mechanizm wysuwania i chowania sie anteny s13

Porady i problemy związane z muzą

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
Litwinow
Stały gość
Stały gość
Posty: 434
Rejestracja: wt 02 paź, 2007 22:30
Lokalizacja: Warszawa

Znajomemu połamała się antena. Sprzedałem mu za grosze seryjną z mojej poprzedniej S13 i jako, że powiedział, że nie ma pojęcia jak to zamienić to powiedziałem że mu pomogę.

I tu zonk. Okazało się, że są to 2 różne anteny.

Połamana:

Obrazek
Obrazek

I ode mnie:

Obrazek

Zobaczyłem co na to serwisówka

Obrazek

Wygląda jak schemat tej połamanej anteny, choć po rozłożeniu zaznaczonego na zdjęciu plastikowego pudełka widzę, że kable zasilania silniczka są oddzielnie od tego diwajsu.

Może ktoś wie co to za pudełko i do czego służy?

Następnie po rozkręceniu anteny ode mnie, widzę że silniczek rozkładający antenę jest podłączony do jakiegoś diwajsu który rozdziela kable na trzy - tak jak na zdjęciu.

I jak to teraz podłączyć?
1. Zostawić w spokoju starą antenę i modzić w kablach tej ode mnie - nie wiem w sumie jak, bo nie wiem czy jest to białe pudełko.
2. Zostawić to białe pudełko - podłączyć pod kostkę i spróbować podłączyć silniczek wycieraczki ode mnie bezpośrednio + - omijając ten diwajs wewnątrz rozdzielający kable na 3?
Obrazek
Awatar użytkownika
przepson
Stały gość
Stały gość
Posty: 324
Rejestracja: wt 08 kwie, 2008 10:01
Lokalizacja: radom
Kontakt:

ta od ciebie chyba niejest seryjna ja przynajmniej takiej niewidzialem
graciochy piekniochy od przepsona:)
gg:9503999
tel.509547567
Awatar użytkownika
Litwinow
Stały gość
Stały gość
Posty: 434
Rejestracja: wt 02 paź, 2007 22:30
Lokalizacja: Warszawa

Może to jest model z 240 SX. W środku jest identyczna. Już nie wiem co zrobić.

A tu ten diwajs rozdzielający kable na 3 w antenie ode mnie:

Obrazek Obrazek

Wnioskując z konstrukcji tej to nie ma wewnętrznego uziemienia jakie było w połamanej, więc może to są + - i uziemienie. Jeśli tak to czy podłączać to białe pudełko? Co to w końcu jest ;)
Ostatnio zmieniony sob 12 mar, 2011 12:35 przez Litwinow, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
Fer
Stały gość
Stały gość
Posty: 405
Rejestracja: sob 17 lip, 2010 17:54
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Nie wiem jak w S13, czy są różnice przed i po lifcie, ale akurat w Laurelu seryjne anteny przed liftem trzeba sobie samemu wysuwać i trzeba trzymać przycisk, a po lifcie jak włączymy radio to antena wysuwa się do połowy, a jeżeli chcemy do możemy ją do końca rozłożyć. Być może tutaj też jest taka różnica :?
Awatar użytkownika
m0rr1s
Postojebca
Postojebca
Posty: 1079
Rejestracja: wt 15 sty, 2008 20:25
Lokalizacja: od o. Rydzyka
Kontakt:

ta druga antena... wydaje mi się, że mam taką samą... (240sx s13)

czarny kabel - masa
jeden z kabli - prąd stały
drugi z kabli - prąd z radia lub przełącznika

prąd stały i i z radia znajdziesz w kostce z tyłu, do masy chyba trzeba się z karoserii dobrać.

trik polega na tym, że podłączasz masę i prąd stały (jeśli masz wysuniętą antenę to się schowa) a za każdym razem jak podłączysz do zasilania sygnał z wyjścia radiowego antena powędruje do góry... jak zabierzesz prąd z radia to się schowa ;) ot cała filozofia. Rozgryzienie tego zajęło mi z 20 minut... spróbuj na wyciągniętej antenie przy akumulatorze bezpośrednio się pobawić to sam zobaczysz jaki to banalny system. Ogólnie to polecam również dorzucić przy radiu przełącznik od wysuwania anteny na kablu od radia (antena wysuwa się również przy CD, ale ja często słucham radia na schowanej antenie - też bardzo ładnie odbiera)
Ostatnio zmieniony ndz 13 mar, 2011 23:43 przez m0rr1s, łącznie zmieniany 2 razy.
Nissan will get you through times with no money better than money will get you through times with no Nissan.
Obrazek
Awatar użytkownika
Litwinow
Stały gość
Stały gość
Posty: 434
Rejestracja: wt 02 paź, 2007 22:30
Lokalizacja: Warszawa

Dzięki m0rr1s. Pokombinowałem jak napisałeś i w końcu zostało tak: 3 kable podłączyłem do dużej kostki wpinanej do tego kwadratowego pudełeczka.
Czarny z czarnym
czerwony z "czerwonym z czarnymi liniami po bokach"
zielony z niebieskim|

Efekt przy przekręceniu kluczyka antena się wysuwa, przy wyłączeniu silnika antena się składa. Nie mam więcej nerwów i bezpieczników, więc chyba tak zostanie.
Obrazek
Awatar użytkownika
m0rr1s
Postojebca
Postojebca
Posty: 1079
Rejestracja: wt 15 sty, 2008 20:25
Lokalizacja: od o. Rydzyka
Kontakt:

a z kluczykiem Ci się radio nie włącza od razu? :)

poszukaj miernikiem jakiegoś kabla sygnałowego z radia w tej kostce (jak radio ON to prąd na nim jest, a jak OFF to nie ma prądu) i przepnij tam zielony kabel.

tego wynalazku się chyba nie da spalić kombinując (przynajmniej mi się nie udało) a bawiłem się z tym dobre 20 minut "w bagażniku" na wyciągniętej antenie, osobnym akumulatorze na kole zapasowym i kilkoma kabelkami :D
raz nawet jak mi się wysunęła to zaczęła podpierać klapę bagażnika :D
Nissan will get you through times with no money better than money will get you through times with no Nissan.
Obrazek
tuha
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 15
Rejestracja: wt 17 kwie, 2012 20:15
Lokalizacja: ck/wwa

Witajcie, podlaczajac sie do tematu mam pytanie na temat zaslepek do 200sx, mysle nad wywaleniem anteny czy sa lub z czego pasuja zaslepki?
Awatar użytkownika
BloodS
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 575
Rejestracja: sob 23 lut, 2008 19:51
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Najlepszą zaślepką jest kawałek blachy zaspawany, wygładzony, a element polakierowany. Wszystko inne będzie estetycznym półśrodkiem. Nigdy nie widziałem jeszcze na rynku zaślepki do dziury po antenie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Car Audio”