Zimowe legendy...

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
ODINN
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1575
Rejestracja: czw 01 wrz, 2005 02:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

http://moto.wp.pl/kat,45754,title,Zimow ... omosc.html

Przeczytac...

i powiedziec co o czym myslicie :mrgreen:
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Awatar użytkownika
czarny1986r
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: sob 10 paź, 2009 22:04
Lokalizacja: Konin

To zakrywanie chłodnicy kartonem to niejednokrotnie juz widziałem :D
Awatar użytkownika
artoor200sx
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 804
Rejestracja: pt 11 wrz, 2009 10:39
Lokalizacja: ZKL Gąskowo ;)

maslo maslane ;p
...:: Gdy Ci smutno jest ogromnie , kup pół litra przyjedz do mnie ::...
Awatar użytkownika
Artur1020
Postojebca
Postojebca
Posty: 1643
Rejestracja: pn 15 lut, 2010 22:46
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

my z kumplem zmienilismy kilka termostatow przed ta zimoa i teraz widzac kartony mamy jajca i odrazu jest tekst "termostat se zmien a nie.... "
Niesz sztuka zabić muche przednia szyba tylko boczną =)))
Awatar użytkownika
bybs
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 878
Rejestracja: śr 26 mar, 2008 21:36
Lokalizacja: Zgierz/Lodz
Kontakt:

Wujek zlotowka :D w A6 C5 1.9tdi oczywiscie karton wsadzil, nie wiedzial o tym ze kolo chlodic wody i klimy jest tez chlodnica od skrzyni biegow :D
co tu duzo gadac , koszt naprawy skrzyni biegow wyszedl kolo 5K
Awatar użytkownika
Martinez
Stały gość
Stały gość
Posty: 210
Rejestracja: pt 15 gru, 2006 09:50
Lokalizacja: Wrocek
Kontakt:

Jak przeczytalem ten artykul to mam wrazenie ze oni maja kierowcow za idiotow.

Jak mam dwie pary opon i jedna jest lepsza, to ja zaloze na przednia os, ale wiadomo ze lepiej miec 4 opory w super stanie.
Swoich alusow na zime nie zaloze bo mam wypolerowane ranty, a po drugie szkoda bedzie wieksza jak wpadne w jakis krater na drodze, ktorych pelno ostatnio.
Skandynawskie opony lepiej zachowuja sie w kopnym sniegu, mieszkajac w gorach wole takie zalozyc
Rozgrzac auto wole na postoju do momentu jak mi szyby w srodku odparuja bo inaczej i tak nie rusze.

Tak naprawde to z kazdym punktem mozna polemizowac. Nic nie jest czarne albo biale.

Artykuly na stronach wp czy onet itp pisza nie fachowcy a pospolici pismaki, ktorzy o motoryzacji wyraznie malo wiedza.
Awatar użytkownika
kolosezw
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 550
Rejestracja: śr 16 wrz, 2009 21:56
Lokalizacja: wroclaw
Kontakt:

Martinez pisze:Jak mam dwie pary opon i jedna jest lepsza, to ja zaloze na przednia os
niby lepsze na tyl sie daje wlasnie, bo jak zacznie uciekac ci tyl na zakrecie to rwd ciezej wyciagnac taki niekontrolowany poslizg.

w fwd przy lepszych oponach z przodu przez dodanie gazu mozna cos uratowac, ale i tak dla mniej ogarnietych kierowcow lepiej by bylo dac lepsza pare na tyl, aby wogole nie doszlo do sytuacji uciekania tylu.

takie moje zdanie
Obrazek
Majkelll
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 726
Rejestracja: czw 23 wrz, 2010 22:15
Lokalizacja: Pułtusk

A co do lepszych opon z tyłu to bardziej chodzi o normalnych kierowców, takich którzy nie bardzo są zaznajomieni z nadsterownością. Lepiej niech taki jedzie 10 km/h bo szybciej się nie da niż jakby miał się rozpędzić i na rondzie skosić bokiem latarnię. Bo akurat tu na forum to pewnie większość i tak całą zimę przejeżdża bokiem.

A na koniec ciekawostki.
U nas w firmie mamy starych kierowców z PKS-u i z nimi są jaja.
Np. jeden obłożył całą chłodnicę w autobusie jakąś folią i było mu ciepło do tego stopnia że jak chłopaki pojechali zobaczyć czemu wywala "check" na desce to było czuć spaleniznę bo folia powoli zaczynała się wtapiać w chłodnicę.

