Montaz foteli kubelkowych

Porady jak co zrobić w naszych autach

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

Witam.
Po krotce opisze swoja metode zamontowania kubelkow w S13.

Ta metoda jest calkowicie "odwracalna",tzn mozna w prosty i szybki sposob powrocic do oryginalnych foteli,nie niszczac niczego.

Potrzebujemy:
-szlifierki,
-wiertarki,
-okolo 3 metrow katownika
-troche śrub z nakretkami
-czarny spray
-poziomica
-moze sie takze przydac spawarka
-http://allegro.pl/search.php?sg=0&strin ... +mocowania
mozna uzyc takiego zestawu,ale jezeli ma sie troche checi mozna cos podobnego samemu stworzyc :)

Odkrecamy seryjne fotele-4 sruby(klucz 14)
Z seryjnych foteli odkrecamy szyny-cały mechanizm przesuwania foteli-klucz 12.plus 17 na odkrecenie mocowania pasu,odczepiamy sprezyny.
Przy fotelu pasazera trzeba dodatkowo odczepic linke(odpowiada za przesuniecie fotela do przodu podczas skladania go).

Do seryjnych szyn przykrecamy katowniki,w miejscach gdzie szyny byly przykracane do seryjnego fotela-jest troche zabawy z odmierzaniem miejsc na dziury,ale nie powinno to sprawic wiekszych problemow.

Obrazek

Obrazek


Moj kubel otwory na sruby montazowe mial po bokach,wiec przykrecamy do niego te blachy z zestawu ktore mozna kupic albo sami tworzymy cos na ich kształt- u mnie wygladalo to tak:

Obrazek

Gdy mamy juz przykrecone katowniki do szyn i do foteli robimy wstepna przymiarke do na samochodzie.
Dobrze,jest miec porobionych kilka dziur,zeby miec mozliwosc regulacji wysokosci fotela poniewaz w Nissanie szynki sa zamocowane na roznych wysokosciach,takze chwile czasu zajmuje odpowiednie wypoziomowanie fotela(jezeli jest sie dokladny mozna wykonac tylko jedna pare dziur)
Przy takim rozwiazaniu fotel miesci sie miedzy szynki i mozemy go spuscic praktycznie do samej podlogi samochodu.

Przy fotelu kierowcy,katownik przykrecony z prawej strony fotela(ten do fotela) powinien byc zamontowany wyzej
U mnie to wygladalo tak:

Obrazek

Gdy mamy juz wypoziomowany fotel,szukamy miejsc w ktorych mozna wywiercic dziury by skrecic katowniki z szynek i foteli do kupy.
Mysle ze gdyby przykrecic troche dluzsze katowniki i przykrecic go jak najblizej kierownicy,to po maksymalnym przesunieciu juz gotowego i przykreconego kubelka na samochodziedo do przodu, ciagle bylaby mozliwosc wsiadania na tylna kanape( u mnie przeciskaly sie tylko chude dziewczyny laugh.gif )

A tak wygladaly przykrecone juz kubly na samochodzie:

Obrazek

Obrazek

Wyciagniecie i zalozenie spowrotem oryginalnych foteli zajelo mi jakies 30minut.


Ja montowalem fotele kubelkowe producenta MIRCO,model SPEED.
Producenta znam osobiscie,porzadny i konkretny sprzedawca


Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Bobekk
Stały gość
Stały gość
Posty: 243
Rejestracja: pn 04 cze, 2007 09:32
Lokalizacja: Szczecin

Moje nowe fotele zamontowane zostały na tej samej zasadzie. Jednak i tak nie obyło się bez przeróbek tapicera ponieważ fotele były za szerokie i nadal za wysoko. Zostało między innymi obniżone siedzisko oraz zwężone boczki (przy udach) od zewnętrznej strony.
Awatar użytkownika
robacek
Stały gość
Stały gość
Posty: 435
Rejestracja: pn 11 sie, 2008 08:57
Lokalizacja: Jabłonna/Warszawa
Kontakt:

