Rozmieszcznie glosnikow z tylu

Porady i problemy związane z muzą

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
dapper
Stały gość
Stały gość
Posty: 472
Rejestracja: pt 01 cze, 2007 08:30
Lokalizacja: Wrocław

daj tak jak jest. radio z przodu, wzmacnacz i subwoofer z tylu. Ale na kablach nie oszczedzaj bo naprawde to ma znaczenie. Jak kupisz badziewie to pozniej bedziesz drugi raz przeprowadzal. Szkoda roboty. Szczegolnie zwroc uwage na czincze bo one lubia szwankowac. Grube kable zasilajace. Przemysl dobrze ktoredy poprowadzic kable. Jak masz chwile i chce ci sie rzezbic to mozna tunelem. Ja mam poprowadzone prz progach od strony pasazera. Blizej masz do aku.
______________
(O O/ - - \O O)
--------------------
.oo
Awatar użytkownika
przepson
Stały gość
Stały gość
Posty: 324
Rejestracja: wt 08 kwie, 2008 10:01
Lokalizacja: radom
Kontakt:

zasilajacy polecam progiem pasarzera a sygnal kolo tunelu od strony pasarzera. z doswiadczenia wiem ze zmniejsza to szanse na zlapanie szumow po drodze. napewno niepolecam prowadzic tych przewodow raze a juz napewno sygnalowego razem z wiazka ktora idzie w samochodzie.
graciochy piekniochy od przepsona:)
gg:9503999
tel.509547567
Awatar użytkownika
domino
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 2824
Rejestracja: ndz 31 sie, 2008 09:34
Lokalizacja: złotów

ja poprowadzilem sygnal tzn czincze i prad do tylu po stronie pasazera razem ---to źle jest??
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen.
Awatar użytkownika
m0rr1s
Postojebca
Postojebca
Posty: 1079
Rejestracja: wt 15 sty, 2008 20:25
Lokalizacja: od o. Rydzyka
Kontakt:

czasem robią się przebicia i piszczy w głośnikach jakbyś miał jakiś kompresor ;) liniowo z obrotami... jak sie nic nie dzieje to trzymaj tak ;)
Nissan will get you through times with no money better than money will get you through times with no Nissan.
Obrazek
Awatar użytkownika
Bvlgari
Stały gość
Stały gość
Posty: 242
Rejestracja: czw 05 lis, 2009 19:51
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Takie poprowadzenie kabli razem powoduje zakłócenia przez to ze kabel od prądu jaki przeprowadzasz obok kabli chinch, podobno dzieje się tak z powodu wytworzenia przez przewód prądowy małego pola magnetycznego ( ale głowy nie dam za ta teorie) :alien:
Awatar użytkownika
domino
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 2824
Rejestracja: ndz 31 sie, 2008 09:34
Lokalizacja: złotów

no to mówcie jak to prowadzic poki moge jeszcze poprowadzic inaczej

prad raczej musi byc od strony pasazera bo tak najblizej od aku to wtedy gdzie czincze zeby bylo dobrze??

-przy tunelu?? ale tam bedzie te kable widac - tapicerka bedzie sie odkształcac

-od strony kierowcy??moge ale tam tez pelno kabli idzie moze nie takich grubych moze tego pola magnetycznego tam nie bedzie??
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen.
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Dokladnie, jest to związane z indukowaniem się pola magnetycznego w przewodniku.
Jest to związane z Zasada prawej dłoni jak również zasadą Fleminga.
Przez co powstają interferencje w przewodzie syglałowym.
Jeżeli stosuje się przewody chinch to należy je przowadzić oddzielnie i zatosować dobrą izolację żyl jak i samego przewodu.
Najwyzsza jakość uzyskamy przez zastosowanie jak najkrótszych przewodow analogowych a miedzy radiem a wzmacniaczem powinno się stosować polaczenia cyfrowe.

