szybkie pytanie, szybka odpowiedź
Moderator: Moderator
- TiGRA
- -#Administrator
- Posty: 1777
- Rejestracja: pt 06 lip, 2007 11:17
- Lokalizacja: Kórnik /k. Poznania
- Kontakt:
Pilek, bez odpowiednich modów na silniku i wokół nie ma sensu ... Jak masz pomodzone wg spec dla nistune to cena dobra
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
odnosnie montazu plytki Nistune'a w twoim seryjnym kompie (ECU)
https://www.youtube.com/watch?v=WowQQs-GVIM
dodatkowo, nistune ma dostepne mapy na stronie np seryjna europejska do CA,
kazda zmiana w niej wymaga odpowiedniej wiedzy, nie wiem czy ja posiadasz wiec napisze,
ze sam zakup nistuna to jedno, a korzystanie z jego plusow to drugie,
dolozenie do seryjnego ecu nistuna da troche mozliwosci diagnostycznych, ale prawdziwe plusy czyli grzebanie w paliwie i zaplonie, to juz wymaga wiekszej wiedzy, dlatego strojenie aut zazwyczaj swoje kosztuje
https://www.youtube.com/watch?v=WowQQs-GVIM
dodatkowo, nistune ma dostepne mapy na stronie np seryjna europejska do CA,
kazda zmiana w niej wymaga odpowiedniej wiedzy, nie wiem czy ja posiadasz wiec napisze,
ze sam zakup nistuna to jedno, a korzystanie z jego plusow to drugie,
dolozenie do seryjnego ecu nistuna da troche mozliwosci diagnostycznych, ale prawdziwe plusy czyli grzebanie w paliwie i zaplonie, to juz wymaga wiekszej wiedzy, dlatego strojenie aut zazwyczaj swoje kosztuje
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Szczerze, nie znam sie absolutnie na tym. Grzebac w tym sam nie mialem zamiaru, bardziej juz na przyszlosc mi chodzilo do strojenia. Raczej liczylem, ze bedzie mozliwosc z tym odczytywac jakos boost itp na kompie podlaczonym zamiast zegarow. Ale juz widze, ze na ta chwile to nie ma sensu. Silnik seria ciagle.
Przy rozbieraniu auta dobrałem się do kabelkologii i tak właściwie to co tak boję się zrobić zdaje się być banalnie proste (usunąć niefabryczny alarm), tj. trzy kabelki wpięte w wiązkę i rozcięty kabelek idący do przekaźnika zapłonu.
I tu pytanie dot. tych wpiętych. To jest taki "trójnik" mi się zdaje:
Czy jak odetnę kabelek który jest inwazyjny, to nic się nie stanie? Na pewno ktoś już miał do czynienia z takim ustrojstwem
I tu pytanie dot. tych wpiętych. To jest taki "trójnik" mi się zdaje:
Czy jak odetnę kabelek który jest inwazyjny, to nic się nie stanie? Na pewno ktoś już miał do czynienia z takim ustrojstwem
Mam dwa pytania związane z CA
1. Na postoju, przy maksymalnie skręconych kołach słychać stukanie, dzieje się tak tylko gdy klima jest włączona. Będzie to coś walnięte w klimie czy w zawieszeniu? Gdy nie jest włączona taki efekt się nie pojawia.
2. Po odjęciu gazu, gdy obroty spadają, to w okolicach 1500 obrotów zaczyna stukać gdzieś w tylnej części głowicy. Pod obciążeniem, na luzie, czy wyższych obrotach nie ma tego. Po nagrzaniu silnika cichnie, albo całkowicie znika. Gdzie szukać winy, szklanki, zawory, uszczelka kolektora wydechowego?
1. Na postoju, przy maksymalnie skręconych kołach słychać stukanie, dzieje się tak tylko gdy klima jest włączona. Będzie to coś walnięte w klimie czy w zawieszeniu? Gdy nie jest włączona taki efekt się nie pojawia.
2. Po odjęciu gazu, gdy obroty spadają, to w okolicach 1500 obrotów zaczyna stukać gdzieś w tylnej części głowicy. Pod obciążeniem, na luzie, czy wyższych obrotach nie ma tego. Po nagrzaniu silnika cichnie, albo całkowicie znika. Gdzie szukać winy, szklanki, zawory, uszczelka kolektora wydechowego?
- TiGRA
- -#Administrator
- Posty: 1777
- Rejestracja: pt 06 lip, 2007 11:17
- Lokalizacja: Kórnik /k. Poznania
- Kontakt:
kownackiD,
ad.1.... pasek klinowy/koła kompresora lub / i pompy wspomagania
ad.2.... prawdopodobnie szklanki, ale .... metaliczne stukanie czy głuchy odgłos?
ad.1.... pasek klinowy/koła kompresora lub / i pompy wspomagania
ad.2.... prawdopodobnie szklanki, ale .... metaliczne stukanie czy głuchy odgłos?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Dzięki za sugestie, będę sprawdzał.
Co do dźwięku, brzmi to jak tu w ok. 8-9s filmu nagranie 1 podobny dźwięk słychać też tu nagranie 2
W komentarzach piszą w pierwszym przypadku, że piston slap (znalazłem, że to prawie niemożliwe na seryjnych tłokach CA), albo lifter pivot (czyli szklanki?)
Co do dźwięku, brzmi to jak tu w ok. 8-9s filmu nagranie 1 podobny dźwięk słychać też tu nagranie 2
W komentarzach piszą w pierwszym przypadku, że piston slap (znalazłem, że to prawie niemożliwe na seryjnych tłokach CA), albo lifter pivot (czyli szklanki?)
pierwsze wygląda na szklankę jeżeli tak jak na nagraniu bo bardzo równo stuka i górą, drugie możliwe, że pasek pod obciążeniem wpada w wibracje. Zawsze możesz podjechać kogoś na osłuchanie
Poszukuję...
ta okrągła to czujnik stuku, a ta druga to chyba powinna być spięta z którąś kostką ze skrzyni
Poszukuję...
Tak jak kolega wyżej napisał. Czujnik stoku i podłączenie do skrzyni. Do skrzyni idzie jeszcze jeden i powinien iść obok tego co pokazałeś. Dzisiaj montowalem to pamiętam
Podpowiedzcie jeszcze czy czujnik prędkości ma jakaś krótka wiązkę pośrednią? Wtyczka kończy się w okolicach rozrusznika i brakuje z pół metra do czujnik prędkości.
Z czujnikiem stuku to daliście mi większa zagadkę, gdyż jest już podlaczony na prostokątnej, chyba dwupinowej wtyczce.
Jedyne co mi teraz przychodzi na myśl, że jest to pozostałość po wiazce CA (tam chyba była okrągła)
Z czujnikiem stuku to daliście mi większa zagadkę, gdyż jest już podlaczony na prostokątnej, chyba dwupinowej wtyczce.
Jedyne co mi teraz przychodzi na myśl, że jest to pozostałość po wiazce CA (tam chyba była okrągła)
Ostatnio zmieniony czw 17 sie, 2017 09:26 przez kober, łącznie zmieniany 1 raz.
Cześć,
Czy końcówki przewodów hamulcowych tych sztywnych w S13 i S14 są zarobione tak samo?
W S13 zmieniam zaciski na przodzie od S14 i muszę kupić przewody elastyczne i nie wiem które będą pasować.
Czy końcówki przewodów hamulcowych tych sztywnych w S13 i S14 są zarobione tak samo?
W S13 zmieniam zaciski na przodzie od S14 i muszę kupić przewody elastyczne i nie wiem które będą pasować.