MX-3

Moderator: Moderator

Wolf

Witam, wszakże to forum jest o nissanach (chciałem kupić s13 ale niestety sytuacja nie pozwoliła) ale nie wiem kogo mogłbym się poradzić. Mam Mazde MX-3, silnik 1,9 V6, autko ma 134 km. Chciałbym troszku zwiększyć jej moc (200 - 250 km wystarczy). Pytanie co mógłbym z nią zrobić... Autko nie ma turbiny i patrząc po maskę jest dość ciasno (czy wogule można montować turbo do aut które go standardowo nie mają i ile taki zabieg może mnie kosztować). Jeżeli znacie jakieś linki do stron z podobnymi forami na temat mazd, znacie jakieś warsztaty zajmujące się tuningiem silnika lub macie jakieś pomysły byłbym bardzo wdzięczny. Wiem że jest już temat z linkami do tuningu nysek, ale one mają 4 gary więc nie wiem czy przy 6 rozwiązania są takie same. (na mechanice się nie znam niestety...) Z góry dziękuje.

Sorki za nowy temat ale nie chciałem mieszać MX z Nyskami żeby bajzlu w jednym temacie nie robić...

PS. Ilu z Was mieszka w okolicach Płocka?? Będe tam mieszkał od września i chciałbym (o ile to możliwe) przyjechać na jakies spoty lub zloty...
Awatar użytkownika
DrRedDevil
Stały gość
Stały gość
Posty: 271
Rejestracja: ndz 22 lut, 2004 21:33
Lokalizacja: z R-Sport'u
Kontakt:

Chyba dużo informacji, to nie otrzymasz, bo nie dość, że to nie Nissan, to jeszcze z silnikiem V6 poniżej 2L. Moc, którą chcesz osiągnąć, na Twoim silniku jest mało lub nierealna. Koszta modyfikacji turbo, przekraczałby wartość Twojego samochodu, a z treści Twojego postu, wnioskuję, że mechanika samochodowa nie jest Ci znana, dlatego szkoda Twojego czasu i pieniążków, na ten silnik. jeśli chcesz się dowiedzieć więcej, to polecam ten temat: http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... hlight=mx3
Blow Off Valve
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve

www.ProRacingTechnology.com
Awatar użytkownika
TURBO maniac
Stały gość
Stały gość
Posty: 442
Rejestracja: sob 20 gru, 2003 13:42
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Turbo? Pewnie że można i jest to chyba jedyny sposób żeby w tym aucie przekroczyć moc 200 koni ale musisz się liczyć z tym, że będzie Cię to sporo kosztowało; 8-15 tyś.zł albo nawet jeszcze więcej, w zależności jaką moc będziesz chciał uzyskać.

Ps. Nie wolałeś kupić czegoś innego? Bo MX-3 to trochę lalusiowaty sprzęt i kobiety się tym rozbijają, a np. MX-5 ma te same silniki, podobną cenę i napęd na dupe... ale OK to Twój nowy zakup więc nie chcę Ci psuć radochy :wink:
PZDR
Gdy dał gazu to wał urwoł, bo pod maską było TURBO!
Wolf

Autka nie kupiłem tylko dostałem :) Gdybym miał wybór to kupił bym s13 :P Kasa się znajdzie, tylko nie wiem kiedy...
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

to sprzedaj i kup s13
taniej wyjdzie niz podnoszenie mocy w tym wynalazku ;)
Awatar użytkownika
Pajak2444
Postojebca
Postojebca
Posty: 1522
Rejestracja: pn 27 wrz, 2004 22:58
Lokalizacja: Dlugoleka
Kontakt:

To ja bym proponowal kompresor! Niemusisz sie martwic kolektorem wydechowym, prawdopodobnie bedzie go latwiej zamatowac niz turbo i koszt bedzie nizszy!
Ale zgodze sie z faktem ze najlepiej byloby sprzedac mx-a i kupic dokladnie takie autko jakie sie chce a nie jakie sie dostalo !!
Chyba ze Ci glupio oddac(sprzedac) prezent ! To juz inna sprawa ! Ja wszystkie moje prezenty dalej mam!(zadnego nigdy niesprzedlaem ani nie dalem dalej w prezencie) !!
Porozmawiaj z darczynca i powiedz ze chcialbys miec auto ktore Cie bedzie naprawde cieszylo gdy tylko bedziesz na nie patrzyl juz niemowiac o przyjemnosci z jazdy !! Powiedz ze mazyles o ...... od 10 lat !!! Niema osoby ktorej by niezmiekla rura!! Napewno sie zgodza na sprzedaz !!!
PS Kupuj NISSANA !!!
Wolf