Bobekk moglbys powiedziec czy jest szansa moze innego zamocowania tych foteli co masz bez potrzeby ingerencji tapicera? jesli nie to ile placiles za te przerobki tapicerowi? kurcze bo chcialbym kupic takie same.. borimichal bardzo fajny tut napewno skorzystam;)
Awatar użytkownika
Bobekk
Stały gość
Stały gość
Posty: 243
Rejestracja: pn 04 cze, 2007 09:32
Lokalizacja: Szczecin

Niestety nie ma innego sposobu, no chyba że podłogę wytniesz i zrobisz na płasko, ale to stanowczo odradzam bo to już jest poważna ingerencja w konstrukcję auta. Zapłaciłem 1200zł za przeróbkę 2 foteli. Nie mało, ale robił to zakład tapicerski o największej renomie w Szczecinie istniejący od lat 60-tych. Siedzisko zostało maksymalnie obniżone, oparcie przedłużone w dół i cofnięte do tyłu przez co plecy wchodzą głębiej w fotel. Boczki przy udach zostały obniżone (by pasowały do wysokości siedziska) oraz odchudzone od zewnątrz przez co fotel swobodnie mieści się na szerokość. Wałek na przodzie siedziska został usunięty tak by było płasko w tym miejscu. Na wysokości szyn zostały zamontowane pod kątem płaskowniki obite czarną skórą. Teraz szyny seryjne i od fotela nie są widoczne i jest bardziej elegancko. Po tych przeróbkach siedzi się nie tylko niżej ale i jest jeszcze wygodniej.
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

Moze wrzuc fotki Twoich foteli,zeby nam to zobrazowac :)
Awatar użytkownika
robacek
Stały gość
Stały gość
Posty: 435
Rejestracja: pn 11 sie, 2008 08:57
Lokalizacja: Jabłonna/Warszawa
Kontakt:

o kurde cena zaporowa. daruje sobie te fotele chyba bo z przerobka wychodzi 2300 a tyle mi koles powiedzial za obszycie calego samochodu dobrym gatunkiem skóry.
Awatar użytkownika
I.T
Stały gość
Stały gość
Posty: 230
Rejestracja: śr 07 maja, 2008 22:12
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

Porzadne obszycie skora (naturalna, gladka) typowego sedana fotele kanapa plus boki to od 3 do 5 tys zl. Widzialem tapicerki ze skory po 2tys zl i one wygladaly tragicznie (porowate, nie naciagnieta skora do konca itp)

Po swietach zabieram sie do montazu moich foteli momo (mocowania maja na dole fotelu) nie po bokach. Jak skoncze postaram sie o fotki.
W123 81` 280E 185 HP
200SX 94` 280 HP
V70 97` 2.0T AWD 225 HP

" Most important thing is not power but engine response "

Don`t say what you think cause you get Ban
Awatar użytkownika
Mr.Art
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 53
Rejestracja: pn 19 maja, 2008 12:54
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Bardzo fajny tutorial. I sądzę że przyda się nie tylko właścicielom nissanów. Inne marki również skorzystają;) gratki i pozdrawiam
Tu nie chodzi o możliwości techniczne, ale o ludzką mentalność?
Awatar użytkownika
robacek
Stały gość
Stały gość
Posty: 435
Rejestracja: pn 11 sie, 2008 08:57
Lokalizacja: Jabłonna/Warszawa
Kontakt:

Witam

Czy ktos posiada wymiary foteli w s13? chcialbym wymienic przednie fotele na kubelkowe ale wiem ze ciezko dopasowac wiec szukam wymiarow dokladnych ori foteli takich ja np te
Obrazek

ma ktos takie cos do foteli z naszych s13?