Ostatnio kierowca prowadząc autobus z Niemiec, uprzedzony wcześniej że nie można zasłaniać chłodnicy, też chciał się szybciej dogrzać i nie wiadomo skąd nazbierał kartonów i poupychał. Co prawda na zapas bo wtedy w Niemczech było +5 czy 10*C, ale sobie pomyślał ze wjedzie do Polski to znów będzie zimno, wtedy będą jak znalazł. Efekt był taki że jak zawołał chłopaków żeby zobaczyli co się dzieje bo coś mu kontroli świecą to na pokrywie silnika można było smarzyć koltety :lol:

Dodam tylko że prawie każdy nasz autobus ma elektrycznie domykany wlot powietrza do chłodnicy.
CA18DET - Jeden osiem Turbo burbo...
Awatar użytkownika
kolosezw
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 550
Rejestracja: śr 16 wrz, 2009 21:56
Lokalizacja: wroclaw
Kontakt:

Majkelll pisze:tu na forum to pewnie większość i tak całą zimę przejeżdża bokiem.
podczas przejezdzania bokiem z wlasnej inicjatywy, latwiej jest wyjsc z poslizgu z uwagi na wiekszy naddatek gazu, ktory w momencie calkowitego odpuszczenia zrobi wieksza roznice, niz w momencie kiedy jedziesz normalnie w ruchu miejskim, wiec z tym...
Majkelll pisze:co do lepszych opon z tyłu to bardziej chodzi o normalnych kierowców
to tak nie do konca. w momencie zwyklego przemieszczania sie w ruchu drogowym jak cie zacznie obracac przy jezdzie na niskich obrotach z duza predkoscia to w rwd nie masz duzego wyboru, jak kontra nie zadziala. ale jak bedziesz mistrzem to mozesz zrobic aaltonena.
Ostatnio zmieniony pt 01 lut, 2013 10:47 przez kolosezw, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
ODINN
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1575
Rejestracja: czw 01 wrz, 2005 02:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

ale co wy mi tu o obracaniu ciagle.... :lol:

pomyslcie o hamowaniu... i tyle w temacie... :lol:

fwd - mozna zimowki na jedna os - przednia

rwd - komplet zimowek, przednia lub tylna os tylko wtedy jak nas przycisnie... a jak nas przycisnie to lancuchy na tyl a zimowki na przod :lol: inaczej bez sensu, co mi po zimowkach z tylu jak na zakrecie prosto nie moge jechac tylko sune w row? A hamowanie? ohoho. Co mi po zimowkach z przodu jak wyjechac nie moge? :lol:
Najlepiej komplet zimowek, bez kombinacji...

awd - komplet zimowek.... raczej zawsze.
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Awatar użytkownika
kolosezw
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 550
Rejestracja: śr 16 wrz, 2009 21:56
Lokalizacja: wroclaw
Kontakt:

ODINN pisze:co mi po zimowkach z tylu jak na zakrecie prosto nie moge jechac tylko sune w row?
skoro mowa o ustawieniu kol, to jak na zakrecie zaczyna cie wynosic do przodu to mozna pare razy wyprostowac kola i skrecic i za ktoryms razem jest szansa, ze zlapiesz trakcje (przetestowane). a jak zacznie ci obracac dupe, to jak zalozysz kontre, to wiecej nic nie zrobisz :-P
ODINN pisze:fwd - mozna zimowki na jedna os - przednia
ale tu nikt nie pisze, na ktora os zimowki, tylko na ktora os lepszy komplet :-P
zimowki tylko na przednia os? to dopiero wyczyn tak jezdzic :twisted:
Ostatnio zmieniony pt 01 lut, 2013 11:16 przez kolosezw, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek
Awatar użytkownika
ODINN
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1575
Rejestracja: czw 01 wrz, 2005 02:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

kolosezw pisze: ale tu nikt nie pisze, na ktora os zimowki, tylko na ktora os lepszy komplet :-P
zimowki tylko na przednia os? to dopiero wyczyn tak jezdzic :twisted:
w fwd? nie ma problemu z zimowkami na przedniej osi, to jedyny naped w ktorym tak mozna zrobic jak nie ma sie kompletu 4 kapci przeciez. Tym bardziej, lepsze opony na przod, to samo dotyczy letnich...

latem w rwd zakladalbym "lepszy" komplet letnich na przod, po co mi "marnowac" dobre na tyle?


Piszecie ciagle o zjezdzaniu dupy, a zapominacie o najwazniejszym - hamowaniu. Co mi po dobrym komplecie z tylu jak zahamowac nie moge?
BTW zima mniej osob szarzuje, wiec zjazdy dupy sa mniej prawdopodobne niz problem z hamowaniem...
Ostatnio zmieniony pt 01 lut, 2013 11:28 przez ODINN, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
canar
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 111
Rejestracja: śr 11 sie, 2010 21:22

