek mocy...

itd itp...

btw, okrotnie zmodzony ten skyline, cale 230KM...
Ostatnio zmieniony czw 03 maja, 2012 10:59 przez ODINN, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Awatar użytkownika
Draxan
Postojebca
Postojebca
Posty: 1642
Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
Kontakt:

Ops... Ok przyznaje się nie ogladnalem do konca bo mi się przerwa kończyła :P . Tak że tego...
Awatar użytkownika
kolosezw
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 550
Rejestracja: śr 16 wrz, 2009 21:56
Lokalizacja: wroclaw
Kontakt:

mielnik pisze:wiatrak caly czas wieje powietrzem o temp. 15 stopni
nie wierze, ze bez lampy tak slabo wypadl ten stozek... czy ped powietrza wytworzony przez taki wiatrak jest taki sam jak podczas jazdy 100km/h???
ODINN pisze:w momencie zamiany ze standardowego dolotu ktory bral powietrze na zewnatrz komory silnika, na dolot ktory bierze powietrze bezposrednio z komory silnika, byl spadek mocy...
ale za to jak ladnie syczy jak sie odejmie noge z gazu :D
Obrazek
Awatar użytkownika
bybs
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 878
Rejestracja: śr 26 mar, 2008 21:36
Lokalizacja: Zgierz/Lodz
Kontakt:

a czemu nie wzieli jakiegos firmowgo stozka ??
to tak jak montujemy jakies wieksze heble zakladamy slabsze klocki :)
tak ja to widze przynajmniej :)
Awatar użytkownika
mielnik
Stały gość
Stały gość
Posty: 409
Rejestracja: śr 20 kwie, 2011 17:56
Lokalizacja: Wrocław

ale przeciez testowali bez stozka i bylo to samo, wiec stozek nie byl waskim gardlem.... Ile jeszcze dowodow potrzebujecie zeby sie przekonac ? xD
Zreszta co filtr ma do temperatury powietrza zaciaganego?
Awatar użytkownika
bybs
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 878
Rejestracja: śr 26 mar, 2008 21:36
Lokalizacja: Zgierz/Lodz
Kontakt:

mielnik pisze:ale przeciez testowali bez stozka i bylo to samo, wiec stozek nie byl waskim gardlem.... Ile jeszcze dowodow potrzebujecie zeby sie przekonac ? xD
Zreszta co filtr ma do temperatury powietrza zaciaganego?
dobrze gadasz ja myslelm caly czas o ilosci przeplwu powietrza a nie o temp :mrgreen:
Awatar użytkownika
Fabisz
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 184
Rejestracja: ndz 05 gru, 2010 01:31
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Na szybko machnołem wam poniżej wykres obrazujący jak zachowuje się gęstość powietrza w funkcji zmiany temperatury, taką charakterystykę opisuje równanie Clapeyrona, reasumując jak widać różnica gęstości powietrza gdy pobieramy je z zew. lub z środka komory silnikowej wynosi w wypadku ~20 stC 1,18 i spada do 1,04 przy 60stC jest niewielka oraz w wypadku strumienia objętości jaki jest generowany przez wirnik sprężarki i gdy posiadamy IC nie ma to zbyt wielkiego znaczenia przy naszych "modach" i nie wielkich mocach które osiągamy.

Obrazek
Ostatnio zmieniony czw 03 maja, 2012 18:23 przez Fabisz, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Bast
Stały gość
Stały gość
Posty: 466
Rejestracja: pn 04 kwie, 2011 18:58
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

Ale przecież to jest śmiech na sali... jak wogóle w takich warunkach można testować skuteczność dolotu zimnego powietrza?? przecież u nich pod maską będzie niewiele większa temperatura jak w garażu... (w garażu 15 a pod maską jak było badane bez stożka 25 pokazał ten termometr..) Co to za różnica? żadna.

Weźmy teraz np nismo szamana... wlejmy mu paliwa i wpuśćmy go na tor :D obserwujmy po 30 minutach....
letnie (sezon bo w zimę nie driftujemy raczej) normalne warunki czyli: upał 28 stopni.. pod maską gorąca chłodnica wody, oleju... obok filtra świeci sobie na czerwono baran... cały silnik aż skwierczy... otwieraliście chyba wtedy maskę..? jak buchnie gorącem to aż twarz trzeba odsuwać..

Czy teraz pod maską będzie 25 stopni??? :lol:

weźmy teraz usuńmy separacje filtra i dolot zimnego powietrza.. (zakładam że silnik był strojony normalnie już po wszystkich modach)
moc ile tam nam spadnie to nie wiem.. jednak zaraz wzrośnie egt.. i pod maską jeszcze cieplej.. jak mamy podjechane na zapłonie to stuk stuk i tłoki papa..

no chyba że mamy jakiś mega fmic z natryskiem wody.. ale tu mowa o normalnych driftowozach..

to jest tak jak ze wszystkimi modami.. nie kujemy silnika po to żeby tłoki przeżyły hamownię tylko po to żeby silnik był mniej awaryjny i np tłoki nie popłyneły przy upalaniu jak na chwilę podskoczy a nie zauważymy egt...

niech to przetestują tam gdzie się to głównie stosuje czyli w warunkach bojowych gdzie silniki ledwo wyrabiają a nie tam gdzie moc jest śmieszna i żadne mody nie są potrzebne...
Ostatnio zmieniony czw 03 maja, 2012 19:34 przez Bast, łącznie zmieniany 4 razy.
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Oczywiste jest że czym zimniejsze powietrze zasysane tym lepeij i oczywiste jest że w przypadku turbo nei ma to az takiego dużego znaczenia bo i tak turbo sprężając powietrze je zgrzeje i i tka icek bęidz emusiał to ostudzić...
Awatar użytkownika
Bast
Stały gość
Stały gość
Posty: 466
Rejestracja: pn 04 kwie, 2011 18:58
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

oczywiste że zimne jest lepsze choć i tak będzie ciepłe 8)
hehe PiotrekŁDZ, to żeś wyjaśnił :D ale to pewnie z racji weekendu :D
Awatar użytkownika
motodd
Stały gość
Stały gość
Posty: 277
Rejestracja: ndz 16 paź, 2011 08:22
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Oni obalili mit o którym mówili na początku: że zimny dolot daje 20% mocy więcej. Coś daje, ale jak widać przy takich mocach to jest strata czasu.
S12
S12
Toyota Chaser JZX100
Nissan Stagea
Nissan Laurel
ODPOWIEDZ

Wróć do „Wszystko o wszystkim”