Wymiana klockow hamulcowych

Porady jak co zrobić w naszych autach

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
lukas_arts
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 10
Rejestracja: śr 10 gru, 2008 11:10
Lokalizacja: Gdynia

Witam wszystkich.

Wymieniajac klocki hamulcowe w moim Nissanie postanowilem, ze zrobie fotorelacje ( moze komus sie przyda).

A wiec zaczynajmy.

Potrzebne narzedzia:

- klucz nasadowy lub plaski nr. 14
- klucz do kol
- srubokret plaski
- szczotka druciana
- 2x piwka ( lub cola )

Czas pracy: 2h

Poziom trudnosci: 2 na 5

1) wrzucamy bieg, blokojemy kola i poluzowujemy nakretki od kola.

Obrazek

2) Sciagamy kolo. Po jego sciagniecu powinno ukazac sie nam taki widok.

Obrazek

3) Odszukujemy sruby trzymajace zacisk i je odkrecamy.

Obrazek

4) Sciagamy zacisk ( moze byc dosc ciezko recznie go poruszyc, dlatego z pomoca przchodzi mam srubokret )

Obrazek

Obrazek

5) Tutaj widzimy roznice pomiedzy nowymi a starymi klockami.

Obrazek

6) Poniewaz nowe klocki sa duzo grubsze, trzeba cofnac tloczek. W sprzedazy jest specjalnie narzedzie do tloczkow, ale zwykle szczypy tez wystarcza)

Obrazek

7) Widok po cofnieciu tloczka

Obrazek

8) Czyscimy zacisk z nadmiaru rdzy, brudu i zakladamy nowe klocki.

Obrazek

9) Zakladamy zacisk, zakrecamy sruby.

Obrazek

10) Zakladamy kolo, zakrecamy nakretki. Sprawdzamy poziom plynu w zbiorniczku ( powinien sie podniesc, poniewaz cofnelismy tloczek )

11) Mozemy przejechac sie i przetestowac nowe kocuszki :airborne:
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

Przydatne nie powiem, ale za dwie godziny to zdążyłem z prawej strony obie piasty rozłączyć ,i szpilki przebić :mrgreen:

a czemu tłoczek jest wkręcany?? Moje domysły idą w kierunku żre t integrowany ręczny jest winny temu zamieszaniu.
W s13 jest ten tarczobęben i nie ma problemu
Rice is nice
Obrazek
Awatar użytkownika
lukas_arts
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 10
Rejestracja: śr 10 gru, 2008 11:10
Lokalizacja: Gdynia

Moze troche przesadzilem z tym czasem.

Ale nigdzie mi sie nie spieszylo i chcialem troche w garazu posiedziec. :D
bert
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 61
Rejestracja: wt 13 lut, 2007 20:41
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

To ja jeszcze dodam, że jak ktoś sobie zmieni klocuszki z przodu, to przed sprawdzaniem hebla na drodze, na postoju warto podpompować hamulec, żeby nie zrobić sobie kuku na zakręcie :D Tak w ramach działu DIY :twisted:
Awatar użytkownika
bielakxxx
Stały gość
Stały gość
Posty: 333
Rejestracja: pn 28 sty, 2008 20:50
Lokalizacja: gdynia/dublin
Kontakt:

To ja dodam jeszcze od siebie . WKRECAJCIE tłok nie wciskajcie , botrzeba bedzie czekac na zestaw naprawczy z UK. Ja niewidzialem wbilem tlok i puscila ta gumka w srodku , co powoduje przeciekanie plynu hamulcowego -- wyciek -- kleby dymu z tarczy . Glupota rzecz ludzka az wstyd sie przyznac :|
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

ja zawsze wciskalem i nigdy nic nie cieklo :)
Awatar użytkownika
raven155
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 80
Rejestracja: czw 13 wrz, 2007 10:57
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

wkreca sie jak jest zintegrowany reczny a wciska jak mamy tarczobebny. S14 wkrecamy s13 wciskamy :)
Awatar użytkownika
bielakxxx
Stały gość
Stały gość
Posty: 333
Rejestracja: pn 28 sty, 2008 20:50
Lokalizacja: gdynia/dublin
Kontakt:

raven155 pisze:wkreca sie jak jest zintegrowany reczny a wciska jak mamy tarczobebny. S14 wkrecamy s13 wciskamy :)
Chyba ze masz s13 240sx :wink:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to Sam”