Jakość i rozmiar żył poszczególnych przewodów rownież ma znaczenie.
Do przewodów anlogowych dobrym rozwiazaniem są przewody z miedzi beztlenowej, co zapobiega utlenianiu się miedzi. Rozmiar "gróbość" przewodu też jest ważna nie może być taki przewod ani za cienki zni za gróby. Należy go dobrać do mocy i max. prądu chwilowego przenoszonego przez głośnik.
Awatar użytkownika
domino
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 2824
Rejestracja: ndz 31 sie, 2008 09:34
Lokalizacja: złotów

no to jest ta odpowiedz!!!

kurna po polsku i po ludzku ja prosty facet jestem ze wsi...
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen.
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Hihi, możesz poprowadzić je razem ale, musisz to zrobić z głową.
Oddal przewody zasilający z syglałowym maksmalnie od siebie (na odległość pasu cm już wystarczy).
samo powietrze też jest izolatorem w tym przypadku.
A jak muszą już leżeć w jakiś miejscach razem to posataj się zastosować dodatkowy izolator. np. plastikowy peszel lub izolacje z innego przewodu.
Koncówki przewodów dobrze skrecić mechanicznie pamietaj że prąd porusza się w najwiekszym stopniu po zewnetrznej stonie przwodu. Ja zawsze staram się aby połaczenie było solidne i dobrze wykonane. Dodatkowo przylutul przewod we wtyczce ale nie bezpośrednio w miejscu połaczenia mechanicznego tylko na reszcie styko w taki sposób aby powieżchnia styku była jak największa. Stosuj wytczki ze sredniej półki solidne ale to nie znaczy aby byly drogie.
Wewnatrz tez musza być solidne czyli odpowiedni odstep końcówek tam gdzie lutujesz tak aby zminimalizować prawdopodobieństwo zwarcia. Mogą być pozłacane same wyprowadzenia wtyczek ale będzie ci ciezko stwierdzić tak naprawde jakm materiałem sa one powleczone bo wbrew pozorom nie zawsze jest to złoto.
Awatar użytkownika
domino
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 2824
Rejestracja: ndz 31 sie, 2008 09:34
Lokalizacja: złotów

no juz lepiej
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen.
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

:lol: powodzonka
Awatar użytkownika
domino
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 2824
Rejestracja: ndz 31 sie, 2008 09:34
Lokalizacja: złotów

to kable od pradu przykryje mata bitumiczna i przykleje do podlogi w rogu a z kablami sygnalowymi pojde 2 cm obok

miejsca gdzie sie lacza dodatkowo na pradowy zaloze rozciety przewod gumowy(czy jaki tam jest) z takiego kabla pradowego

zgadza sie??
Ostatnio zmieniony ndz 16 maja, 2010 09:55 przez domino, łącznie zmieniany 1 raz.
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen.
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Wydaje się ok, zwróć uwage aby na połaczeniach lub krzyżowkach kabli dodatkowa izolacja ci się nie przesówała bo po paru dniach będzie w zupełnie w innym miejscu niź docelowe (od drgań samochodu).
Awatar użytkownika
domino
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 2824
Rejestracja: ndz 31 sie, 2008 09:34
Lokalizacja: złotów

dodatkowo dam jeszcze tasme izolacyjna

dzieki erison
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen.
Awatar użytkownika
m0rr1s
Postojebca
Postojebca
Posty: 1079
Rejestracja: wt 15 sty, 2008 20:25
Lokalizacja: od o. Rydzyka
Kontakt:

to juz latwiej puscic go drugim progiem ;)

ten gruby kabel wytwarza wiele wieksze pole magnetyczne niż te małe pipki w drugim progu... gwarantuje Ci, że nie poczujesz różnicy jak czinczaki pójdą środkiem albo progiem kierowcy ;]

a jak jesteś hardkorem to puść pod listwą przy podsufitce, zejdź później boczkiem na dół i wyprowadź go przy kielichu tylnym :D
Nissan will get you through times with no money better than money will get you through times with no Nissan.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Car Audio”