Strona 1 z 1

Power Transistor naprawa

: pt 06 lut, 2009 14:01
autor: scooter
zamieszczam link do tego co kiedyś znalazłem w sieci.
dodam że w nissanach N13, B12, S13 i Bluebird są takie same PT


instrukcja naprawy i sprawdzenia Power Transistora

: ndz 08 lut, 2009 13:50
autor: raven155
To sie za niedlugo zabiore do rozbierania mojego :P

Ciekaw jestem czy daloby sie zrobic zamiennik tego czegos na ogolnodostepnych czesciach elektronicznych :?

: pn 16 lut, 2009 02:17
autor: mrszakal1
Da się to jest zwykly wzmacniacz taki jak vw czy w polnezie tylko razy 4 bo są 4 cewki żadna filozofia tylko japonczyk lubi silikon od dawna :) hybryde coraz bardziej powszechną zaraził do tego europe
miniaturyzują wszystko co sie da pimpongi mają małe kuśki i jajka w żelu :)

: pn 16 lut, 2009 22:24
autor: sajo
artykuł ciekawy na pewno się przyda, ale dobrze by go było przenieść na nasz serwer lub skopiować bo nie wiadomo jak długo link będzie działać.

: ndz 13 gru, 2009 13:48
autor: rtuber
Stronka już nie działa :(
Ma może ktoś to na dysku ??

: ndz 13 gru, 2009 20:02
autor: scooter
mi działa

: ndz 13 gru, 2009 21:10
autor: rtuber
faktycznie teraz działa, a po południu wcale się nie uruchomiała.
Problem rozwiązał się sam.

: śr 30 gru, 2009 16:48
autor: Tomek89
robił już to ktoś?
mój też będzie bebeszony :D

: śr 30 gru, 2009 18:50
autor: scooter
Ja kiedyś robiłem zanim kupiłem nowy

zaopatrz się w dobra lutownicę i jakies topniki bo tam są luty porobione albo srebrem albo jakimś stopem cyny z wiekszą domieszką ołowiu. Ciężko to polutować. ale da sie bo ja na tym jeździłem chyba z 6 miesięcy zanim kupiłem nieotwierany ;)

: śr 30 gru, 2009 20:08
autor: Tomek89
lutować nie umiem, ale średnio zaawansowany powinien dać rady, albo do jakiegoś elektronika zawieść, z tym że jak będzie dobry elektronik, to będzie działać ale inny PT wyjdzie taniej, a jak będzie kiepski to to i tak trzeba będzie kupić inny PT
:mrgreen:

kupię inny i zobaczymy co się z starym da zrobić :)

: pt 01 sty, 2010 13:15
autor: cypher47
To ja zamieszczę link do artykułu o przetransportowaniu PTU (PT inaczej) w inne miejsce. Jest to artykuł na przykładzie Z31, ale można z niego wyciągnąć kilka ciekawych informacji

http://jjantzen.customer.netspace.net.a ... umove.html

mrszakal1 pisze:Da się to jest zwykly wzmacniacz taki jak vw czy w polnezie tylko razy 4 bo są 4 cewki żadna filozofia
Moim zdaniem nie bardzo jest to wzmacniacz tylko zwykły klucz tranzystorowy - zamiast klasycznego przerywacza mechanicznego. Tu jest ładny schemat przedstawiający zasadę działania:

http://www.stealth316.com/2-pwrtransunit.htm

Gdy tranzystor jest załączony przepływa przez niego prąd i w uzwojeniu pierwotnym cewki zbiera się energia (w dużym skrócie). W momencie zapłonu ECU odcina przepływ prądu przez tranzystor, a on przez uzwojenie cewki. Zgodnie z I Prawem Komutacji (jak ktoś nie wie o co chodzi to niech się nie martwi - nie jest to potrzebne) prąd w cewce (jak również strumień magnetyczny) nie może się zmienić skokiem i po rozłączeniu uzwojenia pierwotnego w uzwojeniu wtórnym (do którego jest podłączona świeca zapłonowa) wyindukuje się prąd (wywołany wspólnym strumieniem magnetycznym). Wszystko byłoby OK, gdyby nie to że uzwojenie wtórne ma o wiele więcej zwojów niż pierwotne co powoduje zwielokrotnienie napięcia do odpowiednio wysokiego umożliwiającego przeskok iskry na świecy.

Ktoś kto się zna na elektronice może mi zarzucić zbyt duży skrót myślowy, ale chciałem uprościć, aby każdy miał szansę zrozumieć :mrgreen:

: pn 02 sie, 2010 07:52
autor: scooter
stary link nie działa wiec wstawiam nowy ;)

http://www.mdsmarthome.com/z/Z%20Tech/Z ... Repair.pdf