Z tym nie jest tak łatwo, autko dostałem od rodziców, oni teraz przechodzą tzw "kryzys", a skoro jest zarejstrowane na nich nie da rady. O nissanie wspominałem już im chyba z 100000 razy :) zwłaszcza o s13 i 300zx. MX-3 jest zarejestrowana na moja Mame wiec sprzedać ani zamienić nie moge dopuki sprawy między nimi się uregulują :/ A to może potrwać... Na czas studiów (czyli najbliższe 5 lat) jestem "skazany" na to auto :( A 134 KM to troszku na mnie mało (zwłaszcza po jeżdzie próbnej s13, kurde byłem tak blisko...). Dopuki dziewice oglądają się za autem i istnieje możliwość poprawiania osiągów przynajmniej do standardu nyski jakoś to przeżyje :P Wracając do tematu, czy któryś z was panowie mógłby mi coś więcej o kompresorach powiedzieć (ile mocy można wyciągnąć, jaki osprzęt itd). Mam jeszcze jedno pytanie, patrząc na ofertę w jakimś sklepie z powiedzmy "tuningiem" znalazłem coś takiego jak magnetyzer, podobno wyciągają 7 KM w góre i rośnie przyśpiecha... Prawda to czy mit?? Acha, skąd zdobyć takie cudeńko jak kompresor??

Z góry dzięki za każdą pomoc... :)
Assassin
Stały gość
Stały gość
Posty: 218
Rejestracja: czw 10 mar, 2005 00:04
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Wolf pisze: znalazłem coś takiego jak magnetyzer, podobno wyciągają 7 KM w góre i rośnie przyśpiecha... Prawda to czy mit??
bajka i nic wiecej...
sa tez bajery o "magicznych" rezystorach co to dodaja mocy, sa nawet wykresy z hamowni... dziala to tak ze autko jezdzi poprostu na ssaniu a na tych niby wykresach jest nawet przesunieta odcinka o kilkaset obrotow...

jak szukasz mocy w wolnossacym to zainwestuj w polerowanie dolotu, wydech, walki, planowanie glowicy...
Awatar użytkownika
Karrlos
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 1402
Rejestracja: pn 26 sty, 2004 22:22
Lokalizacja: Gdańsk

Damiano ma dojście do kompresorów.
Pogadaj z nim
EMWU is dead
Wolf

Kolejne pytanko... W necie znalazłem kompresor o którym rozmawiałem z Damiano (eaton m45), w opisie było napisane że zwiększa moc wyjściową o 40%... Czy to jest możliwe??

Kolejna sprawa, tylko się nie śmiać :mrgreen: do tej pory wszystkimi autami jeździłem na benzynie 95, czy może się coś stać jak zaczne teraz lać 98? Tzn jak to się wymiesza w baku? Ma to jakiś wpływ na np mocne grzanie się silnika itp??

Ostatnia sprawa, gdzie można do auta zainstalować hydraulike? Chodzi mi głównie o kontrolę wysokości zawieszenia, ew. o to by przód troche poskakał :mrgreen:
Walus1

Witam
Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej na temat tego auta, zajrzyj tutaj:
http://forum.mazdaspeed.pl
Osobiście uważam że najrozsądniejszym i najtańszym rozwiązaniem byłby swap silnika z 1,8 (K8) który masz na 177 konny 2,5 V6 (KL), silniczek ten zmieści ci sie pod maske bez większych zmian.
A jeszcze lepszym rozwiązaniem był by silnik 2,5 V6 (KL ZE) (lekko ponad 200 KM) ale znalezienie go to już ciężka sprawa.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Wszystko o wszystkim”