szybkie pytanie, szybka odpowiedź

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
luk
Stały gość
Stały gość
Posty: 206
Rejestracja: czw 10 wrz, 2009 17:50
Lokalizacja: Węgierska Górka

claysman pisze:
st4t1c pisze:Przy zmianie zawieszenia nie zniknął jeden problem. Mianowicie prawa strona stoi wyżej niż lewa. Co może być tego przyczyną przy założeniu, że buda jest prosta?
Mam to samo. ISC drift, skręcony do końca z obu stron z tyłu, aż do ograniczenia gwintu-i prawa strona stoi niżej niż lewa^^
Też tak mam. Myślałem że powyginał się przy naprawie podłużnic i progów
Okazało się że buda jest prosta tylko tylne poszerzenia się różnią około 15mm w nadkolu
Ja to trochę wypośrodkowałem z przodem i jakoś optycznie się to straciło
Awatar użytkownika
st4t1c
Stały gość
Stały gość
Posty: 400
Rejestracja: śr 20 paź, 2010 02:08
Lokalizacja: Wrocław

echo pisze:A do jakiego punktu sie odnosicie? Moze elementy od ktorych mierzycie sa krzywo ustawione? :D
U mnie to wysokosc miedzy opona a oryginalnym blotnikiem.
Obrazek
arnie
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 136
Rejestracja: sob 08 gru, 2012 20:07
Lokalizacja: Toruń

Panowie mam problem ze sprzęgłem. Po zalaniu płynem pompy pedał chodzi tak jakby nie miał oporu (wpada w podłogę). Układ zacząłem odpowietrzać, luzując przewód najpierw przy pompce, a następnie na dole przy wysprzęgliku jednak po kilkunastu próbach jest nadal tak samo. Do wysprzęglika płyn na pewno dochodzi, nigdzie nie ucieka, rozebrałem pompkę sprzęgła, gumki w bdb stanie, ogólnie pompa nie cieknie. I teraz zgłupiałem bo nigdy nie miałem takiej historii przy odpowietrzaniu i nie wiem czy coś robię nie tak? Poczytałem trochę i mówią, że przy S13 zawsze był ten problem...Pomóżta bo to ostatni element układanki ;) Dzieki z góry
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

arnie pisze:Panowie mam problem ze sprzęgłem. Po zalaniu płynem pompy pedał chodzi tak jakby nie miał oporu (wpada w podłogę). Układ zacząłem odpowietrzać, luzując przewód najpierw przy pompce, a następnie na dole przy wysprzęgliku jednak po kilkunastu próbach jest nadal tak samo. Do wysprzęglika płyn na pewno dochodzi, nigdzie nie ucieka, rozebrałem pompkę sprzęgła, gumki w bdb stanie, ogólnie pompa nie cieknie. I teraz zgłupiałem bo nigdy nie miałem takiej historii przy odpowietrzaniu i nie wiem czy coś robię nie tak? Poczytałem trochę i mówią, że przy S13 zawsze był ten problem...Pomóżta bo to ostatni element układanki ;) Dzieki z góry
My nigdy z tym problemu nie mieliśmy, zaczynaliśmy od wysprzęglika, później kontrolnie na tym trójniku który teraz we fiołku wywaliłem i było zawsze git.

st4t1c pisze:
echo pisze:A do jakiego punktu sie odnosicie? Moze elementy od ktorych mierzycie sa krzywo ustawione? :D
U mnie to wysokosc miedzy opona a oryginalnym blotnikiem.
A uwzględniliście nierówny rozkład mas auta ?
Awatar użytkownika
kolosezw
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 550
Rejestracja: śr 16 wrz, 2009 21:56
Lokalizacja: wroclaw
Kontakt:

Binio_ pisze:A uwzględniliście nierówny rozkład mas auta ?
czyli, ze niby maja zatankowac wache do pelna, a nie za 50zl? :D

swoja droga sluszna uwaga... ciekawe jak konstruktorom udalo sie zaprojektowac obciazenie lewej i prawej strony sx'ow. wjechac kazdym kolkiem osobno na wage i bedzie wiadomo.
Obrazek
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

arnie, podczas odpowietrzania musi ci zaczac chodzic pedal twardziej, jak jest ciagle miekki to albo masz jakas nieszczelnosc albo pompka nie dziala,

nie wiem po co odkrecales przewod od pompki, poskladaj caly uklad szczelnie,
zalej plynu i odpowietrzaj na kostce i na wysprzegliku, zasade odpowietrzania zakladam ze znasz dobrze wiec wiecej nie pisze, musi twardniec pedal,

chybaa ze masz mega miekki dociska i masz takie odczucie, sprawdz czy wysprzeglik pracuje, no i testuj biegami, tzn wbij bieg na zgaszonym, niech ktos zacznie probowac przepychac samochod i wciskaj powoli sprzeglo czy wysprzegli, chyba ze chcesz to robic na zapalonm silniku ;)
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
arnie
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 136
Rejestracja: sob 08 gru, 2012 20:07
Lokalizacja: Toruń

No odpowietrzałem już tyle razy hamulce sprzęgła i nigdy nie miałem takiego problemu. No właśnie pedał powinien robić się twardszy a dziad jeden lata po prostu cały czas luźno jakby oporu nie miał żadnego. Przed rozbiórką było wszystko ok.
Ale dzieki za odpowiedzi ;) Jutro powalcze z tym PEDAŁEM :P
Awatar użytkownika
Draxan
Postojebca
Postojebca
Posty: 1642
Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
Kontakt:

Jest jakiś domowy sposób żeby ustawić zbieżność z przodu? Potrzebuje to jako tako ogarnąć na chwilę i nie płacić tym angielskim zdziercą...
Awatar użytkownika
kacus13
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 539
Rejestracja: pn 07 sty, 2013 20:23
Lokalizacja: Opole

na oko lub zrobic sobie przyrzad do mierzenia odleglosci cos mniej wiecej takiego (nie wiem czy ci to zobrazuje)

duza rame ktora zajdize na zderzak i przednie kola takie cos w krztalcie U i od tego w gore rurka ze szpicka jakas ktora przykladasz do felgi z przodu i z tylu (na wysokosci oski) i mierzysz ile jest tutaj a tutaj chyba najprostrze albo na sznurki ;d
Awatar użytkownika
artoor200sx
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 804
Rejestracja: pt 11 wrz, 2009 10:39
Lokalizacja: ZKL Gąskowo ;)

kolosezw pisze:
Binio_ pisze:A uwzględniliście nierówny rozkład mas auta ?
czyli, ze niby maja zatankowac wache do pelna, a nie za 50zl? :D

swoja droga sluszna uwaga... ciekawe jak konstruktorom udalo sie zaprojektowac obciazenie lewej i prawej strony sx'ow. wjechac kazdym kolkiem osobno na wage i bedzie wiadomo.
Hmm ... tylne amortyzatory sa takie same w serii i mozna zakladac zamiennie na obie strony i wychodzi zawsze rowno , tak samo sprezyny przod i tyl . Jedynie amortyzatory przednie roznia sie od siebie ale tylko uchwytami na przewody ( o ile pamiec mnie nie myli ) wiec mysle ze rozklad mas nie ma nic do tego . Bardziej stawialbym na plaszczyzne na ktorej stoi auto podczas pomiarow czy jest piekny poziom ;)
...:: Gdy Ci smutno jest ogromnie , kup pół litra przyjedz do mnie ::...
Awatar użytkownika
Draxan
Postojebca
Postojebca
Posty: 1642
Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
Kontakt:

kacus13 pisze:na oko lub zrobic sobie przyrzad do mierzenia odleglosci cos mniej wiecej takiego (nie wiem czy ci to zobrazuje)

duza rame ktora zajdize na zderzak i przednie kola takie cos w krztalcie U i od tego w gore rurka ze szpicka jakas ktora przykladasz do felgi z przodu i z tylu (na wysokosci oski) i mierzysz ile jest tutaj a tutaj chyba najprostrze albo na sznurki ;d
A metoda na sznurki to jak wyglada? :)
Awatar użytkownika
artoor200sx
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 804
Rejestracja: pt 11 wrz, 2009 10:39
Lokalizacja: ZKL Gąskowo ;)

rozciagasz sznurek miedzy kolami najlepiej na wysokosci osi , przed i za osia i ustawiasz tak zeby byla taka sama odleglosc z przodu i z tylu . Mam nadzieje ze zrozumiales o co chodzi chociaz pewnie nikt tej metody nie poleca . Rownie dobrze zamiast sznurka mozesz uzyc jakiejs listewki , kija od szczotki czy co tam Ci sie pod reke nawinie ;)
...:: Gdy Ci smutno jest ogromnie , kup pół litra przyjedz do mnie ::...
Awatar użytkownika
Saqu
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 1033
Rejestracja: ndz 17 kwie, 2011 20:18
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

artoor200sx pisze:rozciagasz sznurek miedzy kolami najlepiej na wysokosci osi , przed i za osia i ustawiasz tak zeby byla taka sama odleglosc z przodu i z tylu . Mam nadzieje ze zrozumiales o co chodzi chociaz pewnie nikt tej metody nie poleca . Rownie dobrze zamiast sznurka mozesz uzyc jakiejs listewki , kija od szczotki czy co tam Ci sie pod reke nawinie ;)

z tym że sznurek rozwijasz pomiedzy tylnymi kołami a przednimi więc musisz mieć takie same szerokości na osiach
Poszukuję...
Awatar użytkownika
Draxan
Postojebca
Postojebca
Posty: 1642
Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
Kontakt:

Saqu pisze:
artoor200sx pisze:rozciagasz sznurek miedzy kolami najlepiej na wysokosci osi , przed i za osia i ustawiasz tak zeby byla taka sama odleglosc z przodu i z tylu . Mam nadzieje ze zrozumiales o co chodzi chociaz pewnie nikt tej metody nie poleca . Rownie dobrze zamiast sznurka mozesz uzyc jakiejs listewki , kija od szczotki czy co tam Ci sie pod reke nawinie ;)

z tym że sznurek rozwijasz pomiedzy tylnymi kołami a przednimi więc musisz mieć takie same szerokości na osiach
no to sobie porozwijałem z moimi 60mm dystansami na tyle :?
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

przystawiasz dwie proste listewki do przednich kół,bierzesz metr i mierzysz odleglosc miedzy listewkami przed kołem i za kołem-maja byc rowne wtedy zbieznosc bedzie na 0
ODPOWIEDZ

Wróć do „Wszystko o wszystkim”