Dzięki i Pozdrawiam

ps. sajo nie uwazam zeby ten temat pasował tematyką do mojego pytania i zalozenie tematu pt 'wymiary foteli przednich' mialo uzasadnienie bo w wyszukiwarce nie znalazlem nic zwiazanego z wymiarami. wiec zamykanie tematu jest wiekszym bezsensem niz jego utworzenie.. a predzej wymiarow by sie szukalo w tamtym temacie niz w sposobie montazu foteli kubełkowych w dziale zrob to sam..
sajo
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 194
Rejestracja: czw 29 maja, 2008 22:24
Lokalizacja: 3city
Kontakt:

Tamten temat zostanie usunięty i jak sam napisałeś
chcialbym wymienic przednie fotele na kubelkowe.
Więc jak to nie temat odpowiedni? Nie wiem może się mylę ale mylić się jest rzeczą ludzką.
Awatar użytkownika
robacek
Stały gość
Stały gość
Posty: 435
Rejestracja: pn 11 sie, 2008 08:57
Lokalizacja: Jabłonna/Warszawa
Kontakt:

no tak ale zdanie o fotelach kubelkowych nie dotyczy mojego tematu tak naprawde bo wymiary fotela nie maja z montazem kubelkow nic wspolnego:) ale nic tam peace;) mam nadzieje ze ktos ma dokladne wymiary bo ja zrobilem sobie jako takie w samochodzie ale musialbym zmierzyc wysokosc na wyjetym fotelu bo tak to nie wiem ile ma wysokosc siedzenie;/

Pozdrawiam

[edit]
wogole jest ktos w stanie stwierdzic na podstawie tego schematu czy te fotele beda pasowaly czy beda za szerokie lub za wysokie..?
Awatar użytkownika
kamilp1908
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1433
Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
Lokalizacja: Płock/Warszawa
Kontakt:

Takie pytanie.
Jak wygląda sprawa z kątownikami, bo czegoś nie rozumiem w tym opisie.
Kątowniki przykręcamy do szyn.
Do fotela prezykręcamy uniwersalne mocowania.
Tylko po co kontownik do szyny, jak można od razu przykręcić te uniwersalne mocowania do szyn (odpowiednio pomierzyć).
Jeszcze nie montowałem u siebie fotela, ale planuje i chciałbym to zrobić podobnie jako Bori. Tylko nie wyobrażam sobie jak połączyć kontownik z uniwersalnymi mocowaniami. No chyba, że czegoś nie zakumałem w tym opisie.
Poproszę kogoś, a najlepiej Boriego, o wyprowadzenie mnie z błędu.
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować :D
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

kamilp1908, odpowiedz bedziesz mial jak wymontujesz szyny i bedziesz je mial w reku :P
one sa dosyc zamieszane, bo mocowanie foteli nie jest w jednej plaszczyznie i dodanie tam katownika tworzy rowna powierzchnie do montazu mocowan fotela :)
o ile sie jasno wyrazilem ;)

PS. ja u siebie robilem na sztywno fotel na bazie seryjnych szyn i tez bylo dosyc zabawy zeby go wypoziomowac i miec odpowiednie pochylenie oparcia
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

tak jak pisal szaman,ori szyny w nissanie sa niezle "zamieszane".
W skrocie potrzebujesz dwa katowniki ktore przykrecasz do szyn tak jak na zdjeciach.
I dopiero do tych katownikow przykrecasz mocowania ktore masz przykrecone do fotela(moga to byc katowniki,pojedyncze zagiete blachy itp) odpowiednio go poziomujac.
Jak kubełek jest waski(z tego co pamietam max 380) to wpadnie miedzy te katowniki przykrecone do szyn i bedzie zamontowany nisko.
Gorzej jak fotel jest szeroki to wtedy ta metoda za nisko nie da sie go zamontowac
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

Jak fotel jest szeroki to mamy glowe w suficie :D
Ja u siebie mam niestety szerokie kubly i o montazu na seryjnych szynach mozna zapomniec z miejsca a nie jestem jakis mocno wysoki. U siebie dorobilem custom mocowania na sztywno, bez regulacji jak najnizej i jest OK ale powoli zbieram sie do zrobienia ultra low mount przez wyciecie wspornika pod fotelem.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to Sam”