Ja gdy mam wybór to zawsze daję w zimię tą lepszą parę na przód. Szczególnie gdy ma się e-szperę, to właśnie przód lubi ryć na śniegu jak dzik pod drzewem:D Nadsterowność jest przyjemniejsza niż podsterowność jak dla mnie:) Najlepiej jednak mieć 4 dobre laczki, to zawsze wiadomo, ale gdy nie stać na nówki, to wolę przyciąć na tylnych, niż na przednich:)
Awatar użytkownika
kolosezw
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 550
Rejestracja: śr 16 wrz, 2009 21:56
Lokalizacja: wroclaw
Kontakt:

poruszam ta sprawe bo niekontrolowany poslizg na zakrecie jest bardziej niebezpieczny niz hamowanie, gdzie w zimie mozna przewidziec droge hamowania... jak na drodze hamowania bedzie zamarznieta kaluza to przez chwile stracisz trakcje, ale masz szanse ja odzyskac. jak na zakrecie bedzie zamarznieta kaluza, to masz mniejsze szanse pozytywnego wyjscia z opresji. jak sie czeka na dojezdzie z hamowaniem do samego konca to wiadomo, ze nie zahamujesz jak na ostatnich metrach bedziesz mial lod.

w fwd w zimie i na deszczu lepsze kapcie na przod, a na tyl smietniki daja efekt, w znacznym uproszeniu, taki jak podczas testow z zalozonymi na tyl kolami bezwladnosciowymi. fajna zabawa, ale do czasu.

Obrazek
ODINN pisze:Co mi po dobrym komplecie z tylu jak zahamowac nie moge?
podczas hamowania w zakrecie z zimowkami na przodzie i letnimi na tyle, tyl zacznie cie wyprzedzac
Ostatnio zmieniony pt 01 lut, 2013 11:51 przez kolosezw, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek
Majkelll
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 726
Rejestracja: czw 23 wrz, 2010 22:15
Lokalizacja: Pułtusk

kolosezw pisze:
Majkelll pisze:tu na forum to pewnie większość i tak całą zimę przejeżdża bokiem.
podczas przejezdzania bokiem z wlasnej inicjatywy, latwiej jest wyjsc z poslizgu z uwagi na wiekszy naddatek gazu, ktory w momencie calkowitego odpuszczenia zrobi wieksza roznice, niz w momencie kiedy jedziesz normalnie w ruchu miejskim, wiec z tym...
U mnie puszczenie gazu na wysokich obrotach na śliskim i słabych kapciach daje taki sam efekt jak zaciągnięty ręczny, tak samo w innych autach RWD, więc rzeczywiście jest różnica na + :P
kolosezw pisze:
Majkelll pisze:co do lepszych opon z tyłu to bardziej chodzi o normalnych kierowców
to tak nie do konca. w momencie zwyklego przemieszczania sie w ruchu drogowym jak cie zacznie obracac przy jezdzie na niskich obrotach z duza predkoscia to w rwd nie masz duzego wyboru, jak kontra nie zadziala. ale jak bedziesz mistrzem to mozesz zrobic aaltonena.
Dlatego chyba lepiej jak tył trzyma a nie lata po drodze, czyż nie? :P
ODINN pisze:Piszecie ciagle o zjezdzaniu dupy, a zapominacie o najwazniejszym - hamowaniu. Co mi po dobrym komplecie z tylu jak zahamowac nie moge?
BTW zima mniej osob szarzuje, wiec zjazdy dupy sa mniej prawdopodobne niz problem z hamowaniem...
No właśnie na kijowych oponach z tyłu na zakręcie jak przód dobrze ciągnie zachowujesz się jakbyś miał z tyłu kółka od wózka z TESCO :P Poza tym tu nie chodzi o kijowe opony tylko słabsze niż te drugie, ale to chyba logiczne że też chodzi o zimówki bo kto normalny lata w zimę na śmietnikach na chociażby jednej osi? A na śliskim nie ma aż takiej siły żeby docisnąć przód na tyle żeby była znaczna różnica w hamowaniu akurat tymi kołami, co innego w lecie kiedy przód ostro nurkuje podczas dobrego hamowania i jest konkretnie dociśnięty :wink:

A każdy normalny kierowca zdaje sobie sprawę że trzeba dostosować prędkość do stanu auta i warunków. Czyli jak ma słabsze opony to powinien się dostosować. Oczywiście czasem błędy się zdarzają. A jak ktoś szaleje bez pojęcia to czy ma 4 nówki Pirelli Sotozero w Subaru Imprezie, czy śmietniki w maluchu i tak się przeliczy :D

A morał z tego jest taki że ten artykuł jest tylko po to żeby zrobić zamieszanie na WP, tak samo jak inne tego typu artykuły na tego typu portalach :)

edit
Kolosew dobrze to zobrazował. Canar, nie sądzę aby ten koleś na WP brał pod uwagę pospawane mosty, ale w tym co piszesz też jest racja :lol:
Ostatnio zmieniony pt 01 lut, 2013 12:04 przez Majkelll, łącznie zmieniany 1 raz.
CA18DET - Jeden osiem Turbo burbo...
Zablokowany

Wróć do „Wszystko o wszystkim”